Sony KDL-40W3000 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen kommentarer om skuffelsen over blasse og utviskede bilder:

Har hatt w3000 siden slutten av november og var de første par ukene misfornøyd med nettop flate høytoner og støy i mørke partier.

Anskaffet så en test-DVD "GetGray" som ga meg noen aha-opplevelser:

Overaskelse nr. 1: :idea:
    Innstillingen "lysstyrke" påvirker BARE den mørke delen av gråskalaen. Passe justering hos meg er 50 til 60. Høyere verdier gjør at svart mangler. Lavere verdier gjør mørke verdier til svart.

Overaskelse nr. 2: :idea:
    "Kontrast" fungerer som gamle dagers lysstyrke, dvs over hele gråskalaen. Det er for meg ubegripelig at de to begrepene nå har byttet mening.

Overaskelse nr. 3: :idea:
    "Bakgrunnslys", og "strømsparing" er også svært viktige for å få en god gråskala. Jeg har endt opp med "Strømsparing" på høy, "bakgrunnslys" på maks og "kontrast" på 80. Ikke logisk, men det funker.

Og husk:

- TV-kanalene sender ofte bilder med dårlig kvalitet, spesielt mht svartnivå.

- De fleste "forbedringsinnstillingene" på w3000 bør slås av hvis du er ute etter KORREKT bilde. Det gjelder spesielt sortnivåkorrigering og avansert kontrastkorreksjon, men også støyreduksjon, MPEG støyreduksjon og gamma.

Mer om dette:
    Lyris Lite :: Quick and Dirty TV Setup

Her er det jeg har endt opp med:

Bakgrunnslys: Maks
    Kontrast: 85
    Lysstyrke: 55
    Farge: 75
    Fargetemp: Nøytral
    Skarphet: Min
    Støyreduksjon: Av
    MPEG støyred.: Av (*)
    DRC-modus: Modus 1
    DRC-palett: Nat: 83, Klart 7 (*)

Avansert:
    Sortnivåkorr.: Av
    Avansert kontrasrkorr. Av
    Gamma: Av
    Fremhev hvitt: Av (*)
    Fargespekter: Standard
    Ekte farger: Av (*)
    Detaljforbedr: Av
    Kantforbedring: Av

Strømsparing: Høy
    Lyssensor: Av

(*) Disse innstillingene blir jeg ikke klok på. Noen andre som kan si noe om hva de gjør?

Mitt oppsett består av Canal Digital kabel med dekoder i TV-en (CAM).
    Har også prøvd de samme innstillingene på analogt mottak på TV-en og synes de passer bra der også, og ved å se på DVD.

OG - ja nå ER jeg fornøyd.

Kommentér gjerne på dette!

Newcomer Arafat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godkjent for digitalt bakkenett

Nå er disse godkjent for det digitale bakkenettet, men-rikstv skriver at det ikke er flerkanallyd. Jeg har ikke fått tv enda- dette var jo en av grunnene til at jeg bestilte denne, og så støttes ikke flerkanallyd fra bakkenettet?ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    HDTV amatøren, nå synes jeg du var litt vel kjapp med å dømme denne TV'n, all den kritikken er basert på TV signaler, ikke sant? Jeg håper da inderlig at du har testet flere signalkilder.
    Hvis du ser på forskjellige kanaler ser du lett at både sortnivå, fargegjengivelse og de irriterende sorte blokkene i mørke partier er forskjellig fra kanal til kanal. Dette gjelder heller ikke bare Sony'en, jeg så både fargegraderinger, støy i mørke partier og "digitale" kanter på min gamle CRT, ikke så ille selvfølgelig, men så var ikke oppløsningen 1080p og størrelsen ikke 40" heller.
    Det samme gjelder en kvalitetsdvd vs en gammel dvd med crappy bilde. Eller Blu-Ray med dårlig produksjon (les mange eldre filmer) vs splitter nye Blu-Ray filmer. TV'n er kjempebra til å være LCD, det er kildene som ikke duger. Det er nå iallefall min konklusjon. Hvordan skal man ellers forklare så store forskjeller mellom forskjellige filmer på samme avspiller og TV?
    Har man ikke store planer om å se filmer i 1080p på en skikkelig HD-spiller (har selv planer om å kjøpe en god Blu-Ray spiller når disse går ned i pris) eller spille, bør man ikke kjøpe denne TV'n. Gå heller ned i oppløsning eller enda bedre: gå for en kvalitetsplasma (f.eks 42" Pioneer), jeg tror det passer deg bedre.
    Edit: for å kvitte deg med ghosting eller etterslep, slå av alle bildeforbedringsfunksjoner og test de en og en for å se hva de gjør med bildet. Jeg har alle av, synes det ser best ut. Gå inn på HDTVtest.co.uk og bruk innstillingene som er lagt ut der som et utgangspkt for videre kalibrering. Jeg synes de duger veldig bra til det meste, det eneste jeg tukler med er skarphet, fargene (synes varm 1 fungerer bedre på enkelte signaler enn varm 2) og setter opp lysstyrken/slår av strømsparing på dagtid. Lykke til med videre innstillinger, men jeg er nok redd at du ikke blir kvitt støy i mørke områder da heller, de blir bare noe mindre synlige.
    Hei artur79 og takk for input.
    Hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg har testet analog/Digital TV samt scart innganger mot 2 forskjellige SAT mottakere og det blir 4 forskjellige signaler.
    PC har jeg også testet men det blir en annen historie.

Problemene jeg hadde innledningsvis var å få slått av de bildeforbedringsfunksjonene du nevner da jeg faktisk ikke så de med en gang!

Etter å ha slått de av og kalibrert iht anvisninger her på AV forum er alt mye bedre untatt dette med støy i det sorte, noe som er meget irriterende.

Som jeg trodde er det nok de lavoppløselige signalene som TV,n ikke klarer å håndtere(oppskalere) riktig og som du sier blir dette bedre med en annen TV f.eks den jeg har fra før med 720p

Må jo da si at det er merkelig at en digital TV mottaker som levert innebygd i denne TV,n ikke er bedre enn en analog TV mottaker i en hviken som helst annen TV. Hvis det er HD biten som gjør dette burde vel Sony ha hatt en feature hvor nettopp dette ble fikset?

Så la oss holde oss til det for sammenligningen skyld og så sier vi at jo jeg er enig i alt det andre du sier(rimelig nok?) men da har vi vel et problem allikevel?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BMSU
    Hei folkens!
    Vi ble nødt til å bytte ut CRT-tv`n nå og bestilte en W3000. Regner med den kommer på tirsdag.
    Siden vi fortsatt har analogt signal fra bakkenettet er spenningen stor når det gjelder hvordan denne TV`n takler et slikt signal.
    Noen som har erfaringer?
    Tja det er vel ikke stort annet å si enn å henvise til det jeg har skrevet her og som artur97 påpeker, TVsignaler er ikke akkurat det beste for denne TV,n...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare for bruk på HD?

En kort oppsummering fra min side.

Denne TV,n er vanskelig å justere og det er forskjell ifra signalkilde til signalkilde.

Mulig den er super på HD kilder og det er iogforseg greit det men TV,n selges faktisk med en innebygd digital TV mottaker for det digitale bakkenettet og jeg tror mange vil kjøpe denne TV,n nettopp bare for det og så får HD være HD inntil videre - de blir skuffet!

Problemet er som flere allerede har påpekt de lavoppløselige signalene samt komprimering og oppskalering av signaler.

Håper jeg med dette har fått belyst denne siden slik at de som kjøper "TV" vet hva de gjør.

Jeg har forøvrig ingen problemer med å akseptere dette og ser frem til å få koplet på noen bra HD kilder fremover

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDTV amatøren
    Denne TV,n er vanskelig å justere og det er forskjell ifra signalkilde til signalkilde.
    For å slippe å gjøre de samme innstillingene på alle kildene (inngangene pluss analog og digital TV) er det fordel å gå til innstillinger og stille om samtlige oppsett (det vil si for hver signalkilde) til "normal". Deretter vil endringer du gjør bli gjeldende for alle innganger + tv.

Husker ikke nøyaktig fremgangsmåte, for jeg er ikke hjemme ved TV'n nå.

Hos meg fungerer samme innstilling (som beskrevet i innlegg i går) bra for alle kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i helgen og fikk sammenlignet min 40W3000 opp mot Panasonic 42PZ70, med spesiell fokus på panoreringer, da dette er noe som irriterer meg en del på Sonyen. Men da jeg fikk sett bildet på PZ70en, så jeg at det slet enda mer med panoreringer, både på kabel og DVD, og ja, jeg fikk justere alle innstillingene, med svært lite forskjell i bildekvaliteten mtp panoreringer... Det hang også en Pioneer 428XD ved siden av som også hadde de samme problemene, men jeg så ikke så nøye på denne, kun konstaterte at den også hadde panoreringsproblemer.

Konklusjonen må jo da bli at alle flatskjermer plages i noen grad av panoreringsproblemer, og misforstå meg rett, hadde Panasonicen ikke hatt disse problemene hadde Sonyen gått rett i retur! Jeg ser på bildekvaliteten, ikke teknologien bak... Jeg er generelt misfornøyd med den lille fokusen på dette i tester, men grunnen er vel at "alle" har disse problemene, så det er liten grunn å vektlegge det. Man må vel bare leve med det til teknologien er moden

Jeg beholder hvertfall Sonyen helt sikkert nå, det var nemlig den eneste haken med den som jeg har funnet!

(Forresten mye mer støy i bildet på DVD på Panasonicen enn på Sonyen, enda en grunn til å ikke stresse med retur:P DVD ble spilt fra en Sony S300 blu-ray spiller)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTV amatøren, du fikk meg til å tenke litt. Satt her om dagen og så Zodiac og må si at støy i middels mørke partier i begynnelsen av filmen var ganske plagsomt. Tenkte: "Jaja, dvd er jo ikke all verden når det gjelder bildekvalitet." Men så tenkte jeg også, skal jeg egentlig finne meg i det? Testet bildet på min Samsung PC-skjerm med PS3 og må si at samme "film grain" var fremtredende på monitoren også. (Prisforskjellen er ca 11000, bare så det er nevnt). Testet så på Samsungen med avspilleren på PC'n og selv om jeg så en del støy da også, var det mye mindre synlig enn fra PS3.
    Så jeg ser at PS3 kan være problemet m.t.p. DVD og Blu-ray avspilling av eldre filmer (som Full metal jacket). Skulle gjerne hørt om noen har erfaringer med gode oppskalerende DVD-spillere eller dyre Blu Ray spillere på denne TV'n. Ser dere støy i brunaktige/gråaktige middels mørke områder?
    Er W3000 dårligere på akkurat dette området enn andre skjermer i samme prisklasse? Det er det jeg vil finne ut av.
    Sendte forresten en mail til Sony Support og de mente det var litt uvanlig med så mye støy, men så kan det være jeg er mer pirkete enn de. De ba meg ta kontakt med serviceverksted. Problemet er at Samsungen viste tilsvarende støy problemer.
    Edit: jo mer jeg leser på nettet, jo mer blir jeg overbevist om at PS3 er synderen her. Ser folk har samme problemet med forskjellige TV-merker der ute...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDTV amatøren
    En kort oppsummering fra min side.

Mulig den er super på HD kilder og det er iogforseg greit det men TV,n selges faktisk med en innebygd digital TV mottaker for det digitale bakkenettet og jeg tror mange vil kjøpe denne TV,n nettopp bare for det og så får HD være HD inntil videre - de blir skuffet!

Problemet er som flere allerede har påpekt de lavoppløselige signalene samt komprimering og oppskalering av signaler.

Håper jeg med dette har fått belyst denne siden slik at de som kjøper "TV" vet hva de gjør.

Jeg har forøvrig ingen problemer med å akseptere dette og ser frem til å få koplet på noen bra HD kilder fremover
    Jeg har lest dine innlegg, og det ser i hvert fall ut til at du ikke lenger mener at du har kjøpt katta i sekken (om du ikker er fornøyd kan du jo bare sende den tilbake til Multicom og få pengene tilbake)

At det kan hende noen blir lurt til å kjøpe denne tv'n, spesielt nå som den er offisielt godkjent av RiksTV, er det liten tvil om; det sitter definitivt snart noen gamle damer med denne i stuen og ser på "ut i naturen" i dynamisk bildemodus
    Dette er en TV for folk som ønsker å få full utbytte av FullHD mulighetene som tross alt finnes i dag, samtidig som den faktisk også klarer å levere langt over brukbare bilder med SD bilder. Men den avslører kildekvaliteten! Hvis ikke utgangspunktet er bra, blir det ikke bedre av bli oppskalert. Jeg trodde jeg hadde en helt OK dvdspiller til jeg fikk w3000, men nei! Her må det nok en ny spiller til for at det skal bli bra.

Denne tv'n har veldig gode justeringsmuligheter, slik at de aller fleste som gidder å prøve kan få til et bilde de er fornøyd med, gjerne med litt hjelp fra noen råd og instillinger fra internett. Det er som de skriver i L&B sin årskavalkade (hvor de kårer denne til årets 42(!) LCD toppklasse); denne tv'n er for folk som ser på alle dens finesser og tilkoblinger som muligheter og ikke trusler.

Jeg er blant dem som stadig blir mer fornøyd med denne, og katta i sekken følelsen har jeg ikke vært i nærheten av å kjenne på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du nå har tatt deg litt bedre tid til kalibrering, HDTV amatøren
    Og nyter godene det gir.
    Også helt riktig som mange sier her at det er store forskjeller på forskjellige signalkilder. Ingen tv'er kan lage gull av gråstein, så når man har svidd av over 20000kr på en tv av ny dato, burde også signalkjeden oppgraderes. Med økt skjermstørrelse, kontrast og detaljnivå blir også alle feilene lettere synlig

Siden Sony's modeller ikke er så lett å kalibrere, så kan jeg komme med noen tips, siden såpass mange har kjøpt denne tv'n. Andre må gjerne også poste sine erfaringer med akkurat denne modellen, da jeg ikke eier den selv og har direkte tilgang til den. Mine tips blir derfor litt generelle.

Noen generelle kalibrerings tips :

Husk at tv'ns panelegenskaper kan forandre seg litt under innspillingtiden. Typisk de første 2-200 timene. Seriøs kalibrering burde derfor gjøres når tv'n er innspillt. Bruk tiden frem til da å bli kjent med tv'n, å lære deg å kalibrere den

Først noen grunninstillinger og forbredelser :
    1.Bruk alltid best mulig tilkoblings type. HDMI er best. Alternativt GODT skjermede komponent eller scart RGB kabler.
    2.Les bruksanvisningen og bli godt kjent med ALLE alternativene i menyene. Er det noen alternativer du ikke skjønner funksjonen til, så sørg for at du får svar på dette enten med å søke på nett, spørre her, eller kontakte produsent.
    3.Ikke bruk innstillinger som dynamisk kontrast.
    4.Slå av alle "bildeforbedrings alternativer. Skarphets kontroll, støyfjerning, sortnivåkorrigering osv. Absolutt ALLE. NB! Dette gjelder selv om det står i bruksanvisningen at funksjonene gir et bedre bilde.
    5. Sørg for at du bruker riktig kalibreringsverktøy. Selv anbefaler jeg Digital Video Essentials som er en kalibrering DVD/HD-DVD med medfølgende fargefiltre. Bli kjent med verktøyet og hvordan det skal brukes. Husk at DVD eller HD-DVDspilleren må støtte "utvidet svartnivå".
    Ønsker du å ta kalibreringen enda et hakk videre, så må man skaffe seg tilgang eller eierskap på semi-proft måleverktøy alla SpyderPro ol og gjerne benytte dette sammen med 3. parts programmvare man finner på nettet. Slikt utstyr må man bruke sammen med en PC.

Noen tips til selve kalibreringen :
    1.Husk at hver tilkoplet kilde krever ulike innstillinger for å levere optimalt bilde. Kalibrer derfor hver kilde induvidiellt. Lysforholdet og rommet farger påvirker også resultatet. Kalibrer derfor tv'n under det lysforholdet du vanligvis ser på tv/film/ønsker best bilde.
    2.Kjør gjennom kalibreringsprosessen flere ganger for å verifisere resultatet. Endrer man f.eks en parameter, blir også mange av de andre parametrene påvirket av dette. Dette er sikkert nevnt i manualen til ditt valg av kalibreringsverktøy.
    3.Når du er ferdig med kalibreringen av hver kilde, kan du spille av vanlig materiale for å se hva du synes. Husk at det kan ta noe tid å venne seg til et riktig kalibrer bilde. Mange år med overdrvede kontrastinnstillinger og tegneseriefarger gjør fort at man føler seg litt "sveiseblind" til å begynne med.
    Men etterhvert vil du oppdage alle detaljene, nyansene, og den forbedrede dybdevirkningen du har fått. DA vil du aldri tilbake til de gamle innstillingene, å tenker hvordan i alle dager du har holdt ut med tegneseriebildet man hadde før...

Når det kommer til vanlige tvsignaler fra f.eks CD eller GET dekodere, så er det vanskelig å få til bildet 100% optimalt. Å kalibrere med tvmateriale er meget, meget vanskelig. Et lite triks kan være å trekke HDMI/komponent/Scartkabelen ut av dekoderen å sette den i en billig DVD spiller slik at man får kalibrert inngangen under mest mulig like omstendigheter som decoderen.

Når du nå har sett litt mer på tv/film osv med det kalibrerte bildet, så kan man med fordel gå inn i menyen igjen å prøve de ulike bildeforbedringsalternativene. En etter en for å se hvilken effekt de gir, og om du synes noen av funksjonene tilfører bildet noe positive eller skjuler/fjerner noe negativt (eks. mpeg noise ol. ).

Håper dette kan kan være til hjelp. Kos dere med ny TV og vær flink til å dele erfaringer så lærer vi noe alle sammen.

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pratet med en selger som sa at Sony snart får godkjenning til Get kabel-tv også.
    Dette skal være i boks i Sverige og snart og på plass i Norge. Noen som kan bekrefte dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Jeg pratet med en selger som sa at Sony snart får godkjenning til Get kabel-tv også.
    Dette skal være i boks i Sverige og snart og på plass i Norge. Noen som kan bekrefte dette?
    Dvs at man slipper den ekstra boksen, men likevel få 720p input via kabel tv selskapet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Dvs at man slipper den ekstra boksen, men likevel få 720p input via kabel tv selskapet?
    Uten at jeg kan si noe med sikkerhet vil jeg anta det også her vil være snakk om en CAM som du kan stikke Get kort inn i.

Jeg må innrømme at jeg ikke bare synes det er greit uten en ekstra boks. Jeg kommer til å gå over til RiksTV og dermed få alt rett inn på TV'n. Det skal bli fint å kutte ut Canal Digital sin utdaterte dekoder uten HDMI.

Men så får jeg et problem når det kommer til opptaker, for ettersom jeg har forstått det, får du ikke noe digitalt signal ut fra TV,n. Enn så lenge finnes det ikke HD opptakere med Mpeg 4 mottager, dermed er ikke alt bare fryd og digitalt:?

Så det jeg rett og slett lurer på nå er om jeg faktisk kan komme til å trenge den "ekstra boksen" likevel? Det skal ikke være lett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk Sony`n idag og etter hva enkelte på forumet her har skrevet(negativt) var jeg meget spent på den.
    Har brukt innstillingene som adetu har beskrevet på forumet her bortsett fra at jeg har "lyssensor" PÅ.
    Jeg har analoge TV-signal fra bakkenett. Og jeg må bare si at den er over all forventning!:-D
    Spørsmål til de som er så misfornøyde; sitter dere en halvmeter fra skjermen, eller ser der på TV med kikkert? Husk at avstanden til skjermen bør minst være 3 ganger diagonalen.

Jeg sitter ca. 4 meter fra skjermen(40") og det fungerer utmerket. På høyde med CRT`n, og det før vi har fått digitale TV-signaler i hus.

Har en mistanke om at enkelte er ekstra kritiske for å gi inntrykk av de har veldig peiling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at avstanden til skjermen bør minst være 3 ganger diagonalen.
    ... bortsett fra HD-sendinger. Jeg har bare sett SVT HD ennå, men det er ikke noe problem med bare 1,5 ganger diagonalen da.
    Merk at ikke alt som sendes på den kanalen er i HD.

Velkommen i klubben av de fornøyde!

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått svar fra Sony support som kan AVKREFTE det jeg hadde hørt om godkjenning av Sonys TVer.
    Hverken Canal Digital eller Get har noen foreløpige planer om å godkjenne noen av modellene Sony har på markedet nå
    Synd dette da jeg så fram til å slippe enda en boks under tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Da har jeg fått svar fra Sony support som kan AVKREFTE det jeg hadde hørt om godkjenning av Sonys TVer.
    Hverken Canal Digital eller Get har noen foreløpige planer om å godkjenne noen av modellene Sony har på markedet nå
    Synd dette da jeg så fram til å slippe enda en boks under tv.
    Hvis ryktet om at en skal kunne få Get rett inn i Sverige stemmer, er det jo håp. Canal Digital kabel funker jo i dag selv om det ikke er godkjent. CD vil vel aldri godkjenne noe annet enn sine egne dekodere:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne TV'en fra MPX forrige uke og må si meg veldig fornøyd med den, bortsett fra en ting. Den sliter veldig når den må vise mørke scener. Jeg har HD-dekoder fra CD og når jeg ser filmer som foregår i mørket virker det som det er kommer noen grønne streker over skjermen i de mørke områdene. Når det er sånn på vanlige kanaler, så regnet jeg med at det var pga kvaliteten. Men det samme skjer på Canal+ Film-HD også. Skal man oppleve slik på HD-kanaler også?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Sony`n idag og etter hva enkelte på forumet her har skrevet(negativt) var jeg meget spent på den.
    Har brukt innstillingene som adetu har beskrevet på forumet her bortsett fra at jeg har "lyssensor" PÅ.
    Jeg har analoge TV-signal fra bakkenett. Og jeg må bare si at den er over all forventning!:-D
    Spørsmål til de som er så misfornøyde; sitter dere en halvmeter fra skjermen, eller ser der på TV med kikkert? Husk at avstanden til skjermen bør minst være 3 ganger diagonalen.

Jeg sitter ca. 4 meter fra skjermen(40") og det fungerer utmerket. På høyde med CRT`n, og det før vi har fått digitale TV-signaler i hus.

Har en mistanke om at enkelte er ekstra kritiske for å gi inntrykk av de har veldig peiling.
    Tja, man ser det man ser, trenger ikke være ekspert for å stole på sansene dine, vet du. Og jeg sitter 3-4 meter unna skjermen, allikevel ser jeg støy på kilder med dårlig kvalitet. Synes faktisk du burde vurdere bildet til TV'n litt mer enn en dag før du uttaler deg om problemer andre kan ha...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av libbe
    Jeg kjøpte denne TV'en fra MPX forrige uke og må si meg veldig fornøyd med den, bortsett fra en ting. Den sliter veldig når den må vise mørke scener. Jeg har HD-dekoder fra CD og når jeg ser filmer som foregår i mørket virker det som det er kommer noen grønne streker over skjermen i de mørke områdene. Når det er sånn på vanlige kanaler, så regnet jeg med at det var pga kvaliteten. Men det samme skjer på Canal+ Film-HD også. Skal man oppleve slik på HD-kanaler også?
    Hmm, jeg opplever litt av samme problemet med sære farger i halvmørke områder. Fargene blir liksom litt rare (grønn/fiolettaktige) og overgangene mellom forskjellige farger blir blokkete og støyete. Igjen avhengig av filmen og sånn. Resten av tiden er bildet helt supert. Lurer på om sony har gjort noe rart med nedre gråtoneskala på denne modellen.

Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •