Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
Jeg vil gjerne ha en tv med kort levetid. Da slipper jeg argumentet fra kona når jeg skal skifte, - om at den gamle er da bra nok ! :-D

Selv har jeg enda ikke eid en flat tv, men har inntrykk av at det er et mer "naturlig" bilde på plasma. Sikler på Panasonic, men er usikker på om full-hd er noe poeng? (42pv70/el.700 vs. 42pz70/el.700) evt. Pioneer hvis jeg kommer under 20k. Kan f.eks Sony sine LCD måle seg? (bruk: hovedsaklig tv fra parabol og dvd-film i ei vanlig stue med vinduer)
Slik som utviklingen har vært bare de to siste årene så er det lite trolig at man har nye tv-er i 30 år.
Jeg vil tippe at man bytter hvert 3-5 år en god stund fremover, noe enda hyppigere også.

Du burde uansett gå for plasma. Akkurat nå så er det de som har det beste bildet. Sony lcd er ikke så verst, men sortnivået er ikke bra nok, men det er min mening. Bildene ser ikke helt naturlige ut heller. Dette blir enda verre når du setter på bevegelses forbedreren, eller 100hz som det så flott kalles. På den annen side, hvis du ønsker å se hvordan Seven ville vært om den var skutt på et hjemmevideo kamera så er lcd 100hz midt i blinken.

Nei har du penger til det så kjøp deg en Pioneer Kuro, den er det smell i... Skikkelig også.