Sony KDL-40W3000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trashcan
    Jeg skjønner mindre og mindre her...
    jeg har satt opp vinduderet til å motta pc signaler. har også etter litt mye om og men fått satt opp pc'en til å sende ut 1920x1080 til sin tilleggs monitor (dvs w3000

jeg tar en screendump av hele min skjermområde og måler dette, det er 1080. Tv'en sier den får inn 1080 60 hz.

Men allikavel så fylles ikke hele skjermen av signalet....
    kan ikke forandre på skjermformat, siden signalet er 1080.... noen ideer???
    Se om du finner en innstilling der du setter på "full pixel" husker ikke hvor annet enn at den er under riktig inngang som du kjører skjermsignalet fra pc på. Skal teste senere dersom du ikke finner ut av det.

Gå inn på menyen skjermkontroll og så bildestørellse,der setter du valget til full pixel. Du kan jo også se på zoom om det hjelper, hadde først motsatt problem helt til jeg fant bildestørrelsesmenyen.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg finnner er "pixelskarphet"..., ser ut som om jeg drar skjermbildet litt lenger da, men selv når denne er på max, så er det ikke nok, og så er horisontalt skift også makset ut, så det er liksom ikke så mye å gå på....

argh!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har denne som gidder å slå opp i manualen og se hvilken VESA standard W-serien benytter? Ser at det anbefales Sonys egen SU-WL500, men hvilken VESA standard er dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

....

nytt spørsmål... noen som vet litt om hvordan man kan fikse litt hvitfargen? den er så sinnsvakt sterkt på mange steder. jeg har fulgt denne instillings instruksen:
    Sony KDL40W3000 Settings After Calibration To D65

og er veldig fornøyd med den for filmer fra canaldigital og slikt. men når jeg ser på nrk og andre tv-kanaler, så er logoen ekstremt hvit..... har sulla rundt i menyen en del ganger nå, og finner ikke hvordan jeg kan justere dette ned. antar white balance kunne fungert, men noen som noen tips?

edit: min dekoder har contrast instillinger også... jadda.... bare justerte dette ned fra maks.. så plutselig er alt helt i orden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eisager
    Noen av dere som har denne som gidder å slå opp i manualen og se hvilken VESA standard W-serien benytter? Ser at det anbefales Sonys egen SU-WL500, men hvilken VESA standard er dette?
    er det ikke VESA 200 da..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett gjennom det meste av vedlagte manualer, og kan ikke se noe henvisning til vesa standarder....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spilling på w3000

Noen som har testet w3000 med spill fra PC?

Tenker da mest på etterslep, har planagt å kjøpe denne og kommer til å spille på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan Bravia KDL-40D3500 er i forhold til W3000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

'Problem' med Altibox fra Lyse

Jeg er tilknyttet Lyse sitt fibernett med en såkalt Altibox dekoder. Fikk meg nettopp en ny dekoder med HDMI-utgang nå som jeg har kjøpt denne TV'en.

Mellom de to enhetene har jeg selvfølgelig en HDMI-kabel (bruker AV-inngang 5 på Tv'en).
    Problemet er at når jeg slår av, og deretter på igjen, TV'en, så rebooter dekoderen!
    Dette er jo en smule irriterende, så jeg lurte på om det er andre brukere av Altibox her inne, evt. andre som har opplevd noe lignende eller har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av idioten
    Jeg er tilknyttet Lyse sitt fibernett med en såkalt Altibox dekoder. Fikk meg nettopp en ny dekoder med HDMI-utgang nå som jeg har kjøpt denne TV'en.

Mellom de to enhetene har jeg selvfølgelig en HDMI-kabel (bruker AV-inngang 5 på Tv'en).
    Problemet er at når jeg slår av, og deretter på igjen, TV'en, så rebooter dekoderen!
    Dette er jo en smule irriterende, så jeg lurte på om det er andre brukere av Altibox her inne, evt. andre som har opplevd noe lignende eller har noen tips?
    Har du prøvd å slå av HDMI-kontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det gjør ingen forskjell.

La meg legge til at TV'en heller ikke ser at det er HDMI-enheter tilkoblet.
    Men, jeg antar dette bare betyr at tv'en ikke regner dekoder som en slik enhet (kun audio, dvd etc)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    er det ikke VESA 200 da..
    Godt mulig det. Problemet med VESA standarden er jo typisk at ulike varianter av veggfester støtter ulike størrelser innen VESA standarden, ref. Flat Display Mounting Interface - Wikipedia, the free encyclopedia

Prøver å sondere terrenget for alternativer til Sonys egen brakett, som jeg ser går for over 2000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Interessant
    Noen som vet hvordan Bravia KDL-40D3500 er i forhold til W3000 ?
    Har ingen direkte sammenligning av disse to, men har kanskje noe info som kan bidra. En av de ansatte hos Sony Bergen kunne i alle fall fortelle meg at 40D3550 = 40V3000, med unntak en HDMI port og annet design. Om du tar denne informasjonen med deg videre til denne testen TEST: Sony Bravia V3000 og W3000 - Dingz : Dingz Test blir du kanskje litt klokere.

Hvor lik D3500 er D3550 har jeg ikke satt meg inn i.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det gjør ingen forskjell.

La meg legge til at TV'en heller ikke ser at det er HDMI-enheter tilkoblet.
    Men, jeg antar dette bare betyr at tv'en ikke regner dekoder som en slik enhet (kun audio, dvd etc)?
    Er vel kun Sonys egne produkter du kan bruke med dette, tven kjenner selv ikke igjen sin "egen" ps3:/

Forresten noen som vet om det går an å få tven til automatisk å hoppe til hdmi når man slår på ps3? Og om det går an å slette kanaler i kanallisten? Finner bare at man kan "hoppe over" enkelte kanaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oveovo
    Er vel kun Sonys egne produkter du kan bruke med dette, tven kjenner selv ikke igjen sin "egen" ps3:/

Forresten noen som vet om det går an å få tven til automatisk å hoppe til hdmi når man slår på ps3? Og om det går an å slette kanaler i kanallisten? Finner bare at man kan "hoppe over" enkelte kanaler...
    PS3 har ikke (etter det jeg har klart å finne ut) "Theatre Sync", som er sonys svar på HDMI-CEC (HDMI Guide - Alt om HDMI - Hjemmekino.no)

Jeg tror ikke PS3 og W3000 "prater sammen" i det hele tatt utover hvilken oppløsning/lydsystem som benyttes.

Jeg har også W3000 og på klistremerket foran står det at den er PS3 kompatibel, men det betyr vel bare at den har HDMI og 1080p :twisted:

Skjerpings SONY! Kom med en firmwareoppdatering som fikser dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kontaktet support hos både Sony og Lyse. Så langt svar kun fra Sony:
    Takk for din henvendelse til Sonys tekniske support.

Det er ingen instilinger på TV. Kan være at HDMI inngangen på dekoderen har tidlgere versjon av software. Desverre, er det litt utenfor vår support.

Ikke så mye å hente der med andre ord, så jeg får håpe at Lyse sier noe annet.
    Men, jeg frykter at de kommer til å skylde på TV'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He alle sammen.
    Min første innlegg.
    Har lest på denne linken Se RiksTV uten ekstern dekoder - Hardware.no

at dekoderen er nå godkjent av CD.Er det noen som vet da hvordan man kan ta opp fra denne dekoderen på tven over på en harddiskopptager.Vanligvis så er dekoderen også plugget inn til opptageren og da til tv.Blir dette noe problem da når den nå går andre veien:?:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m-lyng
    Er det noen som vet da hvordan man kan ta opp fra denne dekoderen på tven over på en harddiskopptager.Vanligvis så er dekoderen også plugget inn til opptageren og da til tv.Blir dette noe problem da når den nå går andre veien:?:
    Det går bra via SCART. Jeg har bare SD-opptaker, men kvaliteten blir temmelig bra likevel. Jeg benytter da SCART-1 toveis.

Det går også bra å bruke opptakeren som til "time-shift", dvs at du ser på opptakeren og kan pause og spole tilbake mens den fortsetter å ta opp fra TV-dekoderen.

Om det blir mulighet for HD på denne måten vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen multikanal lyd

Ser på RIKS-tv sine nettsider at w3000 er godkjent for bakkenettet med CAM type "Technicrypt CXV". Under "spesifikasjoner" står det at det ikke kommer multikanal lyd ut. Det var nå synd. (Gjelder samtlige godkjente SONY-tv'er).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Det går bra via SCART. Jeg har bare SD-opptaker, men kvaliteten blir temmelig bra likevel. Jeg benytter da SCART-1 toveis.

Det går også bra å bruke opptakeren som til "time-shift", dvs at du ser på opptakeren og kan pause og spole tilbake mens den fortsetter å ta opp fra TV-dekoderen.

Om det blir mulighet for HD på denne måten vet jeg ikke.
    Må jeg bruke scart eller kan det også gå med hdmi.Jeg tenker på min sony opptakeren som har både scart og hdmi.

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •