Philips PW9551

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips PW9551

Hei!

Er det noen som har denne tv'en? I så fall, er den noe tess?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok på feil forum om du ønsker seriøse svar. På dette forumet er de pro Koreaensk.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fludd
    Du er nok på feil forum om du ønsker seriøse svar. På dette forumet er de pro Koreaensk.
    Jeg vet godt at jeg pisser, og sikkert driter i kirka når jeg stiller spørsmål om crt på avforum, men av og til må man bare ta sjansen.
    Jeg har hatt min dose med lcd i stua mi. De er tilbake i butikken alle sammen...
    Nå er jeg på jakt etter noe jeg kan trives med frem til lcd eller andre flate formater kan levere den kvaliteten man faktisk betaler for!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide å kjøpe en plasma da?

Om du absolutt skal kjøpe en crt skjerm, kan de siste modellene til Finlux og Loewe være verdt en titt! Sikkert mulig å få ganske billig brukt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvis det er samme tv´n som 9509 med pixel 2? så tror jeg det er et godt kjøp,husker sist jeg kjøpte tv da skulle jeg ha plasma.
    Rullet philips bort til en panasonic til 37000,- jeg gikk hjem med den siste bilderør tv´n til 12000,-
    Dette var ca 2 år siden.

Hilsen Lars

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audison
    Hei

Hvis det er samme tv´n som 9509 med pixel 2? så tror jeg det er et godt kjøp,husker sist jeg kjøpte tv da skulle jeg ha plasma.
    Rullet philips bort til en panasonic til 37000,- jeg gikk hjem med den siste bilderør tv´n til 12000,-
    Dette var ca 2 år siden.

Hilsen Lars
    Det er pixel 2 på den, men om det er samme som 9509 vet jeg ikke. Den er også hd-kompatibel med hdmi og komponent inngang. Den skalerer ned signalene så skikkelig hd blir det ikke, men tv'en virker spennende.
    Den koster dessuten bare 6000 kroner...
    Når det gjelder plasma så er jeg imponert over Pioneer's nye Kuro skjerm, men den er veldig dyr og litt stor. Min stue kan ikke ha stort mer enn en 32".

En brukt Loewe er også et alternativ, men Philipsen har hdmi og det trekker jo litt opp.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Takk for tråder...

Det forklarte ganske mye.

Dette er nok ikke den beste crt tv'en til Philips. Både hdmi og komponent kjøres i 50hz. Scart og rgb går på 100hz. Den har heller ikke piksel pluss2.
    Med andre ord kan det for noen bli litt flimmer på hd signaler. Hvorfor Philips har valgt å gjøre dette er ikke godt og si, men en tv til 6000 kroner kan ikke være perfekt.
    Billed geometrien er litt ute, men dette kan fikses i service menyen. Forsto jeg det rett så var ikke dette så veldig komplisert heller.

Konklusjonen er nok at jeg like gjerne kan prøve å få tak i en Loewe Aconda eller en annen crt av samme kalliber. Hd funksjonene på PW9551 er nok ikke avgjørende for et kjøp.

PW9509 virker også som en spennende tv...

Faktisk er det litt kult å holde på med dette. Får gode tanker til tiden før internet butikker. Da kunne man lete i månedsvis etter en sjelden film og jakten var tusen ganger kulere enn filmen i seg selv. Dette opplevde jeg med filmen The Smuggler av Lucio Fulci. Den brukte jeg nesten 3 år på og finne... Skikkelig møkkafilm.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven

Dette er nok ikke den beste crt tv'en til Philips. Både hdmi og komponent kjøres i 50hz.
    Det der stusset jeg på også. Er litt usikker på hvor stort problem det er, men ser at en del har rapportert "blinking" (og da kanskje mer enn et vanlig 50hz-tv gir). Rart at de har valgt en slik løsning, men det er vel for å spare noen kroner.....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Det der stusset jeg på også. Er litt usikker på hvor stort problem det er, men ser at en del har rapportert "blinking" (og da kanskje mer enn et vanlig 50hz-tv gir). Rart at de har valgt en slik løsning, men det er vel for å spare noen kroner.....
    Hvis man fjerner 100hz på vanlige sendinger så blinker tv veldig.
    Det er ingen super 50hz for og si det sånn.
    Jeg har aldri vært plaget av 50hz på andre tv-er. Det er ganske variable tilbakemeldinger når det gjelder hd materiale på denne tv-en. Noen mener det blinker, andre ikke... Det beste er nok å sjekke en hd kilde på den i butikken.

Jeg fikk også beskjed om at den hadde piksel+2, men den har bare piksel pluss. Det er mulig en skikkelig runde på bruktmarkedet vil være like fruktbar.

Det selges litt Loewe på finn.no

Det er jo uten tvil de beste crt tv-ene som er laget...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony KD-34XBR960 Direct View TV (CRT) reviews - CNET Reviews

Jaja... Det handler om bilde... Denne har vel aldri satt sin fot i norge!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hei!

Er det noen som har denne tv'en? I så fall, er den noe tess?
    Med parabolsignal fra "gode" tvkanaler er denne tv det nærmeste du kommer HD-kvalitetsfølelse med SD-oppløsning,overgås knapt av noen plasma jeg har sett.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a
    Med parabolsignal fra "gode" tvkanaler er denne tv det nærmeste du kommer HD-kvalitetsfølelse med SD-oppløsning,overgås knapt av noen plasma jeg har sett.
    Det tror jeg på... Har du tv, eller har du bare sett den i aksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjøl Philips 9509,men har sett/erfart de aller fleste Philips crt-tv(32-36") som er laget de siste 10 år.De aller fleste billedrørstvene fra Philips har god /svært billedkvalitet

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a
    Har sjøl Philips 9509,men har sett/erfart de aller fleste Philips crt-tv(32-36") som er laget de siste 10 år.De aller fleste billedrørstvene fra Philips har god /svært billedkvalitet
    For tiden har jeg en pw8820, men jeg skulle egentlig skaffet meg en pw9551. Dessverre var den utsolgt da jeg trappet opp på Philipsbutikken tideligere denne uken. Det var svært skuffende, da jeg faktisk drasset med meg 6-7 dvd-er, en Blu-Ray disc og en PS3 slik at jeg kunne få sjekket tv-en grundig.

De ga meg et godt tilbud på en pw9309 til 4500, men jeg vet at 9509 er hakket vassere. Den har vel flere innstillinger også?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •