Sony KDL-40W3000 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17
Viser resultater 321 til 338 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATI+SonyW3000: Sort skjerm ved skifte av kanal

Jeg har et hovedkort med G780 og da et AMD/ATI HD3200 skjermkort og en Sony W3000. PCn er koblet til tv via HDMI. Jeg kjører for øyeblikket Vista 64. TVn funker fint med xbox og kabeldekoder.

Hvis riktig inngang er valgt ved oppstart får jeg bilde på TVn fra PCn (1920*1080/60Hz funker fint). Skifter jeg derimot fra pc-inngangen til et annet signal og så tilbake til PCn igjen får jeg kun en sort/blank skjerm uten bilde. PCn må startes på nytt for at jeg skal få bilde igjen. Et lignende problem er beskrevet her.

Jeg har prøvd følgende:
    - forskjellige hdmi-kabler
    - forskjellige innganger på TVn
    - bruke dvi-kontakten og en dvi->hdmi
    - siste driver/versjon av catalyst fra AMD/ATI
    - forskjellige oppløsninger

Noen som har opplevd det samme, evt har noen tips til løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RiksTV og manglende kanaler

Jeg har denne TV'en, og er veldig fornøyd.
    Har nettopp flyttet, og der jeg flyttet har ikke CD noen dekning, så da ble det RiksTV. Savner HD-kanalene ja

Uansett, har skaffet meg riktig CAM fra nærmeste Expert, og er registrert hos RiksTV med den cammen. Jeg finner de fleste kanalene, men dessverre så mangler jeg da TVNorge, National Geographic, FEM og BBC World. De to siste er ikke så farlig å mangle, men jeg MÅ ha med meg CSI en gang i blant

Har nå prøvd diverse, har resatt tv'en til fabrikkinnstillinger, gjort nytt søk, tatt ut programkort, gjort nytt søk, tatt ut cam, gjort nytt søk. Alt med samme resultat: 30 tjenester funnet, og null TVnorge osv..

Har en grundig-dekoder fra rikstv som tar inn alt jeg mangler på samme antennekabel, så signalet er det heller ikke.
    Er det noen som har noen forslag på hva det kan være, før Expert får hele kortet i retur?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgja
    Jeg har denne TV'en, og er veldig fornøyd.
    Har nettopp flyttet, og der jeg flyttet har ikke CD noen dekning, så da ble det RiksTV. Savner HD-kanalene ja

Uansett, har skaffet meg riktig CAM fra nærmeste Expert, og er registrert hos RiksTV med den cammen. Jeg finner de fleste kanalene, men dessverre så mangler jeg da TVNorge, National Geographic, FEM og BBC World. De to siste er ikke så farlig å mangle, men jeg MÅ ha med meg CSI en gang i blant

Har nå prøvd diverse, har resatt tv'en til fabrikkinnstillinger, gjort nytt søk, tatt ut programkort, gjort nytt søk, tatt ut cam, gjort nytt søk. Alt med samme resultat: 30 tjenester funnet, og null TVnorge osv..

Har en grundig-dekoder fra rikstv som tar inn alt jeg mangler på samme antennekabel, så signalet er det heller ikke.
    Er det noen som har noen forslag på hva det kan være, før Expert får hele kortet i retur?
    Har samme tven i 46". Hos meg så ligger TVNorge BBC World National Geographic og Fem på 2 plasser i kanallisten.
    Det er ikke signal på di laveste nummer, men på 491,492,493 og 495 ser det ut for at det er signal.Hos meg fant den ca 60 tjenester når jeg søkte første gangen. Har ikke cam i mitt tv, men tven skal finne kanalene likevel.
    Tok et nytt kanalsøk nå og tven finner 41 tjenester.Tven fant di kanalene som du ikke får inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lite problem

Har kjøpt en dvi-> hdmi kabel slik at jeg kan koble pcen til tven
    Problemet oppstår når jeg skal koble til lyden, bruker hdmi inngang 1 og har koblet en separat lydkabel til lydinngangene som er rett under hdmi inngang 1.

Hvis jeg kobler ut hdmi kabelen så får jeg lyden på tven, hvis jeg kobler til hdmi kabelen så kommer det bilde men null lyd. Tven forventer vel at lydsignalet skal sendes sammen med bildet i hdmi kabelen, men hvordan får ordnet opp i det slik at jeg får både lyd og bilde fra pcen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Interessant
    Jeg har et lite problem

Har kjøpt en dvi-> hdmi kabel slik at jeg kan koble pcen til tven
    Problemet oppstår når jeg skal koble til lyden, bruker hdmi inngang 1 og har koblet en separat lydkabel til lydinngangene som er rett under hdmi inngang 1.

Hvis jeg kobler ut hdmi kabelen så får jeg lyden på tven, hvis jeg kobler til hdmi kabelen så kommer det bilde men null lyd. Tven forventer vel at lydsignalet skal sendes sammen med bildet i hdmi kabelen, men hvordan får ordnet opp i det slik at jeg får både lyd og bilde fra pcen ?

Hadde akkurat samme problem på min 40". Leste rundt på internett og fant ut at det var mange som hadde dette problemet. Løsningen min ble at jeg koblet SPDIF utgang på hovedkort til SPDIF inngang på skjermkort. Brukte en 2-pins kabel til dette. Det er ikke alle hovedkort og skjermkort som har denne muligheten, men man kan jo lese manualen.

Nå har jeg lyd via DVI til en DVI-HDMI kabel. Enda bedre siden jeg slipper 2 kabler

Jeg har et XFX 680 SLi Hovedkort og et XFX GTS 8600 skjermkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oynes
    Hadde akkurat samme problem på min 40". Leste rundt på internett og fant ut at det var mange som hadde dette problemet. Løsningen min ble at jeg koblet SPDIF utgang på hovedkort til SPDIF inngang på skjermkort. Brukte en 2-pins kabel til dette. Det er ikke alle hovedkort og skjermkort som har denne muligheten, men man kan jo lese manualen.

Nå har jeg lyd via DVI til en DVI-HDMI kabel. Enda bedre siden jeg slipper 2 kabler

Jeg har et XFX 680 SLi Hovedkort og et XFX GTS 8600 skjermkort.
    Har muligheten, men har ingen 2-pins kabel liggende
    Ingen andre muligheter for å få lyden til å fungere ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Interessant
    Har muligheten, men har ingen 2-pins kabel liggende
    Ingen andre muligheter for å få lyden til å fungere ?
    Det hadde ikke jeg heller, brukte en CD-ROM 4 pins kabel, og brukte en avbitertang for å "dele" den slik at jeg kunne bruke 2 av pinnene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irriterende informasjon

Hei!
    Jeg har en Sony KDL 40 W3000. Der har jeg koblet til en Grundig PVR for bakkenettet. Den er koblet til AV inngang 5.
    Nå har det plutselig dukket opp noe som er veldig irriterende. Det er en info oppe i venstre hjørne på skjermen der det står "AV5 - HDMI".
    Jeg har prøvd å finne ut hvordan jeg kan få det bort, men ikke noe resultat så langt. Noen som kan hjelpe? Begynner å bli desperat her.:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BMSU
    Hei!
    Jeg har en Sony KDL 40 W3000. Der har jeg koblet til en Grundig PVR for bakkenettet. Den er koblet til AV inngang 5.
    Nå har det plutselig dukket opp noe som er veldig irriterende. Det er en info oppe i venstre hjørne på skjermen der det står "AV5 - HDMI".
    Jeg har prøvd å finne ut hvordan jeg kan få det bort, men ikke noe resultat så langt. Noen som kan hjelpe? Begynner å bli desperat her.:evil:
    Trykk på knappen helt oppe til venstre på fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi ! ! ! !
    Tusen takk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekst fra TV2 HD på andre innganger!

Har oppdaget et problem som har oppstått siden TV2 begynte å sende HD
    Når jeg bruker andre innganger, f,eks. ser på satelitt TV på HDMI ser jeg undertekster fra TV2 HD på bildet fra sat tuner hvis tuneren er innstilt på denne.
    Det samme skjer hvis jeg velger en annen HDMI inngang som f.eks. PC eller PS3.
    Hvis jeg skifter tuner til NRK1 eller NRK3 er problemet ikke tilstede

Noen som har sett dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDTV amatøren
    Har oppdaget et problem som har oppstått siden TV2 begynte å sende HD
    Når jeg bruker andre innganger, f,eks. ser på satelitt TV på HDMI ser jeg undertekster fra TV2 HD på bildet fra sat tuner hvis tuneren er innstilt på denne.
    Det samme skjer hvis jeg velger en annen HDMI inngang som f.eks. PC eller PS3.
    Hvis jeg skifter tuner til NRK1 eller NRK3 er problemet ikke tilstede

Noen som har sett dette?
    Yepp! Jeg hadde det samme på BBC HD.
    Opplagt logisk feil i programmeringen fra SONY.

Det ga seg med oppgradert firmware.
    Apparatet måtte faktisk sendes til SONY-verksted via forhandler her fra Trondheim.
    Men honnør til SIBA som ordnet med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh nå ble jeg glad at det var en fix for dette irriterende problemet med undertekst, fikk akkurat inn en rikstv cam i tven og da fikk jeg nrk og tv2 teksta opp på alle innganger, tok det lang tid og få oppgradert programvaren i tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmb__
    ahh nå ble jeg glad at det var en fix for dette irriterende problemet med undertekst, fikk akkurat inn en rikstv cam i tven og da fikk jeg nrk og tv2 teksta opp på alle innganger, tok det lang tid og få oppgradert programvaren i tven?
    Husker ikke akkurat hvor lang tid, men siden den måtte sendes til Oslo herfra (Trondheim) gikk det selvsagt en del dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki! gikk i orden, skulle bare sende dem info om tven så bestilte de service sak på den, håper jeg kan levere den selv i og med at jeg bor i oslo

virket som det var en vanlig feil, for han i telefonen viste med en gang at det var firmware oppdatering som skulle til

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cam

Kan jeg sette i en cam til Canal digitals kabelnett på denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    sjekk her 40" - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Ja du kan det, jeg benytter meg av en slik selv. Mon OBS! Modellen står ikke på listen over appareter godkjent av CD, og jeg har enkelte småproblemer med at skjermen blir svart ved kanalskifte. Da må apparatet skrus av og så på igjen. EPG-funksjonaliteten er også litt haltende.

Men det fungerer stort sett bra, med flotte bilder i HD, og til og med flerkanals lyd ved tilkobling av ekstern surround forsterker via optisk kabel.

Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •