Ny TV i morgen! Hvilken? 10-15.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Ny TV i morgen! Hvilken? 10-15.000

Hadde tenkt å kjøpe ny tv i morgen og hadde egentlig tenkt å gå for en Tatung V42EMGI?

Er det noen bedre i prisklassen 10-15.000? Går meg litt vill i denne skogen av div tv'er!:-?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går kveld vant jeg akkurat LG 47LF66 på netthandelen til 17k. selges i butikker til 26k. får den på mandag, og det skal bli drabelig spennende å se hvor bra bildet er på den skjermen. sparte jo 9k i forhold til å kjøpe den i butikken så trur ikke jeg har gått på en veldig stor smell(håper jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med den er knall ja Men litt vel drøy prisklasse for min del desverre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs på bruken, er det film og tv hadde eg vurdert Panasonic sin 42 plasma TH42PX70, tror eg den heter eller noe lignende.
    Panasonic sin 7 generasjon plasmaskjermer.
    Mange mener jo dette er den plasmaen med mest for pengene. Fått god kritikk i tester og ser relativt stillig ut for prisen.
    Har sett den til rundt 11000

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Panasonic, med mindre du har planer om å bruke TVen som PC-skjerm.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler denne( som nevnt ovenfor): http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1317

amentio har vel denne til 9000kr, mye tv for pengene!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel å bruke den til mest tv og film ja, men vært litt kjekt å bruke den opp mot pc også. Hvordan er plasma til dette? Og hvordan er denne panasonicen som blir anbefalt på hd materiell i forhold til f.eks tatung som står at har full hd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har 37Px70 og har den koblet opp mot HTPCen til enhver tid. Har null problemer med det, den støtter jo 1:1 pixelmapping over VGA, og har ikke opplevd innbrenning (har hatt samme bildet på tven leeenge). Så jeg ser ingen grunn til å være redd for pcbruk med denne plasmaen =)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwistedMind
    Blir vel å bruke den til mest tv og film ja, men vært litt kjekt å bruke den opp mot pc også. Hvordan er plasma til dette? Og hvordan er denne panasonicen som blir anbefalt på hd materiell i forhold til f.eks tatung som står at har full hd?
    Panasonic er bedre enn Tatung på kontrast, sortnivå, farger...bildekvalitet, rett og slett. Eneste problem er oppløsningen på 1024x768 som gjør den lite brukbar som PC-skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okej Men det er vel ikke noe problem og lese f.eks aviser på en plasma? Sider med litt mindre skriftstørrelser lissm?

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH42PX70 til 10995,- er vel i mine øyne det beste kjøpet i denne klassen. Veldig bra bildekvalitet og mange innganger! Lykke til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

FullHD er ikke så viktig, så lenge størrelsen ikke kommer opp i lerret størrelser. Tester viser at kontrast er minst så viktig og gjerne viktigere en oppløsning.
    Eg ville gått for Panasonicen er veldig gode skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH42PX70 er en glimrende tv og er best i test. Skal du ha noe bedre må du ut med betraktelig mer en den koster. Lykke til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flop|s
    Hei,

Jeg har 37Px70 og har den koblet opp mot HTPCen til enhver tid. Har null problemer med det, den støtter jo 1:1 pixelmapping over VGA, og har ikke opplevd innbrenning (har hatt samme bildet på tven leeenge). Så jeg ser ingen grunn til å være redd for pcbruk med denne plasmaen =)

hvordan er det å spille? blir det bra bilde? henger plasmaen med i de kjappe svingene? jeg planlegger over HDMI, er vell 1:1 pixelmapping da å?

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler Samsung LE-40m86 over alle andre lcd tver. Den har 15.000:1 i kontrast og et sortnivå jeg ikke trodde var mulig på lcd.Sort er virkelig blekksort! Den Tatungen du prater om hadde jeg selv før jeg kjøpte Samsungen og forskjellen gidder jeg ikke engang å snakke om,så stor er den..
    Jeg visste nesten ikke hvordan farger så ut før jeg fikk Samsungen..

Jeg vurderte faktisk Pioneer 50" plasma da jeg ser veldig mye på film i tillegg til å bruke skjermen til pc,men syns faktisk bildet var nesten like bra som på Pioneeren (en skjerm til over det dobbelte)pluss at man uten stress kan bruke den over lengre tid uten å bekymre seg for innbrenning (et problem jeg var plaget enormt med da jeg hadde min LG plasma)
    Full HD er også et ekstremt stort pluss med denne skjermen.. Spiller du mye spill i høy oppløsning,kan jeg love deg du har mange gode timer foran deg!
    Jeg kommer i alle fall til å beholde denne skjermen frem til jeg skal oppgradere til Pioneer sin 50" Full HD plasma,og den koster 80.000,-
    Lcd har blitt så bra nå at jeg syns fordelene er fler enn på plasma tver
    Tror forøvrig du får denne til rundt 15.000,- nå,ellers kan du muligens gjøre ett kupp på bruktmarkedet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lasolas
    hvordan er det å spille? blir det bra bilde? henger plasmaen med i de kjappe svingene? jeg planlegger over HDMI, er vell 1:1 pixelmapping da å?
    I og med at en plasma har en responstid som er betraktelig bedre enn lcd, så skulle det bare fordeler med å spille med en plasme. Sitter og spiller Richard Burns Rally på 37px70 om dagene, og det er enormt mye bedre enn lcd-skjermen jeg har spilt på før.

Men når det kommer til 1:1 pixelmapping, så har den det bare over VGA. Ikke det at VGA er spesielt dårlig, det er et litt softere bilde enn fra dvi/hdmi. Hvis du absolutt skal bruke dvi/hdmi, så finnes det programmer, powerstrip feks, som kan få rikitig oppløsning til skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar Da skal jeg ut på jakt å se på disse skjermene Får håpe de har de inne!8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en panasonic pv70 på meg Men lurte på en ting, er 42pv70 og 42px70 samme tv?

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny tv, TM

Har lurt litt på 42-tommer i samme prisklasse selv. Har forsåvidt sett mest etter LCD'er, da planen er å bytte ut både tv og crt-skjerm til pc med én LCD/Plasma tv. Siden jeg skal sitte ca 3 m fra tv er det viktig at tekst er leselig nok til f.eks surfing og kontorarbeid. Tror dere denne panasonic'en som alle skryter av vil duge til dette?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en panasonic pv70 på meg Men lurte på en ting, er 42pv70 og 42px70 samme tv?
    Jepp, samme TV. PX70 har MPEG2 digitaltuner i tillegg, men denne er uansett ubrukelig i Norge.... Ellers ingen forskjeller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •