Lefdal vs Samsung vs Sharp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg var innom Lefdal idag for å se på full HD-TV. Desverre for meg så kjøpte jeg meg en Toshiba Regza 37" HdReady for 5 måneder siden, men jeg er nå på jakt etter full HD. Jeg spurte selgeren om å få se på Samsung M86 (heter den vel) hvorpå han sa at skulle jeg gå for full HD så måtte jeg velge SHARP sin modell LC37XD1E i 40" utgave, fordi Samsung sin modell slet med etterslep pga 8ms oppdateringstid. Sharp derimot har 4ms. Jeg påpekte da at jeg hadde Toshiba sin HD ready LCD som også har 8ms, og sa til han at jeg aldri har opplevd etterslep ved raske panoreringer o.l, og jeg har sett over 200 dvdfilmer på denne skjermen nå.

Jeg sa også at SHARP sin skjerm hadde dårligere kontrastforhld 10000:1 tror jeg det sto på prisskiltet, mot 15000:1 på Samsung sin skjerm, noe jeg mener er bedre med tanke på sortnivå (arrester meg om jeg har missforstått) Han sa da at "Om Samsung har sagt 15000:1, så sier f.eks Pioneer 16000:1. Dette er bare et tall de har satt, men i realiteten så er det mindre. Noen som kan bekrefte dette? Jeg mener _alle_ TV produsenter vet at stort sett de fleste modellene blir testet grundig av diverse fora, hvor de sikkert kan måle hvordan kontrastforholdet er. Han nevnte da at det fantes både statisk og dynamisk kontrast, noe jeg er enig i, men sa til han at på min Toshiba ble bildet mye bedre enn fabrikkinstillingene etter jeg selv hadde vært inne i menyen og slått av diverse filtre og støyreduksjoner.

Dessuten har Samsung sin skjerm 3 HDMI mot 2 på Sharp, noe som er en fordel for meg siden jeg enda ikke har receiver med HDMI inn og utganger, så derfor trenger jeg 3, HDDVD, Blu-Ray og vanlig DVD.

Er selgeren på jordet angående sine argumenter, eller er det hold i dette. Jeg har ikke lest noen tester på noen av skjermene, men bare fått med meg hva som har blitt nevnt på div fora. Og ingen jeg har snakket med i forskjellige butikker har hørt om den omtalte Movie Plus bugen i Samsung sin skjerm. Er dette fikset nå? Og hva var egentlig problemet med denne finessen?

Masse på en gang her, men trenger input fra Dere da jeg er på snarlig jakt etter best mulig 40" LCD opp mot 20000 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgeren har nok rett i at de oppgitte kontrastene må taes med en diger klype salt, det kan også sies om responstidene!

Hva som er best av Sharp XD1 og M86 er en smakssak, begge er blant de beste lcd-skjermene i sin klasse! Begge har vært plaget av div småfeil, og begge har relativt bra sortnivå!

Samsungen er best utstyrt (Fler hdmi, component og vga, samt vridbar fot) Mens Sharpen nok fremstår som et mer high-end produkt (virker som kabinettet er mer påkostet)

Kjøp den du liker best!

Nå skal det sies at XD1 er en modell som er på vei ut, men blir erstattet av XL1, som vistnok skal være lik, med unntak av 100hz som uansett er bortkastet!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Begge har vært plaget av div småfeil, og begge har relativt bra sortnivå!
    Hva slags småfeil er det snak om da? vet du det?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå skal det sies at XD1 er en modell som er på vei ut, men blir erstattet av XL1, som vistnok skal være lik, med unntak av 100hz som uansett er bortkastet!

Heisann , den med 100 Hz må du forklare meg , mener du at det er bortkastet på LCD ?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste som har kjøpt skjerm med 100HZ på lcd sier at det ikke funker og at de pleier å skru av den funksjonen ganske fort fordi du får "kunstige bilder". vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men det blir dårligere.
    jeg har akkurat fått i gang min nye, riktignok 47", lcd tv som jeg kjøpte på netthandelen, og er skikkelig fornøyd, fine bilder, ingen etterslep som jeg har reagert på(har sett kun 2 filmer på den til nå). sortnivået er jo litt dårlig, men det er som forventet i og med at det er lcd. grunnet oppløsning på 1950*1080P får du et ganske skarpt bilde. betalte også bare 17k for den skjermen og har sett at de fleste butikkene selger den for 26k. tviler på jeg hadde villet betale så mye for den, men hvis du får den for under 20K er det et bra kjøp

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    Har sett denne tråden Sånn som jeg konkluderer går det an å fjerne div problemer nmed firmware, eventuelt vente til nyere parti kommer for salg, altså en versjon 2.0 om man vil slik at de nevnte problemer er borte. Men noen som vet hva Sharp sine problemer var?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp's XD1E hadde problemer med noe som ble kalt "banding", og kan beskrives som vertikale og/eller horisontale bånd med redusert brightness. Men dette gjaldt helst 46" og 52". 37" og 42" var det mindre feil på.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Sharp's XD1E hadde problemer med noe som ble kalt "banding", og kan beskrives som vertikale og/eller horisontale bånd med redusert brightness. Men dette gjaldt helst 46" og 52". 37" og 42" var det mindre feil på.
    Har dette noe med at underscan måtte være aktivert i menyen, noe den ikke var fa fabrikken? Har lest en test av dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Har dette noe med at underscan måtte være aktivert i menyen, noe den ikke var fa fabrikken? Har lest en test av dette...
    Nei, det hadde ikke noe med det å gjøre. Tror det var en defekt i selve panelet, men Sharp kom aldri med en uttalelse om det så hva det skyldes blir egentlig bare spekulasjoner. Men det er ikke noe som kan justeres vekk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Heisann , den med 100 Hz må du forklare meg , mener du at det er bortkastet på LCD ?
    Ja jeg mener det er bortkastet på de lcd-tvene som er på markedet i dag, nå vet jeg at JVC har hatt en imponerende tech demo på sin nye 100hz tv, denne har jeg riktignok ikke sett "live" så kan ikke uttale meg så mye om den omtalte skjermen!

Jeg har pr dags dato enda ikke sett en eneste tv hvor jeg kunne tenkt meg å ha 100hz påskrudd, hjelper lite med "perfekte" bevegelser når elektronikken overhodet henger med, og alt er deformert nærmest før bevegelsen har startet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den reelle kontrasten på skjermen er nok langt mindre enn den de fleste produsenter oppgir. Så her har selgeren helt riktig.
    Når det gjeller responstid er dette også noe man må ta med en klype salt. Tallene stemmer skjeldent med en korrekt svart til svart respons.
    Det er hvordan selve bildebehandlingen på tv'ene takler vanskelige bevegelser som i stor grad utgjør det endelige resultatet. Mange 100Hz systemer er ikke gode nok pr idag. Kanskje med untak av Sony's "motionflow". Men om man liker "effekten" av disse funksjonene er nok veldig induviduelt.

Jeg hadde iallefall valgt M86/87. Greit nok at de har hatt endel bugs, men disse er i ferd med å bli fikset nå.
    Sharp holder jeg meg langt unna. LCD tv'er med dårligere feilstatestikk enn de tror jeg ikke man finner. Med untak av Philips selvfølgelig...

Ellers er jo Sony's W og X serie meget gode og svært feilfrie alternativer !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Den reelle kontrasten på skjermen er nok langt mindre enn den de fleste produsenter oppgir. Så her har selgeren helt riktig.
    Når det gjeller responstid er dette også noe man må ta med en klype salt. Tallene stemmer skjeldent med en korrekt svart til svart respons.
    Det er hvordan selve bildebehandlingen på tv'ene takler vanskelige bevegelser som i stor grad utgjør det endelige resultatet. Mange 100Hz systemer er ikke gode nok pr idag. Kanskje med untak av Sony's "motionflow". Men om man liker "effekten" av disse funksjonene er nok veldig induviduelt.

Jeg hadde iallefall valgt M86/87. Greit nok at de har hatt endel bugs, men disse er i ferd med å bli fikset nå.
    Sharp holder jeg meg langt unna. LCD tv'er med dårligere feilstatestikk enn de tror jeg ikke man finner. Med untak av Philips selvfølgelig...

Ellers er jo Sony's W og X serie meget gode og svært feilfrie alternativer !
    Generelt så er det minst like mye feil på Samsung som Sharp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt så er det minst like mye feil på Samsung som Sharp!
    Kanskje ikke over hele linja, men på enkelte modeller så er jeg enig med deg.
    Derfor jeg anbefalte Sony. Som sammen med Panasonic er i en klasse for seg selv når det kommer til produksjonskvalitet. Da er det jo i tillegg hyggelig at de også leverer blandt de beste bildene på markedet. Så får man både i pose og sekk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Denne feilen ble rettet - og de som opplevde det fikk stort sett byttet tv'ene sine. Modeller produsert i 2007 skal ikke ha slik feil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg ville valgt samsung eller sharp.. tror ikke lefdal er så go på å lage tver:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Kanskje ikke over hele linja, men på enkelte modeller så er jeg enig med deg.
    Derfor jeg anbefalte Sony. Som sammen med Panasonic er i en klasse for seg selv når det kommer til produksjonskvalitet. Da er det jo i tillegg hyggelig at de også leverer blandt de beste bildene på markedet. Så får man både i pose og sekk
    Joda Sony`s lcd tver er absolutt å anbefale, så trådstarter bør absolutt se på Sony`s skjermer også, spesielt D og W serien!

Når det gjelder produksjonskvalitet, sitter jeg med den følelsen at Panasonic er i en klasse for seg selv! Sony har jeg heller aldri ansett som et "problem" merke, men Panasonic er milevis over de også!

Ellers vet jeg at JVC hadde en helt vanvittig lav reklamasjonsprosent på CRT tvene sine, vet ikke hvordan de er på lcd-skjemene sine!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda Sony`s lcd tver er absolutt å anbefale, så trådstarter bør absolutt se på Sony`s skjermer også, spesielt D og W serien!
    Noen spesielle modeller? Ser en annen sier X og W og du D og W :P
    Går litt i surr da, ser på Sonys hjemmeside at disse seriene er nye, hvordan kan dere da vite at dem duger? Ikke det at jeg ikke tror dere, men vil jo selvsagt ha best mulig skjerm da. Og som en annen sier Sony har stort sett feilfrie LCD skjermer, noe som er betryggende. Sony er jo et solid merke da, og med tanke på Samsung's feil, som vil bli rettet, så er jeg litt skeptisk da. Også på Sharp. Eneste jeg husker fra Sharp var et høkkert alt-i-ett "stereoanlegg" vi hadde hjemme da jeg var liten pjokk. Så jeg setter egentlig Sharp og Fisher i samme bås Kanskje Lefdal selgeren får bedre provisjon fra Sharp for å selge?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Noen spesielle modeller? Ser en annen sier X og W og du D og W :P
    Går litt i surr da, ser på Sonys hjemmeside at disse seriene er nye, hvordan kan dere da vite at dem duger? Ikke det at jeg ikke tror dere, men vil jo selvsagt ha best mulig skjerm da. Og som en annen sier Sony har stort sett feilfrie LCD skjermer, noe som er betryggende. Sony er jo et solid merke da, og med tanke på Samsung's feil, som vil bli rettet, så er jeg litt skeptisk da. Også på Sharp. Eneste jeg husker fra Sharp var et høkkert alt-i-ett "stereoanlegg" vi hadde hjemme da jeg var liten pjokk. Så jeg setter egentlig Sharp og Fisher i samme bås Kanskje Lefdal selgeren får bedre provisjon fra Sharp for å selge?
    X-serien til Sony er mest sannsynelig den beste lcd-skjermen på markedet i dag, men så koster den like mye som en relativt oppegående brukt-bil også!
    Sony`s W3500, skal være 100% indentisk X2000, som var toppmodellen frem til i vår/sommer, så det er i allefall en fantastisk god tv!
    D serien, mangler full hd, men har 100hz, dette er også en god tv, men jeg ville valgt W3500 forran denne 10 av 10 ganger!

Hva selgeren på Lefdal tjener mest penger på av XD1 og M86 blir bare spekulasjoner, men jeg ville heller kjøpt Sharpen enn Samsungen! Så jeg er nok litt enig med han, når det er sagt, mange mener nok også at Samsungen er bedre enn Sharpen!

Samsung M86 har nok kanskje et litt bedre sort nivå enn Sharp XD1, men jeg synes at Sharpen tryller frem detaljer bedre enn Samsungen, samt er bedre på panoreringer!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også enig i at Sharpen er bedre på mange viktige områder. Dette blir selvsagt en smaksak.

Sharp leverer meget gode TV´er. Har nettopp sett XL1, XL2 og HD1, og kan si at alle var veeldig interessante. Disse kommer ikke ned i 42", så de er kanksje ikke aktuelle for trådstarter, men vi kan vente oss mye bra fra den kanten i årene framover.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •