Jeg eier Nextier 42"-tommeren til 5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg eier Nextier 42"-tommeren til 5000

Still spørsmål dersom det er noe du/dere lurer på, ser at det har vært noen slike tråder.

Generelt knall TV med unntak av:

* Fjernkontrollen - denne er latterlig dårlig og vanskelig å få til å fungere
    * Følsom for makroblokking ved DVD-avspilling - mørke områder har lett for å få noe grønnskjær i seg, regner med dette skjer under oppskalering i TV'n da jeg akkurat nå har DVD-spiller fra Clas Ohlsson som jeg låner av bestemor og en PS2 som DVD-avspillere. Hører dette er typisk Faroudja DCDi, skal ikke se bort ifra at det sitter en slik chip i denne da. Har ikke samme tendensene når man spiller spill på PS2'n.

Har bestilt meg en Oppo uten DCDi-oppskalerer, så får jeg se om denne har mindre grønnskjær i seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    jeg lurer på om jeg skal kjøpe en billig lcd til hjemmet. Den du har, har jeg sett rimelig til salgs.
    Jeg har DVD spiller og Canal Digital PVR, så signal burde være greit. Begge må tilkobles med scart. Også tenkt å bruke PC på tv'en. Hva tror du om dette? Har du tilsvarende?

Sandstrand

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Ja, den har to SCART-innganger, og inngang for både DVI og VGA, og selvfølgelig også S-video og kompositt. Så du har altså 4 måter å koble PC'n din til på.

Har hatt en kompis på besøk nå og etter kalibrering er bildet kjempebra, det eneste som trekker ned litt er noe grønnskjær i mørke skygger som sagt. Dette kan kanskje kompenseres for ved å stille på bildet i DVD-spilleren din, oppdatering kommer når jeg har fått Oppo'en.

BTW så blir fjernkontrollen bare verre og verre, men det _kan_ være at batteriene som fulgte med ikke er helt gode.. skal prøve noen andre.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan jeg kjøpe denne til 5000?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På komplett.no.

De har den på tilbud en gang i blant, tror du akkurat gikk glipp av siste tilbudsperiode. Det kommer nok en til om to ukers tid e.l.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •