Sony KDL-40W3000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 338
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Så at det stod det var 6,2 mp på denne tv'en. Vil det si at når f.eks. neste generasjon xbox eller ps kommer, og hvis disse vil ha støtte for større oppløsning enn 1020x1900 (2mp) så vil tv'en kunne vise spillene i høyere oppløsning? Og vil man merke forskjellen fra 2 mp til 6,2 mp på en 40"?
    En FullHD skjerm har oppløsning 1920 x 1080 = 2 megapixels.

Når det stod 6.2 mp, så er det kun en marketing gimmick der de ganger hver pixel med 3 fordi hver pixel består av 3 farger. Dette er helt idiotisk. La deg ikke lure!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleipt triks.. Er det sony som driver med slik luremarkedsføring? Jeg ser det står 6,2 mp på flere nettsteder. Andre merker skriver ikke slikt lureri..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larra
    Jeg har nå hatt denne tv'en i 3 uker, og er strålende fornøyd. Jeg har kjøpt Conax cam modul som jeg nå bruker sammen med dekoder kortet fra CanalDigital, digital tuneren fungerer utmerket. Har parkert den digitale dekoderen fra CD på loftet. Conax kortet kostet kr 990 (City Radio og TV service i Trondheim).
    vet noen om det er mulig å få tak i CD kort ut å kjøpe deres dekoder? har netopp kjøpt en slik tv, og ringte CD for å høre hva jeg skulle foreta meg. de ville selvfølgelig selge en dekoder, men han sa og at tv,n hadde behov for en softwareoppdatering hvis jeg skulle droppe deres dekoder, men hvis jeg tolker innleggene her riktig, så virker det ikke som det har noen betydning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende innstillinger og kalibrering av enheten så finnes det noen gode råd og tips her:

Sony KDL40W3000 Settings After Calibration To D65

Jeg mottar tv'en min om 1-2 dager, og satser på å starte med oppsettet som beskrives i linken over for å se hvordan det blir.

Jeg kan ikke se at det er startet en tråd vedrørende innstillingene man bruker for denne modellen.
    Er det noen av dere som allerede har tatt den i bruk som føler dere kallet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av idioten
    Vedrørende innstillinger og kalibrering av enheten så finnes det noen gode råd og tips her:

Sony KDL40W3000 Settings After Calibration To D65
    jeg har testet de... men kan ikke si at det ble noe bedre for meg. bruker fortsatt de innstillingene jeg har tidligere jeg.

andre kommentarer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    jeg har testet de... men kan ikke si at det ble noe bedre for meg. bruker fortsatt de innstillingene jeg har tidligere jeg.

andre kommentarer?
    Du får unnskylde min uvitenhet , men har du postet innstillingene du bruker på en annen tråd?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere av de..

http://avforum.no/forum/tv-apparater...l-46w3000.html

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ony-w3000.html

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post773159

prøv disse også:

Before I even switched on the PS3 I went about calibrating AV5 to HDTVtests's recommended settings for the X3500. I thought they'd be pretty optimal given they're similar sets overall. From the off I thought I was dissapointed. The screen looked muddy, colours muted, my BR's lacked fine detail (I got more detail out of my S2000 Bravia). So I flicked to the standard setting and it was like night and day.... far more detail present in 1080p content, more vibrant and contrasty image..just wonderful. I took the settings from Standard and applied them with Game Mode switched on (since you can defeat auto-dimming that way) I scaled back the backlight to 2, contrast to Max, brightness to 50-56 (depending on lighting condition) and turned off all advanced processing, except 'detail enhancer' to low...which is necessary in giving that 3D appearance. Absolutely awesome BR picture.

For games I use the same settings except turn the colour space to Wide (just for a more saturated look) and turn the backlight up to 5.

Not bad so far..still loads of options to explore....but yeah I really don't like the calibrated settings. Colours look way off to me. In fact those settings look remarkably close to default Sony's 'theatre' mode (which I believe accesses the 'cinema' preset).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den bestilt!
    Tror aldri jeg har gledet meg så mye til å bære noe så svært opp fire etasjer til leiligheten

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bove
    Da var den bestilt!
    Tror aldri jeg har gledet meg så mye til å bære noe så svært opp fire etasjer til leiligheten
    Hehe Grattis! Har du sett på den før du bestilte den på nett? Eller satser du bare på at du vil bli fornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Grattis! Har du sett på den før du bestilte den på nett? Eller satser du bare på at du vil bli fornøyd?
    Satser på jeg blir fornøyd. Hadde tenkt å ta med meg noen testbilder på pcen og stikke ned på Sony Center og høre om jeg kunne hooke meg på, men føler at dette er den eneste riktige tv-en uansett.

Tester og meninger er jo stort sett bare veldig positive. Eneste reelle alternativet ville vært en 1366x768 Pioneer Kuro, men da måtte jeg opp på 50" og 25 000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor?

Sitat Opprinnelig postet av bove
    Eneste reelle alternativet ville vært en 1366x768 Pioneer Kuro, men da måtte jeg opp på 50" og 25 000 kr.
    Unnskyld at jeg spør om dette i en teknisk tråd.. men hvor får du kjøpt 50" Pioneer til kr.25000??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om alle Sony KDL-40W3000 har innebygd mpeg4? Jeg tenker da spesielt på de som nettbutikkene selger, som er importert utenom Sony i Norge. (jeg har lest på forum her, men så langt jeg har sett, ikke funnet noe svar)

Jeg ønsker å bruke tven på bakkenettet. Da skal det vel bare være å koble til antennen på taket, så skal i hvert fall NRK komme. Noen som vet om dette stemmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har.
    Dette står også på alle beskrivelser av hvert tv.

Det er ikke spesiallaget for Norge. For detaljer om hvordan man finner RiksTV med dette TV'en, så er det skrevet en del om dette her på forumet, men jeg husker ikke hvor. Tror det står litt i denne tråden? Hvis ikke, så søk på w3000 og riksTV. Burde funke.
    Men som jeg skjønner det, stappe inn antenne, og søke med digital tuner, så skal man få inn det ukodede. Det er vist litt mer når man skal ha kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trashcan
    Alle har.

Det er ikke spesiallaget for Norge. For detaljer om hvordan man finner RiksTV med dette TV'en, så er det skrevet en del om dette her på forumet, men jeg husker ikke hvor. Tror det står litt i denne tråden? Hvis ikke, så søk på w3000 og riksTV. Burde funke.
    Men som jeg skjønner det, stappe inn antenne, og søke med digital tuner, så skal man få inn det ukodede. Det er vist litt mer når man skal ha kort.
    Takk, det var veldig oppklarende.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollow***Man
    Unnskyld at jeg spør om dette i en teknisk tråd.. men hvor får du kjøpt 50" Pioneer til kr.25000??
    Tror han skrev feil, han mente sikkert 52 000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trashcan
    Alle har.

Det er ikke spesiallaget for Norge.
    Du har nok rett i dette, men på britiske Sony KDL-40W3000 nevnes ikke mpeg4. På tyske Sony derimot KDL40W3000AEP nevnes mpeg4.

Dette får meg til å tro at det finnes forskjellige versjoner på det europeiske markedet. Men sikker er jeg jo ikke :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

Tror han skrev feil, han mente sikkert 52 000
    Moro moro:roll: :shock: :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M-bite
    Dette får meg til å tro at det finnes forskjellige versjoner på det europeiske markedet. Men sikker er jeg jo ikke :???:
    Hmmm, ser at uk ikke har, mens norske og tyske har ja. Det nevnes jo at det kan være forskjellige speks for hvert land.... skulle ikke tro at man ville droppe mpg-4, siden det er bedre og nyere, og mpg-2 er veeeeldig gammelt - vi snakker DVD og starten av 80-tallet...

Så enten er sony uk feil, eller så er har w3000 for uk gammel dekoder...

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet... synes denne tven blir bare billigere og billigere

Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •