Ultratynn Sharp LCD prototype skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ultratynn Sharp LCD prototype skjerm

link til artikkel

Jeg har egentlig ikke hatt sansen for LCD skjermer, men DENNE kunne jeg tenkt meg

Er det noen som har mer spesifikasjoner på denne?

Ser ut til å være en fin størrelse på rundt 60" kanskje ?

bildelink

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...så den på IFA i Tyskland... LED og 100.000:1 kontrast er temmelig imponerende, selv i et lyst rom... Litt mye farger på prototypen i Tyskland, men dette er uten tvil svært spennende. Nå er ikke jeg den som er mest opptatt av tykkelsen, synes uansett *flat*-TVene er mer enn flate nok, men det er klart; det ser jo enda hakket mer sexy med en TV klistret til veggen da... Jeg for min del er mest opptatt av det tekniske rundt konseptet, og LED er utvilsomt en veldig spennende teknologi, selv om jeg tror at det vil kunne ta litt tid før denne teknologien modnes skikkelig.

Jeg har lest litt rundt den nye Samsung LED-TVen, og selv om den ser ut til å produsere det ypperste sortnivå (perfekt faktisk, slår at hele bakbelysningen), drar også LED-teknologien med seg visse artifakter, som jeg må ta i nærmere øyesyn selv før jeg bestemmer meg for om dette er noe å trakte etter...

Pr. dato er jeg uansett strålende fornøyd med min Pioneer 508XD, og plasmaen er etter mitt syn pr. dato fremdeles den teknologien på TV-fronten som gir det beste bildet...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100K kontrast :shock:

Da begynner vi å snakke... Men prisen vil vel også reflektere slike spesifikasjoner!

Tror også at plasma gir det beste tv bildet nå. Antagelig er vel 508 en av de beste. Men fremtiden er vel LCD, mye tyder på det siden de legger ned fabrikkene som produserer plasmapaneler og oppretter stadig nye som lager lcd paneler.

Men denne Sharpen hadde en lekker design. Definitivt noe det hadde vært mulig å henge i stua. Jo større bildeflate, jo lekrere må utseende være etter mitt syn.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg er neimen ikke sikker på at LCD er fremtiden kun fordi produsentene ikke får til plasma (og heller satser på LCD)... Vi får nå se, uansett er LED veldig spennende som konsept, ettersom det er mulig å avgrense belysningen på en helt annen måte enn med bakbelysning. Uansett er det jo helt definitivt mest gunstig å kunne kontrollere lyset på et pr. piksel-nivå, noe plasmaen jo klarer allerede, men pr. dato fremdeles mangler bittelitt på helt avslukking av "pikselen". Om noen år, da LED er skikkelig på banen, er det jo mye mulig at også plasmagutta har fått til nærmest total slukking av den enkelte "piksel", og dermed er det på ingen måte avgjort hvem som går seirende ut av dette racet... Kanskje begge på hver sin plattform?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, vet du størrelsen på IFA skjermen? (den ser stor ut men vanskelig å anslå)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener den var 42"...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så liten... det er jo ikke noen størrelse. Den ser mye større ut på bildet.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren skrev:
    "Jeg har lest litt rundt den nye Samsung LED-TVen, og selv om den ser ut til å produsere det ypperste sortnivå (perfekt faktisk, slår at hele bakbelysningen), drar også LED-teknologien med seg visse artifakter, som jeg må ta i nærmere øyesyn selv før jeg bestemmer meg for om dette er noe å trakte etter..."

Hm, hva slags artifakter er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens noe av dette han mener:

However, because there are over 2 million pixels on the panel of Samsung LE52F96BD and only 96 dimming zones, black level fluctuation inevitably occurs: how low the blacks go will depend on the coverage and intensity of the brighter contents on screen. In addition to this, the brighter elements overlaying a black background would suffer from circumferential flaring (lighter halos around objects bleeding into the black background; worse on off-axis viewing), effectively reducing ANSI contrast. Even then, at its worst (e.g. 99% of the screen is white with 1% being black) the lowest measured black level would still equal that of a Samsung M86/ 87, which is of course by its own right excellent.
    Calibrating & Benchmark Scoring Samsung LE52F96BD LED TV

Men åssen kom denne tråden inn på LED egentlig:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •