Sony KDL-40W3000 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av m-lyng
    Må jeg bruke scart eller kan det også gå med hdmi.Jeg tenker på min sony opptakeren som har både scart og hdmi.
    Det er visst bare via SCART at TV-en sender ut bilde.
    HDMI er kun innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Det er visst bare via SCART at TV-en sender ut bilde.
    HDMI er kun innganger.
    Ok
    bare en lure spørsmål til daops:
    Kan jeg bruke hdmi ut for å se på dvd og scart inn for opptaks delen.
    blir det noe problem eller forskjell på bildet kvaliteten da når begge ledninger er koblet samtidig.

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking HD-mottak og teksting

Gleden ble stor da jeg kunne ta i mot HD-kanaler fra kabelnettet rett på W3000, fine greier! :-D

Liker ikke helt tekstingen som legges på, kommer nok til å skru av den på engelskspråklige filmer. Min mandarin er såpass rusten at 7 sverd måtte sees med teksten på. Se vedlagt bilde for hvordan det hele så ut.

Veldig førnøyd med bildekvaliteten, skjønt litt av den typiske Canal+ mattheten som trolig skyldes for sterk kompresjon. Tekstene derimot legges vel på av TVen, grå skrift med hvit ramme er ikke pent, i tillegg er teksten for stor og ganske så kantete.

Jeg regner med at teksten overføres som tekst til dekoder/TV, og så rendres der? På DVD er det jo et overlay-bilde. Synd det ikke går an å justere utseendet på teksten i TV-menyene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den teksten der så ikke bra ut nei... Grå/hvit tekst uten bakgrunn. Det vanlige er vel omvendt husker jeg riktig. Dvs. hvit tekst på grå, gjennomsiktig heldekket bakgrunn.

Mulig det er dekoderen i TV'n som lager dette utsende på teksten. Har du forsøkt å se på samme kanal med en ekstern dekoder ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha - så det er CD som komprimerer bort ansiktsfargen?
    Det er egentlig ganske plagsomt.

Et annet merkelig som har oppstått den siste tiden er at det kan oppstå kraftig gulfarge i deler av ansiktet i enkelte scener. Det skjer på flere kanaler og varierer med innholdet i resten av bildet. Noen andre som har lagt merke til det? Videosignalet mitt går riktignok via en Philips harddiskopptaker, men jeg tviler på at det oppstår i den.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Mulig det er dekoderen i TV'n som lager dette utsende på teksten. Har du forsøkt å se på samme kanal med en ekstern dekoder ?
    Har ikke ekstern dekoder, så det var det jeg lurte på egentlig - men regner jo med at det ikke kan være planlagt å se slik ut.

Når det gjelder kompresjon av Canal+ kanaler så var det noe jeg la merke til da jeg hadde Canal Digital kabel for noen år siden, det var en slags matthet på de som ikke var tilstede på andre kanaler.

Jeg burde sikkert egentlig ikke si det, men Canal+ Film HD og Voom HD som jeg tar inn direkte på TVen uten CAM eller kort er faktisk på Get-kabelnettet. De sender for tiden disse ukryptert, og Get har ikke offisielt HD-kanaler ennå en gang! Håper de ikke leser dette og låser det igjen

Regner med at det låses når de lanserer et offisielt HD-tilbud, men da er jeg nok med som abonnent, så det er jo bra reklame i mellomtiden. Håper bare de har et system slik som Canal Digital, at jeg kan putte et Get-kort rett i TVen i stedet for å bruke ekstern dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg bruke scart eller kan det også gå med hdmi.Jeg tenker på min sony opptakeren som har både scart og hdmi.
    Du må nok bruke SCART. Har selv Sony harddiskopptaker og SMARTLINK, som gjør at du kan overføre opptaksinformasjon (inkludert program navn!) går bare i gjennom SCART (etter det jeg har forstått da). Det er selvsagt mulig at TV vil kunne overføre bilde/lyd parallelt via HDMI, men HDMI har tydeligvis færre muligheter til kommandoer (bare av/på, inngang, volum).

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant svar på eget spørsmål om tekstingen i denne tråden: Sony KDL-46X3500, Conax NP4 Cam og Canal Digital kabel-tv

Problemet var også nevnt i X-serie tråden i denne kategorien, så det er kjent sak. Burde slått sammen denne tråden med X-serie-tråden, det er jo i praksis samme TV.

Teksting vises rart spesifikt på denne kanalen, og tekstingen overføres som subpicture. Synd, fordi det kunne blitt mye penere om TV/dekoder kunne rendre tekst selv. Ser ikke bra ut med VIC-20-grafikk oppå et HD-signal!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frem og tilbake.
    Nå til opptak igjen.
    Dersom jeg vil ta opp et programm på natta når alle sover med harddisk opptaker fra dekoderen på tven,må tven da skru seg på og må vise bildet når opptake skal gå eller er det mulig å gå bare via dekoderen.
    veldig dumbt dersom den starter og vekker hele familen.
    For da er det nesten bedre å bruke en ekstern dekoder likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runesand
    Ser ikke bra ut med VIC-20-grafikk oppå et HD-signal!
    Hva? Slenger du dritt om Vic-20 også nå?

Skulle handle W3000 i går, men i det jeg fant ut at prisen hos Sony senteret her i Bergen var gått OPP igjen valgte jeg å handle et annet sted eller vente.
    Nei, på tide å komme seg hjem og ta helg!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Ikke så bra som det gis uttrykk for her på AV forum!

Etter å ha lest meg ihjel på forumet om denne flotte HDTV,n bestillte jeg prompte en fra Multicom på onsdag.
    Kjemperask levering (merk dere det) da postman PAT ringte på igår veld og kunne fortelle at jeg hadde kjøpt samme TV som han, kjempebra TV sa han og jeg ble enda mer forventningsfull:-D

TV,n kom på plass rett over midnatt og spenningen var stor da jeg endelig hadde fått koplet på SCART fra 2 satelittmottakere, egen antenne for digitalt bakkenett samt en mediasenter PC.

Slo på Sony TV,n og startet konfigurasjon, kanalsøk og etter 2 minutter åpenbarte NRK1 seg i en lysende hvit prakt, overmettet og kantete med klare blokker av sorte rektangler på grunn av for stor dynamikk i fargene!

Hadde jo lest litt om at den måtte justeres så jeg satte igang...

men etter en halv time måtte jeg innse at slaget var tapt, dette var ikke bra.
    Det som jeg kunne se var at det hvite hadde et gult skjær og i det sorte kunne sees raste-blokker i det sorte ved for høy dynamikk, altså for mye kontrast og bakgrunnbelysning i bildet!

Ved å senke lyset ble dette enda verre!

Dette skjedde både på analog og digital TV

De beste bildene oppnådde jeg ved bruk av satelittmottakerne, jeg har Viasat og disse kanalene var brukbare å se på men klart dårligere enn på min gamle FSC VQ40-1.

Skuffet ruslet jeg sent til sengs inatt og måtte innse at her hadde jeg kanskje kjøpt "katta i sekken", sånn er det med kjøp over internett!

Idag samlet jeg familien til en seanse foran 2 TV skjermer for å be om en vurdering av bildene...
    Fra før har jeg en FSC VQ40-1 som jeg har vært meget fornøyd med og den koplet jeg også opp.

Begge hadde samme TV inngang og samme SCART tilkopling mot SAT mottaker.

Konklusjonen var entydig og helt i overenstemmelse med hva jeg selv hadde komet frem til natta før: Matte tåkete bilder, gult skjær i det hvite, ved forsøk på å sette samme dynamikk på begge var FSC overlegent best!

FSC VQ40-1:Rene hvite farger uten noe skjær av gult eller fiolett som også kunne sees noen ganger på Sony,n!

Når jeg nå leser hva dere skriver begynner det å ligne på eventyret om Keiserens nye klær!

Er dere så fornøyd med denne TV,n egentlig eller er det slik at dere ser dere blinde på den til slutt!

Min karakter på denne er 4 på bildet og det er ikke "LØP og KJØP" karakter.

TV,n pakkes pent ned imorgen og retur bes fra Multicom, ingen tvil om det.

Hilsen HDTV amatøren som er nok en skuffelse rikere!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oveovo
    Fikk denne tven på onsdag, og har også brukt de samme instillingene som deg på ps3en min, knall bilde på bluray. Men et tips for enda bedre detaljer er å slå på edge og detail enhancer på høy, har ikke funnet noe negativt ved å gjøre dette. I tillegg har jeg på en del lys når jeg ser film, så jeg har baklyset på 5 og gamma på lav. Har også bare vanlig analog kabel, så det eneste jeg har gjort er å slå støyreduksjon på lav, bra bilde til kilden å være!

Men har du noen problemer av og til i mørke scener når du ser bluray og film generelt, en slags form for krying eller støy? Det varierer veldig i forhold til hvilken film jeg ser på, tror egentlig det er det det kommen an på.. Det blir litt bedre ved å slå støyreduksjon på lav, men vil helst ikke gjøre det for å bevare detaljer...:cry:
    Du sier krying eller støy, det kan jeg bekrefte for det har jeg også på min og jeg mistenker at det er en eller annen form for oppkonvertering av et lavoppløselig signal som gjør dette samt noe med dynamikk innstillingene i bildet. Problemet er på TV,n!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oveovo
    Har også en mistanke om at det kan være PS3 som gjør det, men også selve discene, merker forskjell på mørke scener i filmer, så antar at også kameraene og komprimeringen som blir brukt har betydning Har også lekt mer med instillingene, og nå bruker jeg hdtvtest-innstillingene på både ps3 og kabel, men med egde og detail enhancer fortsatt på høy, og støyreduksjon på lav på kabel. Resten av instillingene er de samme som på hdtvtest, kan hende det ligger noe i det at man må venne seg til D65-bilder!

EDIT: Ettersom det nettopp ikke ble noe av et powerbuy på denne tven, og mange har bestilt på egenhånd i det siste, er de også velkomne til å dele sine meninger
    Typisk problem med komprimerte bilder eller kanskje en dårlig oppkonvertering av eksternt signal. Tror problemet ditt ligger i TV,n...
    Har nemlig det samme selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Er det noen som merker etterslep?
    Føler at ansikt osv som er i front av bilde blir slørete ved hurtige bevegelser.

Samme her hos meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, HDTV amatøren. Fint at det finnes litt kritiske røster også. LCD ikke akkurat er noe å juble etter enda. Selv om de har utviklet seg mye de siste årene, er det fortsatt et stykke opp til en god plasma eller CRT skjerm.

Men. Du sier du ikke får til å stille inn fargene korrekt. Og at Myrica har bedre kontrast ??

Det finnes vel nesten ikke noen LCD TV som har mer korrekt fargegjenngivelse enn denne modellen. Ei heller kontrast. Forutsatt at man har kalibrert tv'n riktig.
    Alle tester av tv'n er entydige. Men de avslører også at den krever sitt av brukeren for å yte sitt beste. Og at oppskaleringen ikke er like god som på X modellene.
    Tipper at du har vært uheldig med kalibreringen av W3000, og at VQ40-1 er langt lettere å kalibrere.

30 minutter med kalibrering. Og det med/mot bildet på satelittuneren på en Sonyskjerm kan man bare glemme. Det er det samme som å kjøpe et puslespill, riste esken, helle innholdet ut på bordet å klø seg i hodet ; Hmm, trodde dette skulle bli til et flott bilde jeg ?

Her er noen tester av tv'n :

Sony KDL-W3000 Series LCD TV (40",46",52") test - alaTEST.com - lesnumeriques.com

Test av Sony KDL-40W3000 LCD-TV - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Snøen ser glassklar og ekte ut, uten fargestikk til rødt, grønt eller blått slik et par av de andre skjermene sliter med. Når vi ser dette i sammenheng med det gode svartnivået, og den generelt gode skarpheten uansett bildemateriale, har Sony den totalt sett beste bildekvaliteten denne gangen
    Sony virker å ha kvittet seg med mange av de typiske LCD-problemene på denne skjermen, som er blottet for fargestikk eller andre påtrengende feil. Bildene oppleves naturlige og er sylskarpe enten du ser på vanlige tv-sendinger eller film i Full HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, HDTV amatøren. Fint at det finnes litt kritiske røster også. LCD ikke akkurat er noe å juble etter enda. Selv om de har utviklet seg mye de siste årene, er det fortsatt et stykke opp til en god plasma eller CRT skjerm.

Men. Du sier du ikke får til å stille inn fargene korrekt. Og at Myrica har bedre kontrast ??

Det finnes vel nesten ikke noen LCD TV som har mer korrekt fargegjenngivelse enn denne modellen. Ei heller kontrast. Forutsatt at man har kalibrert tv'n riktig.
    Alle tester av tv'n er entydige. Men de avslører også at den krever sitt av brukeren for å yte sitt beste. Og at oppskaleringen ikke er like god som på X modellene.
    Tipper at du har vært uheldig med kalibreringen av W3000, og at VQ40-1 er langt lettere å kalibrere.

30 minutter med kalibrering. Og det med/mot bildet på satelittuneren på en Sonyskjerm kan man bare glemme. Det er det samme som å kjøpe et puslespill, riste esken, helle innholdet ut på bordet å klø seg i hodet ; Hmm, trodde dette skulle bli til et flott bilde jeg ?

Her er noen tester av tv'n :

Sony KDL-W3000 Series LCD TV (40",46",52") test - alaTEST.com - lesnumeriques.com

Test av Sony KDL-40W3000 LCD-TV - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    Tja som sagt har jeg gjort det som er mulig også det som er anbefalt her på AV forumet men fortsatt like dårlig.
    Som jeg sa i mitt innlegg prøvde jeg både analog og digital TV og tilogmed på digital tv ser jeg disse problemene.
    fargegjengivelse er ikke bra og det er tåkete og med mere utvisking enn på min Myrica.

uten sammenlining og for å være nøytral, hva er anbefalte innstillinger som for Digitalt mottak over bakkenettet?

Noen som har det?

På forhånd takk

Endret inlegg her kl.0200
    Tok en runde til på disse instillingene og fant noen flere pluss avanserte og hvit balanse som viste seg å gjøre susen!
    Merkelig at disse instillingene er skjult nederst i menyene og så lett å passere uten å komme inn på de....
    Satte opp "kino" innstillinger for DVD men brukte scart så den ble ikke så god, skal prøve med komponent imorgen
    Tror kanskje dette kan bli bra allikevel
    Fint om noen som har erfaringer med innstillingene for de forskjellige modus kan poste de her på AV forumet for felles glede

Takk til AndyMcnebb som trigget meg videre.

Kommer tilbake når jeg har fått prøvd litt mer.
    Nå skal jeg sove

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTV amatøren, nå synes jeg du var litt vel kjapp med å dømme denne TV'n, all den kritikken er basert på TV signaler, ikke sant? Jeg håper da inderlig at du har testet flere signalkilder.
    Hvis du ser på forskjellige kanaler ser du lett at både sortnivå, fargegjengivelse og de irriterende sorte blokkene i mørke partier er forskjellig fra kanal til kanal. Dette gjelder heller ikke bare Sony'en, jeg så både fargegraderinger, støy i mørke partier og "digitale" kanter på min gamle CRT, ikke så ille selvfølgelig, men så var ikke oppløsningen 1080p og størrelsen ikke 40" heller.
    Det samme gjelder en kvalitetsdvd vs en gammel dvd med crappy bilde. Eller Blu-Ray med dårlig produksjon (les mange eldre filmer) vs splitter nye Blu-Ray filmer. TV'n er kjempebra til å være LCD, det er kildene som ikke duger. Det er nå iallefall min konklusjon. Hvordan skal man ellers forklare så store forskjeller mellom forskjellige filmer på samme avspiller og TV?
    Har man ikke store planer om å se filmer i 1080p på en skikkelig HD-spiller (har selv planer om å kjøpe en god Blu-Ray spiller når disse går ned i pris) eller spille, bør man ikke kjøpe denne TV'n. Gå heller ned i oppløsning eller enda bedre: gå for en kvalitetsplasma (f.eks 42" Pioneer), jeg tror det passer deg bedre.
    Edit: for å kvitte deg med ghosting eller etterslep, slå av alle bildeforbedringsfunksjoner og test de en og en for å se hva de gjør med bildet. Jeg har alle av, synes det ser best ut. Gå inn på HDTVtest.co.uk og bruk innstillingene som er lagt ut der som et utgangspkt for videre kalibrering. Jeg synes de duger veldig bra til det meste, det eneste jeg tukler med er skarphet, fargene (synes varm 1 fungerer bedre på enkelte signaler enn varm 2) og setter opp lysstyrken/slår av strømsparing på dagtid. Lykke til med videre innstillinger, men jeg er nok redd at du ikke blir kvitt støy i mørke områder da heller, de blir bare noe mindre synlige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frem og tilbake.
    Nå til opptak igjen.
    Dersom jeg vil ta opp et programm på natta når alle sover med harddisk opptaker fra dekoderen på tven,må tven da skru seg på og må vise bildet når opptake skal gå eller er det mulig å gå bare via dekoderen.
    veldig dumbt dersom den starter og vekker hele familen.
    For da er det nesten bedre å bruke en ekstern dekoder likevel.
    Er det noen som kan svare litt om hvordan dette fungerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig her, har selv sett at det er kildene som er avgjørende for om bildet blir bra eller middels på denne tven Men jeg bruker som sagt tidligere hdtvtest.co.uk sine instillinger både på tv og ps3, og etter en uke med å være kritisk til D65, vil jeg nå ikke bruke andre instillinger overhodet!

For å svare HDTV amatøren har jeg som sagt allerede funnet ut at det er dvdene, bru-rayene og de forskjellige kanalene som er komprimerte slik at det blir støy i mørke partier... Jeg har hatt tven i 10 dager, og jeg blir bare mer og mer fornøyd med den! Har også sammenlignet den opp mot Panasonic 42PV70 i en annen tråd her på forumet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analogt bakkenett

Hei folkens!
    Vi ble nødt til å bytte ut CRT-tv`n nå og bestilte en W3000. Regner med den kommer på tirsdag.
    Siden vi fortsatt har analogt signal fra bakkenettet er spenningen stor når det gjelder hvordan denne TV`n takler et slikt signal.
    Noen som har erfaringer?

Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •