Sony KDL-40W3000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mufcte
    Med denne tv-en kan du se på norsk digital tv rett fra den gode gamle coax kabelen, dvs NRK1-3 "gratis" uten å bruke noen form for dekodere. TV-en er forøvrig testet i desember utgaven av Lyd og Bilde og fikk best i test. Min henger på veggen i all sin prakt.
    Heyho desemberutgaven i år eller fjor?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tacomodo
    Heyho desemberutgaven i år eller fjor?
    hehe..
    må være i år... eller om 1 mnd.
    modellen er helt ny.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har denne tven og kan bekrefte at den har Mpeg4 tuner innebygd for det nye bakkenettet, og har testet den med cam ,om den dekoder kodede kanaler.

Newcomer mufcte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mogul har så rett (men bladet er ikke kommet i butikken ennå). Det er forøvrig bestbuy.no som påstår at den er testet av Lyd og Bilde så den som venter får se. Jeg kan ellers bekrefte for "denny 68" at at den har Mpeg4 tuner, noe som fremgår av det jeg opprinnelig skrev. Har ikke testet cam.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Er det noen som har denne tven og kan bekrefte at den har Mpeg4 tuner innebygd for det nye bakkenettet, og har testet den med cam ,om den dekoder kodede kanaler.
    Jeg sendte mail til sony support og spurte om hviket cam jeg skulle bruke på min nye 46W3000 og fikk dette til svar:

Takk for din henvendelse til Sonys tekniske support.

Det fungerer bare med en type CAM modul fra Conax - type SMiT. Den kan kjøpes i elektroniske butikker.
    Sonys TVer har ikke blitt godkjent av Canal Digital foreløpig, men det fungerer i virkeligheten, bare at man ikke kan kjøpe CD kortet uten dekoderen.

Med Vennlig Hilsen

Mira
    Sony Support

Håper dette var til hjelp. For min del må jeg bare finne ut hvor jeg får tak i denne cam'en. Er visst et par forskjellige conax cam, en cas 4 og cas 5 iallefall. Cas 4 vil ikke fungere, mens en cas 5 skal fungere fint ifølge andre på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt denne tv'en i 3 uker, og er strålende fornøyd. Jeg har kjøpt Conax cam modul som jeg nå bruker sammen med dekoder kortet fra CanalDigital, digital tuneren fungerer utmerket. Har parkert den digitale dekoderen fra CD på loftet. Conax kortet kostet kr 990 (City Radio og TV service i Trondheim).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mitt Conax Cam type SMiT i posten idag. Bestilte denne fra turbosat i england. Denne kostet totalt 550 kr inkludert frakt! Nå gjenstår det bare å se om den funker som den skal. Men får desverre ikke montert TV før neste uke da jeg flytter i ny leiliget.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerte Conax Camen din fra Turbosat?
    Jeg spør, for da skal jeg bestille derfra selv.

Mvh Eric

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larra
    Jeg har nå hatt denne tv'en i 3 uker, og er strålende fornøyd. Jeg har kjøpt Conax cam modul som jeg nå bruker sammen med dekoder kortet fra CanalDigital, digital tuneren fungerer utmerket. Har parkert den digitale dekoderen fra CD på loftet. Conax kortet kostet kr 990 (City Radio og TV service i Trondheim).
    Er dette snakk om digitalt cabeltv eller parabol?
    Fikk 462w3000 i hus i går kveld. Har ikke fått testet så mye enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu

Mvh Eric
    Har ikke fått testet dette ennå da jeg flyttet inn i nye leiligheten idag og ikke har mottatt CD kortet ennå.. Skal gi en lyd når jeg får kortet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaj29
    Er dette snakk om digitalt cabeltv eller parabol?
    Fikk 462w3000 i hus i går kveld. Har ikke fått testet så mye enda.

Kabel tv. Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel tv. Lykke til
    Tar du da inn alle kanaler, trodde ikke CD sendte i mpeg4? Ser på sidenene til CD at HD kanalene sendes i mpeg4. Dersom dette fungerer på alle kanaleer må jeg nok skaffe meg en slik cam modul. Har du typebetgnelse på camen?

Takk for hjelpa.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte dette tvet idag. til 18000 totalt med frakt.
    kunne kanskje fått det billigere. men tror eg har gjort ett bra kjøp.

kommer med erfaringer senere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du da inn alle kanaler, trodde ikke CD sendte i mpeg4? Ser på sidenene til CD at HD kanalene sendes i mpeg4. Dersom dette fungerer på alle kanaleer må jeg nok skaffe meg en slik cam modul. Har du typebetgnelse på camen?

Takk for hjelpa.
    Får også inn HD kanalene, f.eks SVT-HD (prøvesending). Kortet har ingen typebetegnesle, står kun Conax pc card på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heihei godtfolk. Jeg skal kjøpe meg ny tv nå. Og jeg er usikker på hvilken. Var veldig inne på W3000, den ser meget lekker og bra ut. Eneste minuset er at den ikke har Motionflow 100hz, noe X3000 har. Kommer jeg til å se veldig stor forskjell? Jeg kommer til å bruke Tv'n til dvd/bluray og spill. Og hvor mye hz har W3000? Enkelte spill krever en 60hz tv, klarer W3000 da å kjøre disse spillene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får også inn HD kanalene, f.eks SVT-HD (prøvesending). Kortet har ingen typebetegnesle, står kun Conax pc card på det.
    Hei igjen. Ser kortet slik ut:

Jeg kjøpte en conax cam som ser slik ut i dag:

Jeg finner alle kanalene men etter litt tid,ca 30 sek så detter de ut og det er kun epg teksten som står igjen. Kan det være camen som ikke fungerer, eller har jeg gjort noen innstillinger feil?

Takk for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Ser kortet slik ut:

Jeg kjøpte en conax cam som ser slik ut i dag:

Jeg finner alle kanalene men etter litt tid,ca 30 sek så detter de ut og det er kun epg teksten som står igjen. Kan det være camen som ikke fungerer, eller har jeg gjort noen innstillinger feil?

Takk for all hjelp
    Jeg fikk akkurat samme problem første gangen jeg forsøkte. Det viste seg at det var feil med cam modulen, så når jeg fikk ny løste det seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu

Mvh Eric
    Jeg fikk mitt canal digital kort idag. Det fungerer som bare det med denne cam'en. Får inn canal+ HD kanalene helt fint men får ikke inn Discovery HD av en eller annen grunn.. Står bare ingen tilgang..

Dette er vel det billigste fungerende cam'et per dags dato og fungerer helt utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hilfe....

Heisann.
    Jeg har siklet på denne modellen (kdl-40w3000) i lang tid, men når jeg gikk til butikken for å prøve se, så syntes jeg bildet fra dvd spilleren ikke så bra ut.... dere skryter jo masse av tv'en, og det er godt, men jeg lurer på hvordan ser vanlige tv sendinger ut? Det må funke uten at man ser tv'en driver og behandler signalet masse...

finnes det f.eks en modus som viser 4:3 sendinger i 4:3, uten å strekke det ut, dvs som en slags vertikal letterboksin? Jeg har fått en fiks ide om at kvaliteten vil bli bedre da...

Har venta med å kjøpe flatskjermstv lenge nå, og er redd jeg må vente til hd tv sendingene begynner tv'ene kan vise bilde uten distortion... Like før jeg kjøper et billig billig et med 1024x762 bare for å ha en mellomtv... aaargh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trashcan
    Heisann.

finnes det f.eks en modus som viser 4:3 sendinger i 4:3, uten å strekke det ut, dvs som en slags vertikal letterboksin? Jeg har fått en fiks ide om at kvaliteten vil bli bedre da...
    Ahhh. Endelig en utenom meg som har samme ønske. Og - JA - w3000 viser 4:3-sendingene i riktige proporsjoner, hvis du vil! Det vil si at du får svarte "gardiner" når det er nødvendig. Det er faktisk en egen innstilling for 4:3-sendinger på apparatet. Det er litt forskjell på valgmulighetene ved bruk av eksterne signaler og innebygd tuner, men den forvrenger ikke hvis du ikke vil.

Jeg antar at din irritasjon skyldes de mange forvrengte bildene vi ser på utstillingsveggene til elektroforhandlerne. De som jobber der tror visst at folk tror det er feil på apparatet med svarte "gardiner".

Noen TV-merker er forresten dårligere enn andre på dette feltet. Sony er blant de bedre.

Jeg har også etterlyst muligheten å "nedskalere" sendinger med dårlig oppløsning - dvs egentlig slå av all oppskalering. Dermed "tør" man å kjøpe en større TV med tanke på en framtidig hverdag med HD-sendinger. Dette løser seg kanskje best med X3000/x3500 hvor du kan bestemme størrelsen på "picture-in-picture" selv. Det kan du ikke på w3000, men ved å stille den inn manuelt på 3:4 viser den de aller fleste sendingene akseptable - i alle fall med bruk av ekstern dekoder. Unntaket er TV-Norge som stadig sender ut forvrengte proporsjoner, for eksempel en 16:9-film i 3:4 format eller omvendt. Slike tåpeligheter er det vanskelig å gjøre noe med. Dette har jeg sjelden eller aldri opplevd fra NRK.

Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •