Sony KDL-40W3000 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er V3000, mens vi ser på W3000....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Unnskyld at jeg spør om dette i en teknisk tråd.. men hvor får du kjøpt 50" Pioneer til kr.25000??
    OK da. 28 faktisk. Poenget var uansett bare at det blir fint mye dyrere enn 40W3000

TV - Pioneer PDP-5080XA - Finn beste pris hos Prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy?

Hallois

Ser en av de tidligere testene i tråden her sier at det er en del summing bak TV'n:

Sitat Opprinnelig postet av http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W3000/Design.php
    Background Noise

On my review set, there was an electronic buzz emanating from the back of KDL40W3000 that persisted (albeit softer) during standby. However, I couldn't hear it sitting 6 feet away from the front of the television, so for most users this shouldn't pose a problem.
    Kan noen av dere som har anskaffet TV uttale dere noe om dette?

Jeg hater når ting står og summer, og kan ikke tenke meg det er noe bra for hørselen heller :/
    Brukte en del ekstra penger på å få en så stille som mulig stasjonær-PC, men oppdaget etter en stund til min store forskrekkelse at det var 20" LCD-skjermen som bråkte mest (ble litt bedre når jeg stilte ned lysstyrken, men likevel..).

Og et lite spørsmål angående PC-bruk:

Sitat Opprinnelig postet av http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W3000/Design.php
    Detail & Resolution

The Sony KDL40W3000 fully resolved every horizontal and vertical single-pixel-wide detail from a 1920x1080 source over HDMI and component, with the former digital connection providing a marginally cleaner response. I did not manage to make 1920x1080 from PC VGA work on the Sony KDL40W3000 (the result was a cropped desktop), but that might just be down to my ATI video card and/ or driver version.
    Noen som har erfaring med bruk av PC mot denne skjermen og kan bekrefte/avkrefte muligheten for 1920x1080 mot VGA?
    Eller kan man evt bruke PC'n mot en av HDMI-inngangene og få et fint bilde med full hd?

Jeg kommer i hovedsak til å bruke min nye TV til PC. For det meste film og noe spill/surfing, men bortimot alt av signaler vil komme fra PC'n...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har et skjermkort som kan vise full HD - 1920 x 1080 - så kan tv'en vise det. Det er ingen restriksjoner med vga kabelen på slike oppløsninger.

Det finnes visst ingen øvre grense, men for øyeblikket så virker det bare som om det ikke er lagd større oppløsning enn 2048x1536, og kabelen kan vise dette se her

Jeg er sikker på at både DV-I og VGA har en øvre grense på hva som kan overføres av pixler og antall farger, men for øyeblikket så er det kun monitoren og skjermkortet som begrenser det, dvs input kildene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd & Bilde har kåret 40w3000 til årets Toppklasse LCD! Bladet kom i postkassen rett etter at jeg hadde bestilt den:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GKSaue
    Noen som har erfaring med bruk av PC mot denne skjermen og kan bekrefte/avkrefte muligheten for 1920x1080 mot VGA?
    Eller kan man evt bruke PC'n mot en av HDMI-inngangene og få et fint bilde med full hd?
    Jeg kan bekrefte at 1920x1080 fungerer både via VGA og HDMI (DVI + adapter).
    Men jeg klarte det bare på én av mine PCer - så dersom det ikke går, er det nok ikke TVen som er problemet.
    Bildet blir forresten perfekt. Det er da jeg ser ut at 40 tommer blir litt smått! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor det er best pris på veggfeste til denne,evt om det henger langt ut fra veggen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony's TVer er blitt godkjent av Riks TV

Trenger vel ikkje å si meir en

Les her http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post808131

Vet det er X3500-x3000 tråden, men godkjenningen gjelder og W3000 serien så vid eg for sto det på RiksTV da eg ringte for å få det bekreftet.

Man må dog ha en CAM somkommer om 1-2 uker gjennom riksTV - Pris ukjent
    RiksTV kommer til å pushe en SW oppgradering til tv'en

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg har anskaffet meg en Sony 40w3000 skjerm som jeg selvfølgelig har koblet PCen mot. Jeg har et Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail 128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI skjermkort som jeg forøvrig er veldig fornøyd med.

Problemet er at når jeg skal se på film fra PCen på Sony skjermen, blir fargene veldig dårlige. Jeg har oppdatert alle driverene til skjermkortet og forsøkt alle mulig kombinasjoner. Jeg klarer ikke å få fargene til å stemme, samt at det ser ut som det er tåke over filmen.

Er dette på grunn av at skjermkortet mitt ikke støtter HDCP/HDTV og TVen gjør dette? Dette gjelder selvom jeg kjører vanlig DVD-film, men HD- eller Blue Ray-filmer hakker selvfølgelig siden skjermkortet ikke støtter dette.

PCen og TVen er koblet med en DVI-HDMI kabel.

Forutenom filmer klarer skjermkortet å vise oppløsningen TVen støtter samt korrekt fargeangivelse i Windows.

PCen er også koblet mot en Viewsonic 30" skjerm, men her er det ikke noe problem med farger på filmer.

Er det noen som også har forslag på et bra skjermkort som støtter HDCP/HDTV, skal ikke brukes til spill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rEPPA
    Jeg har anskaffet meg en Sony 40w3000 skjerm som jeg selvfølgelig har koblet PCen mot. Jeg har et Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail 128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI skjermkort som jeg forøvrig er veldig fornøyd med.

Problemet er at når jeg skal se på film fra PCen på Sony skjermen, blir fargene veldig dårlige. Jeg har oppdatert alle driverene til skjermkortet og forsøkt alle mulig kombinasjoner. Jeg klarer ikke å få fargene til å stemme, samt at det ser ut som det er tåke over filmen.

Er dette på grunn av at skjermkortet mitt ikke støtter HDCP/HDTV og TVen gjør dette? Dette gjelder selvom jeg kjører vanlig DVD-film, men HD- eller Blue Ray-filmer hakker selvfølgelig siden skjermkortet ikke støtter dette.

PCen og TVen er koblet med en DVI-HDMI kabel.

Forutenom filmer klarer skjermkortet å vise oppløsningen TVen støtter samt korrekt fargeangivelse i Windows.

PCen er også koblet mot en Viewsonic 30" skjerm, men her er det ikke noe problem med farger på filmer.

Er det noen som også har forslag på et bra skjermkort som støtter HDCP/HDTV, skal ikke brukes til spill.

Hardware.no - Prisguide - Skjermkort

Dette er ve det billigste HDCP Kortet eg vet om pr dags dato, det skal og vere greit nokk til det meste, untatt spilling på dei nyesete spillene.

Pris lapp fra KR 288,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan folk sjekke hva slags firmware de har på sin W3000

Selv har jeg: VI-X-A-HOG-N-HKK-M på min 40W3000

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var KDL-40W3000 bestilt fra multicom.no, så nå begynner den forbanna ventetiden.... :twisted:

Føles godt å legge inn en bestilling, lenge siden jeg har hatt råd til å kjøpe AV relaterte ting nå, hardt å være student :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk TV'n i hus i dag. Bestilte den på komplett.no for 3 dager siden som var imponerende kjappe med å levere... Betaler gjerne 500 ekstra for slik glimrende service.
    Bruker innstillingene til hdtvtest.co.uk på DVD, Bluray og HD-DVD. Meeeeeget bra bilde, faktisk over all forventning. Matrix på HD-DVD og spesielt Blade Runner på Bluray via ps3 er bare helt konge. Redd menig Ryan og Ice Age på DVD har aldri sett så bra ut. (Sammenligningsgrunnlaget mitt er Samsung m61, Grundig Fine Arts og min gamle Phillips-CRT.) Det tar nok litt tid før jeg er helt komfortabel med nær-D65 innstillingene som fyren på hdtvtest har lagt ut. Alt ser litt gult ut, men jeg blir vel vant til det etterhvert.
    TV-signalene mine er dessverre analoge, allikevel må jeg si meg fornøyd med bildekvaliteten på TV2, forventet mye verre bilde. TVNorge er som vanlig total crap. Det ser også ut som TV'n har funnet digitale NRK-signaler som gir et mye bedre bilde i riktig format og med mye mindre støy. Note to myself: få deg digital TV... Et lite spørsmål bare, hvilke innstillinger bruker folk på TV-signaler? Føler at jeg mister litt "trøkk" i bildet med de samme innstillingene som jeg bruker på film.
    Resistance på ps3 ser konge ut, ikke noe å utsette på der.
    360-spill via komponent er en nytelse å se på. Mass Effect er en åpenbaring på denne TV'n. 360 m/HDMI hadde selvsagt vært bedre, men en receiver står øverst på innkjøpslista nå, så det får vente til neste revisjon av Xbox'en.
    Alt i alt er jeg meget fornøyd med denne TV'n. Jeg finner nok småting etterhvert, men foreløpig har jeg en ting å si til de med 16000 å brenne vekk, løp og kjøp denne TV'n. Svært bra kontrast og farger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Fikk TV'n i hus i dag. Bestilte den på komplett.no for 3 dager siden som var imponerende kjappe med å levere... Betaler gjerne 500 ekstra for slik glimrende service.
    Bruker innstillingene til hdtvtest.co.uk på DVD, Bluray og HD-DVD. Meeeeeget bra bilde, faktisk over all forventning. Matrix på HD-DVD og spesielt Blade Runner på Bluray via ps3 er bare helt konge. Redd menig Ryan og Ice Age på DVD har aldri sett så bra ut. (Sammenligningsgrunnlaget mitt er Samsung m61, Grundig Fine Arts og min gamle Phillips-CRT.) Det tar nok litt tid før jeg er helt komfortabel med nær-D65 innstillingene som fyren på hdtvtest har lagt ut. Alt ser litt gult ut, men jeg blir vel vant til det etterhvert.
    TV-signalene mine er dessverre analoge, allikevel må jeg si meg fornøyd med bildekvaliteten på TV2, forventet mye verre bilde. TVNorge er som vanlig total crap. Det ser også ut som TV'n har funnet digitale NRK-signaler som gir et mye bedre bilde i riktig format og med mye mindre støy. Note to myself: få deg digital TV... Et lite spørsmål bare, hvilke innstillinger bruker folk på TV-signaler? Føler at jeg mister litt "trøkk" i bildet med de samme innstillingene som jeg bruker på film.
    Resistance på ps3 ser konge ut, ikke noe å utsette på der.
    360-spill via komponent er en nytelse å se på. Mass Effect er en åpenbaring på denne TV'n. 360 m/HDMI hadde selvsagt vært bedre, men en receiver står øverst på innkjøpslista nå, så det får vente til neste revisjon av Xbox'en.
    Alt i alt er jeg meget fornøyd med denne TV'n. Jeg finner nok småting etterhvert, men foreløpig har jeg en ting å si til de med 16000 å brenne vekk, løp og kjøp denne TV'n. Svært bra kontrast og farger.
    Fikk denne tven på onsdag, og har også brukt de samme instillingene som deg på ps3en min, knall bilde på bluray. Men et tips for enda bedre detaljer er å slå på edge og detail enhancer på høy, har ikke funnet noe negativt ved å gjøre dette. I tillegg har jeg på en del lys når jeg ser film, så jeg har baklyset på 5 og gamma på lav. Har også bare vanlig analog kabel, så det eneste jeg har gjort er å slå støyreduksjon på lav, bra bilde til kilden å være!

Men har du noen problemer av og til i mørke scener når du ser bluray og film generelt, en slags form for krying eller støy? Det varierer veldig i forhold til hvilken film jeg ser på, tror egentlig det er det det kommen an på.. Det blir litt bedre ved å slå støyreduksjon på lav, men vil helst ikke gjøre det for å bevare detaljer...:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig ingen tilhenger av bildeforbedringsfunksjoner, men jeg skal teste ut de du har foreslått med Blu-Ray.
    Støy i svarte områder har jeg merket, ja. Så Pianisten her om dagen som må sies å være en rimelig mørk film (på alle måter). Der la jeg merke til dette fenomenet veldig godt. Filmen ble ikke akkurat ødelagt, men irriterende var det. Jeg mistenker ps3'en (som jeg bruker til DVD) for å stå bak dette. Det er jo tross alt en spillkonsoll til 4000, jeg regner med at en "skikkelig" oppskalerende DVD-spiller hadde gjort en mye bedre jobb på de svarte områdene. Har ikke lagt merke til slike problemer på gode BR/HD-DVD filmer, men så har jeg ikke sett så nøye etter heller. En ting jeg må si er at svartnivået på DVD'er/filmer på TV generelt er ganske crappy. Masse støy og fargen er litt "off". Ikke bare svart liksom som på en Blu-Ray. Signal inn er vel alpha og omega.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Er egentlig ingen tilhenger av bildeforbedringsfunksjoner, men jeg skal teste ut de du har foreslått med Blu-Ray.
    Støy i svarte områder har jeg merket, ja. Så Pianisten her om dagen som må sies å være en rimelig mørk film (på alle måter). Der la jeg merke til dette fenomenet veldig godt. Filmen ble ikke akkurat ødelagt, men irriterende var det. Jeg mistenker ps3'en (som jeg bruker til DVD) for å stå bak dette. Det er jo tross alt en spillkonsoll til 4000, jeg regner med at en "skikkelig" oppskalerende DVD-spiller hadde gjort en mye bedre jobb på de svarte områdene. Har ikke lagt merke til slike problemer på gode BR/HD-DVD filmer, men så har jeg ikke sett så nøye etter heller. En ting jeg må si er at svartnivået på DVD'er/filmer på TV generelt er ganske crappy. Masse støy og fargen er litt "off". Ikke bare svart liksom som på en Blu-Ray. Signal inn er vel alpha og omega.
    Har også en mistanke om at det kan være PS3 som gjør det, men også selve discene, merker forskjell på mørke scener i filmer, så antar at også kameraene og komprimeringen som blir brukt har betydning Har også lekt mer med instillingene, og nå bruker jeg hdtvtest-innstillingene på både ps3 og kabel, men med egde og detail enhancer fortsatt på høy, og støyreduksjon på lav på kabel. Resten av instillingene er de samme som på hdtvtest, kan hende det ligger noe i det at man må venne seg til D65-bilder!

EDIT: Ettersom det nettopp ikke ble noe av et powerbuy på denne tven, og mange har bestilt på egenhånd i det siste, er de også velkomne til å dele sine meninger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så black hawk down i går på bluray, og kan ihvertfall konkludere med at det ikke er tven som lager støy i mørke områder, fantastisk bilde hele veien gjennom, også i mørke scener! Så det er tydelig at det er kildematerialet som er dårlig, ikke tven...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Devildog
    Jeg fikk mitt canal digital kort idag. Det fungerer som bare det med denne cam'en. Får inn canal+ HD kanalene helt fint men får ikke inn Discovery HD av en eller annen grunn.. Står bare ingen tilgang..

Dette er vel det billigste fungerende cam'et per dags dato og fungerer helt utmerket.
    Jeg vil gjerne vite hvilket Cam dere har kjøpt? Jeg har kjøpt meg et TV fra LG type LG 37LT7 med intregrert hardisk.Lurer på om denne Camen virker også i denne TV.Eller om jeg må ha dette under her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ghosting?

Er det noen som merker etterslep?
    Føler at ansikt osv som er i front av bilde blir slørete ved hurtige bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmmm

Jeg skjønner mindre og mindre her...
    jeg har satt opp vinduderet til å motta pc signaler. har også etter litt mye om og men fått satt opp pc'en til å sende ut 1920x1080 til sin tilleggs monitor (dvs w3000

jeg tar en screendump av hele min skjermområde og måler dette, det er 1080. Tv'en sier den får inn 1080 60 hz.

Men allikavel så fylles ikke hele skjermen av signalet....
    kan ikke forandre på skjermformat, siden signalet er 1080.... noen ideer???

Side 5 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •