Panasonic TH-42PZ70E Full HD - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 320
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    skjermen min takler ikke 72hz vertfall

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av renoo
    Var innom siba på Liertoppen og kikket på denne i dag etter å ha lest mye godt om den her og andre steder.

Dessverre skuffet den meg veldig.
    - Blasse farger
    - Veldig dårlig panorering / hakking ved nesten all bevegelse
    - Noe uskarp

Nå skal det sies at dette var i ett godt opplyst butikklokale og jeg varierte ståsted fra 3-5meter. Media var en episode av rome på canal+ i 720p.

Denne hang ved siden av en samsung ps42q96hd til samme pris. Samsungen har mer ramme og kommer uten høyttaler og er bare hd-ready med ganske så mye dårligere oppløsning, men utkonkurrerte panasonicen på alt.

Så da er det fram med google igjen og finne stoff om samsungen. Reiser nok innom hifiklubben for en test med litt forskjellig materiale der etterhvert.

Mulig det er subjektivt, men denne skjermen traff ikke meg.. :neutral:
    Vil påstå at signalet her må ha vært av laber kvalitet, kjenner ikke igjen beskrivelsen din her, snarere tvert imot!? Fikk du sammenlignet den med Samsung'en? Jeg forlangte full demo før jeg gikk for PZ'en og jeg så fort at denne glimtet til både på SD-sendinger, DVD og HD - har ikke angret i etterkant.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikset det med Pc kobling, tar bare å velger Tv som Hovedskjerm -> FULL HD , reeboter og tar ut ledningen til Pc skjermen. Ajaja funker zom zattan.

Men har et ant problem til nå, på vanlige Tv sendinger så plutseligt "fryser" bildet mens lyden går lixom. skjer bare innimellom. Mest på discovery channel og animal channel. av å til andre oxo, men sjeldent.

Har anolog CD signaler .. noen andre som har same shitt ?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smygen
    Men har et ant problem til nå, på vanlige Tv sendinger så plutseligt "fryser" bildet mens lyden går lixom. skjer bare innimellom. Mest på discovery channel og animal channel. av å til andre oxo, men sjeldent.

Har anolog CD signaler .. noen andre som har same shitt ?
    Dette skjer mest på Viasat4 hos meg - og det er ikke tven....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge å høre mr Spock, men natti natt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp til følgende: Jeg ønsker at når jeg slår på tv'en så velger den automatisk inngang - HDMI 1, og ikke TV som den gjør nå. Har "slått" av alle andre alternativer i oppsett menyen, men TV får jeg ikke gjort noe med. Noen som har tips?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=CraZee]Trenger litt hjelp til følgende: Jeg ønsker at når jeg slår på tv'en så velger den automatisk inngang - HDMI 1, og ikke TV som den gjør nå. Har "slått" av alle andre alternativer i oppsett menyen, men TV får jeg ikke gjort noe med. Noen som har tips?[/QUOT

Gå inn i "hotel menyen" og endre hvilken kilde den bruker ved oppstart. Står tidligere i denne tråden....sammen med mye annet nyttig info

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da er TH-50PZ70 bestillt fra avhifi. 19.190,- er ingen dårlig pris.

Gleder meg som en unge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Vil påstå at signalet her må ha vært av laber kvalitet, kjenner ikke igjen beskrivelsen din her, snarere tvert imot!? Fikk du sammenlignet den med Samsung'en? Jeg forlangte full demo før jeg gikk for PZ'en og jeg så fort at denne glimtet til både på SD-sendinger, DVD og HD - har ikke angret i etterkant.
    Fikk selgerfyren til å vise Canal Digital bilder og dvd materiale i det vide og det brede. Kan godt være at belysning og skjerminnstilling ødela inntrykket av PZ'en, men i mine øyne var samsungen hakket bedre. De hang tross alt ved siden av hverandre :P

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De testet 50" i siste Hjemmekino. Fikk, selvsagt, topp score 6.

Noe klaging er det selvsagt, best bilde for pengene. var sluttkommentaren.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    De testet 50" i siste Hjemmekino. Fikk, selvsagt, topp score 6.

Noe klaging er det selvsagt, best bilde for pengene. var sluttkommentaren.
    En fortjent karakter etter min mening

Noen andre som vet noe om dette? At det er så dårlig byggekvalitet på PZ modellene at de skal vekk fra markedet??

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post828597
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    En fortjent karakter etter min mening

Noen andre som vet noe om dette? At det er så dårlig byggekvalitet på PZ modellene at de skal vekk fra markedet??

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post828597

Skulle gjerne ville ha sett en kilde for den uttalelsen. Har i allefall ikke hatt noen problem med mine Panasonicer, noe jeg ikke kan si om alt jeg har hatt fra Korea...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Skulle gjerne ville ha sett en kilde for den uttalelsen. Har i allefall ikke hatt noen problem med mine Panasonicer, noe jeg ikke kan si om alt jeg har hatt fra Korea...
    Ja kilde hadde vært intressant.

Ellers er mitt intrykk at det har vært en del klaging på grønne striper etc på PX/PV70 i trådene på dette forumet. Lite klaging på PZ er mitt intrykk?

Nå kan det jo hende at PX/PV er solgt i så stort antall at det allikevel ikke er mange ex som har problemer....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har nett kjøpt meg pz70 42" hos elprice.
    Har ikke fått så mye tid til testing men av det jeg ser så er jeg veldig imponert.

Satt på X-men The last stand(BD-Disk) på min PS3, koplet til tven med Monster Composite kabel, oppløsning 1080i (ja jeg vet at ved å kople HDMI så får jeg 1080p, har nemlig gjort det også,men synest at blidet var bedre ved bruk av composite)

La da merke til ved visse sekvenser i filmen så blir bildet kornete, nesten litt irriterende (det kom spesielt når det var røyk,skyer eller "kvasse" farger på skjermen.

Iikkke for å klage på bildekvaliteten, stor forskjell fra min gamle rør tv.
    Men skal det være slik??

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondus82
    Hei

Har nett kjøpt meg pz70 42" hos elprice.
    Har ikke fått så mye tid til testing men av det jeg ser så er jeg veldig imponert.

Satt på X-men The last stand(BD-Disk) på min PS3, koplet til tven med Monster Composite kabel, oppløsning 1080i (ja jeg vet at ved å kople HDMI så får jeg 1080p, har nemlig gjort det også,men synest at blidet var bedre ved bruk av composite)

La da merke til ved visse sekvenser i filmen så blir bildet kornete, nesten litt irriterende (det kom spesielt når det var røyk,skyer eller "kvasse" farger på skjermen.

Iikkke for å klage på bildekvaliteten, stor forskjell fra min gamle rør tv.
    Men skal det være slik??

Tror ikke så mange er enig med deg at den kabelløsningen er best, men det er jo øyet som ser....

Har ikke sett X-men, men har sett Master and Commander of the far sea og la merke til merkelige sjateringer i f.eks. tåken på starten av filmen. Fant forklaringen på nett at det skulle være slik. Husker ikke om det var med vilje for å skape noen effekter, eller om det var feil i selve filmen. Vil tro det er noe av det samme i X-men også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på min PS3, koplet til tven med Monster Composite kabel, oppløsning 1080i (ja jeg vet at ved å kople HDMI så får jeg 1080p, har nemlig gjort det også,men synest at blidet var bedre ved bruk av composite)
    Prøvde du samtidig med at du kjørte 1080p med hdmi å velge "overscan off" i bildemenyen på PZ70? Dette er en funksjon som gjør bildet bedre - denne muligheten finnes kun med 1080p og hdmi.

Går ut i fra at det er Component du mener og ikke Composite?

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig funnet ut hvor jeg finner "overscan".
    Men hva er egentlig dette?
    Eneste jeg ser er at han "zoomer" inn\ut på skjermen.

Bildet ble litt bedre når jeg slo av denne funksjonen.

Men når jeg kjører med hdmi får jeg svarte striper under og over bildet (fyller ikke ut skjermen), har både prøvd auto og 16:9.
    ???

Har også lest litt på "tråder" på tidligere sider og ser at hvis man setter bildemodus i auto og slår av alle bildeforbedrings funksjoner så skal man få et bedre bilde.(gjelder det mr.spock har skrevet angående sin skjerm)
    Helt greit det men jeg syntes at skjermen blir litt vel mørk da.
    Noen andre som er plaget med dette?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig funnet ut hvor jeg finner "overscan".
    Men hva er egentlig dette?
    Eneste jeg ser er at han "zoomer" inn\ut på skjermen.

Bildet ble litt bedre når jeg slo av denne funksjonen.

Men når jeg kjører med hdmi får jeg svarte striper under og over bildet (fyller ikke ut skjermen), har både prøvd auto og 16:9.
    ???

Har også lest litt på "tråder" på tidligere sider og ser at hvis man setter bildemodus i auto og slår av alle bildeforbedrings funksjoner så skal man få et bedre bilde.(gjelder det mr.spock har skrevet angående sin skjerm)
    Helt greit det men jeg syntes at skjermen blir litt vel mørk da.
    Noen andre som er plaget med dette?
    Husker ikke helt hva funksjonen heter i PS3, RGB deep color, full color, men noe i nærheten av det. Slå av den i PS3, så blir ikke bildet mørkt. pz70 har ikke støtte, og ikke gir det riktig farge spekter heller.

"On the HDMI side, you have RBG, Full Range RGB, Component (4:4:4 YCbCr), and 12-bit Component (4:2:2 YCbCr). If you connect to a DVI display, you can only select the two RGB options. All of these selections offer the correct Studio RGB levels with black at digital 16 and white at digital 235, preserving the full dynamic range of the intended video signal, except Full Range RGB. This mode uses the PC RGB levels moving black to digital 0 and white to digital 255. This clips the head and toe room of the video signal and does not preserve its intended dynamic range."

Om jeg tyder denne uttalelsen rett; vil Full Range RGB ikke gi det bilde som er korrekt i.flg. hvordan DVD, eller HD formatet er spilt inn?

Her er forresten en 1920x1080 jpeg fil som viser graderinger av grå. Om TVn ikke støtter full range, vil du ikke se særlig mange graderinger uansett hvor mye brightness du setter på:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tok bildet og lastet det inn via ps3 og jeg såg vel 8 av de skaleringene (9 medregnet helt svart)

Det jeg mente med at skjermen var for mørk har med innstillingene mine som jeg gjør på tven.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel på sin plass å skaffe seg en kalibrerings disk. Selv synes jeg DVE sin er best. Skal komme en for Blu-ray snart også.

I tillegg kan du jo prøve å bytte mellom YUV og RGB over HDMi og se om det gir noen forskjeller. Og, er temmelig sikker på at jeg så 11 grå felt med min instilling.

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •