Hakkete panoreringer Panasonic TH-42PX70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakkete panoreringer Panasonic TH-42PX70

Jeg har nylig gått til innkjøp av TH-42PX70 etter mye positiv omtale både her og i diverse tester. Jeg er veldig fornøyd med mye på tv'en, men irriterer meg grenseløst over voldsomt hakking i bildet både på horisontale og vertikale panoreringer. F.eks værkartet på NRK, når det flytter seg fra nord-norge til sør-norge så blir det voldsom hakking? NOen som kan forklare dette? På actionfilmer med litt fart i er det helt håpløst synes jeg.

Jeg kjører Tv-signaler fra Canal Digitals HD-mottaker, innstillt på 1080i og HDMI kabel til TV, så signalene bær være de beste.
    TV er instilt på cinema-modus
    Er det noe jeg kan gjøre med innstillinger eller må man leve med dette?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å slå av all etterbehandling av bildet... Støyreduksjon, MPEG-ting. Har ikke vært plaget med min og jeg har deaktivert alt sånt. Bedre bilde ble det og

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også veldig på dette med hakkete panoreringer på pv70, da jeg vurderer 42 eller 50 tommeren. Har lest flere som har kommentert dette.

Noen som kan belyse dette litt mere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke noe til dette på min 37PX70E. Jeg er kjempefornøyd med bildet, ikke mer hakking enn jeg er vant til fra CRT, dvs. nesten ikke noe. Jeg kjører med all etterbehandling AV, mulig det har noe å si?
    I går så jeg på Champions League, og der var det i alle fall nok panorering. Bildet var kjemebra!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Prøv å slå av all etterbehandling av bildet... Støyreduksjon, MPEG-ting. Har ikke vært plaget med min og jeg har deaktivert alt sånt. Bedre bilde ble det og
    Dette gjorde at jeg fikk mindre hakking på min 50PX70 også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med innstilligen på HD-mottakeren å gjøre? Erfaringer med dette?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende det hjelper å stille ned signalet til 720P frå HD-mottakeren viss det går.. Har hørt at Tven har visse problemer med 1080P signal..
    Spesielt 1080P24fps
    Verdt eit forsøk kansje?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Det kan hende det hjelper å stille ned signalet til 720P frå HD-mottakeren viss det går.. Har hørt at Tven har visse problemer med 1080P signal..
    Spesielt 1080P24fps
    Verdt eit forsøk kansje?
    I dette tilfellet kjørte han 1080i da, krever ikke så mye av TV'n som 1080p. Har selv 42PX70 og har slått av etterbehandling. Ser nesten ikke antydninger til synlige panoreringer og hakk i bildet. Er strålende fornøyd med hele bildet egentlig, kommer jeg f.eks til en LCD tv klarer jeg nesten ikke se på det - panoreringer er så synlige over hele bildet, ihvertfall ved raske scener. Synes generelt ikke nyere plasma sliter med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innstillinger er det snakk om? Jeg har slått av fargestyring og MPEGnr, samt satt den i cinema og kjølig. er det andre ting som kan slåes av?

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 42PX70 i noen mnd nå og er svært fornøyd. Opplever ingen hakking ved panorering. Nå kjører jeg ikke HD signal da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv i tillegg å endre fra "Cinema" til "Normal"

Mvh Nordbø

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rollerbourger
    Hva slags innstillinger er det snakk om? Jeg har slått av fargestyring og MPEGnr, samt satt den i cinema og kjølig. er det andre ting som kan slåes av?
    eg har utrolig irreterende streker som går over skjermen hele tiden.. Kabel tv fra get gjennom scart.. Hva skyldes dette?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig signal inn. Prøv å bytte scarten til en bedre en. Prøv også å bytte antennekabelen fra vegguttaket og inn til dekoderen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis dette ikke funker, ring Get og klag, kan være dårlig signal inn til huset ditt. Tror neppe dette skyldes TV'en.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080i

Ville generellt sett brukt 720p fordi detter er nærmere den native oppløsning på skjermen og det er også progressivt i stedet for linjeflettet som 1080i.

Sitat Opprinnelig postet av furyfax
    eg har utrolig irreterende streker som går over skjermen hele tiden.. Kabel tv fra get gjennom scart.. Hva skyldes dette?
    dette hørtes ikke ut som er TVen med mindre den har produksjonsfeil, tror du bør gjøre som wasimza sier her, bytt kabler, eller sjekk dekoder. To jeg kjenner har fått ny dekoder før pga problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte for en stund siden en Sony 40D3000.
    På grunn av alt jeg har hørt om at LCD er så dårlig til raske bevegelser og panoreringer, var jeg veldig ivrig etter å sjekke ut dette. Kjørte derfor mange filmscener med mye bevegelse/panoreringer, og tidvis kunne det hakke noe.

Når jeg så sjekket samme scenene på vår gamle Philips CRT, var det akkurat den samme hakkingen (+ mye dårligere bilde). Tenkte så at jeg skulle sjekke DVD'en på naboens grisedyre Pioneer (XA80 eller noe slikt)....og der var jaggu nøyaktig samme hakkingen.

Kan også nevne at med 100hz motionflow på full pupp er bevegelsene i de samme scenene helt glatt.

LCD ruler:twisted:

FC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FCW
    Kjøpte for en stund siden en Sony 40D3000.
    På grunn av alt jeg har hørt om at LCD er så dårlig til raske bevegelser og panoreringer, var jeg veldig ivrig etter å sjekke ut dette. Kjørte derfor mange filmscener med mye bevegelse/panoreringer, og tidvis kunne det hakke noe.

Når jeg så sjekket samme scenene på vår gamle Philips CRT, var det akkurat den samme hakkingen (+ mye dårligere bilde). Tenkte så at jeg skulle sjekke DVD'en på naboens grisedyre Pioneer (XA80 eller noe slikt)....og der var jaggu nøyaktig samme hakkingen.

Kan også nevne at med 100hz motionflow på full pupp er bevegelsene i de samme scenene helt glatt.

LCD ruler:twisted:

FC
    Jeg var ikke ute etter å høre om Sony 40D3000 og hvor bra den er men erfaringer fra andre om hva hakkingen i bilde ved raske panoreringer på TH-42PX70 kan skyldes. Eks. skyene på værkartet til NRK er håpløse og se på når værkartet flyttes fra nord til sør

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PX70 og kan ikke si hakking plager meg ved noen kilde - det være seg DVD/PS3 over HDMI eller TV via Scart (har digital-TV fra Get med svært god signalstyrke). Jeg har slått av alt av støyreduksjon og den slags.

Jeg så noen plagsomme streker som "rullet" på skrå over skjermen i butikk, men det var med dårligst mulig signal - TV på kompositt->SCART. Fyren i butikken sa at det var noe jeg ikke ville oppleve hjemme om jeg koblet på en fornuftig måte, noe som stemte for mitt vedkommende.

Ellers kan det jo være at folk legger ganske forskjellige ting i begrepet "plagsom hakking" ved panoreringer

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig jeg ser dårlig ( har passert 50) men er ikke plaget med hakking
    Har kun signal fra Viasat parabol og Oppo dvd
    Har også en Pana 900 PJ , der er det derimot noe hakking v. panorering. men nå er det nye greier på gang så det er lov å håpe
    gubben

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke ute etter å høre om Sony 40D3000 og hvor bra den er men erfaringer fra andre om hva hakkingen i bilde ved raske panoreringer på TH-42PX70 kan skyldes.
    Neida...klar over det, måtte bare si det

Poenget mitt var egentlig at det "hakker" litt på alle de TV'ene jeg har sett; CRT, plasma og LCD, og ikke noe spesielt mindre på det ene i forhold til det andre.

Når det gjelder værkartet så har jeg også observert hakkingen der. (Også på mine og andres TV'er)

FC

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •