Panasonic TH-42PZ70E Full HD - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 320
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ærlig talt - det er uten tvil den dårligste tv lyd jeg noen gang har hørt....

Tven imponerer! (kun bildedelen altså )
    Hehe, jeg må si jeg har hørt værre, men lyden er ikke bra, det har du 100% rett i

Bildekvaliteten er jeg og imponert over!

Men jeg synes bildet får bedre farger og sortnivå når lysstyrken er satt under 1/3 del og kontrast på halv til 3/4deler.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flandern
    Dersom noen har klart å få til et perfekt bilde hadde det vært fint om de kunne gi noen tips.
    Da jeg koblet til direkte fra PC for første gang ble bildet kjørt ut med 25hz refresh rate. Resultatet var at bildet ikke passet selv med overscan avslått. I tillegg ble det gjenkjent som 1080i i steden for 1080p. Etter å ha endret refresh rate til 60hz ble imidlertid bildet veldig bra og tv'en gjenkjente det som 1080p.

Dette var med Windows Vista og Nvidia 8800GT skjermkort.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Bildekvaliteten er jeg og imponert over!

Men jeg synes bildet får bedre farger og sortnivå når lysstyrken er satt under 1/3 del og kontrast på halv til 3/4deler.
    Det skal testes ut
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg synes ikke lyden er SÅ dårlig.. fungere fint til vanlig tv.
    Men på film må man nesten ha eksternt anlegg uansett

Hvilke instillger bruker folket forresten?
    jeg har :
    kontrast på ca 3/4deler
    lysstyrke på 2hakk
    farge ca 3/4 deler
    skarphet på 1 hakk
    fargetemp Normal
    ellers alle "bilder forbedringer" AV! :-D
    Dessverre kunne jeg ikke øke kontrasten - jeg har analoge kabel-tv signaler. Med økt kontrast ble de dårlige signalene plutselig veldig åpenbare. :-?

Har ikke sjekket stort, men er det mulig å stille inn forskjellige bilde parametere (lys, kontrast osv.. ) for hver kanal og kilde?

Jeg hadde det på min 10 år gamle JVC 32" crt - det var en veldig fin funksjon.

Det står ikke stort i den medfølgende brosjyren altså - jeg bruker bildemodus "auto" - blir denne styrt av en fotocelle og anpasser ser til lysforholdene i rommet? Tviler litt på dette men....

Hadde også denne funksjonen på min 10 år gamle billig crt.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har ikke sjekket stort, men er det mulig å stille inn forskjellige bilde parametere (lys, kontrast osv.. ) for hver kanal og kilde?
    Man kan sette forskjellilge innstillinger for hver inngang. I tillegg lagres innstillingene for hver av de fire bildemodusene (dynamic, normal, cinema og auto) separat slik at man i praksis kan ha fire forskjellige innstillinger pr. inngang.

Man kan ikke lagre instillinger for hver enkelt kanal.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Man kan sette forskjellilge innstillinger for hver inngang. I tillegg lagres innstillingene for hver av de fire bildemodusene (dynamic, normal, cinema og auto) separat slik at man i praksis kan ha fire forskjellige innstillinger pr. inngang.

Man kan ikke lagre instillinger for hver enkelt kanal.
    Nice, det er en fin funksjon, kan gjerne ha litt høyere kontrast på 1080p signal enn et analogt kabel-tv signal

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Da jeg koblet til direkte fra PC for første gang ble bildet kjørt ut med 25hz refresh rate. Resultatet var at bildet ikke passet selv med overscan avslått. I tillegg ble det gjenkjent som 1080i i steden for 1080p. Etter å ha endret refresh rate til 60hz ble imidlertid bildet veldig bra og tv'en gjenkjente det som 1080p.

Dette var med Windows Vista og Nvidia 8800GT skjermkort.

Jeg måtte også justere refresh rate (50HZ). TV'en tolket da bildet riktig størrelsesmessig, men følte likevel at teksten "fløt" litt mellom pixlene. Vel, vel, jeg får teste noe mer.

Får du forresten lyd ut gjennom HDMI kabelen fra ditt 8800gt skjemrkort, eller må du kjøre lyden separat?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flandern
    Jeg måtte også justere refresh rate (50HZ). TV'en tolket da bildet riktig størrelsesmessig, men følte likevel at teksten "fløt" litt mellom pixlene. Vel, vel, jeg får teste noe mer.

Får du forresten lyd ut gjennom HDMI kabelen fra ditt 8800gt skjemrkort, eller må du kjøre lyden separat?
    Syntes bildet be ganske så skarpt på min skjerm med 60hz. Ikke like skarpt som med LCD, men så veldig langt unna synes jeg ikke det er. Fra normal sitteavstand opplever jeg forskjellen som minimal. Kan det være at bildet ditt ennå ikke er 100% 1:1 pixelmappet?

Jeg har ikke surround-anlegg, så lyd via HDMI har jeg ikke testet. Må jo uansett kjøre den ved siden av for å få lyd via stereoanlegget.

Edit: Ikke er det HDMI-utgang på skjermkortet heller når jeg tenker meg om

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Ati Radeon HD2600/2800/2900 er det både HDCP og lyd via DVI utgangen.

Med 100Hz er bildet veldig bra. Ikke like skarpt som på LCD med 100Hz, men i allefall like skarpt som LCD med 50/60HZ

Fargene og kontrast/sort nivå er langt bedre enn på Samsung 40m91 (topp modell med LED og 100Hz)

Bruker kun HDMi, så støyreduksjonen på den analoge delen vet jeg ikke hvordan fungerer. Med HDMi på HD ready 40m91 var bildet langt mer preget av pixeleringer og støy i bakgrunnen. Fryktet at bildet ville bære preg av støy på denne full HD skjermen, da de komprimerer satelitt sendingene voldsomt på enkelte kanaler. Heldigvis er bildet rolig uten tegn til slitsom støy.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Med 100Hz er bildet veldig bra. Ikke like skarpt som på LCD med 100Hz, men i allefall like skarpt som LCD med 50/60HZ
    .
    Unnskyld meg, men ett bilde på en lcd blir ikke skarpere om det er 100Hz eller 50/60Hz, hvor har du fått det i fra? Bildet kunne like så godt være 1Hz og være like skarpt.

Men en del lcd med 100Hz funksjon skaper kunstige bilder mellom 2 orginale bilder for å lage glattere bevegelse, men at det blir noe skarpere kan jeg ikke si meg enig i.

Man kan ikke sammenligne 100Hz på lcd slik man gjorde med 100Hz på crt.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ha tatt et bilde av skjermen for å vise forskjell, men fra f.eks. fra HD sendinger så blir bildet mer 3D når 100hz er aktivert. Tolker det derfor slik at bildet er skarpere med den funksjonen aktivert. Dybden i bildet blir bedre, og objekter i forgrunnen ser ut til å komme nærmere.

Greide aldri helt å venne meg til å bruke 100hz på LCD'n til annet enn sport- og natursendinger. På film opplevdes det som altfor kunstig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe med følgende?`

1. Jeg har ikke klart å finne ut nytteeffekten med aspect "tilpasset 16:9" den ser for meg lik ut som 16:9 på det jeg har testet av forskjellig bildemateriale, noen som har svar?

2. Ser at det går an å oppdatere firmware via innebygd MPEG2 tuner på DVB sending. Dette har vi vel ikke mulighet for å gjøre her i Norge?, noen som vet andre muligheter å få oppdatert firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Headphones utgang!

Hei!

Jeg har et problem med headphones utgangen på denne tven. Når jeg setter headphones inn i minijack utgangen så skal det kun komme lyd i headphones og ikke i tvens høytalere, riktig?
    På min tv kommer det lyd både fra headphones og høytalere.

Noen som har noen forslag?

Newcomer geirvb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det kommet en ok test på denne modellserien:
    Store og deilige 50"

Jeg har selv Panasonic TH50PZ70 og er storfornøyd med denne. Dog er jeg helt enig med testen sett i forhold til et svakt grønnstikk, samt at det er litt uvant med hvordan lyset brytes i den nye glassplaten som denne tvn har.

Dog er det slik at denne er helt uslåelig i forhold til ytelse for pengene.

Håper noen etterhvert har mot til å kalibrere denne 100% via servicemenyen, og publisere innstillingene her.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt fram og tilbake, og ser antydninger til grønnskjær i enkelte gråe områder.
    Virker som det er mest i HDMi RGB modus. Bruker allikevel RGB framfor YUV da jeg føler det blir mer ”smell” i fargene.
    Har prøvd å finne noen innstillinger, men ser ikke ut til at noen har publisert noen ”service-meny” kalibreringer.

Her er litt info: Panasonic TH42PZ70B Plasma Calibration & Benchmark Test

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kommer man inn i servicemenyen på denne skjermen? Har en slik hjemme til test. Kunne jo vært morsomt å "leke" litt i servicemenyen for en gangs skyld.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hvordan kommer man inn i servicemenyen på denne skjermen? Har en slik hjemme til test. Kunne jo vært morsomt å "leke" litt i servicemenyen for en gangs skyld.
    Hotell meny: V/- og 3x [AV]
    Service meny: F & V/- og 3x [0]

Hold inne F og V/- samtidig som du trykker på fjernkontrollen.

Hotell menyen er kjekk om en primært bruker HDMi, da den ikke bytter automatisk til denne kilden ved oppstart.

Til Service menyen bør en ha noe og forholde seg til skal en endre verdier. Er f.eks. rød og grønn knapp eller nummertastene som får deg videre.

Edit: Glemte F'n

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro

Hotell menyen er kjekk om en primært bruker HDMi, da den ikke bytter automatisk til denne kilden ved oppstart.

Dette var intressante opplysinger. Har selv irritert meg over at du må bytte over på HDMI ved hver oppstart:sad: (Bruker Lyse dekoder med HDMI)

Hvordan er det å bruke hotell menyen da? Det er vel begrenset med menyvalg på innstillinger?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seilaren
    Dette var intressante opplysinger. Har selv irritert meg over at du må bytte over på HDMI ved hver oppstart:sad: (Bruker Lyse dekoder med HDMI)

Hvordan er det å bruke hotell menyen da? Det er vel begrenset med menyvalg på innstillinger?

Er ikke andre endringer enn at du stiller lyden ved oppstart, hvilken kanal den skal starte på osv. En endrer ikke menyene.....om en ikke vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanlig antennekabel / analog kabel

Kjapts spørsmål, holder på å bestille og håper noen er våkne og kan svare....

Er det mulig å koble til en vanlig antennekabel i denne tven?? Har vanlig kabeltv med kabel rett fra veggen som skal inn i tven. Det blir nok løsningen inntil det kommer HD fra Get ut på våren en gang, men vil gjerne ha bilde før det...

Noen som har erfaring med hvordan bildet blir med slik tilkobling? Regner ikke med tven kommer til sin rett med denne type signal, men er det "levelig" ??

veldig takknemlig for svar.

Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •