Sony KDL-40W3000 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    jeg har selv nå funnet de mest optimale innstillingene:

mac mini med hdmi (supert med 720p/1080p series og filmer)
    bakgr.lys: 3
    kontrast: max
    lysstyrke: 45
    farge: 55
    fargetemp: kjølig
    skarphet: 70
    støyreduksjon: lav

filmmodul: auto 1
    spill/tekst: av
    strømsparing: høy
    lyssensor: av

tv fra get: (Digitalt)

bakgr.lys: 5
    kontrast: 94
    lysstyrke: 50
    farge: 51
    fargetemp: nøytal
    skarphet: 60
    støyreduksjon: lav
    skarphet: lav
    DRC:modus 1
    DRC-palett: naturlig 50 / klart 15
    resten:AV
    fargespekter: standard
    filmmodus: av

noen spørsmål, bare spør.
    Jeg bruker innstilingene dine til tv`en nå, og syns de er ganske gode. liker fargene.

Men et par spørsmål. DRC Modus og DRC-palett hva er det de gjør egentlig?

Innstillingene med mac`en din tester jeg ut nå. men lurer litt på disse:
    filmmodul: auto 1
    spill/tekst: av
    strømsparing: høy

Hva er forskjellen på de forskjellige filmmodulene og hva søren gjør spill/tekst: av ?

Strømsparing, blir det ikke litt for mørkt for deg med høy ? liker et hakk mindre der jeg.

Bruker du fortsatt disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Det er fint om du skriver et innlegg med hvordan det går videre med prosjektet ditt.
    Jeg har nå forsøkt litt ulike innstillinger. Det jeg syns ga det beste resultatet, var (kanskje ikke overraskende?) det som ble foreslått av Sony Center, gjengitt i innlegg #175 av mufcte i denne tråden. Det vil si, jeg syns fargene ble litt grå så jeg økte disse noe sammenliknet med det nevnte oppsettet.

Resultatet ble vesentlig bedre enn bildet "rett fra esken". Skuffende egentlig, at bildet blir bedre når man SLÅR AV alle de bildeforbedringsfunksjonene som Sony i sin visdom har pønsket ut. Jeg må også nevne at mens bildet tidligere kunne ha enkelte sylskarpe partier, er alt sammen nå dusere og nedtonet, om dere skjønner. Men helhetsinntrykket er likevel bedre.

Jeg syns ellers at lyden kunne vært bedre. For å få normal tale på TV-overført signal har jeg måttet gå nokså høyt opp på diskanten og ned på bassen. Hva slags erfaringer har dere?

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da har jeg kjøpt denne etter at Komplett senket prisen til 13495,- i dag. Gleder meg til å få den i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Sony W3000 og Conax CAM 4+ for Canal Digital (CD)

Tenkte jeg skulle dele litt med noen av mine erfaringer med denne TV'en.

Ja, da har jeg endelig fått TV'en i hus og jeg var spent på om jeg fikk dette opp og gå raskt og smertefritt... Jeg hadde en Loewe Xelos 32 CRT fra før som er en VELDIG bra CRT.

Kjøpte først TV'en fra MPX for 13999,- ( Ser nå at Komplett.no selger den enda billigere :cry: )

Kjøpte Conax CAM fra en person på FINN.no som har "lager" på tv-service i Trondheimsveien i Oslo. Snakket med han og han sa jeg måtte ha Conax CAM 4+ for Canal Digital. Dette var det siste og nyeste kortet som har kommet inn til landet. Betalte 800,- for CAM'en.

Satte opp TV, satte CD sitt kort i CAM'en (Kortet til CD settes med chipen oppover når CAM'en er oppover. CAM'en settes i CI-sloten med bildesiden bakover mot veggen).

Startet TV-en, begynte med automatisk søking.
    VIKTIG! Før du starter søket på digitalt, så må du endre Symbol Rate til 6.950.
    Den står til Auto, men MÅ endres! Andre verdier lar du stå som de står.
    Når søker var ferdig hadde TV'en funnet 153 tjenester.

Kikket raskt igjennom, og kunne konkludere at det hadde gått bra. Men nå ville jeg endre innstillinger for bildet.

Brukte denne oppskriften fra Sony som ligger i en tråd tidligere:

Når kanalsøkning og dine språkinnstillinger er gjennomført gjør du følgende innstillinger under meny – innstillinger – bilde:

1. Valgt inngang: Vanlig
    2. Bildemodus: Egendefinert
    3. Bakgrunnsbelysning: 2 (tilpasses i forhold til lyset i rommet)
    4. Kontrast: 77
    5. Lysstyrke: 53
    6. Farge: 53
    7. Fargetempratur: Varm 1
    8. Skarphet: Uendret
    9. Støyredusering: Lav
    10. MPEG støyreduksjon: Lav
    11. DRC-modus: Av

Tven har også flere avanserte justingsmuligheter. Disse kan sette til følgende under meny – innstillinger – bilde – avanserte innstillinger:

1. Sortnivåkorrigering: Lav
    2. Avansert kontrastkorr.: Lav
    3. Gamma: Av
    4. Fremhev hvit: Av
    5. Fargespekter: Bred
    6. Ekte Farger: Av/Lav Brukte Av
    7. Hvitbalanse: Uendret
    8. Detaljforbedring: Av
    9. Kantforbedring: Av

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er kjempefornøyd! De sendingene som er bra kvalitet ER bra, noen kanaler sender ikke maks og da blir det heller ikke maks.

Denne CAM'en tar også inn HD sendinger (bl.a. SVT HD som ikke er kodet) og fyttikatta det ser bra ut. Noen vil kanskje ønske andre innstillinger, men jeg synes dette ser bra ut.

Har ikke Blue Ray eller HD DVD, så jeg fikk koble til min Pioneer 433 harddisk opptaker via SCART1. Satte samme innstillingen på denne og det ble ganske så bra med DVD film. Opptak tatt på høyeste kvalitet kom litt til "kort" pga komprimeringen, men helt greit. Dette blir jo tatt opp analogt via antennekabelen. Det blir nok en Blue Ray snart...

Koblet også til en PS2 via SCART2, mye morsommere å spille nå, men PS3 SKAL det bli. Her lot jeg fabrikkinnstillingene bli.

Til slutt så kan jeg nevne at jeg har lest alle trådene ang W3000 og ser at det er alltid noen som "leter" etter feil eller ting å endre på. I det store og det hele kan man vel ikke si noe annet at denne TV'en er RÅ nok for de fleste.
    Tror nok mange finner "feil" når de tar inn analoge signaler. Det vil ikke bli maks med analoge signaler uansett. Et minstekrav bør være en digital dekoder koblet til HDMI.
    Eneste minuset er at kona synes den er for stor :roll: Hun synes den er veldig pen, men bare for stor...

Håper andre får glede av denne TV'en også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

På tide å kjøpe ny tv i heimen. Har da sett litt rundt og synes 40w3000 er en sterk kandidat til å bli valgt. Men jeg lurer litt på om det riks-tv greiene. Da jeg har kabeltv er ikke digitalt bakkenett aktuellt for meg, lurer jeg på om denne modellen koster mer pga overnavnte spesifikasjoner, og om det evt finnes en versjon uten dette?

Sony KDL-40W3000 vs Samsung LE40M86BD- det skiller nesten 5000 mellom disse. Hva får jeg ikke med samsung tven?

edit.

Hva er egentlig det cam greiene? stikker man kortet fra CD direkte i tv? Hvordan fungerer det med HD kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting du ihvertfall ikke får like mye av med samsungen er skyggedetaljer. Med forbehold om at jeg så på en serdeles ukalibrert skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål. Må man kjøpe en CAM for å kunne få inn RiksTV med den innebygde tuneren i W3000?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du må nok det hvis du skal ha andre kanaler en NRK sine

CAM får du med Rikspakken hos Multicom

RiksTV Kortmodul (CAM) til RiksTV, forutsetter 12. mnd bindingstid til Rikspakken / MULTICOM

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har prøvd forskjellige CAM's? Hvilken CAM funker best for oss med CD? Har fått intrykk av at det er forskjell på de CAM man kan få tak i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mcmurphy
    Hei,

Sony KDL-40W3000 vs Samsung LE40M86BD- det skiller nesten 5000 mellom disse. Hva får jeg ikke med samsung tven?
    Jeg kjøpte le40m86bd først, opplevde mye tull med den, clouding, usync lyd med tv og anlegg, 4:3/16:9 surr, og en upraktisk fjernkontroll og masse annet.
    Med Sony'n, så var alt bare "plug and play". Kan ikke si det annerledes....bare rett og slett en mye mer brukervennlig tv.

My 2 cents..

K

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt med TV'en min mot Canal Digital Kabel-TV nå.
    Har kjøpt en conax-cam fra Komplett, som har fungert glitrende siden jeg kjøpte alt utstyret i oktober. Har også abonnement på Canal+ og HD-kanalene.

Nå skulle jeg søke inn kanalene på nytt, bl.a. for å få tilgang på History Channel HD som ble klar nå nylig.
    Finner HC-HD og mye annet morsomt, men nå har Canal+HD og SVT-HD falt ut!
    Hver gang jeg søker etter nye kanaler, så finner den alt mellom 131 og 137 tjenester. Forskjellig hver gang.
    Mine settings:
    • Frekvens: auto, 386000, 354000, 482000.
    • Nettverks-ID: auto, 101
    • Symbol-rate: Auto, 6950

Har prøvd alle kombinasjoner av ovenstående, samme resultat..

i desperasjon testet jeg HD-dekodern fra CD (grøss), og den fant alt. Noen som har noen gode tips? Vil helst ikke bruke boksen fra CD, da den er en del under pari..

EDIT: Voom HD og Discovery HD blir lagt til, men jeg får ikke noe bilde eller lyd. Får heller ikke "ingen tilgang" boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgja
    Har kjøpt en conax-cam fra Komplett, som har fungert glitrende siden jeg kjøpte alt utstyret i oktober. Har også abonnement på Canal+ og HD-kanalene.

Nå skulle jeg søke inn kanalene på nytt, bl.a. for å få tilgang på History Channel HD som ble klar nå nylig.
    Hver gang jeg søker etter nye kanaler, så finner den alt mellom 131 og 137 tjenester. Forskjellig hver gang.
    Mine settings:

i desperasjon testet jeg HD-dekodern fra CD (grøss), og den fant alt. Noen som har noen gode tips? Vil helst ikke bruke boksen fra CD, da den er en del under pari..

EDIT: Voom HD og Discovery HD blir lagt til, men jeg får ikke noe bilde eller lyd. Får heller ikke "ingen tilgang" boksen.
    Jeg har snakket med en fyr på Sony Center, og han sa at jeg ikke måtte kaste HD dekoderen til CD, da den var eneste mulighet til å få en komplett oppdatering av kortet...

Btw hvordan er erfaringene med å bruke CD kortet og cam i 40w3000? Jeg synes HD dekoderen til CD er helt elendig. Henger seg opp hele tiden. Hvis det fungerer bra, kan jeg ikke vente med å kvitte meg med den store stygge og dårlige CD dekoderen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Instillinger til Gets HD-dekoder

Har noen sett på innstillingene sammen med Gets HD-dekoder? Jeg har ikke klart å finne noe jeg liker enda...... :-(

På HD-dekoderen blir man bedt om å oppgi HD-oppløsning:
    720p eller 1080i

Hva er best, å la TVen oppskalere fra 720p eller fra 1080i?

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROla
    Har noen sett på innstillingene sammen med Gets HD-dekoder? Jeg har ikke klart å finne noe jeg liker enda...... :-(

På HD-dekoderen blir man bedt om å oppgi HD-oppløsning:
    720p eller 1080i

Hva er best, å la TVen oppskalere fra 720p eller fra 1080i?
    Innstillingene til HDTVTEST er meget bra så lenge man benytter seg av HDMI, både på Get Box og PS3/Blu-Ray.

Jeg benytter meg av 1080i på Get Box'en. Ikke fordi bildet på TV-signalene blir så fantastisk mye bedre, men fordi menyene er smoothere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgja

Mine settings:

Jeg satte opp dette forrige uke og brukte disse innstillingene:

Frekvens: Auto
    Nettverks-ID: Auto
    Symbol-rate: 6950

Med dette søket finner jeg 153 tjenester. Dette er på et 6 år gammelt kabelanlegg i Oslo.

Når det gjelder HD kanalene så er det kun SVT HD jeg får sett på da denne kanalen ikke kodet. Resten finner jeg, men får ingen tilgang, logisk siden jeg ikke abbonerer på det.

Jeg har vissnok den siste CAM'en som kom til landet, en versjon 4 plus..?
    Jeg har skrevet mer om denne i et tidligere innlegg:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post862899

Vet ikke helt hvordan kortet blir oppdatert i Sony TV'en, så det kan være en ide og sette opp dekoderen og ha den på TV Norge eller TV3 Norge (husker ikke hvem av de) for oppdatering av kortet fra CD. Det kan hende at dette hjelper siden du har hatt dette siden oktober. Kan hende bare at kortet trenger å oppdateres.

Legg gjerne et innlegg hvis du løser det, slik at vi andre kan lære av dette også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne på siba idag i håp om at den skulle fungere mot canal digital sitt kabel tv. Har fulgt tipsene om å sette system rate til 6950 men får ikke inn noen kanaler.

Noen som har peiling på hva som er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oynes
    Jeg satte opp dette forrige uke og brukte disse innstillingene:

Frekvens: Auto
    Nettverks-ID: Auto
    Symbol-rate: 6950

Med dette søket finner jeg 153 tjenester. Dette er på et 6 år gammelt kabelanlegg i Oslo.

Når det gjelder HD kanalene så er det kun SVT HD jeg får sett på da denne kanalen ikke kodet. Resten finner jeg, men får ingen tilgang, logisk siden jeg ikke abbonerer på det.

Jeg har vissnok den siste CAM'en som kom til landet, en versjon 4 plus..?
    Jeg har skrevet mer om denne i et tidligere innlegg:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post862899

Vet ikke helt hvordan kortet blir oppdatert i Sony TV'en, så det kan være en ide og sette opp dekoderen og ha den på TV Norge eller TV3 Norge (husker ikke hvem av de) for oppdatering av kortet fra CD. Det kan hende at dette hjelper siden du har hatt dette siden oktober. Kan hende bare at kortet trenger å oppdateres.

Legg gjerne et innlegg hvis du løser det, slik at vi andre kan lære av dette også.
    Takk for svar. Det første problemet er dog at tv'en ikke finner kanalene, det være seg om jeg søker med kort i CAM, uten kort, uten kort OG CAM.
    Har brukt innstillingene som du har gjort over også.
    Og det har fungert knirkefritt i lang tid, men nå ville jeg bare ha noen nye kanaler.. Og søkte på nytt, og da finner den ikke SVT-HD og Canal Film HD. Disse kanalene er tilgjengelig på dekoderen fra CD, selv etter nytt søk.

Har forøvrig dette kortet: Komplett.no - CA Modul CONAX, passer til alle typer tunere som har en Ã¥pen slot CI for CAM

Noen som vet om CD har gjort noen store endringer på nettene sine? Er lokalisert på et halvt år gammelt kabelnett i Sarpsborg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg trenger hjelp fra alle dere som HAR kjøpt seg w/x-serien.. Har forferdelig lyst til å kjøpe (X) modellen.. Men er litt skeptisk til pris forskjellen mellom W-serien og X serien..
    Har snakket med flere, sony center, hi-fi klubben, div.forum, osv.. Og alle er enige, begge modellene er kjempe bra tv´r.. Men de største forkjellene er vel 100hz teknologien og en bedre prosessor på X-serien. Og bedre kontrast..

Flere nevner at det ikke er særlig forskjell på prosesseringen av sd signaler mellom disse modeller.. At det meste av prosessor kraften brukes til HD-materiell samt 100hz teknologien.. Og ang. 100Hz teknologien er det flere som sier at dette er noe som til tider kan ødelegge for eksempel filmer, ved bruk av det, blir film som såpeopera og at "film følelsen" forsvinner.. Er 100 hz mest ment til sport og spill?

Hva mener dere som har kjøpt w/X-serien.. Bruker dere 100Hz teknologien til filmer? Blir det et bra resultat eller ikke? Er det verdt de ekstra penga??ops:

Hva med dere som kjøpte W serien? Noen erfaringer!

Håper at dere kan svare.. Takk for deres tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Hei,
    Jeg trenger hjelp fra alle dere som HAR kjøpt seg w/x-serien.. Har forferdelig lyst til å kjøpe (X) modellen.. Men er litt skeptisk til pris forskjellen mellom W-serien og X serien..
    Har snakket med flere, sony center, hi-fi klubben, div.forum, osv.. Og alle er enige, begge modellene er kjempe bra tv´r.. Men de største forkjellene er vel 100hz teknologien og en bedre prosessor på X-serien. Og bedre kontrast..

Flere nevner at det ikke er særlig forskjell på prosesseringen av sd signaler mellom disse modeller.. At det meste av prosessor kraften brukes til HD-materiell samt 100hz teknologien.. Og ang. 100Hz teknologien er det flere som sier at dette er noe som til tider kan ødelegge for eksempel filmer, ved bruk av det, blir film som såpeopera og at "film følelsen" forsvinner.. Er 100 hz mest ment til sport og spill?

Hva mener dere som har kjøpt w/X-serien.. Bruker dere 100Hz teknologien til filmer? Blir det et bra resultat eller ikke? Er det verdt de ekstra penga??ops:

Hva med dere som kjøpte W serien? Noen erfaringer!

Håper at dere kan svare.. Takk for deres tid.
    Jeg ser ikke på fotball, så det argumentet kan jeg ikke ta med i betraktningen, men for min del:

1. Jeg ser ingen store billedmessige forskjeller på X og W, hverken på SD eller HD.
    2. Designmessig er X-serien overlegen.

Konklusjon:
    Jeg har ikke så mye penger at jeg kan betale x tusen kroner for en glassramme rundt skjermen.

(46W3000). :-D

Sven

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lagarto
    Hei,
    Jeg trenger hjelp fra alle dere som HAR kjøpt seg w/x-serien.. Har forferdelig lyst til å kjøpe (X) modellen.. Men er litt skeptisk til pris forskjellen mellom W-serien og X serien....Hva med dere som kjøpte W serien? Noen erfaringer!
    JEg har 40W0000 og er strålende fornøyd! Den krever god kalibrering (men det gjelder vel de fleste TVer, i grunn). Bruker den mest til Get digital kabel via Scart (helt utmerket så lenge kilden er ok, ellers blir det mye støy - men det er egentlig et kvalitetstegn ).

Spiller en del Xbox og da får jeg 1080p via komponent. Bruker Game mode på dette og det er kjempeflott!

Til film har jeg en Sony BDP-S300 Blu-ray spiller. Den oppskalerer DVDer og jeg må gni meg i øynene av og til fordi det er nesten som HD...men på Blu-ray-filmer sitter jeg nesten bare og måper.

W3000 er knallbra. Jeg ga 14995 for den for to måneder siden og har ikke angret et sekund. Byttet inn en Samsung 40LE87BD som hadde problemer med Scart, og forskjellen er merkbar.

X-serien kan jeg ikke sammenligne med, men W-serien er i alle fall super.

Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •