Sony KDL-40W3000 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Dolby Digital (DD) mulig fra den optisk/digitale utgangen på tv'n?

Jeg har koblet en Xbox 360 til tv'n med en hdmi-kabel og en optisk kabel fra tv'n (sony w3000) til stereoen (litt gammel har ikke hdmi), men det ser ikke ut som om jeg får DD. Jeg mener å ha lest et sted at tv'n ikke klare DD på den optiske utgangen. Stemmer dette?

Hvis det er tilfelle er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få DD fra Xbox til stereo som bare har digitale optiske og coaxal-innganger? Finnes det noe HDMI til SPDIF omformer eller noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyv1nd
    gråskalaen
    Øh? Trodde det var fargeskalaen, jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Øh? Trodde det var fargeskalaen, jeg.
    fargetempraturen

Newcomer erikhs sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

40w5000

Noen som vet om dette er samme TVen med annet modellnavn, eller om vi faktisk henger 2 generasjoner etter Japan:

BRAVIAqƒuƒ‰ƒrƒArbKDL-40W5000 ‰t»ƒeƒŒƒrbƒ\ƒj[

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sin W-serie sliter, etter min mening, med hakking i panoreringene
    Såg dette i en annen post, er det någen så kan avkrefte/bekrefte dette? Og i såfall hvor gale er det?

Er det noen feil med denne tv`en en bør vite om?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 46" tommeren i par måneder nå, synes ikke det er så mye hakking på den ,den kan slite litt dersom tven blir matet med sendinger som har lav bitrate, men det gjør alle lcdtver.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    den kan slite litt dersom tven blir matet med sendinger som har lav bitrate, men det gjør alle lcdtver.
    dersom jeg skrur strømsparing på høy så opplever jeg at den ikke blir så matt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikhs
    Noen som vet om dette er samme TVen med annet modellnavn, eller om vi faktisk henger 2 generasjoner etter Japan:

BRAVIAqƒuƒ‰ƒrƒArbKDL-40W5000 ‰t»ƒeƒŒƒrbƒ\ƒj[
    Den ligner nok veldig, men har likevel en annen spec. Den har blant annet 120 Hz motionflow. I tillegg har den innebygget satelitt tuner som alle andre TVer i Japan. Den må likevel kunne sies å være samme generasjon som w3000 med tanke på panel.

Jeg vurderte å importere en tv i fra Japan siden prisene også er veldig mye hyggeligere der. Jeg tror det skal være fullt mulig å bruke den som ren monitor, altså at en må ha en ekstern tuner. Prosjektet strandet for min del siden frakt ville utgjøre såpass mye at det ikke ville lønne seg.

Japan ligger på mange områder flere år foran oss, selv om avstanden har blitt mindre.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hollisen
    Den ligner nok veldig, men har likevel en annen spec. Den har blant annet 120 Hz motionflow. I tillegg har den innebygget satelitt tuner som alle andre TVer i Japan. Den må likevel kunne sies å være samme generasjon som w3000 med tanke på panel.

Jeg vurderte å importere en tv i fra Japan siden prisene også er veldig mye hyggeligere der. Jeg tror det skal være fullt mulig å bruke den som ren monitor, altså at en må ha en ekstern tuner. Prosjektet strandet for min del siden frakt ville utgjøre såpass mye at det ikke ville lønne seg.

Japan ligger på mange områder flere år foran oss, selv om avstanden har blitt mindre.
    Ja, ser også at den er "dlna certified". Ikke at jeg har behov for dette, i.om. at jeg har PS3, men 100Hz motionflow er vel så og si det eneste som mangler på 40w3000 vil jeg si, og prisen på 40x3000 forsvarer heller ikke akkurat det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikhs
    Ja, ser også at den er "dlna certified". Ikke at jeg har behov for dette, i.om. at jeg har PS3, men 100Hz motionflow er vel så og si det eneste som mangler på 40w3000 vil jeg si, og prisen på 40x3000 forsvarer heller ikke akkurat det.
    Ja, 100 Hz motionflow er vel det som mangler for at w3000 skulle kunne ansees som helt komplett. Jeg savner det imidlertid ikke. Du kan oppgradere signalkildene for det du sparer i forhold til x3000, og det mener jeg kompenserer ganske mye for etterslep og uklarhet. Ellers må jeg innrømme at jeg ikke ser så fryktelig mye fotball på tv heller

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaj29
    Hei igjen. Ser kortet slik ut:

Jeg kjøpte en conax cam som ser slik ut i dag:

Jeg finner alle kanalene men etter litt tid,ca 30 sek så detter de ut og det er kun epg teksten som står igjen. Kan det være camen som ikke fungerer, eller har jeg gjort noen innstillinger feil?

Takk for all hjelp
    Hei!

Jeg har samme problem - se min post her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post835189

Det som jo er litt rart er at det funket bra i ca 3 måneder før dette problemet dukket opp. Vet ikke om jeg har SMiT Conax, men kjøpte min på Komplett.no - og det står jo ikke noe verdens ting på Cam-en!

Er det slik at Cam-en "plutselig" ikke fungerer lenger eller er det CD som driver å fucker oss opp??

mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønn sone 1 på W3000...

Heisan,
    har kjøpt denne TVn og er godt fornøyd. Men når jeg slår DVD-spilleren over til sone 1 får jeg grønt bilde. Dette handler vel om PAL og NTSC, antar jeg (DVD-spilleren er forhistorisk (Sony DVP-S715 fra slutten av 90-tallet) og ble i sin tid moddet for å kunne spille sone 1 og 2.).

Nå er jo Blue-ray over oss men da jeg har en haug med sone-1 filmer skulle jeg gjerne hatt mulighet til å fortsatt se dem. Vil en ny DVD-spiller løse problemet? Vurderer en billig NAD/Denon-dvd-spiller, gjort sonefri fra butikk.

Eller finnes det noe slags valg mellom PAL/NTSC på TVn som jeg har oversett?

Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2peewee
    Såg dette i en annen post, er det någen så kan avkrefte/bekrefte dette? Og i såfall hvor gale er det?

Er det noen feil med denne tv`en en bør vite om?
    Jeg kan i allefall bekrefte at den sliter med panoreringer, vil si det er på nivå med M86! Jeg har selv fryktelig lyst å erstatte min plasma med en lcd, og de eneste tvene som har godt nok sortnivå av de jeg har sett på, sliter med panoreringer!

Unntaket som bekrefter regelen pr i dag er Sharp X20, men jeg klarte ikke å bli helt fortrolig med fargene på denne modellen, jeg plagdes veldig med å få en dyp og fin grønnfarge, men skal gi den og W3000 en ny sjangse!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sittet med min 40W3000 siden tirsdag og må si meg meget godt fornøyd (enorm forskjell fra min gamle Goldstar CRT).

Nå er det morro å sjå på film og TV, trudde det før og men dæven dette er saker det.

Har plugget pcen min inn via PC ingangen til tv'en og må si bildet er bedre enn eg hadde forventet, også ved spilling. er små tegn til etterslep når eg ser etter men skal ikkje påstå at det plager meg. Nå venter eg bare i spenning på at Age of Conan kommer ut.

Har og tatt inn RiksTV via antennen (NRK) og er meget Imponert.
    Legger dog merke til at Rikstv sier at tv'en ikkje støtter flerkanals lyd ut via Bakkenettet. Men virker da som eg har Flerkanals sorround når eg ser på NRK 3 i hvertfall, mulig eg blir lurt av anlegget mitt eller noe, men har da lyd i alle 5 høytalere og lyden høres veldig sorround aktig ut for mine utrente ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerox
    Legger merke til at Rikstv sier at tv'en ikkje støtter flerkanals lyd ut via Bakkenettet. Men virker da som eg har Flerkanals sorround når eg ser på NRK 3 i hvertfall, mulig eg blir lurt av anlegget mitt eller noe, men har da lyd i alle 5 høytalere og lyden høres veldig sorround aktig ut for mine utrente ører.
    En forsterker med Dolby ProLogic II gir surround av et vanlig stereosignal. Mulig det er det som "lurer" deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerox
    Har nå sittet med min 40W3000 siden tirsdag og må si meg meget godt fornøyd (enorm forskjell fra min gamle Goldstar CRT).

Nå er det morro å sjå på film og TV, trudde det før og men dæven dette er saker det.

Har plugget pcen min inn via PC ingangen til tv'en og må si bildet er bedre enn eg hadde forventet, også ved spilling. er små tegn til etterslep når eg ser etter men skal ikkje påstå at det plager meg. Nå venter eg bare i spenning på at Age of Conan kommer ut.

Har og tatt inn RiksTV via antennen (NRK) og er meget Imponert.
    Legger dog merke til at Rikstv sier at tv'en ikkje støtter flerkanals lyd ut via Bakkenettet. Men virker da som eg har Flerkanals sorround når eg ser på NRK 3 i hvertfall, mulig eg blir lurt av anlegget mitt eller noe, men har da lyd i alle 5 høytalere og lyden høres veldig sorround aktig ut for mine utrente ører.
    Må si jeg likte dette. Jeg vurdere å kjøpe tv`en fra siba.no. De selger w3000 med 12 mnd riks tv + cam for 14 995, virker som en grei pris?

Og det eneste jeg lurer på nå er hvordan er denne tv`en med pc tilkoblet. støtter den 1x1 pixelmapping, og hvordan er det å surfe på innternet å støtter den 1920x1080 oppløsning via pc-inngangen og hdmi inngangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg kjøpte tv`en på siba i dag, og med på kjøpet fikk jeg en conax cam sammen med riks tv pakken.

Fullte ikke med så mange manualer på akkuart dette, så sliter litt med å få camen til å fungere.

Er nok postet her allerede, men fant ikke den posten akkuart nå. Er det noen som har ein guide til hvordan kortet skal inn i cam`en / tv`en starte søk osv ?

Alle forslag til innstilinger på tv`en tas også imot med glede. Leser meg igjennom innstilings tråden for w3000 og gleder meg til å få kalibrert tv`en rektig på alle kilder

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg kjøpte tv`en på siba i dag, og med på kjøpet fikk jeg en conax cam sammen med riks tv pakken.

Fullte ikke med så mange manualer på akkuart dette, så sliter litt med å få camen til å fungere.

Er nok postet her allerede, men fant ikke den posten akkuart nå. Er det noen som har ein guide til hvordan kortet skal inn i cam`en / tv`en starte søk osv ?

Alle forslag til innstilinger på tv`en tas også imot med glede. Leser meg igjennom innstilings tråden for w3000 og gleder meg til å få kalibrert tv`en rektig på alle kilder
    Jeg har også kjøpt meg W3000,men jeg lurer på hva mer enn conax camen heter.Kjøpte min på amentio..
    Tenkte å bruke cam på min også...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpes hos RiksTV

Sitat Opprinnelig postet av Rune Lien
    Jeg har også kjøpt meg W3000,men jeg lurer på hva mer enn conax camen heter.Kjøpte min på amentio..
    Tenkte å bruke cam på min også...

Du må kjøpe CAM hos RiksTV-forhandler, eller bestille direkte fra RTV (tlf. 09595). Det skal visst være en CAM fra Technisat, men finner den ikke på hjemmesiden deres engang...

kjle

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Følger det med 12mnd Rikspakken ferdig betalt, eller er det rett og slett bare 12mnd binding?

Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •