Ny 42" FullHD LCD TV til ca. 15 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 42" FullHD LCD TV til ca. 15 000

Som topic sier.

Min far sin TV har blitt ødelagt, og han skal kjøpe ny. Han har bestemt seg for å iokke bruke mer enn 15 000.

Kravene er som følger:
    Full HD oppløsning (1080p)
    DVI inngang
    1:1 Pixelmapping
    Bra bildekvalitet
    Minst en HDMI kontakt
    42"
    LCD
    2 Scart kontakter.

Hvis dere kunne funnet noe som gir mye tilbake for de 15 000 som skal brukes på TVen? Det viktigste er at man kan koble data til den og at man får 1:1 pixelmapping.

Kom med forslag, og vis gjerne til tester!

EDIT: Jeg har funnet tre stk som ser greie ut, men jeg vet heller lite om hvordan de er i realiteten. Jeg kan også legge til at vi har parabol, og at digitalt bakkenett etc. kommer med tiden.

Her er de tre jeg har funnet hittil:
    Tatung V42EMG (Denne mener jeg at jeg har sett i tester at den er god i forhold til prisen, bla..a overraskende godt bilde til vanlige kanaler, men fjernkontrollen er ikke så god eller stilig)

Toshiba REGZA 42Z3030D (Denne vet jeg ingenting om, den bare passet beskrivelsen min)

Philips 42PFL7662D (Vet heller ingenting om denne)

Som dere ser, så er alle disse svart rundt selve bildet, og det syntes jeg personlig er bedre å se på enn f.eks. en skjerm som har søvfargede kanter rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med QPvision sin 42" LCD tv?

Den fikk best i test Lyd og Bilde. Finner den på bla netshop.no og komplett.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirwave
    Hva med QPvision sin 42" LCD tv?

Den fikk best i test Lyd og Bilde. Finner den på bla netshop.no og komplett.no
    Ja, den ser grei ut den, men den har ikke full HD oppløsning.

jeg vet at oppløsningen har nokså lite å si for filmkvaliteten, men siden skjermen også en gang i bladnt skal bli brukt med Windows, til alt fra surfing til se HD materiell via. PCen da, så vil jeg ha det.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _Zeke
    Som topic sier.

Min far sin TV har blitt ødelagt, og han skal kjøpe ny. Han har bestemt seg for å iokke bruke mer enn 15 000.

Kravene er som følger:
    Full HD oppløsning (1080p)
    DVI inngang
    1:1 Pixelmapping
    Bra bildekvalitet
    Minst en HDMI kontakt
    42"
    LCD
    2 Scart kontakter.

Hvis dere kunne funnet noe som gir mye tilbake for de 15 000 som skal brukes på TVen? Det viktigste er at man kan koble data til den og at man får 1:1 pixelmapping.

Kom med forslag, og vis gjerne til tester!

EDIT: Jeg har funnet tre stk som ser greie ut, men jeg vet heller lite om hvordan de er i realiteten. Jeg kan også legge til at vi har parabol, og at digitalt bakkenett etc. kommer med tiden.

Her er de tre jeg har funnet hittil:
    Tatung V42EMG (Denne mener jeg at jeg har sett i tester at den er god i forhold til prisen, bla..a overraskende godt bilde til vanlige kanaler, men fjernkontrollen er ikke så god eller stilig)

Toshiba REGZA 42Z3030D (Denne vet jeg ingenting om, den bare passet beskrivelsen min)

Philips 42PFL7662D (Vet heller ingenting om denne)

Som dere ser, så er alle disse svart rundt selve bildet, og det syntes jeg personlig er bedre å se på enn f.eks. en skjerm som har søvfargede kanter rundt.

Såvidt jeg har skjønt er den Toshiba'n overlegen de to andre. Dersom det er den nye Z-serien det er snakk om altså, hvilket jeg mener det skal være ut fra modellbetegnelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Toshibaen du, den skal være knall.

Den testen som QPvision vant var kun en test blant billig-tv`er. Den har ingenting å stille opp med mot litt dyrere TV`er som f.eks. Toshibaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det Toshibaen da

Men det ser ikke ut som den er på lager noen steder.. Vel, vi har tid til å vente litt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent et halvt år, da kan han få en god 42" for 15 000.
    Hvis det haster med å kjøpe, så kan han jo velge hvilke parametre han har lyst til å fire på, Kvalitet, størrelse eller pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd ut de andre, men Tatung sine TV'er er rimelige og gode.
    De har også utrolige menyer som er lette som fy, og gjør alt nesten så og si automatisk for deg.

Men som du kanskje har sett, så har Toshibaen en UTROLIG mye større kontrastratio enn Tatung sin.
    Tatung sin er på 1000:1, mot Toshiba's 10000:1.
    Noe som vil gjøre stor forskjell på bildekvalitet om du hadde sammenlignet de to ved siden av hverandre.

Som de fleste har sagt; gå for Toshibaen.
    Bra valg!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der ser utmerket utifra spesifikasjonene å se.
    Om kjøperen kan tenke seg å kjøpe en 40" istedet for 42".

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _Zeke
    Ja, den ser grei ut den, men den har ikke full HD oppløsning.

jeg vet at oppløsningen har nokså lite å si for filmkvaliteten, men siden skjermen også en gang i bladnt skal bli brukt med Windows, til alt fra surfing til se HD materiell via. PCen da, så vil jeg ha det.
    Det er en ting du skal tenke på før du kjøper en full HD TV og det er at de sliter med å prosesseringen av SD materiale.
    Det er begrenset hvor mange detaljer man får fram på en 42" i full HD kontra HD ready.
    Blindtester har vist at de fleste ikke greier å skille mellom full HD og HD ready på "små" TV'er.
    Selv har jeg kjøpt en Pioneer PDP-5080XA (får den i morgen) som jeg skal bruke sammen med en Optoma HD3000 video prosessor, selv om Pioneer TV'ene har bra bilde prosessering.
    Synes det er viktigere å bruke pengene på en TV som støtter 24fps fullt ut og har 1:1 pixel mapping enn å gå for full HD for en hver pris.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony W2000 selges også til under 15k på Amentio eller Stretto (tror det var en av disse). Hvordan den er opp mot de andre vet jeg ikke helt, men ok bilde på den til normalt bruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •