Problemer med bilde på Samsung skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Problemer med bilde på Samsung skjerm

    Hei.

    Foreldrene mine har en 40" Samsung LCD, som vi til nå har vært godt fornøyd med.. Men nå har bildet begynt å "kødde" etter, alt fra 10 min til 2 timer.. Jeg så det første gangen, da jeg satt og så fotballkamp, med mye grønt i skjermen, da plutselig bildet ble "delt" opp i 5-6 striper bortover, og disse hakket opp og ned.. Litt vanskelig å forklare eksakt hva som skjer, men håper kanskje noen har hatt de samme problemene og vil dele hva dere har gjort?

    Eller generellt, alt av svar mottas med takk..

    Mvh
    Suvdal

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snodig. Og de kjører tv via antenne, ikke dekoder eller noe sånt?

    Om det er tv`en er det bare å ta kontakt med butikken og forklare problemet. Så må den vel kanskje på rep

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Snodig. Og de kjører tv via antenne, ikke dekoder eller noe sånt?

    Om det er tv`en er det bare å ta kontakt med butikken og forklare problemet. Så må den vel kanskje på rep
    Jeg kjører bilde fra en bredbånds dekoder, videre innom en dvdspiller/opptaker, og så inn i tv`n.. Bilde er sånn både på bilde fra dekoderen, og fra dvd spilleren.. Da også når jeg har slått av dekoderen, og kjører kun fra dvd spilleren.. Også motsatt vei, altså dekoder på, og dvd spiller av...

    De aller fleste er vel klar over kunnskapsnivået til ansatte i diverse el butikker... Så derfor tenkte jeg å høre om noen av dere hadde vært borte i noe lignende problemer før jeg sender den til rep..
    Garantien gjelder fortsatt, så det er ikke noe problem sånn sett..

  4. #4
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Er en tidligere tråd her ang det problemet du nevner.
    Var ganske mange som hadde det problemet, inkl. meg.
    TV'en er nå sendt på rep.
    Anbefaller deg å ta et bilde av problemet, ringe samsung og fortelle grovt hva det er og at du legger ved bilde/bevis.

    Har ikke fått igjen TV'en selv ennå, så vet jo ikke om problemet er løst.
    Men flere andre har fått nytt panel i TV'ene sine.

    Dette gjelder M serien (tror det var det).. kan jo gjelde andre også
    Ser TV'en slik ut?!
    LE-46M51B|LCD-TV - TV - Samsung Norge

  5. #5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal det være nødvendig å ta bildet av problemet da? Skal jo bare levere skjermen på Expert, så fikser vel de resten vil jeg tro?

    Skjermen ser nesten sånn ut ja.. Men Trur den heter LE40M7 ett eller anna...

  6. #6
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Expert anbefaller også at du tar det direkte med Samsung.
    På den måten så slipper du å måtte frakte TV'en til Expert for så at expert ringer etter samsung for så at samsung henter tv'en.
    Den blir så retunert til expert der du må hente den.

    Om du ringer rett til samsung så ordner de med henting og levering hjemme hos deg. Samsung support er også utrolig hyggelige og hjelpsomme
    Så bare å anbefalle !!
    Nummeret er hvertfall 815-56 480 (man-fre 08-18).

    ...du "må" ikke ta et bilde, men greit å ha bevis og nøyaktig årsak til hva problemet er

    M serien har/hadde mye av disse problemene husker jeg hvertfall.


    ...regner med at du tar inn analoge signaler?! eller har du en digital mottaker (digitalboks) ?!

  7. #7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Expert anbefaller også at du tar det direkte med Samsung.
    På den måten så slipper du å måtte frakte TV'en til Expert for så at expert ringer etter samsung for så at samsung henter tv'en.
    Den blir så retunert til expert der du må hente den.

    Om du ringer rett til samsung så ordner de med henting og levering hjemme hos deg. Samsung support er også utrolig hyggelige og hjelpsomme
    Så bare å anbefalle !!
    Nummeret er hvertfall 815-56 480 (man-fre 08-18).

    ...du "må" ikke ta et bilde, men greit å ha bevis og nøyaktig årsak til hva problemet er

    M serien har/hadde mye av disse problemene husker jeg hvertfall.


    ...regner med at du tar inn analoge signaler?! eller har du en digital mottaker (digitalboks) ?!
    Har bredbånd fra Hadeland Energi, så regner med det er digitalt gitt

    Skal prøve å få tatt noen bilder i løpet av dagen eller i morgen, så ringer jeg Samsung på Mandag.. Takker så mye for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •