Sony KDL-40W3000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 338
    Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Tv takkler dårlige tvsignaler bedre en hva jeg har sett noen annen tv har gjort.
    Min gamle 32" CRT var av de skarpere knivene i skuffen, men med et dårlig analogsignal ser bildet vanvitig mye bedre ut med W3000. Jeg fikk rett og slett hakeslepp! Har du et digitalt SD signal trenger du ikke og bekymre deg i det hele tatt. Denne tv´n lider ikke av at den har et full hd panel, men gjør det snarere til en fordel. Inntrykket du får i en butikk er det vel allerede sagt nokk om på dette forumet, men det kan nesten ikke sies for ofte. Det gir bare en pekepinn og knapt nokk det. Jeg ble heller ikke særlig imponert etter og ha sett den i butikk, det var når den kom inn i stua og jeg slo den på at det virkelige hakesleppet kom. Har nå hatt den snart en mnd. og jeg tar fremdeles meg selv i og si fy søren for et bilde omtrent hver kveld (kona begynner nesten og bli lei, men hun er helt enig også). HD ser selvfølgelig strålende ut, men i mine øyne er det på SD signaler denne tv´n brillierer!

En tind til, Animasjonsfilm fra dvd, helt rått, nesten så man lurer på om det er HD.

De eneste jeg ikke vil annbefale denne tv´n til, er folk jeg ikke liker. De fortjener ikke så bra bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, nå er det rett før jeg får en slik løp og kjøp følelse igjen...... argh, kjenner at det kribler i kredittkortarmen...!

Men, bare for å være helt på den sikre siden før jeg svir av mange tusenlapper - mine tvsignaler kommer fra Canal Digital parabol. Dekoderen er en standard sak - CDC-7000ST, jeg husker ikke helt hvilke utganger denne har, så jeg må sannsynligvis bytte mottaker for at bildet skal bli bedre på vanlig tv-signaler?

Eller må jeg switche til HD mottakeren deres? (ja, da får jeg HD, men jeg liker å vite hvilke muligheter jeg har før jeg kjøper noe i det hele tatt)

Adetu:
    Det å stille inn den 4:3 oppløsningen, er det lett? Er det lett å bytte mellom de, siden jeg sannsynligvis kommer til å ha flere input løsninger? Mulig også Canal Digital leverer både HD og vanlig tv signal fra samme input (tenker på HD dekoderen).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trashcan
    Adetu:
    Det å stille inn den 4:3 oppløsningen, er det lett? Er det lett å bytte mellom de, siden jeg sannsynligvis kommer til å ha flere input løsninger? Mulig også Canal Digital leverer både HD og vanlig tv signal fra samme input (tenker på HD dekoderen).
    Egen knapp på fjernkontrollen.

Og så kan det stilles fast i oppsettet. Der kan du også velge mellom automatisk tilpasning eller manuell. Det fungerer NESTEN perfekt. Men med knappen på fjernkontrollen i tillegg har jeg nok kontroll.

Kjempeflotte bilder.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips om CAM for CD kabel.

I går kveld kom jeg endelig i gang med digital mottaking direkte fra Canal Digital via kabel.

Kjøpte Conan CAM (SMIT) men trøblet litt.
    Her er tipsene:

1: Abonnementskortet skal helt inn i CAM'en. Så langt at det akkurat forsvinner.
    2: Billedsiden skal vende slik at det vender bakover og bort fra TV'en.
    3: Start med SØK.
    4: Viktig: Sett SYMBOL RATE (valget dukker opp like før søket kjøres) til 6.95 Msym/s.
    5: Frekvens og Nettverks-ID lar du stå på AUTO.

Hvis du ikke følger punkt 4 finner du ingen kanaler!

Resultatet ble helt fett! Og hvilken EPG!
    Til og med testsendingene til SVT HD fungerer! Der sendes en blanding av testbilder, filmer og informasjon om HD. Av og til er bildet er delt i to slik at du kan sammenligne SD og HD (720). Se også svt.se - SVT HD.

1-0 til svenskene (skam på NRK, men det er ikke for sent å snu!).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker!

Bare synd den powerbuy'en ikke er i gang enda
    Jeg må nok pelle meg ned til en butikk ei gang til og se litt på hvordan det ser ut, men jeg tror nok det blir en liten forsinket julegave til meg jah

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte berre eg ville nemne at Siba har eit aldri så lite helgetilbud på dette fjernsynet på nettsidene sine: siba - Hos oss fÃ¥r du rÃ¥d

Ikkje fantastiske avslaget, men dog...
    Då er det vel berre å "løpe og kjøpe" for min del i alle fall!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

60hz spill

Har noen spill som krever 60hz tv, som f.eks Metroid Prime 2. Vet noen om dette, og andre 60hz spill, kan kjøres på W3000 via Nntendo Wii? På X3500 er det Motionflow 100hz, er det stor forskjell på 50hz og 100hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv gjerne svar i kveld, tenker på å kjøpe meg tv i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony KDL-40W3000

Kjøpte nylig denne tven.
    men må si meg virkelig skuffet.

Har nå stilt inn tven etter det som er noenlunde "anbefalt" her inne.
    men fortsatt føler eg at sortnivået er VELDIG dårlig.

hadde en LG 37" HD Ready før, husker ikke helt modell. men kostet 16.000 for ett år siden.

Dette har Bedre sortnivå enn Sony som eg nå har kjøpt.

sitter 2-3 meter fra skjermen, men fortsatt merker eg det at sortnivået er skikkelig dårlig.

det er overgangen fra lyst til sort som er helt vekke.

noen ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    sitter 2-3 meter fra skjermen, men fortsatt merker eg det at sortnivået er skikkelig dårlig.

det er overgangen fra lyst til sort som er helt vekke.

noen ideer?
    Jeg kjenner igjen den skuffelsen, men det er nok ikke TV'ens skyld.
    Vent med å dømme til du får sett bilde direkte fra studio på en god kanal.

Hovedårsaken til problemet tror jeg ligger i at mange opptak, spesielt i de fleste tv-serier, som er lagret med mpeg-koding har store sprang mellom svart og mørke nyanser. I kombinasjon med en god TV-skjerm blir det synlig på en plagsom måte. TV'en avslører med andre ord alle svakheter i det sendte materialet.

Noen andre som har kommentarer til dette?

Hvordan tar du i mot TV-sendingene? Digital eller analogt? Satelitt, antenne eller kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Jeg kjenner igjen den skuffelsen, men det er nok ikke TV'ens skyld.
    Vent med å dømme til du får sett bilde direkte fra studio på en god kanal.

Hovedårsaken til problemet tror jeg ligger i at mange opptak, spesielt i de fleste tv-serier, som er lagret med mpeg-koding har store sprang mellom svart og mørke nyanser. I kombinasjon med en god TV-skjerm blir det synlig på en plagsom måte. TV'en avslører med andre ord alle svakheter i det sendte materialet.

Noen andre som har kommentarer til dette?

Hvordan tar du i mot TV-sendingene? Digital eller analogt? Satelitt, antenne eller kabel?

Tar imot via parabol gjennom HDtuneren til CD.
    Men bruker mest PC, som spiller av HD filmer. men også på Die Hard 4.0 Blue ray via PS3 så såg eg dette VELDIG godt.

så vet ikke om det er materialet som er "ødelagt" men mulig

eneste som filmen eg ikke har opplevd det, det er på transformers HDDVD. der var det glittrende bilde, men igjen lite sorte scener

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    bruker mest PC, som spiller av HD filmer. men også på Die Hard 4.0 Blue ray via PS3 så såg eg dette VELDIG godt.
    Om materialet er HD eller ikke vet jeg ikke om betyr så mye, for der er det oppløsningen som er forbedret. Gråskalaen er også forbedret av SONY (10 bits panel og x.v.color), men jeg vet ikke om det hjelper på vanlige TV-sendinger eller DVDer. Jeg tviler på det. Dette er et komplisert område. Jeg har lett etter info om dette på nettet, men ikke funnet noe som hjelper meg noe særlig i hverdagen.

En ting om innstillingene: Hvis du er ute etter riktig ( i motsetning til effektfull) gjengivelse av mørke partier i bildene må du passe på at du skrur av "kontrast-forbedringer" (husker ikke nøyaktig hva det heter) og svartforbedring - i alle fall ikke mer enn på "low". Dersom de står påslått lages det ende større avstand mellom svart og grått. Mine innstillinger er stort sett 70 til 80 prosent på kontrast og lysstyrke, og for det meste "av" på resten.

Si gjerne fra om det hjelper eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel fra Canal Digital og CA-modul

Hei, jeg har forstått det slik at Sony W3000 fungerer med en Conax CA-Modul slik at man kan ta inn tv-signaler fra Canal Digitals kabelnett. Kan noen hjelpe meg med følgende spørsmål slik at jeg vet at jeg har forstått det rett?

1. Fungerer Conax CAM (versjon 5) med kortet som følger med CDs digitale dekoder (C12021 CX: IKKE HD) eller må man ha et kort til en HD-dekoder?
    - Vil man kunne dekode IKKE HD kanaler med det medfølgende kortet?
    - Vil man kunne dekode HD-kanaler om man skaffer seg et nytt HD-kort/abonement?

2. Hvor kan man enkelt og billig kjøpe et Conax CA-Modul, helst norsk nettbutikk/eller i Trondheim? Jeg ser NetOnNet har en til ca 600 (NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk pÃ¥ nettet....

På forhånd takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=brukernavnerkjipt]
    1. Fungerer Conax CAM (versjon 5) med kortet som følger med CDs digitale dekoder (C12021 CX: IKKE HD) eller må man ha et kort til en HD-dekoder?
    - Vil man kunne dekode IKKE HD kanaler med det medfølgende kortet?
    - Vil man kunne dekode HD-kanaler om man skaffer seg et nytt HD-kort/abonement?
    [QUOTE]
    Ja kortet fra CD fungerer på denne måten. Vet ikke versjonsnummeret i min Conax SMIT(den er fullstendig uten merking, - merkelig - hehe).

Men merk at EPG'en ikke oppdaterer seg bra for alle kanaler. Dette er tema på forumet her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etter en del testing og forhøring rundt omkring på nett og butikker funnet ett par "triks" for å forbedre sortnivået.

veldig viktig er å ta på strømsparing som du finner under tools på fjernkontrollen.

ta av fremhev hvitt.

og ta sortnivåkorrigerring på høy.

dette forbedret mitt bilde enormt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å lage en kalibreringstråd for denne skjermen!
    med våre innstillinger og leverandør av TV-signal(CD, UPC..)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hengt opp denne på veggen? Hvor langt kommer den ut fra veggen og med hvilket feste? Har et lerrert som vil komme ned fra taket, og har kun 17 cm å gå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmmmmm...

Ok, jeg har vært en liten tur på siba og kjøpt dette nå, og det er vel i posten tenker jeg. Satser på at det var greit med en skikkelig butikk kontra andre nettsteder - men jeg har for vane å ta feil...

Uansett - jeg har Canal Digital parabol, og for å få se litt HD, så må jeg ifølge Canal Digital kjøpe en ny dekoder - riktignok til nedsatt pris stor kr 990. Men trenger jeg virkelig denne dekoderen? Hva med den interne dekoderen i tv'en min? Holder det å kjøre parabolkabelen rett til tv'en, og så vil det funke? Jeg tviler, men jeg har liten lyst til å kjøpe en dekoder som jeg ikke har bruk for senere...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at det stod det var 6,2 mp på denne tv'en. Vil det si at når f.eks. neste generasjon xbox eller ps kommer, og hvis disse vil ha støtte for større oppløsning enn 1020x1900 (2mp) så vil tv'en kunne vise spillene i høyere oppløsning? Og vil man merke forskjellen fra 2 mp til 6,2 mp på en 40"?

Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •