Samsung Q97 42" - Etterslep (ghost)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung Q97 42" - Etterslep (ghost)

Hei folkens.

For noen måneder siden kjøpte jeg en Samsung q97 42" plasma skjerm. Jeg synes bildet er veldig bra og skarpt. Den er tilkoblet digital kabelTV (Get), DVD-spiller og Xbox360.

I enkelte tilfeller kommer det et slags etterslep på film/tv. F.eks skjer dette i "Happy Feet"-filmen. Er dette et vanlig problem med denne TV'en eller med plasma generelt?

Jeg kan ikke så mye med hvordan man stiller inn kontrast etc. Kan dette problemer løses ved å stille skikkelig inn?

Takk for hjelpen. Si fra om det er noe mer dere trenger å vite for å forstå dette "problemet".

Vennlig hilsen Espen!
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har denne tven selv i 50. har ikke merket noe etterslep eller ghosting annet enn på fotballkamper, og det jeg har lagt merke til er ikke nevneverdig. dette er en svært god tv med et fantastisk bilde. dog det er et par ting som irriterer meg. det ene er at folk som har kjøpt denne tven i sverige, england, tyskland etc kan oppdatere software på tven gjennom dtv noe vi i molbo norge ikke kan.
    dette vil igjen si at små bugs som ghosting og annet ikke vil bli bedre.
    det andre er de horisontale linjene som går over tven(man ser det godt når tven er slått av) på grunn av ultra filter bright teknologien. jeg mener at det ikke skal være slik. linjene vises også når man ser på film og tv i mørke sekvenser og under varierende lyssettinger ellers. dette er med på å ødelegge opplevelsen

har snakket med abc electronics som tar seg av samsung i norge, skulle ringe tilbake i morgen angående disse sakene. karen jeg snakket med mente at de horisontale linjene ikke skulle være der.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du da på de noe bølgete stripene? Har lagt merke til dem selv.

Ja, på fotballkamper har jeg også sett denne "ghostingen". lurer på om det gjelder når det er sterke farger (grønt gress) mot hverandre. Som eksempelet mitt (Happy Feet) kommer det når det er nærbilde av en pingvin mot den blå himmelen. (bruker da samsung dvd spiller med HDMI-kabel)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja stripene er litt bølgete så det er nok de jeg tenker på. prøv å se doom på dvd så legger du nok godt merke til de.

dette med ghostingen er nok når det skjer mye på skjermen, særlig når ballen passerer forbi tilskuere. happy feet filmen har jeg desverre ikke hatt tid til å se enda. dog den ligger i hylla. prøve litt senere.

som jeg sier det som er så synd er at vi ikke får oppdatert tven gjennom dtv, men jeg ser at man har et manuellt alternativ i dtv menyen også.tenkte at jeg skulle høre med tekniker om det var mulig å gjøre dette selv på en eller annen måte. muligens gjennom pc eller dvd. ghosting og slikt er bugs som av og til kan ordnes gjennom oppdateringer.

oppdaterer i morgen når jeg har snakket med de igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk ikke tak i han karen i dag. opptatt. prøver i mogen. her er et godt faq for samsung plasma i ventetiden.

Main Page - Samsung Plasma TV FAQ

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt topp! Takk for faq, skal se gjennom den når jeg kommer hjem i kveld.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •