Feste 52-tommer til gipsvegg uten stendere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Veldig kjedelig med den plata limt på veggen om du skal selge huset/leiligheten en gang da
    Njei... Det tar jeg ikke så tungt. Det er nemlig bare ett sted i kåken en TV kan plasseres, nemlig der jeg fester plata.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har festet min 35kg 50" med 8 stykk molly plugger.

Kan ikke skjønne noe annet enn at det skulle holde i massevis.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen løsning kan være å snekre en "falsk" tv-vegg utenpå gipsveggen. Denne "falske" veggen kan stå på gulvet slik at ingenting henger i gipsveggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm, fritt "svevende" TV eller sikkert feste?

Med mindre du er låst i ideen om at TV, er "svevende" (dvs festet uten at den er synlig festet :-), hva med å bruke min løsning/design?

Jeg skal henge min 52" opp mot en ujevn murvegg. For å få rettet opp og festet TV-opphenget skikkelig har jeg tenkt å bruke 5-7 stående lekter utenpå murveggen. Stående fra gulv til tak, og i en kul farge/kontrast til murveggen. Disse 5-7 lektene (feks. 1,5"x1,5") står med i 5-10 cm avstand fra hverandre. Planen er å legge inn en hvit plate mellom 2 lekter fra TVen og ned til gulvet, og bak her skal ledningene gå, altså skjule ledningene. Vurderer også å dekke mellomrommet på de to midterste lektene med tynn plate i samme farge, men da fra gulv til tak både for design og skjul av ledninger.

Uansett ville jeg enten gjort noe på innsiden eller utsiden av veggen. Hadde ikke turt å henge rett på, selv med plate.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pontiuspilatus
    Så planen er som følger: Jeg limer og skrur en finerplate opp på veggen. Størrelse 90x60 cm. 12-15 millimeter burde holde. Plata blir da skjult bak TV-en. I denne fester jeg et dertil egnet veggfeste.
    Lim vil ikke holde. Mulig den vil henge en stund, men neppe lenge. Kombinasjon av lim og skruer, eller bare skruer, er tingen. Men det var vel nettopp det du ikke ville ha..

Har møtt tilsvarende problem to ganger selv. I det ene tilfellet var det plass til å sette inn en stender i hulrommet til skyvedøra uten at den ble blokkert. Forankret en plate i denne stenderen som tv'n ble hengt på.

Men hos en slektning utnyttet skyvedøra hele hulrommet. Han endte opp med å sette opp en vegg med bæreevne utenfor den eksisterende. Som en genial bieffekt fikk han da samtidig et sted å skjule stygge kabler :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg har samme problem som deg. Hovrdan hengte du opp tv-en din opp til slutt?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •