Er 8 ms responstid på lcd bra nok for tv-spill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er 8 ms responstid på lcd bra nok for tv-spill?

Har lyst på en ny tv snart og i den forbindelse lurer jeg på om 8 ms responstid er til å leve med når det gjelder spilling av tv-spill på tven? Har alt som er av tv-spillkonsoller, så derfor er dette veldig viktig for meg å vite før jeg kjøper en ny tv. Har en monitor til pcen og den har en responstid på 16 ms. Dette er helt ubrukelig når det kommer til spilling. Bildet henger plagsomt mye igjen, slik at den ikke går an å bruke til spilling i det hele tatt. Måtte gi opp spillet Half Life 2 midt i, fordi det plaget meg så mye at responstiden var så dårlig. Har ikke giddet å spilt noe mer på den etter det.
    Har en 40" Sony bakprojeksjonstv som jeg spiller tv-spill på hver dag. Denne har jeg hatt i over 5 år nå og jeg er ganske fornøyd med den. Her henger ikke bildet igjen noe som helst og det er supersmooth å spille på selv om det bare er SD.
    Derfor lurer jeg på om jeg vil merke stor forskjell fra den tven jeg har nå til en ny lcd tv med 8 ms responstid når det kommer till at bildet henger igjen ved kjappe bevegelser i f.eks bilspill og førsteperson skytespill?
    Håper det er noen andres spillegale folk her inne som kan gi meg svar på dette.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det går veldig bra. De fleste LCD tv er vel 8ms. Spiller mye Xbox 360 på min og det er helt knall ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spilling helt perfekt, men sd og noe hd kilder og gir altfor mye ettersleps artifakt på min sammung m86 52". Da har eg slått av alv sånn blideforbedrings funkjsoner, men det er et sags etterslep forde. Ganske irriterende. var slik både med ps3 og min hd e1 på vanlig dvd ikkje så veldig mye på hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med 8 ms i responstid på en lcd tv, vil man ikke merke så stor forskjell fra en crt ved kjappe bevegelser? Bildet og lyden er vel helt synkronisert selv om responstiden er på 8 ms? Har ikke så veldig peiling på dette, så jeg blir glad for å lese andres erfaringer med spilling og lcd. Må ha meg en hd-ready/full hd tv snart, så jeg takker for alle innspill som kommer her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •