Panasonic TH-42PZ70E Full HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 320
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hehe:)

Ser det no når eg les det om igjen, tenkte Accepted eg Det var domt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allerede svart på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til en test av 42PZ70 - Panasonic TH-42PZ70

Ett par quotes:

"Combine Panasonic's latest 10th generation screens with Vreal processing and Full HD however and in the TH42PZ70 you have what is possibly the best High Definition (HD) performance available today from a 42in screen. The level of sharpness and detail is absolutely stunning, showing every possible nuance of detail imaginable.

Even more impressive is the black level performance of the TH42PZ70. The new generation screens deliver stunning black levels with a standard of graduated shadow on a par with any 40in screen out there.

Fast moving sporting action or movie scenes in general are handled by the TH42PZ70 with aplomb, displaying none of the motion pattern noise that afflicts many plasmas. Even with the fastest moving action, the TH42PZ70 manages to retain its composure."

Og til slutt:

"As a 'cut down' version of the TH42PZ700, the TH42PZ70 looses little in overall performance. With a price tag which places it firmly in the mid range price category, this panel comes highly recommended - in fact, it is quite possibly the best 42in buy currently out there."

Høres bra ut dette. Synd at tiden ikke kunne gått litt fortere nå. Vil ha min 50PZ70 i stua nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg er litt i villrede her.

Såvidt jeg vet er forskjellen mellom PX/PV70 og PZ70 at sistnevnte har full HD, dvs 1920*1080 oppløsning. Ellers er disse skjermene identiske.

Når det så har vært snakket side opp og side ned om hvor lite viktig full HD er på skjermer av denne størrelsen (42"), og at det i praksis ikke vil være mulig å se forskjell på om skjermen har full HD på vanlig sitteavstand, ca 4 meter, skjønner jeg ikke helt hvorfor folk er så fyr og flamme etter denne skjermen i forhold til en "vanlig" PX/PV70?

Jeg ville kanskje faktisk trodd at på ikke-HD-signaler ville bildet her blitt dårligere enn en vanlig PX/PV70 da skjermen må skalere noe innmari. Dette blir vel også diskutert i testen det er linket til ovenfor.

Er det noe jeg har gått glipp av?

Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    Når det så har vært snakket side opp og side ned om hvor lite viktig full HD er på skjermer av denne størrelsen (42"), og at det i praksis ikke vil være mulig å se forskjell på om skjermen har full HD på vanlig sitteavstand, ca 4 meter, skjønner jeg ikke helt hvorfor folk er så fyr og flamme etter denne skjermen i forhold til en "vanlig" PX/PV70?
    Tja, fra 4 meter så holder det med 800*400 punkter på 42", best avstand er ca 1,6 meter hvis man har full HD.
    Får flytte godstolen nærme da når jeg skal se HD film :-)
    Jeg gleder meg!
    http://www.satellite-calculations.co...ngdistance.xls

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TH-42PZ700EA vs TH-42PZ700E

Har egentlig bestilt en 42" Toshiba LCD, men PZ700 høres veldig spennende ut, så jeg vurdere å bytte (Ser ut til at Panasonicen blir tilgjengelig før Toshibaen også).

Jeg ser at noen nettbutikker omtaler skjermen med produktnummer TH-42PZ700E, mens andre har en "A" på slutten, altså TH-42PZ700EA.

Er det noen som vet hva forskjellen, hvis det er noen, er?

Lurer også på om det følger med bordstativ til tv'en, eller om man MÅ kjøpe dette i tillegg.

mvh
    M

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del om Z serien til Panasonic og de hvirker helt klart veldig spennende. En av mine reservasjoner mot Plasma har vært den blanke skjermflaten. Nå har jeg lest litt og det ble nevnt på minhembio forum at disse har en mattere overflate lignende LCD. Er det noen som kan bekrefte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Har lest en del om Z serien til Panasonic og de hvirker helt klart veldig spennende. En av mine reservasjoner mot Plasma har vært den blanke skjermflaten. Nå har jeg lest litt og det ble nevnt på minhembio forum at disse har en mattere overflate lignende LCD. Er det noen som kan bekrefte dette?
    Har ikke sett skjermen med det blotte øyet selv, men har trålet gjennom ett par lange tråder på utenlandske forum og sett bilder. PZ70 har "matt" overflate, mens PZ700 har en "blank" overflate.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det ja..

Men fortsatt uvisst hvordan 24p blir håndtert.. ellers virker dette som en knall tv med få mangler.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CraZee
    Har ikke sett skjermen med det blotte øyet selv, men har trålet gjennom ett par lange tråder på utenlandske forum og sett bilder. PZ70 har "matt" overflate, mens PZ700 har en "blank" overflate.
    Underlig, det er jo omvendt på PX modellene. PX700 har anti reflex, noe PX70 ikke har.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet forskjellen på PZ70E og PZ70EA da?
    Amentio.no har disse to i listen sin med en prisforskjell på ca 1200 kroner, så noe må det vel være?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at PZ70E og PZ70EA er samme modell. De bakerste bokstavene forteller ofte hvilket europeisk marked tv'n opprinnelig er beregnet for, eller hvor de er produsert. De samme ser man på Sony's LCD modeller, uten at det er noen tekniske forskjeller på de (D3000E, D3000AEP, D3000K)...

Så prisforskjellen har nok neppe noe med tekniske forskjeller å gjøre. Heller at en av modellbetegnelsene har lengre leveringstid. Dvs at du betaler mindre fordi du må vente lengre før du får tv'n.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig forvirrende disse betegnelsene.

Har alltid trodd at det spilte liten rolle, men fant dette på et dansk forum:

Hvis man skal have 1080p24 understøttelse, så skal man vælge dem som hedder PZ700EA .. De har det!

Har netop bestilt sådan et fra tyskerlandet, og det lander inden for 3-5 dage.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Meg bekjent så støttet ikke PZ700 1080P24. Noe PZ70 gjør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er visst spørsmålet om hvor godt den støtter det. Jeg trodde det var enten eller. Denne siden skal teste tvn:

HDTVTest Fundraising For Panasonic Viera TH-42PZ70

Testen blir ferdig på onsdag. Så da får vi se hva den duger til. Jeg har forøvrig allerede bestilt den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080P panel er ikke noe must på en 42", men alikevell frister det å kjøpe denne modellen fremfor PX modellen.

Hvorfor :

Man får 1:1 pixelmapping over HDMI ved bruk av pc. Og den støtter 1080p24. Forhåpentlig vis med en panelfrekvens på 72Hz slik som Pio'en

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andy, hvordan vet du at den støtter 1080p/24? Er det noen tester som har bekreftet dette?
    Hvis den gjør det, Pana, here I come...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støtter 1080P/24, men det ser ut som den gjør en 3:2 pulldown om til 50/60 Hz iflg diverse forum. Noen synes det likevel ser bra ut andre ikke helt fornøyd. Det ser iallefall ut til å ikke være noe å bekymre seg over i de fleste tilfeller

Panasonic TH42PZ70 Review

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det var jo et greit review det der, men venter til HDTVtest.co.uk har anmeldt TV'n. De er generelt flinkere enn andre å fokusere på de negative sidene ved en TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om dere har tid til å lese, så står det en del info i denne 27 siders lange tråden:
    Panasonic TH-42/50PZ70 Owners Thread Only - AVForums

har forsåvidt tenkt å kjøpe denne skjermen selv, men har ikke sett noen nettbutikker med den enda.

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •