Hjelp til kjøp av ny tv!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av ny tv!

Hei!

Jeg går med tanker om å kjøpe meg en ny TV. Som så mange andre står jeg da med dillemaet; Plasma eller LCD? Full HD, eller ikke?

Hovedsakelig har jeg sett for meg to alternativer:

Panasonic TH-42PX70E
    eller
    Samsung LE-40M87BD

TVen vil hovedsakelig bli benyttet til film og TV titting. Men kommer sannsynligvis også til å kjøpe meg en Playstation3 på sikt.

Vet at plasma her bedre sortnivå, og gir bedre bilder på film. Men går jeg glipp av mye ved ikke å ha full HD oppløsning? (har ikke råd til 1080p plasma skjerm)

Og, hvor reel er faren for innbrenning av logo på plasmaen? Ved normal tv titting...

Håper noen kan gi meg litt veiledning! Tips til andre TVer i noenlunde samme prisklasse (10.000 - 15.000) tas også imot md takk!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i og med at du skal bruke pcen til film og tv, så er ikke full HD så viktig slik det er nå. trur det tar lang tid før tv selskapene begynner å sende i full HD.
    trur faren for inbrenning av logo er liten på plasma.

har et tips til tv du kan kjøpe og det er den 47" lcd tven de selger på netthandelen. er riktig nok lcd og ikke det beste svartnivået du finner, men så skarpt bilde du får syntes jeg mer en nok veier opp for dette. tven har blant annet oppløsning på 1950*1080p. jeg fikk denne tven for nesten en uke siden og må si at jeg er veldig fornøyd. fikk den for bare 17k og skal du kjøpe den i butikk så ser jeg at den selges normalt for 26k.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har god lyskontroll i rommet og liker best å se på tv/film i dempet belysning er jeg ikke i tvil om at Pana'en vil gi deg det beste bildet nesten uansett hvilken signalkilderkilder du skal bruke. Eneste untaket er nok windowsbruk med PC. Her er de fleste LCD skjermer bedre.
    Om tv'en er HDready eller har et FullHD panel spiller ingen stor rolle på tv'er under 50". Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvis du har god lyskontroll i rommet og liker best å se på tv/film i dempet belysning er jeg ikke i tvil om at Pana'en vil gi deg det beste bildet nesten uansett hvilken signalkilderkilder du skal bruke. Eneste untaket er nok windowsbruk med PC. Her er de fleste LCD skjermer bedre.
    Om tv'en er HDready eller har et FullHD panel spiller ingen stor rolle på tv'er under 50". Lykke til
    Tja, skal ikke starte noen oppløsnings-diskusjon, men jeg ser iallefall forskjell på standard plasmaoppl. og 1080p, selv om skjermen er 40"-42". (HD-DVD og Blueray).
    Men til DVD og TV er nok Pana'en bedre. Konsoll og PC -> LCD. IMHO.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •