Trøbbel med å få opp PC bilde på M87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med å få opp PC bilde på M87

Jeg har en 40" samsung m87 som jeg har litt trøbbel med å få koblet opp mot min stasjonære PC.

Nå har jeg ikke det beste utstyret på maskinen for øyeblikket, men jeg mistenker at problemet jeg har kan være forårsaket av en bug i TV firmware e.l.

Jeg kobler meg til TV via en standard VGA kabel som kobles til en VGA->DVI adapter bak på skjermkortet mitt da jeg bare har DVI porter her.

Problemet oppstår da når jeg slår over TV'en på PC "kanalen", der får jeg bare sort bilde på skjermen som varer i ca 5 sek før hele skjermen bare slår seg av.

Dette skjer hver gang jeg slår over på PC kanalen og er veldig frustrerende.

Som sagt har jeg litt dårlig utstyr på den maskinen jeg bruker for å koble meg mot TV'en og skjermkortet er håpløst utdatert (geforce fx 5700) men dette innbiller jeg meg at ikke vil spille noen stor rolle - og jeg tviler også på at det er mitt PC utstyr som gjør at skjermen slår seg av når den prøver å hente opp signaler fra PC inngangen.

For øvrig kjører jeg 1920x1200 oppløsning på PC'en min - og skjermkortet har 2 DVI porter og jeg har prøvd å koble meg opp mot begge uten hell.

Jeg får heller ikke noen respons når jeg bruker nvidia software'n til å søke etter tilkoblede skjermer, den finner ikke TV'en i det hele tatt.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre her?
    Eller hvis noen vet om dette problemet forårsakes av enten PC hardware eller en Bug i TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke DVI-HDMI overgang og koble til en HDMI-port i stedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan hende at skjermen ikke klarer 1920*1200 i oppløsning. Prøv og stille ned oppløsninga litt. Du burde også sjekke at kontakta på pcen og tv sitter godt fast.

budlen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleanl
    Hva med å bruke DVI-HDMI overgang og koble til en HDMI-port i stedet?
    Har lest at PC over HDMI på denne skjermen gir et kornete bilde, noe jeg ikke er interessert i.

Dessuten skal det jo virke med vanlig VGA kabel, det er jo derfor inngangen på TV'n er der.

Skjermen klarer fint en oppløsning på 1920x1200, og det som er rart er at bildet kommer opp hvis jeg booter maskinen med skjermen koblet til Hoved - DVI porten, men den klarer ikke innhente noe bilde fra maskinen etter boot - prøver jeg på det resulterer det bare i at TV'en slår seg av.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skriver at skjermen ikke greier å hente bilde etter boot.. det vil si at det er grafikk kortet ditt eller driveren til grafikk kortet det er noe galt med. helst det siste regner jeg med. har du prøvd å oppdatere driveren?? har du prøvd å koble til tven med lavest oppløsning på pcen bare for å se om du får bilde da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av l0ud
    Har lest at PC over HDMI på denne skjermen gir et kornete bilde, noe jeg ikke er interessert i.
    Jeg har prøvd tilkobling både med VGA og HDMI på min LE40M86 som er samme TV (med unntak av at din har sølvlist på utsiden) og kan rapportere om bedre og skarpere bilde ved tilkobling via HDMI enn med VGA.

Har ikke sett noe til at bildet skal være mer kornete ved tilkobling via HDMI, får da benyttet oppløsning på 1920x1080. Denne oppløsningen var ikke støttet ved VGA-tilkobling av mitt skjermkort.

Det fungerer ihvertfall utmerket hos meg, kan de som mener de har kornete bilde ha benyttet andre inntillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene, det er desverre ingen nyere drivere å oppdrive til det skjermkortet jeg bruker. Det er jo ca 2-3 år gammelt så er vel egentlig ikke så rart akkurat det

Men jeg får ta en sjangse og skaffe meg en HDMI kabel for å se om dette løser problemet.

Evt får jeg bare vente på lønn så jeg får kjøpt et ordentlig skjermkort

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jeg spørre om du bruker vindows vista på pcen din?? når jeg fikk skjermen min for en uke siden hadde jeg vindows vista på den. det som skjedde når jeg koblet til skjermen var at etter 5 sec skrudde pcen seg av og på igjen. når den var kommet til et av de siste bildene før du kommer inn i vindows fikk jeg plutselig frem den lite hyggelige blåskjermen med masse artige tall og tegn på.
    prøvde å installere vista på nytt med skjermen tilkoblet men det var ingen bønn. jeg fikk faktisk installert vista på nytt, men etter at jeg hadde lasta ned de 30 første sikkerhetsoppdateringene og måtte starte maskinen på nytt kom samme feil igjen. enden på visa ble at jeg droppa vista og gikk over til XP igjen. da funka alt som det skulle.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nei på den maskinen jeg bruker har jeg win2003 installert. kan nok være en del av problemet det altså, da den versjonen ikke har så bred hardware støtte...

Skal prøve meg frem med et par andre maskiner før jeg bestemmer meg for at det må være en bug i skjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •