Hei, første gangen jeg skriver inn en post på dette forumet. Håper tittel og plassering er riktig.

Kjøpte min lenge etterlengtede (og første) flat tv forrige uke. Valget falt på en Sony KDL 40D3000, siden denne har fått så mye ros og pga det jeg selv har sett den levere i butikk.

Har fatt veldig høye forventinger til sonyen, men siden jeg bare har analogt kabel inn i leiligheten, vet jo jeg også at jeg kan ikke ha de høyeste forventingene.

Bildet ble egentlig veldig bra, varierer litt fra kanal til kanal, men sånn er det vel bare.

HD signal var supert.

Men nå etter litt under en uke, syns jeg kanskje det er noe rart med bildet. Både ved vanlig tv, dvd og xbox 360 spill.
Det som slår meg er at for mine øyne da, ser det ut som at bildet/fargene blir litt forvrengt når jeg beveger meg litt til siden, samt at gjennomlysningen viser seg litt tydeligere når jeg står og ikke sitter rett mot tv`en. Forvrengingen viser seg med at fargene blir blassrere med et gul grønt skjær.
Og det er ikke mye til siden jeg behøver å forflytte meg, i hvertfall under de 176/178 gradene tv`en "skal takle".

Med all den rosen tv`en har fått, trodde jeg at slike problemer ikke "eksisterte" på denne.

Har heller ikke funnet noe på noe forum som sier meg noe, samt at jeg kan ikke erindre at jeg har sett dette i butikkene (sjekket innsynsvinkelen der også, på utsillingene).
Har også prøvd å sammenligne med husken min mot tv`et vi har på jobben, det er et Hitachi av rimeligere kaliber (lcd det også), og der kan jeg ikke se noe slikt som jeg prøver å forklare.

Må vel en tur innom butikken igjen og se på det de har utstilt, men håper dere også har noen input/ erfaringer med tv`et.

PS. Syns også det er veldig vanskelig å finne rette innstillingene, har prøvd de fleste jeg har funnet her inne. Men føler ikke at noen blir riktig for meg og leiligheten.

Bor i en leilighet med store vinduer, hvite vegger og mye dagslys (veldig lys leilighet altså), men ser problemet om kvelden også.

Kan jo selvfølgelig være noe jeg gjør feil også, noe som jeg håper på.:?

Mvh
Stian.