Plasma Vs Lcd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 121

Tråd: Plasma Vs Lcd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter dine kriterier hadde jeg ikke vært i tvil om å kjøpe plasma. LCD er oppskrytt til de grader. Hvorfor har ikke f.eks Pioneer(som regnes som et av de beste tvmerkene tilgjengelig for Ola Nordmann) laget en eneste LCD tv? Jeg lar tvilen ligge.
    ....og hvorfor lager ikke Sony plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomasH
    Etter dine kriterier hadde jeg ikke vært i tvil om å kjøpe plasma. LCD er oppskrytt til de grader. Hvorfor har ikke f.eks Pioneer(som regnes som et av de beste tvmerkene tilgjengelig for Ola Nordmann) laget en eneste LCD tv? Jeg lar tvilen ligge.
    Og hva har Pioneer tenkt å gjøre med dette samarbeidet?......hmmmm

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme=&

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å diskutere hva som er best av Plasma eller LCD, to ulike teknologier....det er omtrent som å diskutere hva som er best å ha av hund eller katt.

Kjenner jeg blir litt provosert når folk kommer med bastante og subjektive påstander om hvor "myyye" bedre den ene teknologien er over den andre, hvor glad de er for at de kjøpte hist eller pist, og at de som kjøper ditt må være smartere enn de som kjøper datt......hver teknologi har sine positive og negative sider, uansett!

"Smaken er som baken" sa bestemora mi til meg.

Forøvrig er katter noen heslige skapninger

FC

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele poenget med et AV forum er at folk skal kunne diskutere de ulike fordelene / ulempene de ulike teknologiene har. Når det gjelder katter vs. hunder så finnes det et reelt alternativ: Forum -> Dyrehold - Diskusjon.no

...og ja...glemte nesten det viktigste: Plasma æ best.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord så har jeg skjønt at jeg bør gå for plasma da visst jeg skal ha tv.(ikke katt eller hund hehe)
    Takk for tipsene. Nå gjenstår det bare å finne ut hva tv jeg skal kjøpe i prisklassen 10-15000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomasH
    Jeg er så evig glad jeg sitter med plasma og ikke lcd. Har en kompis som har Philips 42 Full HD Ambilight. Den tven kosta 27000 kr for et par måneder siden, og jeg betalte akkurat 10000 kr for min Panasonic 42PX70. Bruker pc, xbox osv, kan GARANTERE at innbrenning skjer midlertidig(hvis man f.eks har sett på Discovery HD i et par timer så har man merket der oppe i ca 5 min, så er det helt borte!) Hver gang jeg er hos kompisen min med Philips skryter alle av bildet. Klart det er skarpt, lite refleksjon og et bra svartnivå på tv'n, men den hakker og hakker og hakker! Fotballkamper er nesten helt umulig å se på. Min Panasonic kommer mye bedre ut - myyyye finere og mer naturlige farger. Ingen plagsomme panoreringer, bildet er glatt og veldig pent, og i raske scener(som f.eks en fotballkamp) er det deilig å se på plasma, fordi bildet ''flyter'' mye bedre. Veldig bra innsynsvinkel(dette er et av LCD mange problemer).

Slik jeg ser det har plasma ingen negative sider, jeg sitter ca 3m fra bildet og blir stadig overrasket over fine farger og bra sortnivå. LCD er blasst i forhold, på de fleste områder(ihvertfall svart) og slitsomt å se på i lengden.

Du er evig glad for at du valgte plasma, og så begrunner du dette med at kameraten din sin tv hakker, og at plasma har bedre innsynsvinkel? Da har du valgt plasma på tynt grunnlag. Min lcd tv hakker ikke ved panorering, og innsynsvinkelen gjør at jeg kan se på tv i praktisk talt alle sideveis vinkler.
    Jeg så på en Panasonic PX70 i 42" størrelse før jeg kjøpte min tv, og jeg er evig glad for at jeg valgte lcd
    Vet at Pioneer 4280xa kunne gjort en litt bedre jobb med vanlige tv-sendinger og dvd, men den er ikke anvendelig til andre ting som pc og spillkonsoll, noe jeg bruker både titt og ofte.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FCW
    Det har de gjort. Det er vel heller et spørsmål om produktutvikling, politikk, fabrikker og ikke minst økonomi.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere plasma og LCD elskere gjør opp deres mening?! og sier "kompisen min har en LCD og den suger, min plasma er mye bedre".. jaha..?!
    Det å sammenligne en Tatung LCD mot Pioneer plasma er rett og slett tåpelig.
    Finn noe likesinnet.. feks Sony/Samsung mot Panasonic/Pioneer.

Uansett så er det jo nå sånn at det faktisk produseres mindre plasmaskjermer nå enn LCD og mange av utviklerne har selv sagt at de vil satse mindre på plasma og mer på LCD og nye LED-tv'er.

Jeg tror ikke grunnen til at plasma dør ut er fordi det er dårliger, men fordi publikum (deg og meg) er interessert i en TV som kan brukes til alt.
    Dvs. HTPC/Stue-PC, Spilling, DVD/Blu-ray/HD-DVD, film etc.
    og der kommer LCD bedre ut.
    Innbrenning er et ikke-tema mer ang. plasmaskjermer og samme med sortnivå/kontrast når det gjelder LCD.... så dette er tåpelige argumenter i mine øyne om vi nå diskuterer plasma og LCD-toppmodeller.

Selv har jeg LCD og er strålende fornøyd med det. dette fordi jeg vil bruke tv'en til alt mulig og oppnå så og si topp resultat.

Hadde jeg kun sett på film i et litt mørkt lokale (kjeller, rom med lite vinduer) så ville jeg nok gått for plasma.

men uansett så vil man jo alltid finne nye fordeler og ulemper.

En av ulempene jeg kommer på nå ang LCD er "clouding".
    Ikke noe kjempeproblem, men det kan irritere litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FCW
    Fordi SONY ikke lager noen skjermer. SAMSUNG produserer skjermer for dem.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Når dere plasma og LCD elskere gjør opp deres mening?! og sier "kompisen min har en LCD og den suger, min plasma er mye bedre".. jaha..?!
    Det å sammenligne en Tatung LCD mot Pioneer plasma er rett og slett tåpelig.
    Finn noe likesinnet.. feks Sony/Samsung mot Panasonic/Pioneer.

Uansett så er det jo nå sånn at det faktisk produseres mindre plasmaskjermer nå enn LCD og mange av utviklerne har selv sagt at de vil satse mindre på plasma og mer på LCD og nye LED-tv'er.

Jeg tror ikke grunnen til at plasma dør ut er fordi det er dårliger, men fordi publikum (deg og meg) er interessert i en TV som kan brukes til alt.
    Dvs. HTPC/Stue-PC, Spilling, DVD/Blu-ray/HD-DVD, film etc.
    og der kommer LCD bedre ut.
    Innbrenning er et ikke-tema mer ang. plasmaskjermer og samme med sortnivå/kontrast når det gjelder LCD.... så dette er tåpelige argumenter i mine øyne om vi nå diskuterer plasma og LCD-toppmodeller.

Selv har jeg LCD og er strålende fornøyd med det. dette fordi jeg vil bruke tv'en til alt mulig og oppnå så og si topp resultat.

Hadde jeg kun sett på film i et litt mørkt lokale (kjeller, rom med lite vinduer) så ville jeg nok gått for plasma.

men uansett så vil man jo alltid finne nye fordeler og ulemper.

En av ulempene jeg kommer på nå ang LCD er "clouding".
    Ikke noe kjempeproblem, men det kan irritere litt...
    .................................................. ........................................

Jeg er ikke særlig imponert over lcd skjermer, enda.
    Ikke en gang de beste...
    Så lenge man diskuterer sortnivå, responstid og ikke minst om man kan se fotball på dem, så har de et stykke igjen.
    Jeg har hatt både en Sony kdl d3000 og en Samsung M87 hjemme i stuen. Jeg ble splitter pine gal av skjermenes totale mangel på sort og ikke minst kontrast.
    I forhold til en skikkelig crt så kan ikke lcd måle seg enda. Sort er det viktigste i forhold til et bildes dybdefølelse. Uten denne dybden blir bildet blast og ganske flatt.

Plasma er helt klart den beste teknologien når det kommer til flatskjerm.
    Pioneers nye Kuro serie slår fletta av samtlige lcd skjermer man kan drive opp. Støyreduksjonen skjermene har er også helt overlegen og innbrennings problemet oppfattes mer som ren propaganda enn noe annet. Responstiden på plasma er også mye bedre.

Folket har valgt lcd... De valgte i sin tid vhs fremfor betamax. Hovedsakelig på grunn av at vhs hadde lengre spilletid på opptaks kassettene. Billedkvaliteten ga de rett og slett blaffen i.

Skulle jeg kjøpt en skjerm i morgen så hadde jeg gått for plasma, men nå skal jeg sitte på gjerdet en liten stund til før jeg prøver igjen.

Når dette er sagt så har jeg full respekt for at andre liker lcd. Faktisk så har jeg hjulpet flere kompiser og ikke minst familie med deres flat tv kjøp den siste tiden. Deres valg har stort sett falt på lcd. Pioneers nye flaggskip koster jo en månedslønn og sikkert to for noen. På den annen side så gjorde jo Loewes crt tv’er også det for noen år siden. Da var de våte drømmer og nå kan man kjøpe dem til 2000 kroner på Finn! En dag dukker SED, OLED og LASER opp på markedet. Da er det lcd som havner på Finn…

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er plasma og PC? Men PCen brukes 99% til å vise film og serie, og det er dette som teller, lcd eller plasma? Andre kilder er foreløpig dvd med komponent.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Hvordan er plasma og PC? Men PCen brukes 99% til å vise film og serie, og det er dette som teller, lcd eller plasma? Andre kilder er foreløpig dvd med komponent.
    Lcd er best som dataskjerm, men dette betyr ikke at plasma er ubrukelig selv om lcd har en klar styrke her.
    Jeg har spilt litt x-box 360 på plasma, å det var riktig så bra!
    Plasma har et litt mykere og softere bilde, men som kombi tv er plasma bra...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Plasma og PC går helt fint. PV70 har vanlig analog skjerminngang som passer de fleste PCer. Hvis du har DVI fra PC får du tak i DVI-HDMI skjermkabler.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig som enkelte sier, det kommer an på bruken. Er fordeler og ulemper med begge deler. Ville prøvd begge deler uten å nødvendigvis tenke så mye på hva selgeren sier.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Enig som enkelte sier, det kommer an på bruken. Er fordeler og ulemper med begge deler. Ville prøvd begge deler uten å nødvendigvis tenke så mye på hva selgeren sier.
    Det er også helt håpløst å gjøre en skikkelig billedvurdering i butikken. Det henger et lass med tv-er som er seriekoblet til en dekoder. Det marginale forskjeller der. Det er først når skjermen kommer i hus at du får et skikkelig inntrykk. Selgeren peker og legger ut om hvordan bildet blir når du kommer hjem? Dette gir dem unødvendig mye makt i forhold til å gjøre valget for deg...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning

er iallefall ikke problem på min 50" Panasonic PX70. Når det gjelder sport er det klart at plasma er langt mer egnet. I Fotball går det på panorering på tennis er det det å faktisk få sett ballen i fart pga høyt etterslep ¨på LCD sammenlignet med plasma.

Men om stuen din er kritisk belyst kunne en LCD fra Samsung være et aktuelt alternativ

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    er iallefall ikke problem på min 50" Panasonic PX70. Når det gjelder sport er det klart at plasma er langt mer egnet. I Fotball går det på panorering på tennis er det det å faktisk få sett ballen i fart pga høyt etterslep ¨på LCD sammenlignet med plasma.

Men om stuen din er kritisk belyst kunne en LCD fra Samsung være et aktuelt alternativ
    Vi må også trå varsomt når det gjelder å generalisere produkter, det må også sees i sammenheng på hva vi bruker som kilder. Se bare her

http://avforum.no/forum/tv-apparater...th-42px70.html

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Vi må også trå varsomt når det gjelder å generalisere produkter, det må også sees i sammenheng på hva vi bruker som kilder. Se bare her

http://avforum.no/forum/tv-apparater...th-42px70.html
    Der var det snakk om en person som var plaget under spesielle omstendigheter

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Der var det snakk om en person som var plaget under spesielle omstendigheter
    Akkurat, noe av det jeg ville frem til, folk må ta med i beregningen sine "spesielle omstendigheter"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Som nevnt tidligere; Har du vinduer i stuen? Ja? Da kan Plasma tven reflektere mye, da den har en liten glassplate i fronten av tven.
    Dette gjelder ikke for Pioneers plasma-skjermer

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •