LCD-TV og etterslep

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD-TV og etterslep

Har noe etterslep på en LCD-TV med inne-antenne og analoge signaler. Vil etterslepet minske ved overgang til parabol eller digitalt bakkenett ? Har noen her peiling på dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Det er enkelte tv'er som overhodet ikke liker analoge sendinger, så det kan jo være at du vil oppleve mindre etterslep ved digitale sendinger. Uansett vil det gi deg et kvalitetsmessig løft med en heldigital kilde.

Lån deg en billig DVD spiller (gjerne med HDMI kontakt) . Se om etterslepet er like ille med den. Dette kan gi en god indikasjon på hva slags bildekvalitet man kan forvente på kanalene med god sendekvalitet (høyest båndbredde) på det nye digitale bakkenettet eller digital paraboltuner med HDMI tilkopling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterslep er ofte et resultat av støyrediksjon. Slå av støyreduksjon.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såg en 52 sharp med full hd sende istid 2 på blueray.. den hadde gigantiske probleme med å få jevn glid over bilde når bildet bevegde seg..

9 av 10 lcd skjermer eg har sett sliter veeeeldig med det.. inkludert min egen v2500 fra sony som ble sendt i retur pga slike ting..

kanskje derfor eg enda ikkje har kjøpt ein ny skjerm som skal erstatte v2500

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Toshiba 37A3000P - 37" LCD Tv som har noe etterslep. Slo av støyreduksjon (DNR) og det hjalp litt, men fremdeles blir ikke hurtige bevegelser "glidende", men litt "hakkete".

Samme problem også når jeg ser DVD-film på en Toshiba DVD-spiller med harddisk som er koblet via antenne-kontakt og scartkontakt i TVen.
    Vet ikke om det hjelper med digtale signaler (HDMI)? Noen her som har egen erfaring med analoge /digitale signaler for LCD-TV og om digitale signaler vil fjerne etterslepet ?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV1
    Det er en Toshiba 37A3000P - 37" LCD Tv som har noe etterslep. Slo av støyreduksjon (DNR) og det hjalp litt, men fremdeles blir ikke hurtige bevegelser "glidende", men litt "hakkete".

Samme problem også når jeg ser DVD-film på en Toshiba DVD-spiller med harddisk som er koblet via antenne-kontakt og scartkontakt i TVen.
    Vet ikke om det hjelper med digtale signaler (HDMI)? Noen her som har egen erfaring med analoge /digitale signaler for LCD-TV og om digitale signaler vil fjerne etterslepet ?
    De fleste lcd skjermer har lav responstid(8ms). Dette bidrar til mye av slepet og ikke minst hakkingen.
    Jeg har levert tilbake alle mine lcd skjermer av påvente på bedre, mykere og raskere billed oppdatering.
    Det hjelper en del med 100hz, men dette klusser til bildet fullstendig.
    Jeg opplevde også slepet som veldig hardt. på kino er det mykere og mer skalert slik at det er mer behagelig å se på. Det hjalp litt å bruke komponent istedet for hdmi på dvd. Bildet blir litt mykere da, men hardheten er der fremdeles.
    Særlig vanskelig var det når en person beveger seg mot kamera. Øynene slepes helt ut og blir "BLURRY". Det er også viktig å skru av alle former for støyreduskjon(som nevnt tideligere). Dra også ned kontrasten litt... Jeg brukte The World After Tomorrow som referanse. Særlig åpningsscenen der er fin å stille etter... Når kamera svinger rundt frihetsgudinnen og havet skyller over er også et bra punkt. Det er også en scene i et selskap hvor en person går fra h-tot opp i nær. Øynene hans er en god referanse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •