Plasma 50-54"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Plasma 50-54"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Plasma 50-54"

Heisann Skal kjøpe en plasma i den størrelsen og har et budskjett på 30 000 + - Noen som har noen gode forslag? Helst full HD.

Sier takk for forslag.

JHB

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg konge på valg av TV, men denne ser da vell bra ut i mine øyne
    Pioneer 50" Plasma PDP-508XD KURO - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cptrucker
    Nå er ikke jeg konge på valg av TV, men denne ser da vell bra ut i mine øyne
    Pioneer 50" Plasma PDP-508XD KURO - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Ja kvalitetsmessig er det ingen ting(MYE)å si,men hold dere unna denne,for den er altfor dyr i dag.VENT.
    Eller kjøp noe annet.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer har da ikke for vane å senke prisene så voldsomt? i allefall ikke før neste generasjon skal lanseres.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    pioneer har da ikke for vane å senke prisene så voldsomt? i allefall ikke før neste generasjon skal lanseres.
    Men markedet er kjøpers marked nå,og det er vi,derfor betaler vi ikke 30-40 tusen for en tv nå lengre.
    Markedet har blitt slik at du får 50 tommers plasma ned mot 15 tusen.
    Det er grenser for hvor mange spesielt interesserte det er som vil betale 30-40 tusen for en tv.De er bare en liten del av markedet,og de fleste av dem har vel kjøpt seg ut alt.
    Det er hos den store massen makten ligger.
    Så mitt råd er å ikke betale stort mer enn 15000 per dags dato for en 50 tommers plasma.Det er der det store markedet har lagt seg nå.
    Og kvaliteten du får for 15000 kan være topp.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er jo at akkurat nå er ingen i nærheten av Pioneers 8. gen plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er jo at akkurat nå er ingen i nærheten av Pioneers 8. gen plasma
    For folk som bare skal ha en tv,og ikke sitter med lupe for å sjekke den,så er det mange alternativer i plasmaklassen,og poenget er jo også for mange at de nå kan få en 50 tommer,en betraktelig økning i skjermflaten,til 15 tusen.Så her er det faktisk litt størrelsen som teller.
    Og du må huske at for oss som skifter fra en 32 tommer eller mindre,så vil resultatet bli fantastisk mye bedre med en 50 tommer fra panasonic f.eks,enn det vi satt på.
    Og tester sier jo også at det ikke er SÅ stor forskjell fra Pioneer til Panasonic.
    Men alle er selvsagt enig i at Pioneer har lagt gullegget,men de fleste er rett og slett ikke villig til å betale prisen,spesielt når du får Panasonic sin 50 tommer til 15 tusen,og den er også en meget god skjerm.
    Jeg ga 10000 for philips 32 tommer crt for 5 år sida,og nå kan jeg få en 50 tommer til 15000,og det har jeg tenkt å glede meg over.
    Men hadde Pioneer solgt sine 50 tommere for en 20-25 tusen,så hadde selvsagt det vært aktuelt for meg,men 35-40 tusen er for mye for meg.
    Spesielt når jeg veit hvilken rivende utvikling skjermteknologien er under,og at kvaliteten stadig øker på alle nye skjermer,og jeg vet at Pioneer har lagt et press på forhandlere om å holde høye priser.Har selv snakka med andre her inne som har observert at Pioneer sine 4280 skjermer står på pall etter pall i mange butikker,og det kan jeg selv også bekrefte.Folk er nok forsiktig med å betale opp mot 25 tusen for en 42 tommer,spesielt hvis de bare skal bruke skjermen til vanlige tv sendinger,som også er det jeg bruker skjermen til.
    Så for meg å bruke 35-40 tusen på en 50 tommers Pioneer blir som å pisse i buksa for å holde varmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bestillt en th-50pz700 til 25k ink veggfeste. tror du får den enda billigere på nett. Denne har jo fått veldig god omtale og er hakket under pioneer sin.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bordvelt, jeg er selvfølgelig enig i det du skriver om hva man i dag kan få for 15-20 000,- og at det er en ekstrem overgang fra 32" CRT til 50" flat.

men uansett er det ikke til å stikke bak en stol at Pioneers 50" er en god del bedre enn Panas 50" for øyeblikket, de er ikke "like gode" i tester. De blir derimot vurdert opp mot hverandre fordi ingen andre er i deres sjikte, og Panasonic kommer nærme Pioneer nettopp på grunn av den store prisforskjellen, fordi "mannen i gata" ikke vil betale nesten det dobbelte for Pioneer. "bang for buck" tror jeg er uttrykket jeg leter etter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bordvelt, jeg er selvfølgelig enig i det du skriver om hva man i dag kan få for 15-20 000,- og at det er en ekstrem overgang fra 32" CRT til 50" flat.

men uansett er det ikke til å stikke bak en stol at Pioneers 50" er en god del bedre enn Panas 50" for øyeblikket, de er ikke "like gode" i tester. De blir derimot vurdert opp mot hverandre fordi ingen andre er i deres sjikte, og Panasonic kommer nærme Pioneer nettopp på grunn av den store prisforskjellen, fordi "mannen i gata" ikke vil betale nesten det dobbelte for Pioneer. "bang for buck" tror jeg er uttrykket jeg leter etter
    Joda,enig i det.
    Kan ikke si noe på kvaliteten på Pioneer sin 8 generasjons skjermer.
    Det er vel bare at jeg innerst inne ønsker meg en lavere pris på vidunderet,hehehe :-D
    Synd også at de er vanskelige å kalibrere i tillegg,så mange som diskuterer her inne sier at i praksis blir det som å kaste perler for svin,for mange vil ikke klare å få det beste ut av skjermene uten å foreta en ISF-kalibrering.
    Og "billigmodellene" har jo ikke den muligheten heller.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic 50PX70 og er meget godt fornøyd med den. Denne får du ned ot 15k, men der er det litt usikkerhet rundt levering. "Normal" pris på denne vil antakelig være rundt 18k.

Om du vil brenne av mer penger så finnes det en Full HD versjon av denne til ca. 24k om jeg ikke tar feil, men da mener jeg kontrasten er lavere.

Skal du bruke enda mer penger er det Pioneer som er aktuell, og som noen allerede har sagt er det de klart beste skjermene på markedet i dag.
    Vet ikke om de har noen Full HD til den prisen du snakker om, men strengt tatt trenger du kanskje ikke Full HD heller?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er blitt litt usikker om vi trenger fullHD, men skal ha digitalpakken fra Canal Digital og de sender jo i 1080. Men er forskjellen så stor da?

JHB

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus41
    Er blitt litt usikker om vi trenger fullHD, men skal ha digitalpakken fra Canal Digital og de sender jo i 1080. Men er forskjellen så stor da?

JHB
    Er en veldig liten del av det totale tilbudet til CD som er HD. Canal + Sport HD og en filmkanal er vel stort sett det hele. Skal du ikke ha canal+ er det nesten ikke nødvendig med full HD skjerm.

Jeg har sett noen fotballkamper sendt i full HD på 106" lerret med 720 prosjektor, og bildekvaliteten er utmerket. Hvor stor forskjellen blir opp til 1080 vet jeg ikke, men på 50" skjerm tror jeg ikke du vil se store forskjellen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •