Sony KDL-40W3000 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BMSU
    Fikk Sony`n idag og etter hva enkelte på forumet her har skrevet(negativt) var jeg meget spent på den.
    Har brukt innstillingene som adetu har beskrevet på forumet her bortsett fra at jeg har "lyssensor" PÅ.
    Jeg har analoge TV-signal fra bakkenett. Og jeg må bare si at den er over all forventning!:-D
    Spørsmål til de som er så misfornøyde; sitter dere en halvmeter fra skjermen, eller ser der på TV med kikkert? Husk at avstanden til skjermen bør minst være 3 ganger diagonalen.

Jeg sitter ca. 4 meter fra skjermen(40") og det fungerer utmerket. På høyde med CRT`n, og det før vi har fått digitale TV-signaler i hus.

Har en mistanke om at enkelte er ekstra kritiske for å gi inntrykk av de har veldig peiling.
    hehe jeg sitter 2 meter fra min 55" og kunne aldri klart å sitte lengre unna enn det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    hehe jeg sitter 2 meter fra min 55" og kunne aldri klart å sitte lengre unna enn det :P
    Har du vurdert en tur til optiker?:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakker denne tv`n ved panoreringer ved tv sendinger(riks tv)?

Ser dere skriver at det er Støy når det er mørke scener,er dette gjeldene ved vanlig tv titting eller kun når en "leter" etter "feil" på tv`n?.

Kommer nesten utelukkende til å bruke den til Riks Tv,men blir ps3 etterhvert også.Er det da like greit å kjøpe feks 3550??

Hvordan fungerer den til Sport?(Fotball,ski,osv..)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Hmm, jeg opplever litt av samme problemet med sære farger i halvmørke områder. Fargene blir liksom litt rare (grønn/fiolettaktige) og overgangene mellom forskjellige farger blir blokkete og støyete. Igjen avhengig av filmen og sånn. Resten av tiden er bildet helt supert. Lurer på om sony har gjort noe rart med nedre gråtoneskala på denne modellen.
    Du er absolutt inne på et problem.

Det er vel to forklaringer på dette med gråskalaen (det med grønne/fiolette områder kommer i tillegg og skyldes MPG-komprimeringen).

1:
    Digital lagring og overføring benytter en gråskala med bare 256 trinn (8 bit), og bare noen få av disse brukes i den mørke enden.
    Vi som er lykkelige eiere av w3000 kan i teorien få 10-bits oppløsning, men det hjelper ikke mye hvis produksjonen og distribusjonen ikke benytter bedre oppløsning.

2:
    Men - jeg har en mistanke om at W3000 viser de mørke nivåene i for store sprang, mens de lyse gjengis tilsvarende komprimert. Det mener jeg også forklarer opplevelsen av flate ansikter. Denne mistanken ble betraktelig styrket med test DVDen getGray. En lavere lavere gamma-innstilling enn "av" kunne kanskje hjulpet, men den finnes jo ikke.

Jeg har ikke våget meg inn på noen servicemeny ennå, men kanskje kunne noe gjøres der? Sony, hallo?

Dette innlegget basert på mye følelser og sykling på glatt underlag. Men det er sikkert andre der ute som kan supplere meg?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig tenkt meg å gå for denne tv`n. Mye pga riksTv rett inn. Etter jeg leser på dette forumet, og diverse andre bla avs blir jeg veldig i tvil. Det virker jo som et dritttv! Syntes det er rart det har vunnet så og si alt av tester, likevel føler jeg det får VELDIG mye klager? Hvem har rett? Skal jeg stole på dere, eller skal jeg legge vekt på uavhengige tester? Veldig i tvil her nå :???:

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Stiller gjerne med foropter og spaltelampe-mikroskop jeg, så skal vi vel klare å finne ut av årsaken... Begynner vel å få en fin brunfarge i huden av alt lyset :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    Hadde egentlig tenkt meg å gå for denne tv`n. Mye pga riksTv rett inn. Etter jeg leser på dette forumet, og diverse andre bla avs blir jeg veldig i tvil. Det virker jo som et dritttv! Syntes det er rart det har vunnet så og si alt av tester, likevel føler jeg det får VELDIG mye klager? Hvem har rett? Skal jeg stole på dere, eller skal jeg legge vekt på uavhengige tester? Veldig i tvil her nå :???:
    Hei Jigs!

TV'n er kjempebra! Når kilden er god er bildet godt!
    Som mange har poengtert, er bildet så godt at alle mangler i TV-sendingene kommer så tydelig fram. Det jeg skrev om gråskalaen er antagelig ikke et problem for de fleste.

Det er en utfordring å finne ut hva som skyldes apparatet og hva som er skapt fra produsentsiden.

Riks-TV rett inn gir knallgode bilder!
    Eneste minus er at du ikke får mer enn stereo lyd ut - ikke surround.

Også Canal Digital (kabel) rett inn går brukbart, også med HD.
    Der mener jeg at surround fungerer.
    Men EPG-en fungerer altså bare delvis, visstnok grunnet manglende vilje fra CD.

Lykke til med kjøp!

Eric

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround betyr ikke så mye for meg, de filmene som går på tv har jeg som regel sett 10x før. Har også dedikert kino i et annet rom. Får komme meg ned på sonycenter en dag å kikket litt. Trur nok jeg går for 46" Blir nok å bruke sammen med rikstv og litt annet snax.
    takk for en liten oppklaring adetu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    Dette er en knall tv, som du kan ha glede av i mange år! Den vil til og med bli bedre med tiden etter hvert som materiale du forer den med blir bedre. Jeg kan også skrive under på at RiksTV gir veldig bra bilde. Problemet kan nok være at den kan være for avslørende i forhold til kvaliteten på kilden. Men jeg lever veldig godt med denne TV'n, også til vanlig TV titting. Må understreke at du i det minste må ha digitale kilder for å få utbytte av denne tv'n.

Summa sumarum; jeg kan uten å mokke anbefale w3000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydforsinkelse!

Hei, er det noen flere som er plagt med lydforsinkelse på denne TVen?
    Virker litt rart at en må koble alt direkte til TVen.
    Fes. Eg holder meg forsatt til stereo og bruker dvd-spilleren også som CD-spiller. Derfor har eg koblett denne direkte på forsterkerene. I tillegg har eg koblett meg til TVen via scart, for DVD.
    Altså; når eg skal se film går lyden direkt til forsterkerene og bildet går til TVen (opplagt, eller). Forsinkelsen på bildet i forhold til lyden er ikkje alltid merkbar, men sometimes er dette irriterene. Forsinkelsen i TVen er veldig merkbar viss eg har lyden på TVen også(tilsvarende ekko).
    Er det noen som har noen gode råd til dette problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Dette er en knall tv, som du kan ha glede av i mange år! Den vil til og med bli bedre med tiden etter hvert som materiale du forer den med blir bedre. Jeg kan også skrive under på at RiksTV gir veldig bra bilde. Problemet kan nok være at den kan være for avslørende i forhold til kvaliteten på kilden. Men jeg lever veldig godt med denne TV'n, også til vanlig TV titting. Må understreke at du i det minste må ha digitale kilder for å få utbytte av denne tv'n.

Summa sumarum; jeg kan uten å mokke anbefale w3000
    Dette er et vesentlig punkt med denne tven, for den viser alle detaljer på godt og vondt, så etterhvert som det kommer bedre og bedre kildemateriale vil denne tven vise mer og mer av sitt potensiale!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BMSU
    Har du vurdert en tur til optiker?:lol:
    hihihi, ikke noe galt med mitt syn

Nå har jeg en SXRD da, så bildet er, hva skal jeg si, ikke like "intenst" (litt mykere om du vil) enn for LCD etter mening. Ikke sikkert jeg hadde sittet like nærme med en lyssterk LCD

Men 2 meter unna en 55" er jo også den anbefalte avstanden hvis man skal få utnyttet 1080p maksimalt mener jeg å huske

Utrolig digg å surfe på en så stor TV

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt, jeg sitter nesten 2m fra min 26".

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Morsomt, jeg sitter nesten 2m fra min 26".
    Jeg sitter 2m fra en 20" :-x

Newcomer mufcte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt denne tv-en (40W3000) i snart 2 mnd og den erstattet et 32tommers monster fra samme produsent. Det er en svært avansert tv og jeg har gått meg vill i dens utallige innstillingsvalg.

En kollega kjøpte samme tv, men han har erfart at han får et svært dårlig bilde fra RikstTV (ekstern boks) via HDMI. Sony påstår visst at denne feilen er på alle apparatene og for å motta kodet RiksTV må en skaffe seg en CAM som visstnok Sony produserer for tiden. Jeg "bryr" meg ikke om dette foreløpig da jeg har satellitt fra Canal Digital og jeg er stor fornøyd med kvaliteten på Blue-Ray filmene i 1080p/24 via HDMI.

Når det gjelder kalibrering så har jeg mottatt dette forslaget fra min kollega som han igjen har fått fra Sony Center:

Gratulerer med din nye Sony BRAVIA TV!

Vi gir deg her noen råd for hvordan du får den beste bildekvaliteten på din nye TV. Disse rådene kompletterer den bruksanvisning som medfølger apparatet.

Når kanalsøkning og dine språkinnstillinger er gjennomført gjør du følgende innstillinger under meny – innstillinger – bilde:

1. Valgt inngang: Vanlig
    2. Bildemodus: Egendefinert
    3. Bakgrunnsbelysning: 2 (tilpasses i forhold til lyset i rommet)
    4. Kontrast: 77
    5. Lysstyrke: 53
    6. Farge: 53
    7. Fargetempratur: Varm 1
    8. Skarphet: Uendret
    9. Støyredusering: Lav
    10. MPEG støyreduksjon: Lav
    11. DRC-modus: Av

Tven har også flere avanserte justingsmuligheter. Disse kan sette til følgende under meny – innstillinger – bilde – avanserte innstillinger:

1. Sortnivåkorrigering: Lav
    2. Avansert kontrastkorr.: Lav
    3. Gamma: Av
    4. Fremhev hvit: Av
    5. Fargespekter: Bred
    6. Ekte Farger: Av/Lav
    7. Hvitbalanse: Uendret
    8. Detaljforbedring: Av
    9. Kantforbedring: Av

Vi på Sony Center håper du får mye glede av din nye tv.

Til slutt - Jeg har anskaffet meg denne tv-en først og fremst for å få glede av full HD-materiale, det er jo det den er laget for og det viser den på en glimrende måte! Jeg kan leve med at SD-materiale er noe forrringet sammenlignet med min gamle Sony, men kvaliteten på dette avhenger av signalene, produksjonen av sendingene og hardwaren som behandler signalene før de ender opp i tv-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratis digitale signaler på Canal Digital?

Har nå fått en 40W3000 inn døra og sitter og knoter litt med kanalsøking og innstillinger generelt. Skal det ikke være mulig å få inn Canal Digital sine gratis digitale kanaler uten en cam modul/kort? Mener å huske at i hvert fall NRK var gratis.
    Har noen fått til dette? Klør etter å se forskjellen mellom analog/digital!
    Takker for svar.

Mvh,

Ole Martin

Update: får nå bilde fra TVN og TV3, men altså ikke NRK eller andre sådan. NRK og de fleste kanaler dukker opp med programinformasjon (blått felt øverst med informasjon om hvilket program som går), men intet bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda du får inn NRK sine kanaler

CI kortet lar ennå vente på seg ser det ut til....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDTV amatøren
    Joda du får inn NRK sine kanaler

CI kortet lar ennå vente på seg ser det ut til....
    HDTV amatøren;

Takker for svar, jeg trodde også at NRK kunne vises uten cam/kort på kabelen fra Canal Digital.
    Bruker auto på frekvens og ID, og 69500 på symbolrate.
    Finner da 150+ tjenester. Kan se på TVN, TV3 samt lokal TV med ”digitale” signaler, men altså ikke NRK…
    Har noen der ute erfaringer med dette?
    Og, hvilket CAM kort kan brukes mot Canal Digital?
    Ser at komplett har et CAM MODUL CONAX CAS 5.0 kort. Er dette OK?

Mvh,
    Ole Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende Conax vet jeg ikke

Men du kan motta det digitale bakkenettet direkte på TV,n med den innebygde digitale tuneren.
    Da får du NRK1,2,3

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Hvis noen gidder å se på bildet som er vedlagt…
    Jeg kan som sagt se på TVN, TV3 samt lokal TV med ”digitale” signaler, men altså ikke NRK…

NRK og de fleste kanaler dukker opp med programinformasjon (blått felt øverst med informasjon om hvilket program som går), men intet bilde. Hvis dere ser på bildet, er det en ”rutete firkant” som kommer opp på de kanaler jeg IKKE får se. Tyder dette på at TV’en spør etter et kort?
    TV3 virker som det skal, og her er ikke den ”rutete firkanten”.
    Takker for svar!

Mvh,

Ole Martin

PS: har nå lest bruksanvisningen på nytt (med briller denne gangen..). Den "rutete firkanten" sier at kanalen er kodet og det skal et abonnement for å se på kanalen. Dermed koker vel det hele ned til at CD koder NRK's signaler. Trodde virkelig ikke at det skulle skje.

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •