Samsung LE40R86BD eller Toshiba 42X3030D ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40R86BD eller Toshiba 42X3030D ???

Hvilken av disse Tv' ene er best? er de gode kjøp?

Samsung LE40R86BD skal vist ha vunnet BEST product i Eisa Awards, men jeg finner ingen tester av den. Samsungen er HD ready, og Toshibaen er Full Hd.

Hva bør man velge?

ser også at det er en Samsung LE40R81B. Hva er forskjellen på denne og LE40R86BD?

Noen som har erfaringer på noen av disse tv'ene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du finne tester av begge tv'ene.

HDTV Reviews – Plasma & LCD Screen Flat Panel TV Test

R81 er samme som R87/86, bare en annen forhandler som bruker et annet navn vil jeg tro. Kanskje du må sjekke om det følger med fot til den eventuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på akkurat samme problem. Hvilken av disse to TVene burde man velge? Hva får/taper man? Har lest meg blind på reviews...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å være LCD skjermer har begge ganske bra bildekvalitet iforhold til prisen.
    Samsung sliter fortsatt med endel feilproduksjon på bildebehandlingskretsene, hovedkortet, firmware og kontakter. Men R86 tror jeg er en av de mest feilfrie modellene. Om Toshiba skjermene er mer/mindre feilfrie vet jeg ikke. Toshiba'en leverer et greit bilde rett ut av esken, men har litt få innstillingsmuligheter. R86 krever litt mer av brukeren før den gir et akseptabelt bilde. R86 kan ikke motta 1080P. Det kan X3030. R86 har litt dåligere detaljnivå i mørke scener.
    Merk deg at Toshibaen IKKE har induviduellt minne for brukerinnstillinger på hver kildeinngang
    Mulig man har mulighet for dette i servicemenyen ?
    Den har heller ingen mulighet for gammakontroll, så hvis du ikke har semiproft kalibreringsutstyr alla SpyderPro ol, blir det vanskelig å optimalisere bildet da man blir nødt til å lete seg fram til beste kompromiss.

Personlig liker jeg best det gode bildet en plasmaskjerm gir. Men hvis tv'n skal stå i en lys stue uten nevnverdig lysdisiplin kan LCD være et bedre alternativ. Når det kommer til LCD er jeg mest imponert over Sony's modeller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •