Sony KDL-40W3000 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erikhs
    Følger det med 12mnd Rikspakken ferdig betalt, eller er det rett og slett bare 12mnd binding?
    Beklager å måtte skuffe, men det er kun 12 mnd binding ja. Så det er ikke et utroligt tilbud nei. Men kjøper du tv`en uten riks tv så må du ut med 15 995 istede for å kjøpe det med riks tv for 14 995, og siden jeg skulle ha riks tv uansett så passet det ganske greit.

Jeg har også kjøpt meg W3000,men jeg lurer på hva mer enn conax camen heter.Kjøpte min på amentio..
    Tenkte å bruke cam på min også...
    Ser du har fått et svar allerde, men på min pakke står det i vertfall Conax TechniCrypt CXV. Ellers var det veldig lite å hente i pakken, ikke en manual eller noe, kun selve camen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Jeg kan i allefall bekrefte at den sliter med panoreringer, vil si det er på nivå med M86! Jeg har selv fryktelig lyst å erstatte min plasma med en lcd, og de eneste tvene som har godt nok sortnivå av de jeg har sett på, sliter med panoreringer!

Unntaket som bekrefter regelen pr i dag er Sharp X20, men jeg klarte ikke å bli helt fortrolig med fargene på denne modellen, jeg plagdes veldig med å få en dyp og fin grønnfarge, men skal gi den og W3000 en ny sjangse!
    Om du skal ha TV some takler panoreringer bra, er PFL 9732D det beste du får tak i i dag etter min mening. Har sett på denne flere ganger og sammenlignet med mange andre merker. Vil påstå at denne er bedre på prosessering enn det meste av plasma også. Er kanskje litt svak sort på den, men med ambilight på merker du ikke dette. smart trekk på mange måter etter mitt skjønn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har w3000 og fått conax cam den med bobler på fra Komplett. Satt instillingene som beskrevet i innleggene før her. Har abb på canal D og bruker CD kortet på orginal tuner og Dreambox...ingen problem. får inn 150 kanaler men ingen vil dekodes! Har prøvd med min nabos kort også. Samme resultat.

Det jeg ønsker er å få tips evt. få kontakt med noen som har en annen cam i Tromsø jeg kan prøve.

Anyhow...nydelig tv!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2 for 795,- per år!

Trodde TV2 skulle være gratis ihvertfall frem til 2009?

Men ser at RiksTV skal ha 795,- i kortavgift per år pluss 200,- ietableringsavgift.
    Hvis vi legger til nødvendig CAM til 995,- blir TV2 en dyr affære....

Noen meninger om dette?

Er det slik det skulle være?

NB! Dette er en adapter. Programkort kommer i tillegg. Du trenger ikke bestille RiksPakke, ønsker du kun NRK og TV2 betaler du kun kortavgift kr 720,- pr år samt etableringsavgift i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDTV amatøren
    Trodde TV2 skulle være gratis ihvertfall frem til 2009?

Men ser at RiksTV skal ha 795,- i kortavgift per år pluss 200,- ietableringsavgift.

Nesten 800 kr i året bare for å ha gratiskanalene NRK og TV2 er jo horribelt. Canal Digital tar 300 kr og det er jo også for mye. Hva f.. er det de har av utgifter etter at kortet er solgt?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK får du inn uten cam eller kort

så da betaler du bare for TV2........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fikset camen og tar nå inn alle kanalene til riks tv uten problem.

Må si at jeg ikke heilt liker at sony har plasert programoversikten helt oppe i bilde rett med ansiktene til folk, og syns også at programoversikten er synlig litt i lengste laget, men det er småplokk som ikke betyr noe.

Har sitt litt på forskjellige kanaler, og mener at det enda er ein god del fiksing som må til før jeg blir fornøyd. Syns ikke bilde er klart nok, er ein del skurr i bildet spesielt i mørke scener, og fargene er ganske gråe.

Bruker settingene som er postet på HDTV Reviews – Plasma & LCD Screen Flat Panel TV Test

Skal seies at det var McGyver jeg såg på, og dette er jo ikke akkuart et nytt program.

Har noen fått testet ut noen kjekke innstilinger jeg kan prøve til rikstv?

Koblet opp pc`en og surfet litt på nettet og spelte litt forskjellige spel. må sei at dette fungerte utmerket. Utrolig kjekt å ha den koblet til. Brukte en vga kabel men hadde ikke lydkabel heime, så fikk desverre ikke lyd.
    Er det noen som vett hvordan der er å bruke hdmi kabel fra pc til tv`en, klarer jeg å kjøre samme oppløsning over den?

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2peewee
    Beklager å måtte skuffe, men det er kun 12 mnd binding ja. Så det er ikke et utroligt tilbud nei. Men kjøper du tv`en uten riks tv så må du ut med 15 995 istede for å kjøpe det med riks tv for 14 995, og siden jeg skulle ha riks tv uansett så passet det ganske greit.
    NB Lefdal har TVen til 14995 nå:

Lefdal - Sony 40" LCD-TV

Jeg fikk den til den prisen hos Siba ved å si at det var tilbud hos Lefdal - det var ingen murring rundt det. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg likte dette. Jeg vurdere å kjøpe tv`en fra siba.no. De selger w3000 med 12 mnd riks tv + cam for 14 995, virker som en grei pris?

Og det eneste jeg lurer på nå er hvordan er denne tv`en med pc tilkoblet. støtter den 1x1 pixelmapping, og hvordan er det å surfe på innternet å støtter den 1920x1080 oppløsning via pc-inngangen og hdmi inngangen?
    Heisann, dette inlegget skrever eg med TV'en som skjerm

Synest det fungerer helt topp, eneste eg møtte gjøre var og tvinge Windows til å bruke større Ikoner og skrift da eg synest dette ble altfor smått ved 1440x900 oppløsning (max støttet av pc'en min) måtte og tvinge Nettlesern min (firefox) til å bise nettsider med større skrift en vanlig for at det skulle bli stort nokk til å lese.

Eg bruker VGA ingangen (PC-Ingangen på tven) og synest dette fungere veldig bra. du vil da få høyere oppløsning ved HDMI dersom skjermkortet ditt støtter dette. Anbefaler nyere ATI skjermkort HD xxxx seriene da disse støtter 5.1 kanalers lyd via Skjermkortet og HDMI kabeln noe nVidia ikkje gjør enda.

Ang Conax camen til TV'en for RiksTV må denne bestilles pr tlf da RiksTV ikkje har klart å få denne på siden sin enda, Camen heter Technicrypt CXV og er produsert av Technisat i Tyskland.

CAmman settes inn i slotten bak tv'en (er en plast sak der som må fjernes først) med ettiketen vendt ut fra TV'en. Kortet settes så inn i TV'en.

Søk gjennomføres ved å trykke på "Meny" knappen på fjernkontrollen, bla deg derreter ned til "innstillinger" velg denne, gå så til "Digitale Instillinger" (helt på bunnen) og velg denne.

Du vil da se et valg for "Digital søking" (helt på toppen) velg denne og du vil da få muligheten til å søke inn Dei digitale kanalene fra bakkenettet eller fra kabel TV. ( Husket ikkje helt om du måtte vlege Kabel eller Terrestiel (bakenett).

Lykke til og gratulerer med Ny TV :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten bestemt meg for denne TV'en, men har et spørsmål som jeg ikke kan se er nevnt noe om i tråden. Hvordan fungerer det å se fotball på denne tv'en(Kilden vil i mitt tilfelle være CD)? Er det mye etterslep og hakking?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare fått sett litt fotball på Eurosport, men det så helt utmerket ut...bra farger og fine bevegelser. Kanskje du burde ta med CDen til en butikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med CD mente jeg Canal Digital :-D Men hørtes bra ut at det ikke var noe problem å se fotball på den. Blir nok å bestille den i morgen da.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glassius
    Med CD mente jeg Canal Digital
    ops: Sånn går det når man skal svare på ting om kvelden... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerox
    Heisann, dette inlegget skrever eg med TV'en som skjerm

Synest det fungerer helt topp, eneste eg møtte gjøre var og tvinge Windows til å bruke større Ikoner og skrift da eg synest dette ble altfor smått ved 1440x900 oppløsning (max støttet av pc'en min) måtte og tvinge Nettlesern min (firefox) til å bise nettsider med større skrift en vanlig for at det skulle bli stort nokk til å lese.

Eg bruker VGA ingangen (PC-Ingangen på tven) og synest dette fungere veldig bra. du vil da få høyere oppløsning ved HDMI dersom skjermkortet ditt støtter dette. Anbefaler nyere ATI skjermkort HD xxxx seriene da disse støtter 5.1 kanalers lyd via Skjermkortet og HDMI kabeln noe nVidia ikkje gjør enda.

Ang Conax camen til TV'en for RiksTV må denne bestilles pr tlf da RiksTV ikkje har klart å få denne på siden sin enda, Camen heter Technicrypt CXV og er produsert av Technisat i Tyskland.

CAmman settes inn i slotten bak tv'en (er en plast sak der som må fjernes først) med ettiketen vendt ut fra TV'en. Kortet settes så inn i TV'en.

Søk gjennomføres ved å trykke på "Meny" knappen på fjernkontrollen, bla deg derreter ned til "innstillinger" velg denne, gå så til "Digitale Instillinger" (helt på bunnen) og velg denne.

Du vil da se et valg for "Digital søking" (helt på toppen) velg denne og du vil da få muligheten til å søke inn Dei digitale kanalene fra bakkenettet eller fra kabel TV. ( Husket ikkje helt om du måtte vlege Kabel eller Terrestiel (bakenett).

Lykke til og gratulerer med Ny TV :-D
    Hei og takk for tipset.

Rett etter jeg postet det innlegget så fikk jeg til å finne kanalene. Jeg hadde klart å sotte kortet fra rikstv feil inn i camen. Fikset dette og satte igang søking slik du sa. Fant da alle kanalen og alt fungerte prikkfritt

Koblet så pc`en til tv`en via en VGA kabel. Fikk bilde opp og syns dette såg riktig så bra ut. Har holdt på å surfet og jobbet ein del med lekser osv med tv`en som skjerm, og er veldig godt fornøyd. Eneste så er domt er at vga ikke overfører lyd. Den inngagen rett under VGA inntaket i tv`en, er det en lydingang og er den optisk? Hvilken inngang for lyd bør jeg bruke sammen med tv`en?

Siden jeg først har mulighet til å bruke HDMI på tv`en og pc`en også støttet dette, så gikk jeg å kjøpte meg ein HDMI kabel + DVI / HDMI adapter.

Satte adapteren inn i DVI utgangen på pc`en, plugget så HDMI kabelen fra pc`en og inn i HDMI inngang nr 3 på tv`en (Den på siden)

Fikk bilde opp men med altfor stor oppløsning (2048x1536) og scrolle opp og ned på tv`en for å se hele bilde. satte derfor oppløsningen ned til 1920x1080 som fulte opp skjermen perfekt. Syns ikke bilde akkuart ble så mye bedre ved hdmi enn vga, men det er nå så. Målet med dette var at jeg trodde HDMI skulle klare å få overført lyd og bilde i samme kabel. Men eneste plassen jeg får lyd fra nå er pc høytalerene, ingenting lyd kommer ut i fra tv`en. Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette?

Skjermkortet mitt er: ATI Mobility Radeon x700 med driver ati2dvag (6.14.10.6561 - ATI Catalyst 5.8)
    Lydkort - Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-2] (PCI)

Takker på forhond for hjelp

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd: Plugg PCen inn i TVen med en vanlig minijack-minijack audiokabel fra utgangen på lydkortet ditt inn i kontakten under VGA.

VGA og HDMI vil neppe gi noen kvalitetsforskjell - poenget er jo at du bruker TVen som monitor og da slår den av bildeprosessering (AFAIK) for å unngå lagging osv.

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for tipset.

Rett etter jeg postet det innlegget så fikk jeg til å finne kanalene. Jeg hadde klart å sotte kortet fra rikstv feil inn i camen. Fikset dette og satte igang søking slik du sa. Fant da alle kanalen og alt fungerte prikkfritt

Koblet så pc`en til tv`en via en VGA kabel. Fikk bilde opp og syns dette såg riktig så bra ut. Har holdt på å surfet og jobbet ein del med lekser osv med tv`en som skjerm, og er veldig godt fornøyd. Eneste så er domt er at vga ikke overfører lyd. Den inngagen rett under VGA inntaket i tv`en, er det en lydingang og er den optisk? Hvilken inngang for lyd bør jeg bruke sammen med tv`en?

Siden jeg først har mulighet til å bruke HDMI på tv`en og pc`en også støttet dette, så gikk jeg å kjøpte meg ein HDMI kabel + DVI / HDMI adapter.

Satte adapteren inn i DVI utgangen på pc`en, plugget så HDMI kabelen fra pc`en og inn i HDMI inngang nr 3 på tv`en (Den på siden)

Fikk bilde opp men med altfor stor oppløsning (2048x1536) og scrolle opp og ned på tv`en for å se hele bilde. satte derfor oppløsningen ned til 1920x1080 som fulte opp skjermen perfekt. Syns ikke bilde akkuart ble så mye bedre ved hdmi enn vga, men det er nå så. Målet med dette var at jeg trodde HDMI skulle klare å få overført lyd og bilde i samme kabel. Men eneste plassen jeg får lyd fra nå er pc høytalerene, ingenting lyd kommer ut i fra tv`en. Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette?

Skjermkortet mitt er: ATI Mobility Radeon x700 med driver ati2dvag (6.14.10.6561 - ATI Catalyst 5.8)
    Lydkort - Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-2] (PCI)

Takker på forhond for hjelp
    Endelig fikk jeg svar på at den tar Full HD-oppløsning i PC-inngangen også. :grin:

HDMI sender lyd, men ikke DVI. Dvs. at når du bruker en DVI-overgang, så mister du overføringen av lyden. Du må nok benytte deg av en lydkabel i tillegg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men får man noen fordel (grafisk) av å bruke HDMI vs VGA-kabelen som følger med TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det W3000 på meg også

Ang optimale innstillinger, finner jeg de i denne tråden ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikhs
    Endelig fikk jeg svar på at den tar Full HD-oppløsning i PC-inngangen også. :grin:

HDMI sender lyd, men ikke DVI. Dvs. at når du bruker en DVI-overgang, så mister du overføringen av lyden. Du må nok benytte deg av en lydkabel i tillegg.
    Bare hyggelig å kunne hjelpe.

Tusen takk for hjelpen selv foresten, var akkuart det jeg ville ha svar på, om dvi konverterer ødelegger for overføring av lyd, og det stemte vist

Sitat Opprinnelig postet av Interessant
    Da ble det W3000 på meg også

Ang optimale innstillinger, finner jeg de i denne tråden ?
    Gratulere med nytt tv, håper du blir fornøyd

Det er vell noen postet her, men må si jeg syns det er litt for lite. så viss noen har noen gode innstlinger til RiksTV, Canal Digital, Get, Xbox, Xbox360, Blue Ray osv osv osv så hadde det vert topp.

Det er et par plasser det allerede er postet noen. Du får se på de og se hva du seier. post gjerne dine egne

Innstilinger fra adetu
    Innstilinger fra mufcte (Litt ned på siden)
    Innstilinger fra mogul (de jeg bruker)l

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, 2peewee.
    Hehe. Teste bildekvaliteten med gamle McGyver episoder gir vel ikke akkurat det mest imponerende resultatet nei.

Skjermkortene ATI 3850 og 3870 støtter lyd ut av skjermkortet. De har en spesiell DVI-HDMI adapter som man må benytte Vet ikke hvilken lydformater den støtter eller hvor godt den fungerer.

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •