lg lf75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Tråd: lg lf75

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lg lf75

Hei, Jeg vurderer å kjøpe lg 42lf75, men finner svært lite info om den på nettet. Er det noen her som har testet denne tv'en? Jeg er spesielt interessert i hvordan den takler tv signaler gjennom digitalt kabel-tv.

Skulle gjerne visst hvordan den er i forhold til 42ly95 og Sharp lc42xd1 også.

Mvh Joakim

Newcomer T_Trosten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig fått tv'en selv, var og kjøpte tv'en forrige lørdag, og har fått testa den i en halv uke.

Jeg har i grunn ikke noe særlig å sammenligne med, men jeg er hvertfall fornøyd med den, eneste problemet er at når jeg har den kobla opp mot pc'en i 1920x1080 oppløsning, så kommer bildet utenfor tv'en. Men Det skulle Hifi center kjeden på Vika sjekke for meg.
    Når jeg var der, snakka jeg også med en kar som drar rundt og kalibrerer tv'er, og han syntes at lg'en var veldig god på fargegjengivelse, det eneste som kunne slå den var Pioneer sine plasma skjermer, som koster en del mer, pluss at det er en plasma skjerm.

Tv'en er helt ny, de hadde nettopp fått den inn i butikken, når jeg var og kjøpte den. jeg har heller ikke klart å finne noe særlig info om den, bortsett fra på utenlandske sider og på Hi-fi Center Kjeden

Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret!

Får stikke opp å kikke litt mer på den i morgen. Stusset bare litt på prisen, synes den virket litt for billig (15.995)

jepp, er vanskelig å sammenligne med plasmaskjermene til Pioneer, men det blir fort en annen prisklasse :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så vitt jeg kan se så er det en veldig god tv for pengene.

Hvis du kjøper, og har behov for hdmi kabel. Så annbefaler jeg virkelig å gå for Wirewizard istedenfor Eagle kabelen de har på Hifi CK, bytta om nå og det er stoor forskjell på de. Før var deler av teksten borte og det var vanskelig å lese, men nå er bildet mye renere og teksten er mye mer lettlest.
    Og en liten pussig ting er at når jeg bytta kabel så ble skjermbildet plutselig "mindre", nå er plutselig 1920x1080 like stort som den forrige oppløsninga. :/ Og har faktisk blitt mindre enn tv'en.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om bildet er "feil" med HDMI, så må du sette "ratio" på 1:1.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :/ Finner ikke det alternativet...
    Men uansett, når når jeg skrudde på pc'en, og så på oppstartsbildet, så jeg at den brukte hele skjermen, antar at det er pc'en som er problemet da? Noen tips til hvor feilen kan ligge?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann. har nå hatt denne tv'en i en uke og er egentlig veldig godt fornøyd!
    Gode bilder generelt, litt mindre bra på tv signalene, kabel tv, men jeg har tross alt bare en crappy ledning inn i veggen og altså ingen dekoder. Men det regner jeg med forandrer seg når jeg får HD-dekoderen til Canal Digital

Men jeg trenger hjelp til en ting: jeg får ikke lyd fra xboxen til mitt (stereo) anlegg. Jeg har hdmi fra xbox360 til tv'en, og en scart adaptersak med en slik en vanlig rød/hvit ledning fra tv til forsterker.
    Jeg har lyd fra tv, men når jeg skal spille noe via xboxen har jeg bare lyd i tv'en... HELP anyone? Har sett på innstillingene på tv og xbox, og det e ser ikke ut som om det er noe å gjøre der...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok kjøre lyden direkte ut fra xbox'en til forsterkeren. Du kan bare kjøre lyden inn på scart, ikke ut.

Antar du har optisk eller coax utgang på xbox'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T_Trosten
    Du må nok kjøre lyden direkte ut fra xbox'en til forsterkeren. Du kan bare kjøre lyden inn på scart, ikke ut.

Antar du har optisk eller coax utgang på xbox'en.
    AV2 skal være scart inn/ut på denne tv'en, men det kan tenkes at du må deaktivere høytalerene i menyen på tv'en for å få det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!!

Har nettopp kjøpt meg en LG 37LF75.

Blir ikke helt fortrolig med bildet når jeg konfigurerer selv , men når jeg setter på dynamisk eller lyssensor i menyen blir bildet veldig bra i forhold til de manuelle bruker innstillingene. På de manuelle brukerinnstillingene får jeg ett etterslep på 5-7 sekunder nor som igjen forsvinner på dynamisk og lyssensor.

Kjører tv`n på Lyse sitt kabelnett.

Hvilke innstillinger kjører dere på den tv , tenker da på kontrast nivå , lysnivå osv.

Har hatt tv i 3 uker nå , men vurderer å bytte til Tosiba Regza c3030 eller hva den nå heter.

Håper at dere kan hjelpe meg litt her med kjappe svar. Vil eventuelt ett bytte fra scart kabler som bruker å følge med tver og div til dyrere scart kabler bli en løsning???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for innspill folkens. har nå funnet ut at jeg må ha ny forsterker og anlegg (har en gammel stereo uten optisk).
    Når det gjelder konfigureringen av tv'en er jeg stålende fornøyd med min...kjørte en kalibrerings dvd fra Monster, og dette gjorde bildet mitt sinnsykt mye bedre. byttet også antennekabelen fra en 50kroners drit, til en monsterkabel til rundt 500. Og herregud for en forskjell! Er nå virkelig fornøyd med tven jeg har kjøpt. Det eneste som er litt dumt/negativt er at innsynsvinkelen ikke er helt super...bildet blir litt mattere når man ser fra skarp vinkel , men men jeg ser bare rett på tv'en allikevel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnDoe78
    Hei!!

Har hatt tv i 3 uker nå , men vurderer å bytte til Tosiba Regza c3030 eller hva den nå heter.
    Håper at dere kan hjelpe meg litt her med kjappe svar. Vil eventuelt ett bytte fra scart kabler som bruker å følge med tver og div til dyrere scart kabler bli en løsning???
    Bytter man til skikkelige kabler vil bildet bli MYE bedre!
    hvorfor bytte fra full HD til HD-Ready? (c3030) x3030 derimot er full HD fra toshiba, men personlig så synes jeg bildet på den er utrolig dårlig.... og skjønner ikke at den ble best i test hos lyd og bilde...

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Etter mye styr med en 26" Amoi TV som panelet gikk føyken på blei det vist denne tvn siden de ikke hadde noe annet alternativ på elkjøp der de hadde kjøpt Amoien.

Bildet er bra synes jeg. Litt mye etterslep kanskje.

Men Den er koblet til et LG HT552 lydanleg der receiveren har optisk inngang. Det er forsinkelse på bildet på så og si alle tv kanalene fra Canal Digital HD tuneren. Det er også forsinkelse fra PS3 blu-ray. Det kan tenkes at det er noe med bildeprossereringen siden det er bildet som henger etter.

Det hjelper ikke å stille på AV sync på dvd receiveren. (og det hjelper lite når det er TV og Blu-Ray som er problemet)

Det er optisk utgang fra TV'n noe som er kjekt, men dessverre så skuffer dette stort da bildet henger etter.

Kan noen her si om de er kvitt dette problemet med sin LCD TV? Veldig irriterende å måtte godta denne TV da elkjøp butikken som Amoien kjøptes på ikke har andre alternativ

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjommie

Hvorfor sier du det? Ved digitale sendinger så har man signal eller ikke. Vedder på at Monster tjener fett på sin propaganda om at man må ha rådyre kabler ellers går man klipp av godsakene.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg har merket meg er det irriterende baklyset som kommer fra venstre nedre - og høyre øvre hjørne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjommie
    hvorfor bytte fra full HD til HD-Ready? (c3030) x3030 derimot er full HD fra toshiba, men personlig så synes jeg bildet på den er utrolig dårlig.... og skjønner ikke at den ble best i test hos lyd og bilde...

Min feil... mente jo seff x3030. Hadde Toshiba Regza av den tidligere modellen 67gz eller noe sånt. Ble noe feil på den , så den ble sendt inn av Elkjøp. Etter 4 uker etterlyste jeg TV`n , men da hadde den blitt sendt til Elkjøp for da 3 uker siden. Ingen viste nå hvor TV`n min var. Valget mitt sto da mellom 37 x3030 og LG sin 37 lr75. Ble da LG sin etter varme anbefalinger av selger på Elkjøp.

Hva synes dere om hva jeg skulle valgt da , Toshiba eller LG

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eivinn: du har digital signal ja, men sannsynligvis har du en standard dårlig scart som kom med pakken, og de leder ikke signaler like godt som Monster(eller andre skikkelige) gjør. "gullscart" gir mye bedre bilde og lyd fordi de er mye bedre isolert, og gull leder strøm og signaler bedre enn alt annet "lettmetall"... "det blir gode signaler uansett med digital" sier du,, men det er veldig feil. Støyen i bildet og forstyrrelser forsvinner og du får mye renere og finere bilde. så det så

John Doe: du har gjort det rette valget synes jeg (og det er ikke fordi jeg selv jobber på Elkjøp, men fordi det er en mye bedre tv som har bedre bildebehandling, bedre fargegjenngivelse og er en generelt bedre tv.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er optisk kabel fra receiver til tv.

Men sync problemet er nesten borte når jeg har stil AV sync på 10 ms. Men er ikke helt borte så det skulle vært 5 ms. trinn istedenfor 10 ...

Noen som vet om det lar seg gjøre å oppgradere firmware?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint hvis dere med LF75 kan si hvor mye baklys og hvor det kommer fra, nyskjerrig ...

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med den optiske utgangen på denne tv'n?

Det står "Optisk lydutgang" i lyd menyen på TV'n, denne er grået ut hele tiden uavhengig om man har koblet optisk og HDMI kabel fra tv til receiver.

Lyden blir forsinket fra Canal Digital HD-mottaker og fra PS3 når man kobler til en receiver til den optiske lydutgangen bak på LG TV'n. Canal Digital sender Dolby Digital på noen kanaler, men dette har ikke jeg fått til. Når man skrur på Digital lyd på tuneren fra Canal Digital så forsvinner lyden på de kanalene hvor digital lyd sendes når man velger optisk fra tv til receiver

Siden det ikke er optisk på HD tuneren så er eneste mulighet her å velge SCART eller komponent, der lyden henholdsvis er ok og suger ..

Men man får vel ikke Dolby Digital ved bruk av SCART eller komponent så dan må man velge mellom analog lyd, eller digital lyd som er ute av sync eller ikke virker ved Dolby Digital sendinger.

Skal jeg ringe Canal Digital eller er dette LG sin feil?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •