Panasonic TH-42PZ70E Full HD - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 320
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som eier av en TH-42PZ70 så følger man jo med i tester som omhandler apparatet.

Jeg abbonerer også på bladet Hjemmekino - her har det vært merkelige resultater i et par tester av denne tven.

Samme tv - men to helt forskjellige resultater:

I nummer 2, 2008 så testes TH-50PZ70 og får topp karakter. Bedre kjøp til prisen finnes ikke - som det sies.

I nummeret etter, nummer 3, 2008 så testes TH-42PZ70 sammen med noen lcd-tver som alle skårer bedre. Panasonic får karakteren 4 og en del pepper.

Det rare er at det virker som det er samme person som har testet?

Samtidig virker det ikke som om det er de samme egenskapene som vektlagt som positive eller negative i konklusjonen.

For eksempel lyd blir kritisert for den ene tven, men ikke nevnt i den andre testen?? eser man testene så skulle man aldri tro at det var samme tv som er testet - ikke en gang samme fabrikat.....

Andre som har lest dette og har kommentarer?

I nummer 3 hvor tven kommer dårligst i en gruppetest mot lcd-tver så er det Samsung LE40F86BD som får 6 i karakter og kåres til vinner.

Har nå lest en del tester andre steder - og Samsungen virker å være en bra tv.

MEN - den blir parkert av Panasonicen i alle andre tester jeg har lest....

Som for eksempel dette stedet:

Panasonic TH42PZ70B Review Conclusion: Highly Recommended

http://=http://www.hdtvtest.co.uk/Sa...Conclusion.php
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stussa veldig over denne testen jeg også når jeg leste den.. Helt utrolig å snu på flisa sånn som det er gjort her!

Ikke så rart at man har problemer med å finne seg tv når det er så stor forskjell fra test til test!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg testet begge skjermene. Det som må forstås først og fremst, som en grunnleggende ting, er at det ikke er noen som helst automatikk i at en 42 tommer og en 50 tommer at samme modell fra samme fabrikant har de samme ytelsene. Sannsynligvis er forskjellene mindre på LCD siden det for de ikke er noe problem å lage mindre skjermer med høy oppløsning, men også der opplever vi ofte at produsentene opplyser forskjellige spesifikasjoner på forskjellige størrelser innen samme modellserie. På plasma er dette annerledes. 42 tommer full HD er det kun Panasonic som har greid å lage. med så tettpakkede piksler på en plasma, er det kanksje ikke så overraskende at resultatet ikke utløste stormende jubel. på femti tommer har man betydelig bedre plass på panelene til pikslene. femtitommeren scorer generelt godt fordi den i forhold til pris og størrelse gir meget god pris/ytelse faktor. For 42 tommeren er konkurransen betydlig hardere. Den er ikke i nærheten av å ha det pris/ytelsesforholdet som femtitommeren har. i testpanelet var også redaktøren vår Håvard. Han har hatt flere Panasonic plasmaskjermer, og har i likhet med meg sett de fleste av skjermene som Panasonic har laget. Denne skjermen mangler litt av den magien som tidligere skjermer har hatt. både dybdefølelsen i bildet og sortnivå i opplyst rom, er litt på vikende front. Dessuten har konkurransen fra LCD i dette segmentet hardnet til noe alvorlig. Teknisk sett kjører flere av LCD konkurrentene i testen ringer rundt denne skjermen fra Panasonic når det gjelder tekniske ytelser. Spesielt på panoreringer og bildeelektronikk, er sparekniven vært litt vel skarp hos panasonic. Andre produsenter legger betydelig mer vekt på gode kalibreringsmuligheter og avansett bildeelektronikk for å få frem best mulig bilder. Håper du fikk et lite innblikk på forskjellene

PS. Den Samsungen du refererer til i innlegget ditt, er M86. Den som vant testen i Hjemmekino nummer 3 er F86. Det er en helt annen skjerm med dramatisk bedre ytelser.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hva skal man tenke nå da???

En haug med annerkjente nettsteder kårer TH-42PZ70 som et bedre kjøp (eller like bra ) enn de lcd-tvene tven ble testet mot i det siste nummeret av Hjemmekino.

Men her sies det altså at de samme lcd tvene "kjører ringer rundt" Panasonicen. Altså en regelrett "grusing".

Har korrigert linken i mitt tidligere inlegg, nå gis Hjemmekinos vinner og Panasonicen samme karakter på dette nettstedet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vel også nevne at jeg har opplevd TH-50PZ70 og TH-42PZ70 i butikk ved siden av hverandre med samme signal og med samme instillinger noen ganger.

Store forskjeller i bildekvalitet er vel ikke den første tanken som faller meg inn....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ja hva skal man tenke nå da???

En haug med annerkjente nettsteder kårer TH-42PZ70 som et bedre kjøp (eller like bra ) enn de lcd-tvene tven ble testet mot i det siste nummeret av Hjemmekino.

Men her sies det altså at de samme lcd tvene "kjører ringer rundt" Panasonicen. Altså en regelrett "grusing".

Har korrigert linken i mitt tidligere inlegg, nå gis Hjemmekinos vinner og Panasonicen samme karakter på dette nettstedet.
    Siter riktig da i allefall. jeg sier at de kjører ringer rundt panasonicen på spesifike ting som tekniske ytelser som panoreringer. Dette gjelder også menyer og innstillings og kaliberingsmuligheter. Kan du med hånden på hjertet si at du er fornøyd med de mulighetene som ligger i menyene og bildebehandlingsmessig på Panasonic TV'en? Panasonic har ingen muligheter til å kalibrere skjermen til korrekte farger eller riktig hvitbalanse. Mulig det bare er vi som er litt pirkete på dette området enn det andre er.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Siter riktig da i allefall. jeg sier at de kjører ringer rundt panasonicen på spesifike ting som tekniske ytelser som panoreringer. Dette gjelder også menyer og innstillings og kaliberingsmuligheter. Kan du med hånden på hjertet si at du er fornøyd med de mulighetene som ligger i menyene og bildebehandlingsmessig på Panasonic TV'en? Panasonic har ingen muligheter til å kalibrere skjermen til korrekte farger eller riktig hvitbalanse. Mulig det bare er vi som er litt pirkete på dette området enn det andre er.
    Men hvorfor får da TH-50PZ70 6 i karakter når den har de samme menyene med de samme mulighetene?????

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    karakterene våre reflekterer pris/ytelse. Karakteren vippet i så måte mellom 5 og 6. I det tilfellet ble karakteren løftet opp. for 42 tommerens del ligger den og vipper mellom 4 og 5. Siden den var i en gruppetest ble den satt til 4 for å klarere reflektere forskjellene mellom skjermene i testen. Hadde alle fått fem hadde vel det også gitt grunnlag for diskusjon.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle TV'ne koster omtrent like mye, så pris/ytelse blir ikke så viktig i denne sammenhemg.

Når 50" får 6'r for 30 dager siden, og 42" får 4'r, eller under pari, så er Yatzy det første som faller meg inn. En annen ting jeg biter merke i er at Samsung er "populært" i denne blekka....

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd.

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Opplevde det samme da jeg så den opp mot px modellen og pioneer.
    Det var et balst bildet og på hvite bakgrunner var den gul/grå i forhold til de andre pana modellene.
    prøvde å si dette her på forumet på en annen link, emn ble rett og slett hodekappet.
    Har hatt alle pana sine mpdeller siden PW3, men oppgraderte ikke til den nye modellen når jeg så hva den leverte.

Sjekk selv i en butikk hvor de har alle på samme vegg og konklusjonen er desverre klar: Pana sin framgang er slutt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet begge skjermene. Det som må forstås først og fremst, som en grunnleggende ting, er at det ikke er noen som helst automatikk i at en 42 tommer og en 50 tommer at samme modell fra samme fabrikant har de samme ytelsene
    Jeg støtter ihvertfall Jørn. Jeg har eid og testet nok skjermer til å bekrefte at det KAN være en del forskjeller mellom 42 og 50 på et og samme merke og modell. Noen som husker Pioneer 427xa og 507xa? Der var også 50` bedre enn 42 (blant annet til å tegne hvitt). Jeg har tidligere poengtert etter en test at PZ70 mot PX70 at jeg synes billig-modellen er klart bedre. Men det faller selvsagt eiere av PZ70 tungt for brystet.....

Når det gjelder Panasonic, så har jeg vært utrolig fornøyd både med PA30, PA50, litt mindre med PV60 og PV70 var bra (bortsett fra litt dårlig bildeprosessor og grumsete sortnivå). Men TH-50 PZ800 virker lovende.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg støtter ihvertfall Jørn. Jeg har eid og testet nok skjermer til å bekrefte at det KAN være en del forskjeller mellom 42 og 50 på et og samme merke og modell. Noen som husker Pioneer 427xa og 507xa? Der var også 50` bedre enn 42 (blant annet til å tegne hvitt). Jeg har tidligere poengtert etter en test at PZ70 mot PX70 at jeg synes billig-modellen er klart bedre. Men det faller selvsagt eiere av PZ70 tungt for brystet.....

Når det gjelder Panasonic, så har jeg vært utrolig fornøyd både med PA30, PA50, litt mindre med PV60 og PV70 var bra (bortsett fra litt dårlig bildeprosessor og grumsete sortnivå). Men TH-50 PZ800 virker lovende.
    Hvorfor er jeg ikke overasket?

Tror ikke at det har fallet noen eiere av PZ70 tungt for brystet at du synes PX modellen er bedre. Antageligvis så er den det.

Det visse hang seg opp i - var at du ikke anbefalte kjøp av denne tven i det hele tatt - på grunn av dens "mangler".

Dette var i stor kontrast til mange andre steder hvor denne modellen nettopp var et anbefalt kjøp.....

:-?

Ellers så handler de siste inleggene om de to omtalte testene i bladet Hjemmekino. Du som selv omtaler deg som forhenværende produkt-tester i hifi-blad - les gjerne de to testene og kom med dine synspunkter her, det hadde vært intressant å høre hva du synes??

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av problemet til "Jørn" i denne saken er at modellen TH-42PZ70 fikk en stor negativ omtale av dårlig sortnivå og kontrast på grunn av at den har grå bakgrunn.

Dette ble også omtalt senere i konklusjonen i testen som modellens store feil.

På TH-50PZ70 så blir derimot sortnivå og kontrast fremhevet som noe lcd modeller ikke er i nærheten av. Problemet med grå bakgrunn finnes ikke her.

Modellene har samme bakgrunn, kontrast og sortnivå......

Jeg er ellers enig i at det KAN være forskjeller mellom to modeller 42 og 50. Men i dette tilfellet er forskjellene meget små, hvis det i det hele tatt finnes noen?

Det jeg mener er at hvis den ene modellen er dårlig - vel da er den andre det også.....

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt forvirret her...

Jeg hadde tenkt å kjøpe pz70 42', men er nå sterkt i tvil...

Ble veldig overrasket over testen i siste Hjemmekino. Er det riktig at plasma i 42' som ikke er full HD er å foretrekke?

Eller er det lcd som gjelder i denne størrelsen? Det er nemlig denne str, 37-42' som er aktuell for meg. (Eller rettere, kona mi vil ikke ha større tv...):???:

Vil ha full HD nemlig!!:-D

Har lest mye om de aktuelle Sony og Samsung skjermene i denne testen, og er nesten gått over til lcd. Men er ingen bilde-ekspert, derfor spørr jeg her!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt at 1920x1080p gjør seg bedre på 50 enn på 42. Uten at jeg vet noe mer om det.

Uansett villle jeg ventet på de nye full HD plasmaskjermene fra Panasonic.

42PZ85 ligger på 14000 i Svergie.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann
    Jeg hadde tenkt å kjøpe pz70 42', men er nå sterkt i tvil...

Ble veldig overrasket over testen i siste Hjemmekino. Er det riktig at plasma i 42' som ikke er full HD er å foretrekke?

Eller er det lcd som gjelder i denne størrelsen? Det er nemlig denne str, 37-42' som er aktuell for meg. (Eller rettere, kona mi vil ikke ha større tv...):???:

Vil ha full HD nemlig!!:-D

Har lest mye om de aktuelle Sony og Samsung skjermene i denne testen, og er nesten gått over til lcd. Men er ingen bilde-ekspert, derfor spørr jeg her!
    Som eier av en 42PZ70 kan jeg nevne at flere av de sakene som testeren i "Hjemmekino" klager på - synes jeg er greie - visse ting til og med som fordeler.

Av sikkert 20 tester av denne tven har jeg kun sett et par hvor tven ikke får meget bra karakter, den ene i Hjemmekino......

Men som det blir nevnt her... nå kommer det nye skjermer fra Panasonic, følg med og les tester.

Les gjerne fler tester enn kun i Hjemmekino :wink:

Når det gjelder full HD eller ikke så kommer det litt an på hvor mye 1:1 pixelmapping og slikt betyr for deg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Har også hørt at 1920x1080p gjør seg bedre på 50 enn på 42. Uten at jeg vet noe mer om det.

Uansett villle jeg ventet på de nye full HD plasmaskjermene fra Panasonic.

42PZ85 ligger på 14000 i Svergie.
    Jeg har kun lest et par tester mellom full HD plasmaer i størrelsen 42 og 50 av samme type, begge Panasonic selvsagt (PZ70 og PZ700)

Begge testene fortalte at 50" hadde noe bedre bildekvalitet med tanke på "smoothere" bevegelser. Men i begge tilfellene så hadde 42" både bedre sortnivå og høyere kontrast.

Men forskjellene var små.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har kun lest et par tester mellom full HD plasmaer i størrelsen 42 og 50 av samme type, begge Panasonic selvsagt (PZ70 og PZ700)

Begge testene fortalte at 50" hadde noe bedre bildekvalitet med tanke på "smoothere" bevegelser. Men i begge tilfellene så hadde 42" både bedre sortnivå og høyere kontrast.

Men forskjellene var små.
    Slik jeg forstår det var det en test mellom 42PZ70 og 50PZ700? Da er det viktig å være oppmerksom på at dette er forskjellige TV'er, altså PZ70 og PZ700-serien. PZ700 har bare 5000:1 i oppgitt kontrast, og er eldre enn PZ70-serien med oppgitt kontrast på 10000:1. Men PZ700 serien er forørvrig mer "påkostet" med at den har flere innganger, bedre lyd og muligens kraftigere bildebehandlingskretser. Dermed ser det jo ut til at forskjellene som er påpekt de testene du snakker om stemmer ganske bra med dette, men det er altså ikke noe grunnlag for å sammenligne 42PZ70 og 50PZ70.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma teknologi

Er selv plasma mann, ikke lcd.

Grunnen til at 42" kan se dårligere ut, er at jo mindre plasma punktene er, jo mindre lys lager de.
    Mindre gass i punktene påvirker bildet vesentlig.

Så vi får bare håpe at plasma kan få en verdig arvtager snart. Eller at noen smarte hoder i Pana har løst gåten og det er grunnen til at Pioneer nå har satt ut produskjonen sin til dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har selv kikket endel på Panasonic sin TH-42PZ70 modell, men er litt usikker på om jeg skal velge den, eller TH-42PZ700.

Hva er egentlig den store forskjellen mellom disse to?

Er 42PZ700 et bedre kjøp?

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •