Panasonic TH-42PZ70E Full HD - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 320
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg er forvirret da manaulen og realiteten ikke stemmer overens, eller i beste fall er uklar. Anyway, dersom den støtter 1:1 over HDMI så er jo det gull.
    1080p 1:1 støttes over hdmi - det har jeg testet selv med xboxen - det ser fabelaktig ut. Ha 16x9 modus og velg "overscan off".

Derimot støtter den ikke 1080 over vga. Som selvsagt er en mangel for de som trenger dette.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det ikke kommer helt klart frem i denne tråden så jeg vil prøve å fjerne evt misforståelser og gjøre det klart hva pz serien støtter med 1:1 pixelmapping og pc tilkobling.

Den støtter kun 1:1 pixelmapping over hdmi/dvi og da 1080p (1920x1080), men man må da slå av overscan.

Den støtter ikke pixelmapping over vga og høyeste oppløsning er 1366x768 eller 1280x1024.

Håper dette ordner opp i noen uklarheter.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ser ut til at det ikke kommer helt klart frem i denne tråden så jeg vil prøve å fjerne evt misforståelser og gjøre det klart hva pz serien støtter med 1:1 pixelmapping og pc tilkobling.

Den støtter kun 1:1 pixelmapping over hdmi/dvi og da 1080p (1920x1080), men man må da slå av overscan.

Den støtter ikke pixelmapping over vga og høyeste oppløsning er 1366x768 eller 1280x1024.

Håper dette ordner opp i noen uklarheter.
    Hmm lignet mistenklig på det jeg skrev i innlegget over
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja ville bare presisere det slik at det ikke skal være noen tvil

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hehe, ja ville bare presisere det slik at det ikke skal være noen tvil
    Ja, nå skulle vel ting være krystallklare!!

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    iden min laptop ikke har DVI får jeg ikke brukt full oppløsning, som var halve poenget med å kjøpe PZ70!
    En liten overgang til 95 kr så er det problemet løst
    Komplett.no - HIS DVI to HDMI adapter

+ HDMI-kabel da

Selv fikk jeg denne herlige saken inn i stuen i forrige uke. Så lang er jeg strålende fornøyd selv om jeg kjører med lav kontrast/lysstyrke i innkjøringsperioden.

Bildekvaliteten og fargegjengivelsen er mye bedre enn hva jeg hadde håpet på. Det som overrasket meg mest med denne tven er hvor bra den takler SD-signaler... strålende fornøyd så langt.
    Det eneste jeg kan tenke meg kan være litt irriterende er som tidligere nevnt hvordan den takler 1080p/24.. men kan ikke påstå at dette plager meg nevneverdig.

EDIT: Britax, denne er kanskje det beste/billigste alternativet: Komplett.no - Skjermkabel HDMI-DVI M/M 2m

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle kanskje ha skrevet DVI/HDMI..
    Maskinen har ingen digital skjermutgang, kun VGA..

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    my bad.. jeg leste "min laptop har DVI"... mao så valgte jeg underbevisst å overse ordet "ikke".. beklager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var jo nettopp native oppløsning. PX720 støtter dette over VGA, men PZ ikke. Trodde det var klart å forstå.

Når det gjelder DVI / HDMI så er jo det klart å foretrekke, men da har man ikke lenger pixelmapping med de problemer det medfører ved bruk av PC. Det hjelper mao. ikke å kjøpe verdens dyreste skjermkort når PZ ikke støtter 1:1 hverken fra VGA / DVI eller HDMI.

Har du en PZ selv?
    1. Nå må jeg selv få lov til å definere hva mitt poeng er. Når du skriver:
    Det stemmer. Poenget var at til og med den "kjipe PX720" på 1366x768 piksler tar 1920x1080, som PZ ikke gjør i følge empiriske data...
    så er det nettop den ikke native 1920x1080 du fremhever som feature for PXn. IMHO en det meningsløs feature så lenge vi snakker om VGA-porten.
    2. Man har 1:1 pixelmapping over HDMI som andre har presisert ovenfor, og da er det bare de med eldre/kjipere bærbare som burde merke noe savn av full oppløsning over VGA. Skjermkort med full harware akselerering av HD materiale, HDMI, HDCP osv får man fra noen få hundrelapper og oppover.
    3. Ja, jeg har PZn selv men den kom hjem for få timer siden så jeg har ikke engang sett den enda, men gleder meg :-D

Og om det skulle være tvil, der skal overskan av og 1:1 pixelmapping på som aller første justering.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Babelfisken
    2. Man har 1:1 pixelmapping over HDMI som andre har presisert ovenfor, og da er det bare de med eldre/kjipere bærbare som burde merke noe savn av full oppløsning over VGA.
    Kunne jo vært greit å kjøre 360en i 1920x1080 via vga f.eks.... Ellers er det jo alltid greit med en ekstra inngang med fulle features. 2 HDMI-innganger blir jo fort litt snaut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Kunne jo vært greit å kjøre 360en i 1920x1080 via vga f.eks.... Ellers er det jo alltid greit med en ekstra inngang med fulle features. 2 HDMI-innganger blir jo fort litt snaut.
    Ja det tenkte jeg ikke på. Selv har jeg bare behov for 1 HDMI inngang siden jeg ikke har 360/PS2 og HTPC tar seg av alle andre funksjoner man kan tenke seg å ha mot en TV.
    Med bare to HDMI innganger kunne nok VGA-inngangen med fordel hatt full oppløsning, men det er jo uansett bare en workaround for det noen virkelig vil savne: Flere HDMI innganger. Da er vel 700 modellen rett adresse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en receiver som HDMI-switch.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har formening om støy fra denne TV'n?
    Tenkte da på viftestøy, statisk støy fra strømforsyning, summing fra 1920x1080 plasmaceller.

Har prøvd noen topp-modeller oppigjennom, samsung le40m91, En LG sak og sony 40x3500, og funnet ut at f.eks. vifter har ingenting i en stue og gjøre....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amentio

Har bestilt denne fra Amentio den 18.10 og de har allerede trekt pengene fra mitt mastercard :evil:
    Er det noen som har fått denne modellen fra Amentio? andre som har opplevd at de har trekt kredittkortet før de sender produktet?

Jeg er i kontakt med mastercard om dette og de fikser den saken hvis ikke Amentio løser dette.
    Amentio unnskylder seg med at de har gjort dette for å sette meg i "køen", de sier også at Panasonic har lovet at alle som har bestilt denne skal få den i løpet av nov.

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Noen som har formening om støy fra denne TV'n?
    Tenkte da på viftestøy, statisk støy fra strømforsyning, summing fra 1920x1080 plasmaceller.
    Jeg var også redd for høyfrekvent støy fra TV-en, da jeg tidligere hadde en LCD som bråkte mye.

Fra pz70 hører jeg ikke en lyd. Ingenting overhodet fra strømforsyning. De 4(?) viftene som sitter bak på tv-en hører jeg når jeg bøyer meg over tven, men jeg hører ingen ting selv når jeg står ca en halvmeter foran tven i en ellers stille stue. Jeg har allikevel fått inntrykk av at støynivået varierer fra apparat til apparat...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvar
    Fra pz70 hører jeg ikke en lyd. Ingenting overhodet fra strømforsyning. De 4(?) viftene som sitter bak på tv-en hører jeg når jeg bøyer meg over tven, men jeg hører ingen ting selv når jeg står ca en halvmeter foran tven i en ellers stille stue.
    Dette er mitt intrykk av tven også

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CraZee
    Her er link til en test av 42PZ70 - Panasonic TH-42PZ70

Ett par quotes:

"Combine Panasonic's latest 10th generation screens with Vreal processing and Full HD however and in the TH42PZ70 you have what is possibly the best High Definition (HD) performance available today from a 42in screen. The level of sharpness and detail is absolutely stunning, showing every possible nuance of detail imaginable.

Even more impressive is the black level performance of the TH42PZ70. The new generation screens deliver stunning black levels with a standard of graduated shadow on a par with any 40in screen out there.

Fast moving sporting action or movie scenes in general are handled by the TH42PZ70 with aplomb, displaying none of the motion pattern noise that afflicts many plasmas. Even with the fastest moving action, the TH42PZ70 manages to retain its composure."

Og til slutt:

"As a 'cut down' version of the TH42PZ700, the TH42PZ70 looses little in overall performance. With a price tag which places it firmly in the mid range price category, this panel comes highly recommended - in fact, it is quite possibly the best 42in buy currently out there."

Høres bra ut dette. Synd at tiden ikke kunne gått litt fortere nå. Vil ha min 50PZ70 i stua nå

Interessant lesing den testen. Er det noen som har fått modellen TH42PZ70 i hus som kan bekrefte eller avkrefte punktet med veggmontering ?

The TH42PZ70 is identical in looks to its older brother, the TH42PZ700 and Panasonic's PX700 range of plasma screens. With a glossy black frame and matte black pedestal, the PZ70 is not currently available with Panasonic's custom built cabinet (CAB) or wall mounting (WALL) option

Er avhengig av at TV jeg kjøper kan veggmonterers. Er i kjøpemodus....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TW600
    Interessant lesing den testen. Er det noen som har fått modellen TH42PZ70 i hus som kan bekrefte eller avkrefte punktet med veggmontering ?

The TH42PZ70 is identical in looks to its older brother, the TH42PZ700 and Panasonic's PX700 range of plasma screens. With a glossy black frame and matte black pedestal, the PZ70 is not currently available with Panasonic's custom built cabinet (CAB) or wall mounting (WALL) option

Er avhengig av at TV jeg kjøper kan veggmonterers. Er i kjøpemodus....
    Dette passer perfekt:

Biltema Norge

Du må bare kjøpe noen lengre bolter enn det som følger med i pakka. M8, rundt 5cm mener jeg - men sjekk for sikkerhetsskyld.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Har bestilt denne fra Amentio den 18.10 og de har allerede trekt pengene fra mitt mastercard :evil:
    Er det noen som har fått denne modellen fra Amentio? andre som har opplevd at de har trekt kredittkortet før de sender produktet?

Jeg er i kontakt med mastercard om dette og de fikser den saken hvis ikke Amentio løser dette.
    Amentio unnskylder seg med at de har gjort dette for å sette meg i "køen", de sier også at Panasonic har lovet at alle som har bestilt denne skal få den i løpet av nov.
    Se her:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...butikkene.html

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvar
    Jeg var også redd for høyfrekvent støy fra TV-en, da jeg tidligere hadde en LCD som bråkte mye.

Fra pz70 hører jeg ikke en lyd. Ingenting overhodet fra strømforsyning. De 4(?) viftene som sitter bak på tv-en hører jeg når jeg bøyer meg over tven, men jeg hører ingen ting selv når jeg står ca en halvmeter foran tven i en ellers stille stue. Jeg har allikevel fått inntrykk av at støynivået varierer fra apparat til apparat...
    Takk for tilbakemelding. Har inne bestilling på en slik med levering fredag, så jeg hadde noen dager å tenke. Var kun statisk støy som var bekymringen. Bytta fra plasma til LCD, men vil ha igjen detaljer i gråtoner, så da blir det Panasonic plasma...igjen.

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •