Panasonic TH-42PZ70E Full HD - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 320
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder kontrast så skal vel den være på 50 pct eller lavere de første 150-200 timene. Hvis jeg ikke har misforstått helt da.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildemodus - "Auto"

Kontrast, Lysstyrke, Farge og Skarphet - "50%" eller midt på.

Farge-temp - "Normal"

Fargestyring - "Av"

P-NR - "Av"

MPEG NR - "Av"

Mosquito NR - "Av"

3D-Comb - "Av"

Har stått slik siden jeg kjøpte den....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aiit tar å kjører det samme som mr spock eg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er Pnr. den stod som auto hos meg ?

samme med fargestyring den stod på hos meg ?!?

fixer til mr spock instilling nå da men.

3dcomb stod på den oxo ?

Hva er allt dette her a.. ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er funksjoner som skal redusere "støy" i bildet. NR = Noise Reduction. Som regel fører de til "etterslep" i bildet.

Farge styring har jeg ikke sjekket Les i bruksanvisningen...?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hater bruksanvisning. kjører de på igjenn om en uke satser på skjermen er fint innkjørt da

hakke sett en dritt til noe etterselp eller inbrenning :d

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette veggfeste fungere til PZ70?
    Clas Ohlson Internettbutikk

Og jeg blir nødt til å skaffe en Elite utgave av 360'en siden Tv'en tydeligvis ikke støtter 1080p over hverken component eller VGA. Skuffa...

Og GET kommer med full digital dekoder i løpet av våren, så smør dere med tålmodighet dere som sitter med såkalt digital tv fra GET i dag. "Joda det ER digital TV så lenge signalene kommer digitalt inn til dekoderen..." Hvilken luring på GET fant ut at de kaller en SCART løsning for digital?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte et slik 350,- feste fra Clas Ohlsson, fungerte bra det...Litt tweaking for å få den helt i vater er det.

En receiver med oppskalering til HDMi er vel også en løsning. Skal ikke komme med anbefalinger her, men se i signaturen min

Samma med digital radio også..."joda, er digital radio det her, med display og all ting....DAB sa du? Nei se i hvitevare avdelinga, tror de har igjen noen..."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom siba på Liertoppen og kikket på denne i dag etter å ha lest mye godt om den her og andre steder.

Dessverre skuffet den meg veldig.
    - Blasse farger
    - Veldig dårlig panorering / hakking ved nesten all bevegelse
    - Noe uskarp

Nå skal det sies at dette var i ett godt opplyst butikklokale og jeg varierte ståsted fra 3-5meter. Media var en episode av rome på canal+ i 720p.

Denne hang ved siden av en samsung ps42q96hd til samme pris. Samsungen har mer ramme og kommer uten høyttaler og er bare hd-ready med ganske så mye dårligere oppløsning, men utkonkurrerte panasonicen på alt.

Så da er det fram med google igjen og finne stoff om samsungen. Reiser nok innom hifiklubben for en test med litt forskjellig materiale der etterhvert.

Mulig det er subjektivt, men denne skjermen traff ikke meg.. :neutral:

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryr meg lite om hva jeg ser i butikklokalene. Tester i seriøse magasiner og ikke minst (seriøse)bruker erfaringer er det som gjelder så fremt man ikke har tilgang på demorom. Gjelder å luke bort "fanboy's" også
    Hvem svarten har lysstoffrør i stuetaket? Vet forsåvidt om en, men han er fra Littauen

Velkommen til forumet forresten :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av renoo
    Var innom siba på Liertoppen og kikket på denne i dag etter å ha lest mye godt om den her og andre steder.

Dessverre skuffet den meg veldig.
    - Blasse farger
    - Veldig dårlig panorering / hakking ved nesten all bevegelse
    - Noe uskarp

Nå skal det sies at dette var i ett godt opplyst butikklokale og jeg varierte ståsted fra 3-5meter. Media var en episode av rome på canal+ i 720p.

Denne hang ved siden av en samsung ps42q96hd til samme pris. Samsungen har mer ramme og kommer uten høyttaler og er bare hd-ready med ganske så mye dårligere oppløsning, men utkonkurrerte panasonicen på alt.

Så da er det fram med google igjen og finne stoff om samsungen. Reiser nok innom hifiklubben for en test med litt forskjellig materiale der etterhvert.

Mulig det er subjektivt, men denne skjermen traff ikke meg.. :neutral:
    Vrient å se på skjermer ved siden av hverandre i butikken. Har sett et stort antall testvinner Pioneer plasmaer utstilt. Uten unntak har jeg syntes at bildet på lcd'en ved siden av har vært mye bedre... ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig i uttalelsene sålangt, selgeren var ivrig på å fortelle at han forgudet pioneeren 2 skjermer lenger bort til 30k.

Den så ut til å vise hvordan man vinner siba's interne konkurranse i grovkornede bilder med støy. Svartnivået var glimrende, men den imponerte ellers veldig lite.. :P
    Har dere noen tips til å se skjermene bedre når de utstilt under flomlyset da? Bryte seg inn etter stengetid om kvelden og slå av lyset?
    Når de er stilt opp ved siden av hverandre får man jo ett visst sammenligningsgrunnlag. Selv om min erfaring i dag bare viste meg at samsungen er bedre som utstillingstv har den jo noe gående for seg?

Kan kanskje kjøpe tv'en og levere tilbake om man er misfornøyd, men det er jo en ganske stor prosess, både for meg og butikk..

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen er dårligere, dårlig gråtoneskala, masse dithering støy og en del små problemer som feks varierende sortnivå. Har selv en samsung 50q96.

Den ser kanskje imponerendes ut i lyst butikk lokale, men kommer den hjem i stua så er shopmode helt forferdelig å se på, alt, absolutt alt er stilt inn feil fra frabrikk!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste et sted at "Dynamic" bildemodusen som Panasonic plasmaene har er egentlig for å bruke for salg i opplyste butikklokaler??

Setter jeg på dette hjemme så blir jeg nesten solbrent

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de er stilt opp ved siden av hverandre får man jo ett visst sammenligningsgrunnlag.
    Man får et sammenligninsgrunnlag når det gjelder hvordan de yter i butikkbelysning. At en skjerm er bedre i butikkbelysning betyr ikke nødvendigvis at den er bedre i en normal stue. For at en TV skal se bra ut i butikk kreves vanligvis mye kontrast og sterke farger. Dette er en av grunnene til at de lyssterke LCD-skjermene ofte kan se bedre ut enn de mindre lyssterke plasmaskjermene i butikken. I normal stuebelysning vil butikkinstillingene vanligvis virke veldig overdrevne.

I tillegg er ofte instillingene stil i hytt og pine i butikken så det kan være vanskelig og sammenligne også av den grunn.

Kan kanskje kjøpe tv'en og levere tilbake om man er misfornøyd, men det er jo en ganske stor prosess, både for meg og butikk..
    Det spørs jo hvor mye du er villig til å stresse for å få en god TV Har selv levert tilbake tv'er jeg ikke har vært fornøyd med og angrer ikke på at jeg tok meg bryet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rookie_NO
    Vil dette veggfeste fungere til PZ70?
    Clas Ohlson Internettbutikk
    Jeg har kjøpt det veggfestet til 449,- som Clas Ohlson selger. Det virker veldig bra sammen med min 50" PZ70. Skulle egentlig kjøpe Biltema sitt til 398,- men de har vært utsolgt siden før jul.

Det er et vater integrert i veggfestet. Det som fulgte med på mitt veggfeste var imidlertid ikke i vater!!! Det var så mye feil at jeg så det før jeg festet det til veggen. Brukte derfor "eksternt" vater og det ble bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PZ70 her oxo,

Kjøpte meg en HDMI 5meter med DVI -> HDMI .

Så kjørte den i Pc til HDMI på tv en.

Men noe spesielle instillinger eg bør gjøre eller ? hadde litt sånn overscan, bildet var for stort for tv skjermen.

har Nvidia skjermkort, så valgte "clone" på bilde instilling, og Pc skjermen som primary, valgte da 1280x1024 , kom a seg selv lixom. Har jo en 20" wide pc. burde kjørt på den dere 1680x1050 eller ka eg har. ?

Og på Tv en spillte eg av en 8gb nedlasta bluray pirates of carabeeen.
    Så av å till sånne antydninger til horisontale! linjer eller lagg ?

Noen som har peil på beste instilling `?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smygen
    Har PZ70 her oxo,

Kjøpte meg en HDMI 5meter med DVI -> HDMI .

Så kjørte den i Pc til HDMI på tv en.

Men noe spesielle instillinger eg bør gjøre eller ? hadde litt sånn overscan, bildet var for stort for tv skjermen.

har Nvidia skjermkort, så valgte "clone" på bilde instilling, og Pc skjermen som primary, valgte da 1280x1024 , kom a seg selv lixom. Har jo en 20" wide pc. burde kjørt på den dere 1680x1050 eller ka eg har. ?

Og på Tv en spillte eg av en 8gb nedlasta bluray pirates of carabeeen.
    Så av å till sånne antydninger til horisontale! linjer eller lagg ?

Noen som har peil på beste instilling `?
    Tja, har du mulighet for å sende 1920x1080 ut fra skjermkortet, så er det det beste. 72Hz er heller ikke å forrakte. 60hz vil få blu-ray filmer til å hakke ved pannoreringer. Trodde den handshaked med den innstillingen, men det gjelder kanskje ikke alle skjermkort...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakke mulighet å sende ut 1920x1080 desverre
    men e det noe instillinger på selve TV en eg må endre på ?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smygen
    Hakke mulighet å sende ut 1920x1080 desverre
    men e det noe instillinger på selve TV en eg må endre på ?
    1280x720@72Hz da? Eventuelt med hjelp av PowerStrip?

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •