Ny TV - Samsung F86 46'' vs. F96 52'' vs. Sony X3500 46''

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV - Samsung F86 46'' vs. F96 52'' vs. Sony X3500 46''

Sliter skikkelig med valg av ny TV.

F86 46'' koster ca. 20 000. Har fått god kritikk. 100 Hz, så som så.

F96 52'' koster ca. 30 000. Har vel også fått god kritikk, men noen artefakter er det med LED. Kan noen forklare hvordan det vil se ut med artefaktene? Kan en gjøre dette til et minumum med god kalibrering. Stort pluss for sortnivå.

X3500 46'' koster ca. 30 000. God kritikk, bra 100 Hz. Mange sier det er en del clouding.

Hvilken TV bør jeg ha? Sitter 3 meter fra, brukes til film, TV og PC. Hvilken vil gi best bildekvalitet? Virker som jeg får mye for pengene ved å kjøpe F96? Vil 52'' være for dominerende fra 3 meter?

Håper noen kan gi meg noen tips.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm

F86 46'' koster ca. 20 000. Har fått god kritikk. 100 Hz, så som så.

F96 52'' koster ca. 30 000. Har vel også fått god kritikk, men noen artefakter er det med LED. Kan noen forklare hvordan det vil se ut med artefaktene? Kan en gjøre dette til et minumum med god kalibrering. Stort pluss for sortnivå.

X3500 46'' koster ca. 30 000. God kritikk, bra 100 Hz. Mange sier det er en del clouding.

Hvilken TV bør jeg ha? Sitter 3 meter fra, brukes til film, TV og PC. Hvilken vil gi best bildekvalitet? Virker som jeg får mye for pengene ved å kjøpe F96? Vil 52'' være for dominerende fra 3 meter?

Håper noen kan gi meg noen tips.

Finn deg en butikk som har 50" utstilt (de aller fleste elektrosjapper av litt størrelse har opptil flere), og sett deg 3 meter fra skjermen (spør om de kan måle opp). Dersom du synes det er for dominerende, har du eliminert F96. Men hvis ikke, så mener jeg den er overlegen de to andre, og at du absolutt bør gå for den hvis du har råd.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ølvomm

F96 52'' koster ca. 30 000 hos shg.no. Har vel også fått god kritikk, men noen artefakter er det med LED. Kan noen forklare hvordan det vil se ut med artefaktene? Kan en gjøre dette til et minumum med god kalibrering. Stort pluss for sortnivå.
    Samsung LE52F96BD LED LCD TV Review Final Conclusion
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Skal gjøre det.

Du anbefaler F96, er det først og fremst for kontrasten sin skyld?
    Har F96 100Hz? Finnes det en funksjon der man kan få bildet under sportsendinger til å bli mer jevne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trond B, betyr det at du anbefaler skjermen eller ikke?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel opp til deg å avgjøre, ølvomm. Han belyser det som er hovedproblemet/svakheten for denne skjermen. Men dersom du faktisk leser omtalelsen det linkes til, vil du se at denne effekten som er demonstrert i det vedlagte bildet er mye vanskeligere å se for det blotte øyet (det blir forsterket når man tar bildet av det, noe som også kommenteres i testen). TV'en anbefales av test-forfatteren, og omtaler dette problemet som lite/ubetydelig, alt etter hvor viktig det er for en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •