Spm om 40" LCD til under 10000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm om 40" LCD til under 10000

Er det noen som har kjøpt 40" lcd tv og kan skrive litt om hva slags tv dere har kjøpt, hvor godt fornøyd dere er med tv'en og hva slags signal kilde dere benytter?
    Jeg planlegger å kjøpe 40" LCD, men er usikker på hvor mye jeg skal gi. Jeg har akkurat fått i hus PVR fra Canal Digital, så signaldelen er grei. Jeg ser for meg at jeg vil se TV, film fra DVD spiller'n min og koble til en PC. Her i huset er det ikke noen spillkonsoll, eller HD-spillere. Tror ikke det kommer noe på en stund heller (så langt fremover gidder jeg ikke tenke).
    Når det gjelder TV titting, så blir det nok en og annen fotballkamp også (ikke mye...). Lest om etterslep osv..
    Skal jeg bruke 10 eller 15... Det er mye penger for en tv...
    Derfor lurer jeg på hvordan dere som har kjøpt 40" til under 10000 opplever det med sånn noenlunde samme bakgrunn som meg..
    Håper det er noen som gidder legge inn noen ord om dette.

Sandstrand

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos en kompis i går som hadde kjøpt LG37" ett eller annet, til rundt 7-8000, den hadde et veldig godt bildet i mine øyne, og det var med vanlig kabel-tv. (Ikke digital boks) Husker ikke helt modellbetegnelsen, ett enkelt navn EZ eller noe i den duren.
    Men hvis 37" kostet 7-8000 burde jo 40" ligge i nærheten av 10 lapper?
    Hadde jeg vært deg hadde jeg hvertfall sjekket LG i butikken om ikke annet...
    Må jo samtidig anbefale Panasonic42pv70 som ligger til 10995 hos Siba akkurat nå, bedre TV til den prisen får du ikke...i mine øyne da..(Veldig subjektiv her nå Selv om det er Plasma og ikke 40", altså ikke noe av det du egentlig skulle ha

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips og tilbakemelding. Plasma er ikke uaktuelt, ei heller 42".
    Ser den tv'en på Amentio AMENTIO / PANASONIC 42IN 107CM PLASMA-TV HDREADY TH-42PV70F 2XHDMI PC INPUT IN til 8675.-. Det var en kollega som også nevnte den tv'en.
    Jeg bare innbiller meg at LCD er det jeg skal ha. Mulig det er feil. Jeg tipper det er mer tv-titting enn pc tilkobling.
    Ellers så har jeg sett på Samsung 40" Samsung LE40R71B, Samsung LE40S81B, Samsung LE40R86 og Samsung LE40S86 ( de ligger fra 9000 til 11000). Jeg prøver bare å overbevise meg at den billigste er den jeg skal kjøpe.. Men jeg ser flere skriver at "legger man på noen kroner så blir det bedre" eller "gå ned i str. og bruk samme sum". Poenget er som andre at jeg ikke ønsker å bruke for mye penger. Derfor er det fint med input fra andre som har kjøpt "billig"-lcd-tv'er, og høre hvordan de opplever tv'en.

Sandstrand

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Sony 40U2000 på elkjøp til 8995,- og jeg syns jo det var bra bilde på den i forhold til pris. Den har gode farger, og for prisklassen godt svartnivå. Den taklet også greie 576i kilder bra, mens med analog kabeltv ble det desverre bare grøt.

Ønsker man en grei "bigsize" LCD uten å bruke for mye, er den etter min mening et svært godt valg.

Må taes med at jeg benyttet meg av 30 dagers returrett og kjøpte en 40D3000 i stede...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •