Sony KDL-40W3000 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, 2peewee.
    Hehe. Teste bildekvaliteten med gamle McGyver episoder gir vel ikke akkurat det mest imponerende resultatet nei.

Skjermkortene ATI 3850 og 3870 støtter lyd ut av skjermkortet. De har en spesiell DVI-HDMI adapter som man må benytte Vet ikke hvilken lydformater den støtter eller hvor godt den fungerer.
    Hehe, nei kjønner også at McGyver ikke akkuart er det beste å teste mot, men det var det som gikk på tv, og du kan jo ikke skru av tv`en når McGyver er på hehe.

Har fått testet en del i det site, og er veldig godt fornøyd med tv`en. Føler enda det kan gå ann å få innstilinge litt bedre, men er godt fornøyd med hvordan ting ser ut nå. Men må si at kilden har nok ein god del å sei ja. Du merker ganske god forskjellig når du blar gjennom de forskjellige kanalen, ser ein del forskjell bare der. For ikke å si når du setter på en en litt dårlig .avi film og så tester med ein 720p film etterpå.

takk for info om skjermkort, jeg bruker en bærbar pc, så blir ikke aktuelt å skifte skjermkort desverre, men har gått til innkjøp av ein minijack-minijack kabel, så nå funker lyd og alt

Var bare litt intresert i å se hvordan det funket med HDMI når jeg først hadde fått nytt tv

Noen som vett om en mulighet til å få vist hva klokken er på tv`en uten å trykke på programguide knappen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anf HDMI og Lyd fra PC

Eg skal ikkje seie dette for sikkert da eg ikkje har mulighet til å teste det selv, men eg vil tro at man får bedre bilde via HDMI vs VGA vist man har ett nyere skjermkort med støtte for HD. men dette vil dog begrense seg mest til spilling og video titting (fra HD kilde som Blue-ray spiller for PC)

Bruker man ATI skjermkort med HD betegnelsen foran modell nummeret vil dei fleste ha støtte for Lyd via HDMI kabel. man må da bruke medfølgende adapter og velge skjermkortet som lydkilde ut i kontrollpanelet til windows. Anbefaler derfor på det sterkeste ATI skjermkort pga innebygget lydstøtte vist du skal bruke TV'en til PC skjerm :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2peewee
    Noen som vett om en mulighet til å få vist hva klokken er på tv`en uten å trykke på programguide knappen ?
    Ja, du har en liten knapp på fjernkontrollen til dette, med en I og en pluss for info eller noe sånt.sitter på jobb nå så kan desverre ikkje sjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt råd til en nybegynner

Jeg har anskaffet en Sony KDL-40W3000 og en Sony RDR-HXD970. Har abb hos CD via sameiet og mottar analoge signaler. Har funnet gode tips på forumet som gir meg fine bilder, men i min iver etter å motta digitale signaler har jeg bestilt en dekoder hos CD som jeg nå har mottatt. Etter å ha lest litt på forumet er jeg plutselig blitt i tvil om jeg burde holdt meg til RiksTV og benyttet den innebygde mottakeren i TVen?

Trenger et raskt råd på hva som vil være den beste løsningen når jeg først har en innebygd mottaker? Trenger jeg også en dekoder fra RiksTV eller holder det med et CAM-kort(jeg er sannelig ikke sikker på hva det er heller)? Er det noe jeg trenger ta hensyn til i forhold til HD opptakeren?

Jeg er selvfølgelig interessert i så få "bokser" som mulig og ville satt pris på et lite råd fra noen som er godt bevandret i den digitale verden :-)

Takk for hjelpen!

Edit: Var en tur innom Sony Center og fikk CAM kort som funker utmerket med CN. Spørsmål utgår!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite spørsmål,

såg en tv episode i 720p i går, og syns at kvaliteten på tv`en i lyse scener er veldig bra. Men med en gang det blei ein mørk scene, f.eks at en person har mørkt hår, eller at scenen gennerelt inneholder mye svart, så ble svart fargen omgjort til grønt "støv". Ble mye grønn skjær gjennom hele tvepisoden.

Noen andre som har opplevd dette, er det kune en feil med innstilingene, eller kan det være noe annet med tv`en ?

episoden ble spilt direkte fra pc`en via vga.

takk for hjelpen.

Bruker forøvrig Mogul sine innstilinger:

Backlight 4
    Picture 98
    Brightness 46
    Color 54
    Hue 0
    Color Temperature Neutral
    Sharpness 76
    Noise Reduction Auto
    MPEG Reduction Off

DRC Mode Unavailable

Advanced Settings
    Black Corrector Medium
    Advanced CE Medium
    Gamma Medium
    Clear White High
    Color Space Wide
    Live Color Off

White Balance (No change- All 0)
    Detail Enhancer High
    Edge Enhancer High

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever noe av det samme som du snakker om (støy i mørke områder). Dette er nok veldig avhengig av kvaliteten på kilden.

I mitt tilfelle har det vært nyttig å dra Picture (kontrast) ned til 80 og slå av alle bildeforbedringsprosesser. I svært dårlige kilder drar jeg bakgrunnslyset ned til 0, ellers står den på ca 4-5. Jeg har gamma på 0 (low?) og color space på normal. Jeg får et svært mykt og fint bilde med det, selv på dårlige kilder. Men dårlig kilder er og blir dårlige kilder, og W3000 er litt nådeløs der.

Jeg har satt opp sånn at jeg har den "vanlige" settingen min på Standard, og den "mørke" på Movie. Da kan jeg enkelt bruke Theater-knappen på fjernkontrollen for å få et mørkere bilde når det er kilder med mye støy.

Med andre ord er det min oppfatning så langt at løsningen på støy er å formørke bilde heller enn å bruke alle bildeforbedringsteknologiene (jeg synes de har en tendens til å forverre støy, ikke forbedre den, og skaper andre problemer som motion blur osv).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om det er flere med 40W3000 som har "tunnelsynbilde" på sin tv?
    Jeg ser det spesielt godt på fotballkamper da 16 meteren og sidelinjene blir skjeive i ytterkantene på bildet..
    Har jeg feil instillinger....?
    Ser det også på tekst som ruller over skjermen i nedkanten av bildet..
    Større skrift på sidene som blir mindre nærmere midten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kovacs
    I mitt tilfelle har det vært nyttig å dra Picture (kontrast) ned til 80 og slå av alle bildeforbedringsprosesser. I svært dårlige kilder drar jeg bakgrunnslyset ned til 0, ellers står den på ca 4-5. Jeg har gamma på 0 (low?) og color space på normal. Jeg får et svært mykt og fint bilde med det, selv på dårlige kilder. Men dårlig kilder er og blir dårlige kilder, og W3000 er litt nådeløs der.

Jeg har satt opp sånn at jeg har den "vanlige" settingen min på Standard, og den "mørke" på Movie. Da kan jeg enkelt bruke Theater-knappen på fjernkontrollen for å få et mørkere bilde når det er kilder med mye støy.
    Og så kan du slå på strømsparing (low) og kalibrere ut ifra det.

Mvh
    Sven

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensen
    Og så kan du slå på strømsparing (low) og kalibrere ut ifra det.

Mvh
    Sven
    Godt tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever noe av det samme som du snakker om (støy i mørke områder). Dette er nok veldig avhengig av kvaliteten på kilden.

Med andre ord er det min oppfatning så langt at løsningen på støy er å formørke bilde heller enn å bruke alle bildeforbedringsteknologiene (jeg synes de har en tendens til å forverre støy, ikke forbedre den, og skaper andre problemer som motion blur osv).
    Hadde du giddet å poste alle settingene du bruker på de to modene der?
    Hadde vert kjekt å prøvd

Takk for tipset i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv nå funnet de mest optimale innstillingene:

mac mini med hdmi (supert med 720p/1080p series og filmer)
    bakgr.lys: 3
    kontrast: max
    lysstyrke: 45
    farge: 55
    fargetemp: kjølig
    skarphet: 70
    støyreduksjon: lav

filmmodul: auto 1
    spill/tekst: av
    strømsparing: høy
    lyssensor: av

tv fra get: (Digitalt)

bakgr.lys: 5
    kontrast: 94
    lysstyrke: 50
    farge: 51
    fargetemp: nøytal
    skarphet: 60
    støyreduksjon: lav
    skarphet: lav
    DRC:modus 1
    DRC-palett: naturlig 50 / klart 15
    resten:AV
    fargespekter: standard
    filmmodus: av

noen spørsmål, bare spør.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Favoritt liste med både digitale og analoge kanaler

Er dette mulig???
    Har cam og kort fra riks-tv, med riks-tv pakke og tilkoplet et privat kabelnett som har andre kanaler som vi bruker mye.
    Syns det er tungvint å trykke på knappen for analog/digital for å skifte kanalliste. Hadde vært ønskelig å legge alle inn i favoritt listen og sortert slik en vil ha kanalpasseringen selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt korrekt. Denne skjermen har et meget godt detaljnivå i mørke scener.
    Avslører fort dårlige sgnalkilder eller kildemateriale.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2 Sport

Har Canal D kabeltv. Får inn alt uten Tv2 Sport. Har abb selvfølgelig på den. Får inn Tv2 Sport 2.....Hva er feilen.....

Bruker dekoder i tv med Conax Cam. Får inn via en Dreambox 500C på annen tv i huset.

HJELP!!!

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam?

hvor får jeg tak i CAM og hva koster det? Er det en spesiell jeg trenger?

Kan noen legge ut link til nettbutikk kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fulgt med her ei stund, kjøpte jeg TV'en denne tråden handler om. Etter ei uke er jeg både fornøyd og ikke fornøyd. Jeg har nå RiksTV gjennom den gamle TV2-antenna og ser bare på NRK1-2-3. Seeravstand er tre meter. Signalstyrken er nokså god. I løpet av året får jeg Lyse pga. bredbåndet.

Positivt:
    Alle funksjonene! Sammenliknet med det ti-tolv år gamle apparatet var det som å gå fra sykkel til romferge. Muligheten til å stille inn påminnelse om programmer er særlig nyttig, syns jeg.

Negativt:
    Manglende detaljer i bildet! For eksempel kan ansikter bli nokså "flate". Dette er rett og slett forstyrrende i blant, men det varierer tydeligvis med kvaliteten på programmaterialet. Opptak under dårlige lysforhold er det verste. Spørsmålet mitt er om ei bedre antenne og ny antennekabel vil gi mer detaljrikdom i bildet, eller om det ikke er mer å hente her siden jeg allerede har signal? Kan jeg vente bedre bilde med kabel-TV fra Lyse?

Hvis det er dette bildet jeg må leve med, var det rett og slett en nedtur å gå fra bilderør til flatskjerm. Noe ligger sikkert i økt skjermstørrelse, men hvis dette er testvinneren er jeg glad jeg ikke kjøpte en av de andre, for å si det sånn.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. For å forstå hva du sier: Har du koblet antennen rett i TVen og bruker RiksTV CAM eller har du en ekstern boks? Og i så fall, hvordan er denne koblet i TVen? (SCART eller HDMI)?

2. Har du kalibrert bildet? Høres ut som om det trengs.

Det er neppe dårlige lysforhold som er problemet, men heller kvaliteten på kilden. Dette er diskutert flere steder, blant annet på denne siden! (Se lenger opp).

NB - du bør ikke være engstelig for å ha gjort et dårlig kjøp - dette er en utmerket TV. Men den krever litt arbeid for å få maks bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 240GL
    Negativt:
    Manglende detaljer i bildet! For eksempel kan ansikter bli nokså "flate". Dette er rett og slett forstyrrende i blant, men det varierer tydeligvis med kvaliteten på programmaterialet.
    Din reaksjon på "flate" ansikter er presis samme reaksjon som jeg hadde. Det kan rettes på en del, men jeg synes fortsatt det ikke er helt bra.

Du bør prøve de innstillingene jeg har foreslått tidligere i denne diskusjonen.

Det viktigste du kan gjøre er å slå av det aller meste av "billedforbedringer" i menyen.

Nummer to er å behandle kontrast og lysstyrke nesten motsatt av det de står for. Prøv med hhv 80 og 55. Jeg ser at Sony Center anbefaler noe lignende.

Jeg synes fortsatt ikke bildet er perfekt. På testbilder med gråskala mener jeg at middels grått blir for lyst, og enda værre er det med de mørkere tonene.

Til slutt: Med en så god TV blir alle "feil" fra TV-produksjoner så tydelig. Jeg har sluttet å irritere meg over det nå, men til gjengjeld koser jeg meg når det en gang i blant sendes gode bilder. NRK er blant de bedre, men også de sender dårlige opptak.

Det er fint om du skriver et innlegg med hvordan det går videre med prosjektet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet antennen rett i TVen og bruker RiksTV CAM eller har du en ekstern boks?
    Uteantenna er koblet rett på apparatets antenneinngang. Ingen CAM. Som et eksperiment koblet jeg Grundig-boksen jeg allerede hadde mellom TV og antenne via Scart-kabel, men det gjorde ingen forskjell.

Har du kalibrert bildet? Høres ut som om det trengs.
    Nei, jeg har nok vært for forsiktig her. Jeg har nå notert meg en del innstillinger som har vært nevnt tidligere og som jeg vil prøve.

Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Du bør prøve de innstillingene jeg har foreslått tidligere i denne diskusjonen. ... Det viktigste du kan gjøre er å slå av det aller meste av "billedforbedringer" i menyen. ... Nummer to er å behandle kontrast og lysstyrke nesten motsatt av det de står for. Prøv med hhv 80 og 55. Jeg ser at Sony Center anbefaler noe lignende.
    Det er notert, tusen takk!

Sitat Opprinnelig postet av adetu
    Det er fint om du skriver et innlegg med hvordan det går videre med prosjektet ditt.
    Will do.

Vil det være vits i å prøve ei nyere/bedre antenne, eller har ikke det noe for seg så lenge signalstyrken er OK med den gamle TV2-antenna?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 240GL
    Uteantenna er koblet rett på apparatets antenneinngang. Ingen CAM. Som et eksperiment koblet jeg Grundig-boksen jeg allerede hadde mellom TV og antenne via Scart-kabel, men det gjorde ingen forskjell.

Vil det være vits i å prøve ei nyere/bedre antenne, eller har ikke det noe for seg så lenge signalstyrken er OK med den gamle TV2-antenna?
    Med digital mottaking som du har med Riks-TV vil det ikke gjøre noen som helst forskjell med bedre antenne. Dersom antenna er for dårlig vil det bare merkes ved at bildet uteblir, fryser eller hakker.

Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •