Panasonic TH-42PZ70E Full HD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 320
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    700 serien har mer påkostet lyddel med subwoofer. Dette gjør dem også en god del tykkere. Anser de som lite aktuelle for de som har tenkt å benytte lydanlegg utenom, deriblant meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * Officiell Tråd - Panasonic PZ70 * - Minhembio forum

I innlegg 354 mener de at PX70 har bedre bilde (skarphet, vitnivå, kontrast...) enn PZ70. Jeg har ikke fått sett PZ70 i real life enda, men tenkte jeg vill kjøpe 42" utgaven. Er det noen som har fått sammenlignet PX og PZ og kan si seg enig i ovenstående, eller er det bare et nytt resultat av dårlige innstillinger, tilkoblinger eller at tven ikke har blitt innkjørt?

Newcomer Remedier sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barrabas:
    Jeg har ikke sett PX70, men kjøpt PZ70 for et par uker siden. Som nevnt tidligere i tråden, er jeg nok blitt temmelig bortskjemt på bilde etter BenQ PE8720 og W9000 projektor.. så ble ganske skuffet over bilde på 42PZ70.
    Dårligere kontrast, ikke jevne overganger på farger i graderinger, ikke spesielt skarpt bilde, støy i lyse områder, hakking ved panorering, etterslep etc etc.. I tilleg sliter jeg ryggen av meg med ca 2% overscan på bildet når jeg kjører 1080p fra PC via HDMI..

TV'n har så og si ingenting å stille på bildemessig, så om man vil kalibrere den skikkelig er man temmelig lost(contrast, brightness, fargemetning, og skarphet).

Jeg tror dette er et perfekt TV for folk som ikke har noen spesiellee preferanser på hva et godt bilde er eller ikke, og skal bruke den som den er rett ut fra esken.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste nye panasonic tv'ene er utstyrt med en altfor dårlig meny når det gjelder innstillinger på bilde etc.... Men det er noen som snakker om en skjult meny.. Nå husker ikke jeg eksakt hvordan man kommer inn på denne men det skal jeg finne ut ettersom jeg skal kjøpe meg pz70 selv, 50" vel og merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Remedier, det høres jo ikke bra ut. PZ70 får jo strålende kritikker rundtom i forumene og på tester. Jeg er så lei av å lete etter ny TV nå. Har lyst på ny til vintersesongen....Jeg får prøve å få sett den og gjøre meg opp en mening. Jeg har jo alltids Epson TW700 projektor å trøste meg med innimellom

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barrabas:
    Bare hyggelig Jeg ender nok opp med en BenQ W9000 igjen ganske så fort, eventuelt W5000 om det er forbedringer nok til å være verdt pengene å legge i mellom..

Men for all del, hva som er et godt bilde eller ikke er jo helt individuelt.. Hva jeg ikke liker kan andre syns er kanonbra hehe.. Lett å glemme det der når man leser rundt på forum!

Akkyrat nå håper jeg bare jeg klarer å få løst overscan problemet :/

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom en dobbel en der gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest om overscan på PZ70 og den er default på og kan skrues av i meny, men det regner jeg med du har prøvd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter også sjøl med Benq PE8720 og har bestilt meg panasonicen (50" PS70E). Jeg har en Tatung 32" som kun presterer bra på film fra PC-inngang og er dårlig på parabolbilder (etterslep). Men skulle ikke plasmatv'er har 0 etterslep da? Derfor jeg kjøper plasma i allefall.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barrabas:
    Nada med overscan valg i menyen gitt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2% Overscan

Har du prøvd dette?

Fra: Panasonic TH42PZ70B Viera 1080p Plasma Design, Operation

"By setting the [Picture Overscan] option in the [Setup] submenu to "Off", you can achieve zero overscan, and – with a 1080 source – 1:1 pixel mapping. This option is only available when aspect ratio is set to [Auto] or [16:9], and can be adjusted independently for SD and HD content. With the former you're more likely to see interference at the edges of the image so I usually only reserve [Picture Overscan] "Off" for high-def material."

mvh
    Gazza

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gazza321:

Se her ja.. Supert at det ikke står kvekk om dette i brukermanualen
    TV'n måtte stå i 16:9 for at overscan skulle kunne skrues av.
    Nå går det jo faktisk an å bruke denne mot PC!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Remedier:

Fint det ordnet seg. Hva synes du om skarpheten på f.eks. tekst i internet browser på PC? Kjører du 1080p?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barrabas:

Kjører 1080p ja Skarpheten er fin.. men selv om jeg har satt tekst til 120dpi kan jeg ikke sitte stor lenger enn et par meter fra skjermen for å kunne lese.. og JA, jeg har godt syn :P hehehe..

Fikk justert litt på farger osv fra skjermkortet, så akkurat det begynner å se bra ut

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42pz70 vs pz700

Noen som har sett begge?
    Hvilken er flottest å se på?
    Hvem av dem har det beste bildet?

Lydkvalitet betyr ikke noe for meg, da det likevel skal tilkobles anlegg. SD-kort har også forholdsvis lite å si. Da står jeg igjen med at design og bildekvalitet avgjør, og ut fra spesifikasjonene virker ikke dette opplagt akkurat? Har også vært en runde i butikker (Tr.heim), men der virker det ikke som de har kommet enda.

Greier ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe. Har også vurdert px70, men den ser jo så billig ut...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gimsgutten: Jeg vurderte også pz70 og px70, men endte opp med en 50q96 fra samsung og angrer ikke i det hele tatt. Mye bedre design og dessuten synes jeg svartnivået er bedre på denne enn på px70.

Du får jo en 50q96 til prisen av en 42pz70. En ser ikke forskjell på fullHD på så liten skjerm allikevel, skal godt gjøres å se forskjell på en 50 tommer også...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herminator: Jeg henger med på argumentasjonen, men 50" er ikke kona med på av møbleringshensyn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    42pz70 vs pz700

Noen som har sett begge?
    Hvilken er flottest å se på?
    Hvem av dem har det beste bildet?

Lydkvalitet betyr ikke noe for meg, da det likevel skal tilkobles anlegg. SD-kort har også forholdsvis lite å si. Da står jeg igjen med at design og bildekvalitet avgjør, og ut fra spesifikasjonene virker ikke dette opplagt akkurat? Har også vært en runde i butikker (Tr.heim), men der virker det ikke som de har kommet enda.

Greier ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe. Har også vurdert px70, men den ser jo så billig ut...
    Er du bekymret for reflekser i skjermen (vinduer,lys..osv) så har PZ70 en bedre antirefleks overflate.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra avforum..

"A word of warning. I've got 60 hours on my pz70 now. I decided to check out some 1080p pr0n I downloaded from easynews earlier. It looked amazing, but that's not the point. I watched only about 15 minutes of this (don't read anything into this) and now have the lettering In The Crack - nicely burned in to the bottom left hand corner of my panel. I've had some normal telly and untuned analogue on for a while and it's not completely gone, you can still read what it says up close. You have been warned!"

Solberg

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Herminator: Jeg henger med på argumentasjonen, men 50" er ikke kona med på av møbleringshensyn.
    Da går du for en 42Q96 som er mye penere enn panasonic (høy WAF) eller en pioneer om du absolutt vil bruke mye penger. Vet at det er en del tester px70 vinner over samsung q96, men det er også noen tester på nett der q96 vinner over px70. Lyd og bilde klager på støy i mørke partier, hvilken jeg kan være enig med på min defekte skjerm, men på utstillings eksemplar i butikk kunne jeg ikke se noe til dette. Nå har jeg også støy på lysere partier pga av en defekt, men man legger mest merke til det i mørke partier. Jeg er blitt lovet ny tv til uka så da kan jeg jo se mere på dette. Ellers er tv'en knall bortsett fra at jeg må trykke meg igjennom de forskjellige inngangene når jeg skal bytte fra feks tv til hdmi.

Ikke lett det her med å handle tv...

Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •