Plasma Vs Lcd - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 121

Tråd: Plasma Vs Lcd

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [-GoMp-]
    Var sikkert et dumt spm, glem det ops: :-D
    Grunnen til at jeg maser om 1080p er at jeg vil ikke havne i en situasjon hvor jeg bruker mye penger på en tv uten 1080p, og så om bare et par år så finner jeg ut at man får virkelig bruk for det! Jeg har ikke råd til å drive å bytte tv ofte...

Noen andre som har noe å si for/mot fullHD eller?
    Les siste Hjemmekino. Der har dem test mellom flaggskipene til både Plasma og Lcd. Pioneer 50" plasma med 1366x768 oppløsning og Sony Lcd med 1920x1080 i oppløsning. Husker ikke ordrett hva som ble skrevet, men uansett var konklusjonen at den ekstra oppløsningen til Sony kun var merkbar på kort avstand. Kan sikkert gjengi mer ordrett hva som ble sagt, men bladet ligger på soverommet og guttungen har akkuratt sovna.

Jeg tror ikke du kommer til å føle at du mangler noe uten 1080P, når du for se det "in real life" - det er min tipping. Du skjønner, når du først får det inn i stua blir du kjempefornøyd. Kjøp bare stor nok skjerm - det er det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes (i dag for du 50" til samme pris som 42" når jeg kjøpte for et år siden - 50" var da ikke et reellt alternativ med mye høyere pris) er større skjerm. Jeg hadde planer om 37" og syntes 42" var gigantisk - det tok toppen en måned....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har sett en som har fått innbrenning på Pioneer PDP-508XD på Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster.
    Har hatt både LCD og plasma. Bildet er uten tvil skarpere på LCD, spesiellt på SD-signaler (digital parabol), men også en aning skarpere på Blu-ray (1080p). Dessuten er det greit å ikke behøve tenke på innbrenninger. Svartnivå litt bedre på plasma og farger en aning bedre. Dette er mine erfaringer med Sony KDL-46X2000 og Pioneer PDP-LX508D.
    Har du en link til det forumet? Hvilken generasjon er denne plasma tv'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har sett en som har fått innbrenning på Pioneer PDP-508XD på Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster.
    Har hatt både LCD og plasma. Bildet er uten tvil skarpere på LCD, spesiellt på SD-signaler (digital parabol), men også en aning skarpere på Blu-ray (1080p). Dessuten er det greit å ikke behøve tenke på innbrenninger. Svartnivå litt bedre på plasma og farger en aning bedre. Dette er mine erfaringer med Sony KDL-46X2000 og Pioneer PDP-LX508D.
    Har du en link til den posten som du snakker om? Hvilken generasjon er denne plasma tv'en?

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo1979
    Nå har jeg femte genrasjon pioneer plasma og har ikke hatt problemer med innbrenning. Jeg har spillt masse playstation 2 og 3, koblet til laptopen osv.

Det viktigste!!! Størrelsen selvølgelig!!! 50" er jo et absolutt minimum etter min mening. Jeg sitter 3 meter i fra og synes stadig at skjermen er litt liten.

Bildebehandling. Meget viktig også dette, og der synes jeg virkelig at mange LCD mange ganger suger. Blir så unaturlige bilder på dårlig signal på lcd..
    En øyelege kan skaffe deg linser eller briller asså..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål: En plasma skal fraktes stående, ikke sant? For å unngå skader på glasset?

Vil gjerne ha svar da jeg antakeligvis skal gå for innkjøp av en 50pv70 i nærmeste fremtid...

Hvis jeg bestiller den online, kan jeg da stole på at den blir fraktet riktig? Regner vel med det....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den skal fraktes stående.
    Man må anta at de som driver med slik frakt vet dette i dag.

Min kom iallefall stående hjem til meg, men hvordan den har vært ppbevart på andre biler vet jeg jo ikke, men med kassens utforming er det unaturlig å legge den, i tillegg til at det står på boksen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, logisk nok, hehe.. de kan nok jobben sin!

Et nytt spørsmål: ser i prisguiden på hw.no at jeg kan velge mellom 50 pv70E og 50 px70EA! Er den ny eller? Den koster bare 1000kr mer og har full HD? Noe som skurrer her? Pleier da å være større prisforskjell mellom HD-ready og fullHD versjonen av samme modell?

Har tenkt å bestille en av disse fra Stretto.no (er der de er billigst...), og kan ikke se at det er noen andre forskjeller på TVene utifra deres nettside - bortsett fra fullHD da...

Så hva velger man? :/

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX og PV er HD Ready, PZ er full HD. Når det gjelder E kontra EA til slutt så er det vel ingen klare svar på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de har rett og slett listet den som fullHD selv om den bare er 1080p kompatibel altså... slasker! Hehe.

Hardware.no - Prisguide - TV

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX versjonen har digital tuner (mpeg2) samt noe som heter digital optimizer på HDMI inngangene. Ellers er det samme som PV.

Har selv PX, men siden jeg ikke kan bruke tuneren til noe fornuftig kunne jeg likså godt hatt PV...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om dette står tidligere i tråden, men plasma er bedre til så å si alt. bortsett fra hvis du får lys rett i tv, det er bedre kontrast, mer naturlig bilde, henger ikke så mye igjen, og forskningen på plasma er å forbedre bildekvaliteten, istedefor på lcd er det å fjerne feil som at bilde henger igjen osv. oppløsning så får du begge med 1920x1080, men det trenger man ikke. kun for entusiaster, og hvis man ser på vanlig tv med digitale signaler trekker dette heller ned, fordi digital sending i dag blir sendt med 576i og det blir skalert opp så det blir heller dårligere bilde, hvis dette er merkbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Plasma så og si bedre til alt bortsett fra direkte sollys på skjermen"

Det var vel sterkt overdrevet...

Vil nå påstå at LCD har/er:

Bedre til PC-bruk
    Lengre levetid
    Innbrenningsproblematikken er ikke der
    Bruker mindre strøm
    Bildet er i mange situasjoner bedre/like bra som plasma

Velg LCD

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kemb0
    Vil nå påstå at LCD har/er:

Bedre til PC-bruk
    Lengre levetid
    Innbrenningsproblematikken er ikke der
    Bruker mindre strøm
    Bildet er i mange situasjoner bedre/like bra som plasma

Velg LCD
    Bedre til Pc fordi?
    Levetiden er estimert til det sammen på LCD og Plasma
    Innbrenning er ikke et problem med de nyeste panelene..
    Hvilke situasjoner er bildet bedre på LCD, etter å ha sett de nye Kuro skjermene til Pioneer, så har jeg ikke sett noe LCD som kan måle seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Bedre til Pc fordi?
    Levetiden er estimert til det sammen på LCD og Plasma
    Innbrenning er ikke et problem med de nyeste panelene..
    Hvilke situasjoner er bildet bedre på LCD, etter å ha sett de nye Kuro skjermene til Pioneer, så har jeg ikke sett noe LCD som kan måle seg.
    Da er vi igang igjen... Du har dine referanser og jeg har mine... Eneste forslag jeg har til Tottoen er at du får ta deg en runde i butikkene og se. Ta med deg en fin referansefilm og evt en laptop som du kan koble opp mot den aktuelle tv...

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kemb0
    Da er vi igang igjen... Du har dine referanser og jeg har mine... Eneste forslag jeg har til Tottoen er at du får ta deg en runde i butikkene og se. Ta med deg en fin referansefilm og evt en laptop som du kan koble opp mot den aktuelle tv...
    Ja, men man må vel kunne forklare hva som er bedre.
    LCD har etter min mening kun en fordel, når vi ser på modeller av samme klasse, og det er at den er bedre i svært lysrike omgivelser..

Ellers er farger mer troverdige, sortnivå bedre, kontrast bedre på plasma etter min mening.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Britax: innbrenning er fortsatt et problem med plasma.

Men, jeg angrer på ingen måte at jeg gikk fra lcd til plasma! Kontrasten og fargene gir en helt annen dybde til bildet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på både 4280XA og LE46M87 LCD når jeg kjøpte tv sist. Jeg kjøpte lcd`en. Hadde ikke fått med meg at den var full HD når jeg kjøpte, så oppløsning var ikke akkurat et avgjørende punkt.

Men jeg kan jo motsi en rett over her og si at LCD er best på nesten alt. Sånn er det bare. Ehhhhh, eller kanskje ikke. Bildet er nyansert, men det er det ikke alle i denne tråden som forstår.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Jeg så på både 4280XA og LE46M87 LCD når jeg kjøpte tv sist. Jeg kjøpte lcd`en. Hadde ikke fått med meg at den var full HD når jeg kjøpte, så oppløsning var ikke akkurat et avgjørende punkt.

Men jeg kan jo motsi en rett over her og si at LCD er best på nesten alt. Sånn er det bare. Ehhhhh, eller kanskje ikke. Bildet er nyansert, men det er det ikke alle i denne tråden som forstår.

Jeg vil gjerne høre en litt mer utdypende forklaring fra deg. Særlig vil jeg at du samenligner din lcd med Pinoeer's Kuro skjerm. Da vil jeg høre hvorfor lcd er bedre på analoge tv signaler, dvd, farger, kontrast/gråtoneskala, responstid og ikke minst farger. Jeg er veldig spent.

Jeg undres veldig på hva mine øyne ikke ser, eller folk i min omgangskrets for den saks skyld.

Jeg hadde en Samsung M87 og da jeg så Lord Of War så lurte en kompis på hvorfor de hadde skutt filmen på et dårlig video format. Dette var selvfølgelig film+. Det kunne skrues av, men alliekevel manglet bildet dynamikk... Så hjelp meg gjerne...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder gjenskinn fra glasset foran panelet hos plasmaskjermene, vil dette bli et ikke-problem. Pioneer har fjernet dette, også de nye til panasonic hvis jeg ikke tar helt feil. De andre merkene følger sikkert også etter på dette. Stående frakt av skjermene blir mindre viktig da. Før var det montert en indikator på eskene som ga utslag hvis esken hadde vært tiltet x-antall grader. Dette er nå borte. Dette gjelder Pioneer.

Angående levetiden på plasmaskjermene, så er de siste laget for å holde i minst 30 år. Det burde holde for de aller fleste. Hvor mange her inne regner med å ha tv'en om 30 år? Da er den forbigått av en lang rekke med nye teknologier.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornab
    Angående levetiden på plasmaskjermene, så er de siste laget for å holde i minst 30 år. Det burde holde for de aller fleste. Hvor mange her inne regner med å ha tv'en om 30 år? Da er den forbigått av en lang rekke med nye teknologier.
    Jeg vil gjerne ha en tv med kort levetid. Da slipper jeg argumentet fra kona når jeg skal skifte, - om at den gamle er da bra nok ! :-D

Selv har jeg enda ikke eid en flat tv, men har inntrykk av at det er et mer "naturlig" bilde på plasma. Sikler på Panasonic, men er usikker på om full-hd er noe poeng? (42pv70/el.700 vs. 42pz70/el.700) evt. Pioneer hvis jeg kommer under 20k. Kan f.eks Sony sine LCD måle seg? (bruk: hovedsaklig tv fra parabol og dvd-film i ei vanlig stue med vinduer)

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •