Er normalt oppegående på tekno, men har utsatt tv kjøp altfor lenge og må nå kjøpe nytt tv for ikke få mer tyn fra resten av familien. (Har fortsatt Phillips 26'' kasse osv.)

Behov
- vi klarer oss lenge med alle typer std kanalpakker (nyheter, sport, film)
- litt film (dvd) og Playstation
- minst mulig mekk (jeg orker ikke være support for resten av familien når de skal se tv)

Signal inn
Bor i østre Bærum, hvor alternativene våre er RiksTV eller parabol. Hypotesen nå er RiksTV, siden paralbolsignalene (etter hva jeg skjønner) uansett er så kraftig komprimert at signalene fra RiksTV er gode nok. Inntil nylig var jeg stemt på å kjøpe paralbol, men fikk litt tur off etter noen innlegg her på forumet. Virket som det tross alt er mindre mekk med bakkenett tuner enn paralbol tuner?

Hva slags tv skal jeg kjøpe [som passer dekoderen til RiksTV?]
Avstanden er ca. 3,5 m til sittegruppen så jeg sikter inn på en 40'' og har så langt tenkt på en lcd. Da hypotesen var parabol var jeg stemt på å kjøpe "full HD" (1080) av et eller annet high end merke. Men når jeg nå ser mer mot RiksTV er jeg usikker - så, hva er Eders anbefaling av 40'' lcd til RiksTV? (Pris er egentlig ingen hindring, men kaster ikke bort bort penger dersom det ikke gir noe extra.)

Mvh,
"Helt Schitzo av alle disse ifs & buts"