Sony KDL-40W3000 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 338
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du ikke antenne for bakkenett? I så fall er det bare å plugge den i antenne-inngangen på TV'en og du har NRK 1,2 og 3 fra digitalt bakkenett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det må mottaes fra "det digitale bakkenettet" altså fra egen mottaker antenne plugget i den 75 ohm inngangen som er bak på TV,n!

Hvis du bruker kabelnett imellom kan du ha et problem fordi du mottar signaler fra kabelnett leverandør og ike direkte fra lufta!

Svar oss først på dette så skal vi hjelpe deg videre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så w3000 og x3500 ved siden av hverandre (med samme tv-kilde), da var det litt etterslep på bakgrunnsbilde på w. Det var det ikke på x-tv'n. Men virker uansett som en bra tv,men noe stive priser på sony da. Sony er litt som pioneer,dem gidder ikke "gi bort" produktene sine...
    Her inne har folk så mye rare meninger at det er umulig å ta en avgjørelse ut fra hva folk skriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Jeg har IKKE egen mottaker antenne plugget i den 75 ohm inngangen som er bak på TV,n! Der står 75 ohm's antennekabel som blir matet med signal fra CD. Men som sagt, trodde NRK's signaler ikke var kodet på CD nettet. Jeg kan da se TVN og TV3...

Ole Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har stilt inn w3000 nesten perfekt etter d65, men gammaen er helt på tryne. går det an å stille gamma på denne tv'en? ligger nå på 1.6 - 1.7 ca

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olebandole
    Hei igjen.

Jeg har IKKE egen mottaker antenne plugget i den 75 ohm inngangen som er bak på TV,n! Der står 75 ohm's antennekabel som blir matet med signal fra CD. Men som sagt, trodde NRK's signaler ikke var kodet på CD nettet. Jeg kan da se TVN og TV3...
    Ring CD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyv1nd
    jeg har stilt inn w3000 nesten perfekt etter d65, men gammaen er helt på tryne. går det an å stille gamma på denne tv'en? ligger nå på 1.6 - 1.7 ca
    Gamma-innstillingen ligger i menyen (husker ikke eksakt hvor), så det er bare å bla deg gjennom og stille til du er fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem med motak av hd singnaler fra CD

Hei
    På min sony kdl-40w3000 har jeg montert en conax cam og får singnaler fra CD men det hender ganske ofte at kanalene bare er inne en kort stund før skjermen blir sort. Bildet kommer tilbake når jeg skifter kanal men detter fort ut igjen. Ser ut som singnal styrken er bra.
    Hadde hvert fint om noen kunne ha hjulpet meg her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

w3000 med ekstern boks

Selv om W3000 har egen RiksTV tuner, har jeg skaffet meg ekstern boks (bruker TVns tuner til opptak på HDopptakeren av og til). Prøvde 3 forskjellige Sagem Bokser, men fikk bare sporadisk bilde via HDMI. Scart fungerte selvsagt, men hallo Lefdal, digital-tv? Vel vel, fikk bytte til Grundigs "ur-modell" og den fungerer faktisk supert (byggekvalitet, menyer og fjernkontroll er også mye bedre).

Men synes dette er litt merkelig i grunnen, er ikke HDMI en standard? Lefdal selgeren påstod også at Pioneer ikke liker Sagem. Da er vi tre (sony, pioneer og meg ;-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun 2-kanals lyd fra RiksTV?

Etter det jeg skjønner gir denne tv'n kun 2-kanals lyd til RiksTV?
    Er dette virkelig riktig?

Jeg så for meg at kunne mottakeren dekode mpeg-4, så klarte den også og dekode all lyden som fulgte med.

Jeg så for meg å koble ekstern receiver til den optiske lydutgangen og få den flerkanalslyden RiksTV tilbyr. Men det er altså denne utgangen som ikke gir flerkanalslyd?

Evt. om man kan koble HDMI til en receiver som støtter dette for å få digital-lyd igjennom den. Ser ut til at HDMI-kontaktene på denne kun er innganger, så det går vel ikke?

(Flerkanalslyd tolker jeg som "flere enn 2", dvs. f.eks. 5.1)

Noe annet; sender bakkesendt RiksTV noe særlig flerkanalslyd? Er f.eks. filmer sendt på NRK i 5.1?

Jeg har CD-parabol og der er det bare filmkanalene til CD som sender i DolbyDigital, de andre er i stereo.

Uten at Sonymottakeren er en fullverdig RiksTV-mottaker, må jeg ha en ekstern mottaker okke som, og da faller litt av fordelen med denne tv'n vekk.

Hilsen Klim

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av idioten
    Gamma-innstillingen ligger i menyen (husker ikke eksakt hvor), så det er bare å bla deg gjennom og stille til du er fornøyd.
    eneste jeg finner er gamma lav, medium og høy :\

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HDTV amatøren
    Vedrørende Conax vet jeg ikke

Men du kan motta det digitale bakkenettet direkte på TV,n med den innebygde digitale tuneren.
    Da får du NRK1,2,3
    Mulig jeg er teit....men jeg spør:

har fått tv'n idag, ser lovende ut.
    Har foreløpig bare analogt signal via borettslagsavtale med CD.
    Venter litt til borettslaget får ut fingern med en kollektiv løsning...
    Er det så at jeg skal kunne få inn NRK1,2,3 via den analoge kabelen rett i tv'n?
    Det er bare en inngang, ikke sant?
    Har prøvd å søke, men den finner ingenting.
    Noe jeg har misforstått her?

Mvh,
    kensington

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisfall?

Hei,

Har fult litt med på denne tv`en og tråden en stund. Når jeg først tenkte tanken på å kjøpe tv`en, for ca 4 uker siden så kostet den 19 999 på siba.no. Sist uke var den på tilbud til 15 989, nå koster den 14 989. Noen som vett hvorfor prisen plutselig synker sånn nå?

Har sony komt ut med flere nye kjekke modeller, eller er det et lite prisfall på gang på denne modeln?

Hvordan er forskjellen i kvalitet og bilde på W og X modellene til Sony ?
    Har veldig lyst å kjøpe denne modellen, men lurer litt på om jeg skal vente til at dette med innebygd dekoder, ny teknologi for lcd tv`er og slikt har satt seg litt.

Men er det egentlig vits? er litt redd for at viss jeg skal vente på alle de kjekke tingene, så blir jeg sittende å vente i flere år, for det kommer jo hele tiden ut nye ting.

Så det egentlig spørsmålet er vell egentlig, bør jeg kjøpe tv nå?
    tror dere denne faller enda mer i verdi, eller bør jeg bare slå til nå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2peewee
    Hei,

Har fult litt med på denne tv`en og tråden en stund. Når jeg først tenkte tanken på å kjøpe tv`en, for ca 4 uker siden så kostet den 19 999 på siba.no. Sist uke var den på tilbud til 15 989, nå koster den 14 989. Noen som vett hvorfor prisen plutselig synker sånn nå?

Har sony komt ut med flere nye kjekke modeller, eller er det et lite prisfall på gang på denne modeln?

Hvordan er forskjellen i kvalitet og bilde på W og X modellene til Sony ?
    Har veldig lyst å kjøpe denne modellen, men lurer litt på om jeg skal vente til at dette med innebygd dekoder, ny teknologi for lcd tv`er og slikt har satt seg litt.

Men er det egentlig vits? er litt redd for at viss jeg skal vente på alle de kjekke tingene, så blir jeg sittende å vente i flere år, for det kommer jo hele tiden ut nye ting.

Så det egentlig spørsmålet er vell egentlig, bør jeg kjøpe tv nå?
    tror dere denne faller enda mer i verdi, eller bør jeg bare slå til nå ?
    Hei,

har gjort som du....fulgt med på denne en stund.
    Riktig at den kostet 19999 på siba for noen uker siden, men da var den nede i ca 15000,- i mange nettbutikker allerede. den har gått noe ned i det siste på nettbutikker også, men siba prisen er bra. Billigste nå er 13760,- på multicom. Prisene vil alltid fortsette å droppe....og nye tv'er vil komme. Spørsmålet er om du trenger en tv nå...isåfall kjøp. Ingen grunn til at denne skal droppe radikalt mer i nærmeste framtid....den har hatt et ganske betydelig fall siden Jul. Forøvrig ikkeno besynderlig over det.
    Fikk min igår, og foreløpig ser det veldig lovende ut. Hadde en Samsung 40M86 i noen uker, masse rart jeg ikke likte....alt det er borte "out of the box" med Sony'n.
    Når det gjelder forskjellen på V, W og X, så synes jeg personlig at det er vanskelig å se forskjell på kvaliteten. Sikkert mange som er uenig, men som vanlig tv-titter ser jeg ikke forskjell....og jeg har prøvd!
    Jeg valgte W fordi V var bare 1000-1500 billigere, og X var" out of my league". Synes forøvrik pianolakk er dritstygt, så da ble det W eller X. Synes ikke X er verdt prisforskjellen imho.

Lykke til!
    K.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyv1nd
    Enig med deg. Det må være en feil i de interne parametrene, for selv med med Gamma i såkalt "av" blir den midtre delen av gråskalaen for lys. Det skal være mulig å stille en del parametre via en service-meny, men om gamma eller tilsvarende er tilgjengelig der vet jeg ikke.

Dette er synd, for det er det eneste punktet som virkelig irriterer.
    Kanskje noen her kunne sende en henvendelse til Sony om dette? Jeg kan gjerne gjøre det selv om noen gir meg en kontakt/adresse.

PS - hva er forresten d65?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar Kensington.

Er enig med deg, og ja trenger sårt tv nå
    Er ikke lenge før de kutter tv sendingene her hos meg nå, og den tv`en jeg har nå er så gammel at det er på tide å skifte den ut.

Valget har lenge stått mellom Samsung f86 og Sony KDL-40W3000. Har vert veldig fram og tilbake hva jeg liker best.

Men akkuart nå er prisforskjellen så stor mellom de to modellene at jeg har egentlig bestemt meg for Sony.

Syns det er lite pluss at det er innebygd RiksTV dekoder, for det er rikstv jeg kommer til å bruke. MEN så er det også et spørsmål jeg lurer ein del på.

Viss jeg har lyst å bruke dvd opptaker, eller annen materiale for å ta opp div sendinger fra tv`en, pause programmer osv. Klarer jeg dette uten å gå til innkjøp av en Grunding, Sagem eller annen dekoder boks? Og har noen forslag til hvordan jeg bør sette opp det oppsettet der ?

Takker på forhond for svar.

2peewee

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2peewee
    Takk for kjapt svar Kensington.

Er enig med deg, og ja trenger sårt tv nå
    Er ikke lenge før de kutter tv sendingene her hos meg nå, og den tv`en jeg har nå er så gammel at det er på tide å skifte den ut.

Valget har lenge stått mellom Samsung f86 og Sony KDL-40W3000. Har vert veldig fram og tilbake hva jeg liker best.

Men akkuart nå er prisforskjellen så stor mellom de to modellene at jeg har egentlig bestemt meg for Sony.

Syns det er lite pluss at det er innebygd RiksTV dekoder, for det er rikstv jeg kommer til å bruke. MEN så er det også et spørsmål jeg lurer ein del på.

Viss jeg har lyst å bruke dvd opptaker, eller annen materiale for å ta opp div sendinger fra tv`en, pause programmer osv. Klarer jeg dette uten å gå til innkjøp av en Grunding, Sagem eller annen dekoder boks? Og har noen forslag til hvordan jeg bør sette opp det oppsettet der ?

Takker på forhond for svar.

2peewee
    Enkelt sagt; nei, du trenger ikke noen boks.
    Du kan ta imot digitale signaler via kabelen din fra rikstv, sende det signalet ut via scart og tilbake til dvd-recorderen.
    Riktignok ikke digitalt, men godt nok....

K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av adetu
    PS - hva er forresten d65?
    gråskalaen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da var det slik jeg trodde.

Det er altså ikke mulig å få det til digitalt? Du må ned på scart nivå for at det skal funke?

Vil du kunne se betydelig forskjell i kvalitet?
    Og hvorfor er det ikke mulig å få til digitalt egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forresten vert inne i service menyen, men fant ingen gamma instilling