Ps3, HDMI og Komponent? Hjelp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ps3, HDMI og Komponent? Hjelp..

Hei!
    Har bestemt meg for å kjøpe Sony's 40 tommer W2000, etter mye frem og tilbake fant jeg ut at X2000 til 6000 mer ikke vasr nødvendig for meg.
    Men så begynte jeg å stusse, for W'en støtter kun 1080i signaler over komponet(scart ikke sant), mens X'en støtter 1080i over Hdmi. Trodde vitsen men 1080i signaler var å få de over hdmi.
    Så det jeg lurer på er om det er stor forskjell mellom komponent og hdmi, og om det å få 1080i signalene fra ps3 gjennom hdmi er verdt de ekstra 6000 kr.
    Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mener du 1080i (interlaced) eller 1080p (Progresiv)?

PS3 leverer iallfal full HD, altså 1080p progresivt over HDMI, altså det beste signalet. Både W2000 og X2000 tar imot dette over HDMI.

Hvorfor kjøre interlaced (bildet tegnes 2 ganger, annenhver linje) når du kan kjøre progresivt (bildet tegnes linje for linje i en omgang)?

Komponent er ikke det samme som scart, og signalet kan ikke konvertes mellom disse typene sånn uten videre, (siden du skrev noe om scart og komponent).

Håper dette hjalp og at jeg forsto hva du var ute etter :-)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komponent og scart er 2 forskjellige ting
    ved komponent(RGB) så bruker du 3 kabler for å overføre bilde. komponent gir bedre bilde enn scart. så lenge komponent er digitalt så er det ikke annen forskjell på komponent og hdmi annet en at du må ha egen kabel for lyd hvis du bruker komponent.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scubasteve
    Så det jeg lurer på er om det er stor forskjell mellom komponent og hdmi, og om det å få 1080i signalene fra ps3 gjennom hdmi er verdt de ekstra 6000 kr.
    I praksis syns jeg ikke forskjellen på 1080i over HDMI i forhold til komponent er verdt 6000.- på en 40" TV.

Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    komponent og scart er 2 forskjellige ting
    ved komponent(RGB) så bruker du 3 kabler for å overføre bilde. komponent gir bedre bilde enn scart. så lenge komponent er digitalt så er det ikke annen forskjell på komponent og hdmi annet en at du må ha egen kabel for lyd hvis du bruker komponent.
    Komponent er ikke digitalt, det er analogt, og skiller seg faktisk ikke så veldig mye kvalitetsmessig fra RGB over scart.

Komponent støtter heller ikke HDCP, og mange komponenter støtter derfor ikke mer enn 1080i over komponent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •