Er LG 37LY95 den nye LG 37LB2R?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er LG 37LY95 den nye LG 37LB2R?

Stemmer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LY95 erstatter ikke lb2 i den forstand at lb2 går ut av produksjon. LY95 er toppmodellen per i dag, mens lb2 fortsetter som en mid-range. Tror vi vil se at lb2 byttes ut i vinter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett begge to i butikk? Hvis man ikke tenker i forhold til pris, er 37LY95 en del bedre enn 37LB2R?

Tusen takk for hjelpen. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster2
    Har du sett begge to i butikk? Hvis man ikke tenker i forhold til pris, er 37LY95 en del bedre enn 37LB2R?

Tusen takk for hjelpen. :-D
    Både og, har ikke sammenlignet sortnivået på dem, men burde være mulig å finne test fra hjemmekino hvor de har relativt konservative anslag. Design er ly95 penere, Lydmessig mener jeg at lb2 er bedre. om du liker 100hz eller ikke er en smaksak. Ellers er det jo ett spørsmål om du trenger 1080p. Skal den brukes til tv og/eller pc? hvis det bare er til førstnevnte vil du i de fleste tilfeller ikke trenge 1080p med mindre du har 1080p kilde og sitter veldig nærme. Til pc har det derimot noe for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LY95 Har også WCG (Wide Colour Gamut). Skal gi bedre fargegengivelse, men har ikke sett disse mot hverandre selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som situasjonen er nå så kommer ikke TV-en til å bli brukt mye til å se på TV, men mest som PC-skjerm og til spilling. Jeg snakket med en på Elkjøp i dag og han sa at LY95 vil gi dårligere bilde som TV, men er den mye bedre enn LB2R når det kommer til DVD, spill og bruk som PC-skjerm? Noen som hvor mye bedre LB2R er til digital-TV enn LY95?

kermit: Har 37" WCG? Av hva jeg har lest så mangler 37 tommeren en del av det som de større TV-ene har.

Jeg fikk dessverre ikke testet 37LY95 så mye siden jeg hadde veldig dårlig tid i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WCG står for Wide Color Gamut, noe som gir bedre farger.

Det kan tenkes at LB2 vil gi ett bedre bilde på tv signaler. Hvor mye vil være snakk om smak. Jeg synes det er noe mindre bildestøy på LB2. Til standard oppløst dvd ville jeg nok også foretrukket LB2 av samme årsaker.

Du nevner at bruken din i hovedsak er spilling og som pc skjerm. LY95 vil være bedre på pc i den forstand at du får ett større skrivebord, noe som betyr at du kan sitte nærmere og oppleve samme størrelsesforhold når du bruker pc'en. Har selv brukt LB2 på pc og har ikke noe å utsette på denne.

Hvis du ønsker å høre erfaringer fra folk som har LY95, send en pm til http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/PantZman
    eller
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/gorg
    Ønsker du tilbakemelding på LB2 kan du sende pm til http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/ftonnes
    eller
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/H2H

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer ikke på noen flere spørsmål akkurat nå iallfall, men jeg ville bare takke for hjelp og tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan man finne LB2R billigst? En kompis kjøpte en 37" på Elkjøp for 12000 og mente han hadde fått prutet 3000 kroner. Synes 12000 hørtes fryktelig dyrt ut. Ser at Pixmania selger LY95 til under 9000 kroner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •