Sony KDL-40W3000 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann.

Skaffet meg denne TV-en for en liten stund siden, og nå har jeg også fått muligheten til å ta inn det nye digitale bakkenettet. Har sett at flere anbefalte Multicom sitt tilbud på CAM og RiksTV-abbonement. Ser greit ut det, men så snart jeg kommer til "kassen" så er rimeligste fraktalternativ 402,- kroner. Endrer jeg ordren min til en annen vare, ramler plutselig fraktkostnadene ned, så det virker som om fraktprisen er kunstig oppjustert. (en CAM plus et lite kort kan da umulig veie noe nevneverdig)

Stemmer virkelig dette? (jeg har intrykk av at det er flere her som har benyttet seg av Multicom)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Hva er problemet du sliter med da?Og hva er det de bortforklarer?Jeg har selv denne Tv,n og er meget fornøyd med den men det har ingenting med at jeg skal prøve å forsvare at jeg har brukt x antall tusen på å kjøpe den og hadde jeg ikke vært fornøyd med den så går det jo an å levere den tilbake.
    Jøss, fikk du det ike med deg?
    Les innlegget før meg så ser du hva jeg sikter til
    Les de fleste andre innlegg med diverse bortforklaringer på fenomenet så ser du enda mer hva jeg sikter til

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDTV amatøren
    Jøss, fikk du det ike med deg?
    Les innlegget før meg så ser du hva jeg sikter til
    Les de fleste andre innlegg med diverse bortforklaringer på fenomenet så ser du enda mer hva jeg sikter til
    Ja jeg kunne sikkert lest hele tråden før jeg spurte hva du siktet til men ut ifra hva jeg ser så går det på at du ikke er fornøyd med bilde i mørke partier og at den ikke klarer å oppskalere et lavoppløselig signal på en tilfredstillende måte men jeg har ikke noe problemer med dette på min TV og ser ikke disse svakhetene som du referer til,men men det er kanskje jeg som ikke ser så godt etter;-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min TV i noen mnd'er nå og er veldig fornøyd.
    Men lurer på et par ting, som kanskje noen har funnet ut av;

1. Når jeg ser på f.eks. en film og det et sted i filmen er natt/mørkt, så går den fort i et slags sparemodus...d.v.s. den blir enda mørkere.
    Typisk eksempel er rulletekst på slutten av filmen...fra gråsvart til svart i løpet av noen sekunder. Noen som veit hvor jeg kan skru av dette? Veldig irriterende...

2. På enkelte filmer, ved høye perkussive lyder (f.eks. pistolskudd), så slår det inn en kompressor, som pumper veldig.....d.v.s. at etter skuddet så raser volumet noen sekunder etter skuddet. Noen fler som opplever dette?

K

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også strålende fornøyd med Sonyen! Fantastisk TV.

Sitat Opprinnelig postet av Kensington
    1. Når jeg ser på f.eks. en film og det et sted i filmen er natt/mørkt, så går den fort i et slags sparemodus...d.v.s. den blir enda mørkere.
    Typisk eksempel er rulletekst på slutten av filmen...fra gråsvart til svart i løpet av noen sekunder. Noen som veit hvor jeg kan skru av dette? Veldig irriterende...
    Det er kjent som "autodimming" og er en "feature"...ikke mulig å slå av. Selv har jeg bakgrunnslys stilt ganske lavt så det er ikke så merkbart. Har blitt vant til det.

2. På enkelte filmer, ved høye perkussive lyder (f.eks. pistolskudd), så slår det inn en kompressor, som pumper veldig.....d.v.s. at etter skuddet så raser volumet noen sekunder etter skuddet. Noen fler som opplever dette?
    Jeg bruker ikke høyttalerne på TVen så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kovacs
    Jeg er også strålende fornøyd med Sonyen! Fantastisk TV.

Det er kjent som "autodimming" og er en "feature"...ikke mulig å slå av. Selv har jeg bakgrunnslys stilt ganske lavt så det er ikke så merkbart. Har blitt vant til det.

Jeg bruker ikke høyttalerne på TVen så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg her.
    teit feature...
    Jeg har også bakgrunnslys lavt (2 tror jeg), men irriterende dimming....

Jeg bruker stereo anlegget jeg også, men sender lyden analogt ut av tv'n...
    Det rare er at det er ikke alle dvd'er det gjelder :-S

takk for svar!

K.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt denne Tven i noen uker og er kjempefornøyd med alt. Men i alle tester så står det at den har PIP, men det finner jeg ikke på noen menyer, kun PAP og det får jeg heller ikke til å fungere på noen tilfredstillende måte. Har lest at det kun fungerer med PC? Men når min 3 år gamle Samsung får det til å virke mellom PS3 og Canal Digital, bør vel det virke på denne også... Har noen fått det til å virke?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker mac på denne tv'en?
    Jeg har en Macbook, og kobler til med overgang fra mini-dv til hdmi kabel.
    Bildet ser topp ut, men det hakker.
    Alt ser bra ut på mac'en, flyter fint, men på tv'en så går det litt i rykk og napp.
    Noen som skjønner hva det kan være?
    Jeg har prøvd de forskjellige settingene i displaymenyen på mac'en, men alt oppfører seg likt.
    Hadde tenkt til å kjøpe en mac mini og la den være media senter.....men sånn det ser ut nå, så funker det ikke.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kensington
    Noen som bruker mac på denne tv'en?
    Jeg har en Macbook, og kobler til med overgang fra mini-dv til hdmi kabel.
    Bildet ser topp ut, men det hakker.
    Alt ser bra ut på mac'en, flyter fint, men på tv'en så går det litt i rykk og napp.
    Noen som skjønner hva det kan være?
    Jeg har prøvd de forskjellige settingene i displaymenyen på mac'en, men alt oppfører seg likt.
    Hadde tenkt til å kjøpe en mac mini og la den være media senter.....men sånn det ser ut nå, så funker det ikke.....
    I bruksanvisningen til TV'en insisterer de på at du heller bør bruke VGA-inngangen på TV'en fra PC.

Jeg bruker DVI–VGA-adapter og en MacBook Pro, og det fungerer aldeles strålende. Ingen hakking, hverken med like skjermer eller med TV'en satt opp som sekundærskjerm. Verdt et forsøk.

Mvh
    Sven

PS
    Hva slags kildemateriale og komprimering er det du mater TV'en med?
    (Er dette for heftig, vil det hakke nesten uansett).
    s

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensen
    I bruksanvisningen til TV'en insisterer de på at du heller bør bruke VGA-inngangen på TV'en fra PC.

Jeg bruker DVI–VGA-adapter og en MacBook Pro, og det fungerer aldeles strålende. Ingen hakking, hverken med like skjermer eller med TV'en satt opp som sekundærskjerm. Verdt et forsøk.

Mvh
    Sven

PS
    Hva slags kildemateriale og komprimering er det du mater TV'en med?
    (Er dette for heftig, vil det hakke nesten uansett).
    s
    Takk for svar, Svensen.

Rart....da har du samme oppsett som meg...bortsett fra pro.
    Det kan jo utgjøre en forskjell m.t.p. skjermkort.
    Det er jo litt kraftigere saker i din.
    På den annen side så er det vel skrøpeligere greier i en AppleTV.

Kilden er alt fra nedlastet komprimerte avi filer til dvd'er...fra spilleren eller harddisken.
    Som sagt så ser det finfint ut på mac'en, når jeg ser på den samtidig som TV'en, men tv'en hakker altså. Legger ikke merke til det når det drama e.l....treige filmer (hehe), men litt action, så ser du det godt. Utrolig irriterende....sitter bare å ser på det, og glemmer handlingen....

K.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg forsøkt VGA-inngangen som jeg sa. –Det kildematerialet du referer til burde vært smooth på TV'en. (Hadde du derimot forsøkt å sende QT H264 1920 x 1080 så ville du nok slitt litt, men jeg tror løsningen ligger i å bruke miniDVI-VGA-adapter i stedet for mini-DVI til HDMI).

Mvh Sven

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oval midtbane!

Satt å så på CL finale i går på min 40 W3000.
    Da irriterte jeg meg på at midtbanesirkelen blir "strekt" når den nærmer seg siden av bildet..Dette er på begge sider av skjermen..
    Når jeg får en sidelinje,dørlinje,etc. diagonalt blir streken svakt s formet..?
    Dette er meget synlig!
    Er det flere som sliter med dette??
    Det rare er at det ikke er slik på TV2 sendte kamper!!!
    Ser også dette spesielt på Discovery sine sendinger at rette linjer blir buete!!

Er ellers strålende fornøyd!!!!!:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har ingen kunnskap om denne tv'en, men tenker at det kan være noe jeg har lest om... CL-kampene sendes i 4:3(såfremt du ikke har viasat sport HD) For siden det er 4:3 har du svarte Kanter på sidene?

Er kanskje litt obvious grunn, men noen tv'er har "smarte" stretch-funskjoner, som strekker bildet mer i kantene enn i midten..kan det være dette? eneste jeg kan tenke meg...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question 40W3000 eller 40W4000

Hei. Jeg lurer på hvilken tv som er best av 40W3000 og 40W4000?
    Jeg trodde at sistnevnte er nyest, men hvorfor er da W4000 billigere enn W3000?
    Skjønner ingenting!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Støvelknuff
    w4000 er best, men vi snakker ikke om noen revolusjon. jeg synes feks at w3000 har bedre antirefleksbelegg enn w4000, men dette går nok på bekostning av innsynsvinkelen som er merkbart bedre på w4000.
    w4000 er noe bedre på bevegelse enn w3000, og har bedre lyd. w3000 har mer avanserte innstillingsmuligheter mht farge, w4000 reddes ved at fargene er meget godt innstillt fra fabrikken, og sortnivået er tydelig bedre, ifølge flere tester faktisk bedre enn populære plasmaer fra panasonic.
    w4000 har dreibart bordstativ, og ser litt mer moderne ut.
    sony prøver å vinne en større del av markedet ved å bruke lav prising helt fra starten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ingenting!
    Sony har fått opp masseproduksjonen så inngangsprisen på W4000 er vesentlig lavere enn tidligere modeller. Derfor billigere.

W4000 har en ny Bravie Engine, ver. 2 som skal være bedre enn tidligere. Den har en raskere digital tuner enn tidligere noe som er bra for jeg synes at på W3000 så går DVB-C dekoder litt tregt (tid å skifte mellom kanaler).

Ellers så er det nytt slik som USB inngang for visning av bilder etc.

Ville heller kjøpt denne enn W3000.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en w3000 og HD tuner fra CD. HD tuneren fra CD henger seg litt om dagen.. noe som er veldig irriterende.

vurderer om jeg skal henge meg på CD og klage, eller om jeg like så greit kan investere i en CAM Modul.

hvilken anbefales å kjøpe om dagen? denne eller Dilog CAM Modul CONAX versjon 4.0 - Netshop.no - pc data foto minne digital ??

hvilke andre fordeler får jeg med å bytte ut CD HD tuneren, enn at jeg blir kvitt CD tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    jeg har en w3000 og HD tuner fra CD. HD tuneren fra CD henger seg litt om dagen.. noe som er veldig irriterende.

vurderer om jeg skal henge meg på CD og klage, eller om jeg like så greit kan investere i en CAM Modul.

hvilken anbefales å kjøpe om dagen? denne eller Dilog CAM Modul CONAX versjon 4.0 - Netshop.no - pc data foto minne digital ??

hvilke andre fordeler får jeg med å bytte ut CD HD tuneren, enn at jeg blir kvitt CD tuneren?
    Tror det er akkurat den CAM'en jeg bruker som du henviser til. Må være versjon 4+.

Hvis du har HD Tuneren og ikke PVR, så anbefaler jeg deg å bytte. Husk at dette er ikke en godkjent løsning, men fungerer tilfredstillende. fordelene er en boks mindre og en fjernkontroll mindre! Det eneste som jeg ikke synes fungerer så bra er EPG'en. Man får det stort sett inn, men ofte bare gående program og kanskje 1 eller 2 programmer etter. Om dette er TV'en eller CD vet jeg ikke, men sånn er det.

Det som har hendt noen ganger er at kodingen detter ut, men da må jeg bare skru TV av/på. Skjedd 2-3 ganger på 1/2 år. Har snakket med Sony ang. dette, men siden CD ikke har godkjent løsningen, så kan man heller ikke få support på dette. Kan vissnok løses med en firmwareoppdatering til TV-en, men det blir på egen regning.

Det står mye i denne tråden ang. oppsett etc. så hvis du går for dette, lykke til! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RiksTV/CAM

RiksTV har en stund sendt prøvesignal her hvor jeg bor. Det jeg synes er merkelig er at min KDL W3000 ikke finner mer en 20 radio og tv-kanaler. F.eks. så mangler alle kanaler fra NRK, både TV og radi0 + blant annet TV3.
    TV2 finner den, men jeg får ikke sett det.
    Har dette noe med prøvesendingen å gjøre, og at dette ordner seg når de ordinære sendingene starter til høsten? Eller er det noe galt med min TV? Må jeg kanskje ha CAM for også å se gratiskanalene?

Jeg vil gjøre oppmerksom på at de som har dekoder og abonnement ser alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig

Jeg gjorde et nytt søk etter daigitale kanaler bare minutter etter at jeg hadde innlegget igår, og gjett hva; Da dukket alle 41 tjenestene opp, og jeg kan se og høre alle NRK`s TV-/og radiokanaler.
    Dette synes jeg var et utrolig sammentreff etter at jeg i flere uker har prøvd:-D

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •