Hakkete panoreringer Panasonic TH-42PX70 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har i kveld testet ulike innstillinger på TV'en uten at jeg kan si at det hjalp nevneverdig, skuffende egentlig. Begynner å lure på om det har noe med HD mottakeren fra Canal Digital å gjøre??
    Blir liksom dobbeltfigurer ved enhver litt rask bevegelse i bildet.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rollerbourger
    Begynner å lure på om det har noe med HD mottakeren fra Canal Digital å gjøre??
    Det er jo mulg. Jeg har bestilt en som jeg får i dag, så da kan jeg prøve. Med min Force 1155 har jeg overhodet ikke det problemet!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i kveld testet ulike innstillinger på TV'en uten at jeg kan si at det hjalp nevneverdig, skuffende egentlig. Begynner å lure på om det har noe med HD mottakeren fra Canal Digital å gjøre??
    Blir liksom dobbeltfigurer ved enhver litt rask bevegelse i bildet.....
    Da tror jeg du kan utelukke TV-en som feilkilde (hvis den virker som den skal altså ). Har aldri sett noe i nærheten av det du nevner på min TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, rollerbourger. Ta å lån hjem et par DVD spillere av ulik kvalitet. Prøv å se om noen er bedre enn andre. Om det er tilfellet, er det nok signalkilden som ikke holder mål, og ikke tv'n.
    Siden det er så mange andre her som ikke er plaget med hakking, tror jeg at tv'n takkler dette bra med en ok signalkilde.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være signalkilden.
    Ser jeg på "Nemo" via komponent f.eks. er der kjempebilde. Ser jeg fotball via min Get kabel TV er det utrolig irriterende. Strekene på banen blir ulidelige å se på ved panorering osv.
    Har opplevd dette også ved noen dokumentar dvd´er f.eks. hvor kvaliteten ikke er så god.
    Tenkte jeg skulle prøve å skifte antennekabel til en tykkere sak, men tviler på det hjelper.
    Jeg har 37" Panasonic PV60 og alverdens innstillinger, ellert mangel på samme, har ingen innflytelse.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med galvanisk skille på antennekabelen? Slik at kabelnet er skjermet fra tv.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har jeg faktisk ikke.
    Har ca. 3 meter antennekabel, billigste fra Clas Ohlsson, fra veggpluggen til tv´et. Helt ved inngangen til tv´et sitter en sånn ferrit dings. Når jeg rører ved kablen slik den flytter sig kan jeg se at bildet blir dårligt, fylt med støy osv., så kablen må sitte et bestemt sted.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt hakking med oppospilleren men det er borte nå :-D Betydelig bedre med Sony bdp 300 ( gjelder både tv og pj ) har ikke hakking med TV signaler og kan heller ikke se noe fra DVD eller BR

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Th-42px70 > Th-42px70e

Er der noen forskjell på "TH-42PX70" som er testet på forbruker.no og "TH-42PX70E" ?

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg er ekspert...men mener E'en i dette tilfellet står for Europa...importert fra Europa, det betyr...ingen Norsk garanti, er vel 24mnd garanti, men du må vel forholde deg til nettstedet som du kjøpte tv'en av

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme tilbake til utgangspunktet. Det høres ut som at det er dekodern din som har et problem. har vært borti det før. hør om du kan få prøve en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ denne modellen utstilt hos Siba med HD-signal tilkoblet. HD-signal er gjerne det som er tyngst for tv`en å takle. Det hakket noe grønnjævlig sammenlignet med de andre tv`ene Siba hadde utstilt. Jeg endte derfor opp med ikke å kjøpe den, bare fordi den var så ræva på HD-signaler. Har i ettertid lest at mange andre sliter med det samme. Den er fin til vanlig tv-titting, men mates den med HD-signaler så hakker den ved panorering hos mange.

Når det er sagt må jeg si at jeg selv ikke har testet forskjellige signalkilder, oppløsninger etc. Det kan derfor være at det kun er enkelte ting den sliter med. Altså enkelte refresh rates, oppløsninger, innganger etc. Virker jo også som det er noen som ikke opplever hakking i det hele tatt? Men til vanlig tv-titting ser man vel ikke noe til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med innstilligen på HD-mottakeren å gjøre? Erfaringer med dette?
    Jeg tror og vet at dette er hd mottakeren som gjør dette jeg har en pz700 og den gjør dette kun når jeg har canal digital sagem "Søppel" på

Jeg har kjør dette på en toppfield og en glark tech og på disse er det ikke noe hakking

Kristjan

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    SÅ denne modellen utstilt hos Siba med HD-signal tilkoblet. HD-signal er gjerne det som er tyngst for tv`en å takle. Det hakket noe grønnjævlig sammenlignet med de andre tv`ene Siba hadde utstilt. Jeg endte derfor opp med ikke å kjøpe den, bare fordi den var så ræva på HD-signaler. Har i ettertid lest at mange andre sliter med det samme. Den er fin til vanlig tv-titting, men mates den med HD-signaler så hakker den ved panorering hos mange.

Når det er sagt må jeg si at jeg selv ikke har testet forskjellige signalkilder, oppløsninger etc. Det kan derfor være at det kun er enkelte ting den sliter med. Altså enkelte refresh rates, oppløsninger, innganger etc. Virker jo også som det er noen som ikke opplever hakking i det hele tatt? Men til vanlig tv-titting ser man vel ikke noe til dette.
    Det er vel ikke til å unngå at lcd og plasma hakker litt.
    Derfor har de kommet med 100hz teknologi. Dessverre ødelegger dette bildet så for meg er det crt som gjelder.

Jeg har en Philips PW8820 og Get digital tv hakker jo som synden selv. Signalene er dårlige, kantete, fargene blør og det blir unødvendig mye slep der. Så til tross for lcd og plasmas barnesykdommer så tror jeg absolutt at det fantastiske digital(erm analog) tilbudet har sitt og si for å gjøre det meste vondt verre...

For en stund siden så jeg The Fog på Tv1000 og tåka så ut som noe jeg piksla på min Amiga 500 for 15 år siden.

Værkartet som dere nevnte her hakker uansett hvilken tv du måtte ha... Pokker, det rister jo!

Spørsmålet er om det hakker like mye når du ser på dvd, hd-dvd eller blu-ray?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har 50px700 og HD dekoder (kabeltv) fra CD, kan ikke si jeg merker noe hakking fra HD-kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt Tv'en noen mnd, og må si at jeg fortsatt sitter og irriterer meg litt i perioder over uklare/hakkete panoreringer, men jeg har nå også slått meg til ro med at dette nok er et problem uansett TV. Har sett endel på en ny 42" Pioneer skjerm også og det er omtrent likedan der.

Jeg skjønner allikevel ikke at folk ikke legger merke til dette? Det var nok overgangen fra 32" til 42" som gjorde meg så oppmerksom på dette, samt at jeg sitter forholdsvis nære TV og da ser man nok det bedre

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde sjekket ut noen gamle rør tv-er fra 70-80 tallet så ville du fått hakeslepp over hvor dårlig bilde det var på dem, men det var slik bildene var og det viktigste var det vi så på dem. Slik er det også med nyere tv-er. De aller fleste har sine skavanker. Crt sliter med litt blåstikk og geometri. Lcd sliter med sortnivået og responstid. Plasma sliter med hakking og tidvis litt svømmende bilder. Hvis man ikke legger merke til disse tingene så er det ikke noe problem, det blir det først når du oppdager det...

Etter hvert vil du uansett bli så vandt til det at du slutter å irritere deg...

Jeg har en kompis som kjøpte seg en lcd tv for 3 år siden. Det var ikke noen piksel garanti på tv-en og etter en fest var det 2-3 døde piksler på skjermen. Han irriterte seg grønn over dette i nesten 4 måneder, men nå klarer han ikke en gang å se dem.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Har du prøvd med galvanisk skille på antennekabelen? Slik at kabelnet er skjermet fra tv.
    Var innom ELNOR idag og snakket med en ung "ekspert". Han mente galvanisk skille skulle ordne den saken, så jeg kjøbte en.
    Det hjalp ikke, så kanskje det bare skal være sånn fra Get kabel TV....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Var innom ELNOR idag og snakket med en ung "ekspert". Han mente galvanisk skille skulle ordne den saken, så jeg kjøbte en.
    Det hjalp ikke, så kanskje det bare skal være sånn fra Get kabel TV....
    Som jeg har skrevet tideligere så hakker Get på min crt også. Jeg har snakket med Get tideligere å de anbefalte også galvanisk skille. Tror neppe det hjelper på en crt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •