Valg av LCD-Skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av LCD-Skjerm

Hallo!

Trenger litt innspill på hvem av disse skjermene som gir mest for pengene - disse koster så og si det samme.

LG 42” - 42LF65
    LG 42" - 42LY95
    Samsung 40" - LE-40M87BD
    Sony 40" - KDL-40W2000

Alle er av typen 1080p - og skal brukes til "alt".

Noen som vet hvem som inneholder best panel osv? Eller noen som har prøvd en av disse og vet hva de leverer?

Samsungen skiller seg litt ut på papiret, 15000:1 i kontrast. Men jeg tror nok den blir "målt" litt forskjellig fra de andre appratene, Samsungen er jo tross alt den billigste og har heller ingen Analog-Tuner eller S.V-inngang.

Jeg har ikke sett disse apparatene i aksjon, kun lest litt på web-shops - der hvor de forøvrig prøver og selge produktet.

Så hvis det er noen som vet litt om disse skjermene, gi lyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

720p

Om skjermen skal brukes til "alt" vil jeg råde deg til å kjøpe en 720p skjerm. Det er klart, om du ser mest på blueray, hddvd eller spiller PS3 så har du virkelig nytte av den oppløsningen. Men om du vil se TV på den, burde du minst ha parabol signaler, spesielt på Samsung skjermen! Lg er litt snillere med signalene og kan gi bedre bilder, men du vil uansett oppleve et likesågodt, om ikke bedre bildet på en 720p skjerm på vanlig tv. Dessuten har vi såvidt begynt å få HD sendinger og de er i 720p.

Dette er min mening! Jeg har selv samsung skjermen og tenker at jeg skulle ha valgt LG, men har egentlig ikke bruk for 1080p.

Lykke til!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo se av signaturen min hvilken tv jeg har fikk den for en uke siden og må si meg skikkelig fornøyd med den, etter å ha justert litt på bildet. i hovedsak så bruker jeg den som pc skjerm, men også noe film. til å være lcd så har den bra(brukbart) sortnivå og fine farger.
    når det gjelder 1080p så vil jeg tro det blir mye bedre når du bruker den mot pc. det er som santhe sier at når du bruker den til å se tv med så har du ikke bruk for full HD enda, men bruker du den til å spille på via pc eller noe annet som gir ut full HD så får du utnyttet den oppløsningen fullt ut.
    har jo den LG LF skjermen bare i 47" men trur du har samme bildekvalitet på 42" skjermen.

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har den først modellen av LG som kom med 1080P støtte, LG 47LB2RF, denne bruker jeg til alt (tv, htpc, dvd, osv). Den er jeg KJEMPE
    fornøyd med. Skal du ha bra bildekvalitet så må du også ha kvalitets komponenter. Jeg bruker en Oppo dvd-spiller med upscale til 720P som blir
    kanon! :-)

Jeg vil vertfall anbefale LG (jeg har ikke testet de modellen som du snakker om, med er de i nærheter av 47LB2RF, så er det gull verdt!)

Lykke til med handel! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •